Премини към съдържание

Особености на двигателя Gdi


АЛФ

Препоръчано мнение

Някой от вас кара ли Carisma с двигател GDI система? Какви са плюсовете и минусите на този двигател. Ако имам избор между конвенционален и двигател GDI кой е за предпочитане? Предварително благодаря за информацията!

Редактирано от HristoGB
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 164
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

  • Admin

Здравей. Имал съм щастието да карам всички бензинови двигатели на Каризма :icon_n_clover:

И аз се чудех кой да избера при покупката на колата си. В крайна сметка се спрях на мотора без GDI системата, защото предполагам в преспектива да карам на газ. Съответно GDI мотора не понася такава система. Обаче ако си решил твърдо да караш на бензин купи си именно този мотор. Това е перфектен двигател който просто е съвършен. Мощ и икономия на най-високо ниво за класа си. Идеално тих и еластичен. Не прави компромис с качеството на горивото, свещите и кабелите на колата. По долу ти преписвам едно мое мнение за двигателя GDI и сравненията му с конвенционалният двигател.

 

Каризма е първият масов автомобил който се оборудва с уникалната система GDI. Двигателят се нарича GDI от съкращението на (Gasoline Direct Injection). На Каризма се монтита само 1.8 литров GDI двигател 4G93, който доставя на автомобила 125 к.с. Превъзходен двигател даващ мощ и икономия, която никой друг двигател неможа на този етап на развитие да се докосне поне малко до него. Монтиран на идеалното аеродинамично купе на Каризма този мотор достига до практически неизчерпаем ресуср от удоволствие на пътя. Разбира се, има и специфични особенности. Абсолютно никъкъв компромис с горивото. Агрегатът е толкова капризен на гориво, че даже в определени страни където контрола на горивата е крайно занижен ( например Русия) не се предлага като модофикация на пазара. Замяната на кабелите за високо напрежение е по-честа и трябва да се следи стриктно.

 

Действието на системата GDI е, че тя позволява смесообразуването да се извършва не предварително, а направо в цилиндрите по подобие на дизеловите двигатели. Така в различните режими на действие на работата на двигателя се използват крайно обеднени смеси, в които съотношението на въздуха и горивото достига 40:1.

 

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/gdi2.jpg

 

При активно шофиране с висока скорост сместа незабавно се обогатява в различните режими на работа до 14.7:1 а в случай на внезапна нужда от максимална мощ горивото се подава на два стадия. В началото на такта на впръскване в горивната камера постъпва малка доза , за да се охлади въздухът, а след това в такта на самото сгъстяване " пристига " и основната част от бензина , обогатяваща сместа до стандартните параметри за бензинов агрегат 12:1. Системата GDI (Gasoline Direct Injection) позволява икономия на гориво съчетана с перфектна динамика.

 

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/gdi.jpghttp://www.mitsubishibg.com/bigboss/gdi1.jpg

 

Тип на работа на двигателите:

а - с впръскване на горивото;

б - с директно впръскване на горивото;

1 - свещ ; 2 - инжектор на подаване на горивото; 3 - колектор; 4 - цилиндър; 5 - бутало.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за изчерпателния отговор, за мен беше удоволствие да го прочета! Той обаче поражда втори въпрос: смяташ ли, че в България може да се кара GDI (бензина на ниво ли е)?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

В Бълагрия този мотор няма проблем с горивото. Има достатъчно много квалитетни бензиностанции които всички ги знаем - LUK, OMV......

Важното е да не се сипва гориво от съмнителни такива. Иначе няма абсолютно никакви проблеми. Като стана на въпрос за качеството на горивото изключая високото съдържание на сяра в нашия бензин и много райони на Русия, където контрола на горивото е нулев и се сипва почти всичко в резервоара на колите.

За в България този проблем е почти нищожен, но трябва човек по принцип да го знае. Бензина за този мотор е 95 Н.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз мога да кажа че четох по руските форуми - за Русия не се внася GDI, а тези марки, които го правят си понасят последствията. При тях в бензина имало доста примеси на масло, което спича дюзите като изгори.

Освен това имаше учудени мнения че тези "новите" коли не работели с 86 и етилиран бензин!! Направо...нямам думи...

