Премини към съдържание

Особености на двигателя Gdi


АЛФ

Препоръчано мнение

Към колежката един съвет. Другия път иди там където разбират от тези автомобили. От всичките тези неща не са познали за нито едно. Нито за помпата, нито за филтъра нито за паленето. :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 162
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Колега Точевска, послушайте Milen_z.

Досега няма ГДИ което да му се е опряло... :icon_thumbup:

Насрочвайте прегледа :yes3:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Здравейте GDI колеги :mitsu-smiley: ,

 

Вече 3 месеца или 5 000 км. съм собственик на Каризма GDI 2000 година. Наистина съм очарован от възможностите на колата и разхода на гориво. И по принцип японските коли са страхотни, но аз най-много се кефя на Митцубиши и Хонда(няма да крия :icon_blush: ).

В тази тема намерих страшно полезни неща за GDI, като тракащите повдигачи и играещите обороти. За повдигачите разбрах, че мога да си карам колата и така, а за оборотите ще направя описаното по-горе. Интересното при мен е че оборотите ми се менят като се включи охладителната перка. Иначе стоят спокойно.

 

Аз имам обаче 2 въпроса и се извинявам ако ги има някъде, но дотук стигнах с четенето и за това пиша.

 

1. Когато натисна спирачката при 130-140 воланът се тресе доста силно, което не се усеща при по-ниски скорости. Смених накладките, но нищо не се получи. Дисковете си изглеждат добре (не се надрани или ръждясали). Ако някой се е сблъсквал с това преди ще съм благодарен за малко инфо.

2. Също така на бордовия компютър в центъра на таблото на дисплея седи единствено часовника и разхода на гориво. Има и още някакъв знак - пресечено кръгче. Дали това е всичко което трябва да се вижда или има още неща.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте GDI колеги :mitsu-smiley: ,

 

............

2. Също така на бордовия компютър в центъра на таблото на дисплея седи единствено часовника и разхода на гориво. Има и още някакъв знак - пресечено кръгче. Дали това е всичко което трябва да се вижда или има още неща.

Честита придобивка и много безаварийни километри!

Добре дошъл при нас :icon_bye:

 

Най-вляво горе трябва да е показанието на термометъра. Явно там имаш някакъв проблем. На долния ред е информацията от СД-то (RDS; номер на песен и т.н)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

1. Когато натисна спирачката при 130-140 воланът се тресе доста силно, което не се усеща при по-ниски скорости. Смених накладките, но нищо не се получи. Дисковете си изглеждат добре (не се надрани или ръждясали). Ако някой се е сблъсквал с това преди ще съм благодарен за малко инфо.
Дисковете ти изглеждат добре, но сигурно са криви.......Тези вибрации се получават или от криви дискове, или от разбити кормилни накрайници.......
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре заварил.

Много е готин сайта и форума.

 

Ясно за дисплея, а тъй като не е с оригиналното радио на мен не ми показва песните и RDSa и т.н., но защо ли не работи термометърът? :confused1: :icon_n_king:

А за дисковете съм чувал че ги носят на стругар. Някой знае ли нещо или е най-добре е да си взема нови и ако да - знаете ли какви и какви са цените.

 

 

Наистина много се кефа на www.mitsubishibg.com, супер яко е :drag:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре заварил.

Много е готин сайта и форума.

 

Ясно за дисплея, а тъй като не е с оригиналното радио на мен не ми показва песните и RDSa и т.н., но защо ли не работи термометърът? :confused1: :icon_n_king:

А за дисковете съм чувал че ги носят на стругар. Някой знае ли нещо или е най-добре е да си взема нови и ако да знаете ли какви и какви са цените.

 

 

Наистина много се кефа на www.mitsubishibg.com, супер яко е :drag:

 

Здравей колега и добре дошъл в света на Мицубиши! :)

Проблема не е в накладките, а в дисковете, трябва да ги смениш, струговането им е евтино, но в повечето случаи неблагоприятен вариант, първо, защото може да се намали дебелината им под допустимата и кривината да остане и второ решението на проблема е временно, като всичко зависи от начина и стила на каране.

При смяна на дисковете задължително трябва да смениш и накладките, за да не изкривиш и новите дискове!!!

За цени и модели дискове, предполагам ще се включи някой колега, който е наясно! :)

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

По повод хидравличните повдигачи от друга тема:

 

 

http://ftp.domainbg.com/Mitsubishi/Japan/M...GDI_CHASSIS.pdf

 

стр.21

 

Lash adjuster air bleeding

 

Забележка

 

(1) Ако колата е паркирана дълго време под наклон,

количеството на маслото в хидравличните повдигачи, ще намалее

и е възможно да влезе въздух в камерата за високо налягане, когато

запалите двигателят.

