valboss Публикувано 15 ноември 2009 Сподели Публикувано 15 ноември 2009 Сменя се и системата на GDI, от второ на трето поколение. Изчистени са някои проблеми и дефектите са сведени до минимум, за сметка на разхода.Можеш ли да дадеш инфо, от кога до кога са първо, второ и съответно трето поколение?И за кои мотори ГДИ се отнасят промените - за всички или само за някои? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 15 ноември 2009 Сподели Публикувано 15 ноември 2009 (редакция) Не ги знам точно по години. На 2.4 системата е променяна общо два пъти. При 1.8 от GDI 1 до GDI 6. Първата генерация на 1.8 се прави много кратко и се оказва доста проблемна, май е произвеждана само първите месеци на 1997г, от там се минава на втора генерация. От всичките разлики тази втора генерация се оказва най-икономична като разход, сменена е помпата за високото налягане. Характерното е че само при втората генерация има VIS система (Variable Intake System). След което от 2000г е пусната трета генерация, пак с друга помпа доста по издръжлива. Но е вкаран електрически дросел, които в последствие се оказва доста проблемен. Следва GDI4 там дросела е сменен с по-добър, има и разлика в ЕГР-а. GDI5 всмукателните колектори са сменени с пластмасови и пак с нова помпа за високо налягане. GDI6 добавена е VVTI система за променливо газоразпределение......такова съм карал върви уникално :icon_blush: При 2.4 монтиран на Галант, Спейс Рънър, Спейс Вагон един път сменят дроселовата клапа и помпата за високото налягане, и един път добавят VVTI система за променливо газоразпределение......Май като се замисля това са модификациите за които знам. Редактирано 15 ноември 2009 от Milen_z 1 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Светла Публикувано 15 ноември 2009 Сподели Публикувано 15 ноември 2009 Може ли на по-стара система да се присади по-доброто от по-новите? Съвместими ли са? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 15 ноември 2009 Сподели Публикувано 15 ноември 2009 Какъв е смисъла? Просто взимаш най-новото, то има почти всичко от старото. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 15 ноември 2009 Сподели Публикувано 15 ноември 2009 (редакция) А може ли да се разбере по ВИН-а, какво ГДИ ти се е паднало от лотарията?Тази "Променлива всмукателната система" - VIS, да не би да дърпа различно количество гориво, в зависимост от режима на работа на мотора? Редактирано 15 ноември 2009 от valboss Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 15 ноември 2009 Сподели Публикувано 15 ноември 2009 (редакция) Тази система променя пътя на въздуха които постъпва в двигателя. По ВИН-а закакво да я гледаш, Те си личат и по декоративните пластмасови капаци. А и като писах за 1.8 ........май съм имал предвид всички 1.8 не само Каризма....Защото Каризма с VVTI май не съм виждал, попадал ми е такъв Спейс Стар. Редактирано 15 ноември 2009 от Milen_z Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 15 ноември 2009 Сподели Публикувано 15 ноември 2009 Тази информация за генерациите на ГДИ, поне за мен е много интересна.Като гледаш ТОЗИ капак, можеш ли да прецениш от кое поколение е? ЕТО го и в по-общ изглед.. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 15 ноември 2009 Сподели Публикувано 15 ноември 2009 Тази информация за генерациите на ГДИ, поне за мен е много интересна.Като гледаш ТОЗИ капак, можеш ли да прецениш от кое поколение е? ЕТО го и в по-общ изглед.. Ахам като гледам тази част от помпата която се вижда и жилото за газта е второ. :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 14 март 2010 Сподели Публикувано 14 март 2010 Тази май е най-известната тема за ГДИ двигатели.....та точно тук ще кача един така да се каже официален документ за препоръчителните масла за този двигател, незнам дали го има из форума,но....News_Letter_01-E010_Oil recomendation.pdf Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 25 юни 2010 Сподели Публикувано 25 юни 2010 Тази "Променлива всмукателната система" - VIS, да не би да дърпа различно количество гориво, в зависимост от режима на работа на мотора? Ето едно клипче как работи тази система: (малко e на hundai, ама...); Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dell Публикувано 25 юни 2010 Сподели Публикувано 25 юни 2010 Тази май е най-известната тема за ГДИ двигатели.....та точно тук ще кача един така да се каже официален документ за препоръчителните масла за този двигател, незнам дали го има из форума,но....News_Letter_01-E010_Oil recomendation.pdf Този Castrol SLX 0W-30 не е ли вече EDGE 5W-30? Бях чел някъде нещо....или се лъжа? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 13 септември 2010 Сподели Публикувано 13 септември 2010 Предполагам, ако е така няма да му сменят и вискозитета. Във въпросната таблица има и едно 0W40, което навежда на мисълта, че е по-важен стандарта на който отговаря. Повечето синтетични масла ( например 5W30), които се продават отговарят на тези или по-високи стандарти ако се зачетем по опаковката. Тук намерих една тема в която е онагледен проблема с нагара: http://www.mitsubishi-forums.com/t52894-the-gdi-engine.htm Това са снимките към нея: http://www.zeion.dk/filer/carismaintake/ даже са пробвали няколко нетрадициони метода почти без резултат. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Светла Публикувано 13 септември 2010 Сподели Публикувано 13 септември 2010 Тук намерих една тема в която е онагледен проблема с нагара: http://www.mitsubish...