При нас може би става бензина, но ако внимаваш от къде зареждаш и го правиш с качествен такъв. Има много теми по авто-форумите за впечатления и информация - най-оплювани са шел и темпо май.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам с GDI мотор и мога да те уверя ,че няма друга такава кола с подобни характеристики !Просто когато се качиш на кола с този мотор усещаш "японското" качество !Нямам думи да опиша колко лесно се кара,колко е удобна за каране на дълъг път !Колко комфортно вози ,как се чувстваш сякаш не ти управляваш ,а твоето въображение !Колата се слива с теб ,караш като насън без никакво усилие,без ръчкане на скоростите през 5сек. !Макар Каризма да не е от най малките авомобили / все пак е среден клас/ в градски условия е невероятно маневрена и се провира на всякакви места !Досега в Пловдивските улици не съм имал проблем с нея !Дори мога да кажа един пресен случай от миналата седмица когато едва не катастрофирах на едно крастофище до гребната база !Стана така че аз си карах направо по булеварда и бях с предимство /сигурен съм / ,но един идиот влезе без предимство в крастовището правещ ляв завой ,тогава аз натиснах спирачката за да избегна удара но разтоянието беше малко а скороста ми 60км/ч преди да натисна педала ... след като видях че няма да можем да избегнем сбълсака /да уточня че аз щях да го блъсна странично във шофьорската врата / пуснах спирачката включих на втора и направих бързо десен-ляв завой !!!!Колата изобщо не се подхлъзна или нещо такова сякаш бях на полигона и си правих зиг заг !Дори се учудих колко хладнокръвно избегнах удара ,без да се паникьосам ,което щеше да влоши нещата !Точно затова казвам че Каризма те кара да се чувстваш сигурен ,да знаеш че си на сигурно място !

Просто съм очарован !

За мен преди дизела беше закон,но след като се сдобих с Каризма няма друга кола която да ми влезе така под кожата !Поне дсега не съм срещнал !

Така че избора ти препоръчвам да е бензин ! :D

п.с. искам да питам само БигБос защо на бензиновия ми мотор не е хубаво ГАС !Баща ми искаше но аз не дадох !

 

п.с.2 като говорите за горивата в БГ аз съм чувал че нашия 98Н се явавя 95Н в западна европа по качество !аз слагам 95

 

п.с.3 и нека уточним ЛукОил е руска нали !тогава не милите ли че може да има някакви мизерии там с горивата !

Аз зареждам от ОМВ и няколко пъти от ПЕТРОЛ !Мислите ли че ПЕТРОЛ са в черния списък !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin
п.с. искам да питам само БигБос  защо на бензиновия ми мотор не е хубаво ГАС !Баща ми искаше но аз не дадох !

 

На бензиновият GDI е напълно недопустима да се слага газова инсталация, защото за разлика от MPI (Multi-Point Injection) горивото се подава направо в цилиндъра. При MPI образуването на въздушно - горивната смес става преди това. Извънредно прецизният контрол на снабдяването на гориво е основният принцип на системата GDI. Нещо повече постигната е ефективност на гориво която превишава онова на дизеловите двигатели чрез задействане на горене на ултра слаб запас от сместа. Тя се подава под относително високо съотношение на компресия, която е много прецизна. С други думи технологията GDI има 4 основни принципа:

 

1. Изправени прави портове на входна тръба за оптимален контрол на въздушен поток в цилиндърът.

 

2. Извити върхови бутала за по-добро горене.

 

3. Високо притискателна помпа за гориво, която доставя гориво под налягане в инжекторите.

 

4. Инжектори за завихряне под високо налягане за сместа на оптимален процес въздух - гориво.

 

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/Inc2.jpg

 

 

 

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/Inc.jpg В ляво GDI, в дясно MPI

 

 

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/Inc3.jpg Спицифичното бутало на GDI и процеса на горене.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:first: БигБос нямаш равен !Супер полезна информация ми казваш !Така някой ден ако баща ми пак се задере за газ ще му покажа тази статия !Мерси пак !