 

(2) След паркиране на колата за много дълъг период - по подобен

начин е възможно да влезе въздух в камерата за високо налягане.

 

(3) Ако една от горе посочените ситуации е вярна, значи

необичайният звук може да бъде елиминиран, чрез изпускане на

въздухът от вътрешността на хидравличните повдигачи.

 

1. Проверете маслото на двигателя и долейте или го сменете

изцяло ако е необходимо.

 

Забележка

 

(1) Ако има малко масло, въздухът може да достигне до маслените писти.

 

(2) Ако има твърде много масло, тогава то ще се смеси с коляновия вал

и голямо количество въздух може да попадне в маслото.

 

(3) Ако маслото е старо, изгубило свойства, въздухът и маслото

няма да се отделят лесно и количеството въздух може да се

увеличи.

 

(4) Ако въздухът, който се е смесил с маслото по някоя от горе

посочените причини, влезе в маслената помпа на хидравличните повдигачи, въздухът в

камерата ще се сгъсти, когато клапанът е отворен и хидравличният повдигач

ще пре-сгъсти (пренатовари), от което следва необичайният шум, когато

клапана се затваря. Същият ефект има и когато клиарънса на клапана не е настроен

правилно по погрешка. Ако въздухът бъде освободен от повдигачите, работата им

ще се върне към нормалната.

 

2. Запалете двигателят за около 1-3 мин. да загрее.

 

3. Без натоварване на двигателят, повторете инструкциите показни на илюстрацията

"drive pattern for air bleeding" и проверете дали шумът ще изчезне. (Звукът нормално

трябва да изчезне след 10-30 повторения, но ако няма промяна в нивото на шумът

след 30 повторения или повече, пороблемът вероятно не е в това, че има въздух

в повдигачите.)

 

4. След като шумът е изчезнал, повторете инструкциите още 5 пъти.

 

5. Запалете двигателят за около 1-3 мин., проверете дали шумът е изчезнал.

 

Нищо сложно няма. Палиш двигателя да загрее и после започваш плавно (в рамките на 15сек) да повишаваш оборотите до 3000, отпускаш рязко газта, и чакаш 15сек, после отново плавно до 3000об.....и така колкото пъти е написано. Ако трякането в двигателя е от повдигачите би трябвало да изчезне. Ако на другия ден се появи пак, значи повдигача е износен и изпуска масло. Ако тракането не изчезне...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На помооощ, колеги!

 

Вчера направих всичко както трябва по инструкциите за уравновесяване на оборотите, но след завършване на цялата процедура положението се влоши. Оборотите започнаха да "играят" повече от преди.

Моля ви дайте предложение какво да направия.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А колата каква е ??

 

P.S. Аха по нагоре видях каква е, дай номера на рамата да видим от кой модел е. И една диагностика няма да е зле да се направи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето я рамата: XMCLNDA2AYF026328. :mitsu-smiley:

 

Като направих процедурата имаше един много странен момент с центарлното. Започна да щтрака все едно се заключва и отключва, но палчетата потъваха съвсем малко.

 

Ако мога да направя нещо аз пиши.

Thnaks :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Здравейте, вече почти твърдо съм се спрял на Carisma и имам няколко въпроса относно модела:

1. Има ли някаква осезаема разлика в разхода и вървенето в полза на GDI двигателя спрямо 1.8 16v?

2. Стандартната версия Carisma GDI има ли Traction Control?

3. Има ли Каризмата някяви специфични недостатъци, за които трябва да се гледа при покупка.

 

До колкото разбрах единствения недостатък на GDI е че в последствие не може да се сложи газова уредба, но от друга страна ако наистина разхода на гориво е по-малък могат да се обезсмислят подобни издевателства над колата.

 

П.С. Интересно ми е дали е възможно все пак да се сложи метан на GDI, подобен на тези на дизелите, при което метана се смесва с определено количество бензин (въпроса си остава чисто теоретичен);

 

Срока за отговорите (ако има такива) е до петък сутринта.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега ! На всичките ти въпроси, има отговори в раздел Каризма.......А ако си решил да си разваляш мотора с газова уредба, и на ГДИ може да стане.....Виж тази тема.....

http://www.mitsubishibg.com/forum/index.ph...ic=7854&hl=

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В тази тема : http://www.mitsubish...?showtopic=7710 съобщение 16. За газта си имаше тема за газовите уредби, там разисквахме. Отговора е един, ако трябва да се запази начина на работа на този двигател, няма как да стане на газ. Обаче в темата която Марин посочи има един пример за усърдието на българина да си съсипе идеалите..... :icon_bye:

Редактирано от valboss
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Преди да си пусна въпроса разбира се, че прочетох почти всичко в раздела.

Благодаря за отговора за газта, но на този етап не смятам че ще са нужни такива интервенции, камо ли да се осакатява двигателя. Бензинът като стане 3 лева лятото тогава вече ще се мисли сериозно (за метан най-вероятно).