-gdi-engine.htm Това са снимките към нея: http://www.zeion.dk/.../carismaintake/ даже са пробвали няколко нетрадициони метода почти без резултат. Край, Милене, умря ти бизнеса :hysterical: Утре отивам и се оборудвам с черни ръкавички, очилца, парцал, водоструйка и пърлачка за прасета и ОТпочвам процеса по ред на номера на снимките :tooth: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 13 септември 2010 Сподели Публикувано 13 септември 2010 Като стана на въпрос: При GDI двигателите образуват ли се големи образувания от нагар върху клапаните, като при FSI-тата на VW ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 14 септември 2010 Сподели Публикувано 14 септември 2010 (редакция) Като стана на въпрос: При GDI двигателите образуват ли се големи образувания от нагар върху клапаните, като при FSI-тата на VW ? Зависи от ГДИ-то....твоито трупа точно там най-много. Светле от кога чакам някои да го вземе този занаят..... Много мръсна работа, хич даже вече не я и практикувам(не за друго, ами вече има химия вършеща същата работа без разглобяване). А тези снимки на руснака са направени само за залъгване......Знаем си и с него номерата Редактирано 14 септември 2010 от Milen_z 1 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 14 септември 2010 Сподели Публикувано 14 септември 2010 Aми вече има химия вършеща същата работа без разглобяване Тази химия ефективна ли е и може ли да се сравни с механичното почистване? Също така остава ли свалянето на колектора, че взе да ми става интересно? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 14 септември 2010 Сподели Публикувано 14 септември 2010 Тази химия ефективна ли е и може ли да се сравни с механичното почистване? Също така остава ли свалянето на колектора, че взе да ми става интересно? При механичното почистване едва ли ще се постигне резултат по-добър от 30-40%....Отделен е въпроса дали е правено навреме, защото ако колата мине 200 000 без профилактика, нищо което да е лесно и евтино няма да помогне......Химията е за редовна употреба. И абсолютно нищо не се разглобява. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 14 септември 2010 Сподели Публикувано 14 септември 2010 Да си дойдем на въпроса за самата химия каква е? OEM :mitsu-smiley: спрея за почистване или нещо по-сериозно? Също ми е интересно има ли вече отзиви за OEM маслата при GDI двигателите след по-сериозен пробег? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 14 септември 2010 Сподели Публикувано 14 септември 2010 О не не ОЕМ-а....тои е перфектен за "тънки" нагари (с дебелина до 1мм). А в тук говорим за нагар от порядъка на 0,5-1см дебел......Този спреи е абсолютно безполезен, и прекалено скъп. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gepito-vt Публикувано 17 октомври 2010 Сподели Публикувано 17 октомври 2010 Здравейте! Искам да попитам колко литра и какво масло се слага в ръчна скоростна кутия на Каризма 1.8 ГДИ 97 г. Благодаря! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 17 октомври 2010 Сподели Публикувано 17 октомври 2010 (редакция) Двигател 4G93 - Capacity 3,8 liter, Filter 0,3 literРъчна скоростна кутия - Capacity 2,2 liter Редактирано 17 октомври 2010 от valboss Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 17 октомври 2010 Сподели Публикувано 17 октомври 2010 Ръчна скоростна кутия - Capacity 2,2 liter75W90........... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 17 октомври 2010 Сподели Публикувано 17 октомври 2010 Двигател 4G93 - Capacity 3,8 liter, Filter 0,3 literРъчна скоростна кутия - Capacity 2,2 liter А за двигател - 5W30,0W30 или 0W40......... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 17 октомври 2010 Сподели Публикувано 17 октомври 2010 (редакция) Под 3.5 събира до максимума, евентуално ако се разглоби да стане 3.8. 0.3 дават за филтъра, а не че филтъра побира още 300гр. и да става 4.2. Разфасовка 4 литра стига. Ако е на 1л бутилки от четвъртата остава достатъчно за следващата следващата смяна. За антифриза не помня колко е някъде 6-7 литра май беше. За хидравликата и спирачната течност нямам идея, добре е да споделите. Редактирано 17 октомври 2010 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 18 октомври 2010 Сподели Публикувано 18 октомври 2010 (редакция) Под 3.5 събира до максимума, евентуално ако се разглоби да стане 3.8. 0.3 дават за филтъра, а не че филтъра побира още 300гр. и да става 4.2. Разфасовка 4 литра стига. Ако е на 1л бутилки от четвъртата остава достатъчно за следващата следващата смяна. За антифриза не помня колко е някъде 6-7 литра май беше. За хидравликата и спирачната течност нямам идея, добре е да споделите. Убеждавам се, че повечето пишеш, щото те сърбят пръстите!Виж внимателно какво съм написал: Двигател 4G93 - Capacity 3,8 liter, Filter 0,3 literРъчна скоростна кутия - Capacity 2,2 liter КАПАЦИТЕТ/тоест, вместимост/ - 3.8 литра.За такива, дето по някаква причина ще сложат пак пълният, стар филтър, е указано, че той събира 0.3 литра..........................Или да обобщим:Каризма ГДИ -Масло двигател - 3.8 литра5W30,0W30 или 0W40Масленият филтър събира 0.3 литраМасло ръчна скоростна кутия - 2.2 литра75W85 или 75W90, но по-добре 75W85 - наблюденията от практиката са, че със 75W85 кутиите се държат по-добреМасло автоматична скоростна кутия - 4.3 литраDEXRON IIIАнтифриз - 6 литра Редактирано 23 Май 2011 от valboss Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.