 

п.с. Само не ми отговори за качеството на 95Н и 98Н спрямо западно европейските !И също за качеството на горивата на ЛукОил :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

1. Имам приятел с два Ситроена чисто нови HDI. При покупката са му препоръчали горивата на Шел. Откакто ги има е забелязал, че след зареждане на Шел му свети червена лампа за проблем и той не знае в мотора или горивната система ли е. След като започна да зарежда на OMV и Лукойл след малък пробег лампата изгасва. След което му се наложило веднъж отново да зареди на Шел (не е имало друга бензиностанция и му е свършило горивото) след около 10 км. лампата отново светва, което го е убедило, че причината е в горивото.Преди това карайки с Шел само на два пъти му замръзва нафтата и не може да се прибере.

2. От личен опит мога да кажа, че колата ми в Европа се държи коренно различно, така че нашият бензин не е идеален, но не мога да твърдя, че 98 съответства на 95. Разхода действително е по-малък в Европа, но по-съществената разлика е в динамиката.

3. Колта, който карам мога да кажа, че въпреки ниския клас към който принадлежи, има седалки несравнимо по-ергономични от Нисана. С Нисана ми се скапва кръста на дълъг път, а пък за задната седалка на Нисана просто не искам и да говоря.

4. Въпроса ми за GDI е продиктуван и от това, че на Автосалона в София аз се интересувах от такъв автомобил да закупя, но консултантките тактично прехвърляха темата върху това защо пък не си закупя DDI. Затова питах дали горивата ни съответстват.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Системата се казва DI-D и означава DI-D MP/HP (Direct Injection-Diesel Multi-point/High Pressure)

 

При този тип двигател е характерно,че има система за директно впръскване на горивото при дизеловите двигатели. Използването на този способ повишава неимоверно ефективността на работа на двигателя при едновременно снижаване на вредните емисии, отделяни в атмосферата. Mitsubishi са съчетали двигателите от този тип с турбокомпресор и междинен охладител, допринасящи допълнително за повишаване на динамиката и снижаване на разхода. Използват се дюзи, позволяващи впръскване от няколко точки (Multi-point) при извънредно високо налягане (High Pressure), благодарение на което се постигат оптимални условия за смесообразуване и последващо ефективно изгаряне на горивно-въздушната смес.

 

Ти какво реши дизел или бензин?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Чакайте бе това да не са пуканки ??????? Бъдете сигурни ще я купя. Ама я кажете нещо за френската скоростна кутия ,че тя ми прави главобол ????дали е достатъчно надеждна,а покупката ще е от Германия когато отида следващия път по работа че да излезе по евтино( да останат пари да ви почерпя) . Засега ще търкалям колта и сънито, и ще обръщам камъните за скрити пари :icon_n_clover:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Двигателите GDi страдат от прекомерно ниво на вредни отпадъци по простата причина че няма пълно изгаряне. Това е така защото горивовъждушната смес се формира в зона от 2 квадратни сантиметра около запалителната свещ, а не във входящите колектори, където се постига по-добро смесване. Предимството на GDi двигателя обаче е че може да работи с обеднени смеси, като в спокоен режим на работа част от изгорелите газовесе връщат в горивната камера за доизгаряне в обогатена кислородна среда.

И все пак двигателите с директно впръскване на горивото нямат голямо бъдеще главно поради строгите екологични ограничения на EURO IV стандарта, който ще влезе в сила от 2006-та година.

Спасението за Мицубиши е в поставянето на още един катализатор в и без това наблъсканата с газови неутрализатори изпускателна система на колите им.

 

Не съм го писал аз а един познат в един друг форум !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

За да запазя добрият тон и да се въздържа от коментари в негативен план към крайно некомпетентното мнение на твоя познат може да му пратиш по мейла този текст

 

Технологията GDI за директно впръскване на горивото в цилиндрите осигурява до 20% по-нисък разход на гориво в сравнение с бензинов двигател с индиректно впръскване и същия работен обем. Това забележително постижение води не само до сериозна икономия на средства, но е и внушителна крачка напред от гледна точка на опазването на околната среда. 20% по-нисък разход означава 20% спестени природни ресурси. 20% снижаване на разхода означава и  20%-но намаление на емисиите на въглероден двуокис в отработилите газове – основният виновник за процеса на глобално затопляне на атмосферата.

 

GDI спомага и за сериозното снижаване на дела в отработилите газове на другите опасни за здравето и околната среда съединения като азотните и серните окиси, въглеродният моноокис, въглеводородните ароматни съединения и твърдите частици.

 

От друга страна, удоволствието от шофирането се поощрява от възможността за постигане на по-бързо ускорение и спокойствие на работата благодарение на значително подобрените показатели в областта на мощността и въртящия момент в сравнение с еднаквите по работен обем традиционни бензинови двигатели.

 

Това уникално съчетание от характеристики стана причина за изключителното признание на технологията GDI и за многобройните награди и отличия от страна на редица правителствени, индустриални и медийни учреждения в Япония и Европа.

 

* Технология на годината 1996/97

 

"Съвет на японските научни дейци и журналисти в автомобилната сфера" (RJC);

 

* "Mинистерска награда за енергоспестяващи технологии в раздел XXI век"

 

Японско "Министерство на международната търговия и индустрията" (MITI);

 

* "Награда за технология"

 

Учредена от издателя на японската медийна групировка Nikkei Business Publications;

 

* Директорска "Награда за предотвратяване на глобалното затопляне"

 

Японска правителствена "Агенция за опазване на околната среда", 1997 г.;

 

* "Медал за нова технология на годината 1997"

 

"Японско дружество на машинните инженери" (JSME);

 

* "Награда Nikkei на годината 1996 за творческо съвършенство в областта на продуктите и услугите"

 

Вестник "Nihon Keizai Shimbun" – Япония;

 

* "Награда "Паул Пийтш" за техническо съвършенство"

 

Списание "Auto, Motor und Sport" – Германия;

 

* "Европейска награда за автомобилна новост на 1998 г."

 

Списание "Auto Bild" – Германия;

 

* Награда за първо място в раздела "Авангардна автомобилна технология" в конкурса "Auto Trophy '98"

 

Списание "Auto Zeitung" – Германия;

 

* "Награда за опазване на околната среда '99"

 

Списание "Fleet World" - Великобритания

 

Мисля, че след този цитат коментара е излишен :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

За Каризмата не знам как седят нещата ,нека Босса каже, но ще ти кажа че Акорда е от класата на Галант , а Каризмата е в по малкия клас( то те са в един и същ клас, но е в по нисък сегмент на този клас..............ако ме разбираш) :D Имам този модел на Акорд СС7 ,имам и Галант,макар и доста по стар..........ще ти кажа, че и двете коли са абсолютно безшумни, и двете коли при еднакви кубатури са почти идентични по вървене, нищо че едната е с 8 клапана а другата - с 16.......е ,има разлики в различните диапазони от обороти, но мен ме кефи Галант как ускорява при много ниски обороти с много малко подаване на газта...................и доускорението е много добро......... :D Акорда някак си по така го дава, но разбира се то от мотор до мотор има голяма разлика де,зависи купето с кой мотор е оборудвано, моята е с F20Z1 -131 коня.............16 клапана........... :D По разход, забелязвам че Муцито по малко харчи от Хондето, но това са в малки граници....... :D Така че тук по скоро става дума за вкус а не до техн. характеристики......... :D Но като цяло бих си предпочел Галант ...... :D :first:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

След мнението на DJ Tymbi няма какво да допълня :bookk:

Мога само да кажа някой мои лични впечатления. Carisma е една много грамотно сглобена кола. Тя е лидер по безшумност в купето (имам много километри зад гърба си с Хонда за сравнение). И тя и Аccord са в един и същи сигмент, но Carisma e в клас "С", или казано с други думи незначително по-малка от хондата. Обаче Carisma отстъпва по няколко показателя на Аccord. Единият е по-твърдата возия, защото окачването и не е многолостово като на Аccord-a. Другата много съществена част е, че не е изцяло японска! Има много голяма разлика в двете изработки. Делкото е Valeo, ел.системата е Bosh, скоростната кутия и дизеловият двигател на Рено :icon_n_evil2: Много компоненти от автомобила са изработени от европейски фирми, които значително много отстъпват на японското качество!

Именно тук Carisma губи почти тотално битката си с Accorda -_-

Нейните силни страни са безшумността и много голямата икономия на гориво в сравнение с хондата. Като прибвим и иделният двигател GDI аргументите на Сarisma не са чак токлова малко :icon_hmm:

Обаче има един съществен момент - негово величество Galant :icon_n_king: , които е в класа на Аccord.

Отдавна не съм го казвал, та да си го кажа пак - няма по хубава кола в класа си от Mitsubishi Galant / личен опит/ :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Разбира се нямам нищо против френските дизелови мотори и скоростни кутии - те са доста добри :icon_thumbup: Accord качваха и те по едно време дизелови двигатели от Rover, защото не произвеждаха такъв :icon_box:

После започнаха да ги сглобяват в Суиндън /Англия/ , първо двигатели от 1989 година, а после и автомобили.

Какво решение взе в крайна сметка за Carisma?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, като гледам коментарите ви и двете коли са си супер :). Сега излезе нов вариант може би Galant е най добре :),

има един 07/'96 GLI 116PS 200 000km. Можете да я видите тук.

Но ме притесняват километрите, не са ли множко.

 

Още един въпрос какво означава GLS, GL, GLX за двигателите на Carisma.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin
Още един въпрос какво означава GLS, GL, GLX за двигателите на Carisma.

6351[/snapback]

 

Това не са съкращения на двигатели, а ниво на оборудване :icon_dance:

GL е най-ниското ниво - в смисъл може да има механични стъкла, задни барабанни спирачки.....GLS е много висoко ниво на оборудване. Има обаче едно голямо НО! Въпреки че GLX е високо ниво, и там се монтират задни механични стъкла, на някой модели не се монтират климатици, не се слагат серийно задни дискови спирачки и т.н. :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

Имам въпрос !

Когато запаля двигателя "студен" се чува едно "съвсем" леко тракане ,то даже не е тракане а като цъкане на часовник,даже ми прилича като шума на дюзите от дизеловите двигатели !Този шум ми казаха че бил от магнитите на свещите,които нали са някакви с електронен контрол :icon_hmm: ...След като поработи малко колата и стигне първата чертичка от температурата на двигателя този шум престава и колата става почти безшумна

B) :icon_thumbup: !Някой знае ли нещо повече по въпроса !?!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Директното впръскване през дюзата в цилиндрите няма отношение с тези допълнителни звуци :icon_blush:

Шума идва от клапаните, но не трябва да е силен :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...
  • Admin

Двигателите, които са произведени от Мицубиши за Европа са много различни от тези, които са за японския стандарт.

Причината е в това, че качеството на бензина в Европа е доста по-ниско от това в Япония. Стандартизацията е с други параметри. Например съдържанието на сяра е 4 пъти по-малко за страната на изгряващото слънце. Така че за да се продават колите на Мицубиши в Европа трябваше да се направят някои крайно необходими корекции, за да може Каризмите оборудвани с този двигател да бъдат актуални на пазара.

Carisma започва да се произвежда от 1996 година в Холандия с двигател GDI. До края на 1997 година на нея се монтира бензинова (горивна) помпа от първо поколение, наподобяваща нафтовата на дизеловите двигатели.

Конструкцията и прилича на барабан на револвер. Тъй като впръскването е директно в цилиндрите целта е ясна - максимална оптимизация на горивната смес и повишаване на КПД. Инжекторите впръскват директно в горивните камери, като разпределят горивото пределно точно на принципа на свръх обеднена смес, когато съотношението на въздух/бензин може да достигне даже до 40:1. От там е необходимо и много прецизно електронно управление, защото в икономичен режим трябва да се разпределя изънредно бързо и точно в крайния такт на горене на буталото.

За да се подигури това прецизно впръскване е необходимо да има и прецизна бензинова (нагнетателна) помпа, която да разпределя горивото на фази.

На схемата се вижда ясно от дясната страна как разпределя горивото за впръскване.

http://img168.imageshack.us/img168/5183/412cleanzo0.jpg

 

На тази снимка се вижда разглобена на съставните и части.

http://img150.imageshack.us/img150/3879/gdialllq7.jpg

 

Ето ги и самите барабани със седемте бутала

 

http://img154.imageshack.us/img154/1033/gdiplunjerte5.jpg

 

Така изглеждат, когато се кара с чисто гориво

http://img154.imageshack.us/img154/9485/gdiplunjer3jq0.jpg

 

За да не се зацапват и да се получават нагари, Мицубиши монтира 4 филтъра преди да достигне горивото до тях. Разбира се, те трябва да бъдат подменяни редовно, което оскъпява допълнително поддръжката на двигателя. Заедно с никък евтините свещи на NGK - IZFR6B и високоволтовите кабели, цената си става доста сериозна. Има и една друга специфичност. Тъй като Мицубиши подменят помпата от второ поколение през септември 1997 година, с второ поколение се изменя и разстоянието на свещите на електрода от 0.8 на 0.6 мм от началото на 1999г. Предпочита се имено такава Каризма да закупиш. Окачването също е омекотено и има някои подобрения.

И последно - не чети руски сайтове и не има се доверявай напълно, защото там пишат, че този двигател не издържа на техния бензин! Е няма как да издържи, при положение, че в Новогорск например и цялото подмосковие и къде ли не, карат с оловен 72 октана. :shock:

Този двигател иска безпределно чист бензин и добър стопанин.

Когато тестваш колата обърни внимание на безкоментируемо тихият двигател. И най-малкият шум, означава че нещо не е наред. Друг много важен показател е, че ако настъпиш рязко педала на газта, колата трябва да реагира мигновено. Не трябва да има никъкво забавяне. Причините за това са ясни, както ти описах по-горе. :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Здравейте! Купих си Каризма 1.8 ГДИ 98г. и съм много щастлив :icon_dance: , натрупах полезна информация(най-вече от този сайт :good: ) и след дълго избиране попаднах на чудесна кола!!

Смених:

Ремък-110лв + двете ролки-90лв + труд- 60лв

Масло-70лв

Два шарнира-50лв + труд-20лв

4 нови летни-400лв(Гуудрич)

въздушен филтър-нов

накладки-нови

Колата е внесена началото на януари от Италия с един собственик(40 набор бабичка :D ) в отлично състояние. Само едно ме притеснява, за което искам да ви попитам, след като ми смениха ремъка и двете ролки, клапаните тракаха когато я запалих. Попитах майсторчето защо така започна да трака, той ми вика защото е студена, добре ама преди да ми смени ремъка клапаните се чуваха съвсем леко след като запаля. Иначе колата е супер много дърпа и е икономична, малко твърдо вози ама :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! Купих си Каризма 1.8 ГДИ 98г. и съм много щастлив :icon_dance: , натрупах полезна информация(най-вече от този сайт :good: ) и след дълго избиране попаднах на чудесна кола!!

Смених:

Ремък-110лв + двете ролки-90лв + труд- 60лв

Масло-70лв

Два шарнира-50лв + труд-20лв

4 нови летни-400лв(Гуудрич)

въздушен филтър-нов

накладки-нови

Колата е внесена началото на януари от Италия с един собственик(40 набор бабичка :D ) в отлично състояние. Само едно ме притеснява, за което искам да ви попитам, след като ми смениха ремъка и двете ролки, клапаните тракаха когато я запалих. Попитах майсторчето защо така започна да трака, той ми вика защото е студена, добре ама преди да ми смени ремъка клапаните се чуваха съвсем леко след като запаля. Иначе колата е супер много дърпа и е икономична, малко твърдо вози ама :rulez:

 

По вероятно е причината да е маслото, какво масло наля, имам предвид вискозитета?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По вероятно е причината да е маслото, какво масло наля, имам предвид вискозитета?

15-40 полусинтетика на Мобил, сигурно и идва тънко нали?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

15-40 полусинтетика на Мобил, сигурно и идва тънко нали?

 

Не е тънко, обикновенно се карат с масло 10W40 (между другото си писал че е полусинтетика на Мобил - според мен тогава вискозитета трябва да е 10W40, а не 15W40 както си писал) и няма проблеми, в този случай може и да не е от маслото, между другото този двигател си страда от хидравличните повдигачи на клапаните (по-скоро това е следствие от лоши масла и подръжка), но това трябва да се провери в сервиз. Като начало може да смениш маслото с полусинтетика 10W40 (ако в момента не си с такова) - от маслата на Мобил до момента не съм чул оплаквания, макар че не ми се вярва това да оправи проблема.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...