 

За сега не успях да разбера, има ли наистина толкова голяма разлика с тези 10к.с. повече?

На въпроса ми за Traction Control-a не получих отговор. Това което намерих, още миналата седмица, беше че ЕХЕ модификацията имала, но нищо повече.

 

Набелязал съм си 2 Каризми с въпросните двигатели. В крайна сметка в петък ще се избира по-читавата от двете или GDI- то в случай, че има Traction Control

 

П.С . Моля да ме извините за невежеството ми, свързано с тази марка автомобили.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Между тези двата двигателя разликата е голяма, и във вървенето и в разхода. А относно Traction Control-a аз поне досега несъм видял Каризма с такова чудо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

Колеги имам в момента Б4 90 коня,искам да я сменя!

Може ли да ми дадете съвет каква кола да взема: Каризма Gdi или Ауди А 4 125 коня?

Благодаря предварително !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги имам в момента Б4 90 коня,искам да я сменя!

Може ли да ми дадете съвет каква кола да взема: Каризма Gdi или Ауди А 4 125 коня?

Благодаря предварително !

Ами колега, то Б4 е по добро от А4.........Или си вземай Каризма, или си карай Б4-ката....... :icon_thumbup:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги имам в момента Б4 90 коня,искам да я сменя!

Може ли да ми дадете съвет каква кола да взема: Каризма Gdi или Ауди А 4 125 коня?

Благодаря предварително !

Както вече един колега отбеляза, във форума на ауди има много интересна тема за А4.

Озаглавена е:

" Аман от този кенеф, или как намразих автомобила си"

:link:

Е, като я прочетеш, сам си отговори - :mitsu-smiley: или WC...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

Днес, нали е празник на труда :icon_n_king: , реших да се потрудя и да мина с двете :mitsu-smiley: на годишен технически преглед. С дядо Лансер - никакви проблеми, все пак е мъж.

 

Но с Каризмата, нали е бамбина - работата стана сложна....

Първо бяха обяснения, как така преди 20 мин съм бил минал с един автомобил, пък сега с друг... И то с лого на "някакъв" клуб.

"-Бе тва тия клубове, празна работа!" - рече баш майстора - та щях да му бръкна в окото...

Ми що се натискам баш на 1-ви май/тоест на празник/. Да не би нещо тези автомобили да са....или пък да са... И така 10 мин размишления. Успокоих пича, че не са крадени, че са в ред документите, имам застраховка, платил съм си данъка, че днес имам свободно време и так дале и так дале...

Пробва той спирачки, предни, задни, ръчна/всичко на 6+/, но като закачи маркучите в ауспуха и вика: "-Опааа, знаех си, че нещо не е в ред, дето се натискаш с два автомобила да минеш баш днес на преглед." А аз хем ми иде да се изхиля, хем гледам да мина прегледа и питам: -Що бе, какво не е у ред? "-Показанията, вика той, показанията хич ги няма... Ще отровиш света с тая кола, бе... Я форсирай малко!" Натискам аз газта - а оня се звери в компютъра и вика: "-Ламбда сондата ти е изгоряла! Ей на, нищо не хващам с компа..." Аз, разбира се - отричам. Викам му, че всичко си е на мястото и работи перфектно. Докато се разправяме, минават 4 мин и ГДИ-то сменя оборотите и маистора вика - "-Чакай, чакай - тука нещо става..." Пули се в монитора, рече да угася и след малко идва с още двама разбирачи...

Че като почнаха да дават акъл и те...и накрая заключиха, че туй - :mitsu-smiley: -та са голям боклук!!! "-Ама, викат, дай 5 лв отгоре за бира и ще те оправим..."

"-Ще пишем, че е карбуратор и минаваш! "

"-Ама момче, казва единия: -Не е добре тоя мотор, той може и на пътя да те остави - вземи го продай, тя колата сигурно не ще и да върви..."

Е, тука вече ми писна, оставих единият да попълва документите и викам на другите да се качват в колата. Изрязах я от колелото за "Сторгозия" до с.Ясен и обратно/към 10 км общо/. Само се молех да няма КАТ.... Тия двамата си глътнаха граматиката.... Като се върнахме, двамата разправят на третия, че :mitsu-smiley: няма грешка и онзи пак закачи маркучите... И пак вика: "-Абе не е добре нещо..."

Голям смях падна... От моя страна де...

После се сетих, че Милен казваше нещо за ГДИ-тата и техническите прегледи и му звъннах.

И като извод от цялата случка, ви предавам неговите думи:

"ГДИ-то, при българското законодателство и норми, не може да мине нормално на годишен преглед. За да нямате проблеми, преди да ви закачат газоанализатора, оставете на място автомобила да работи и не го форсирайте. И няма да имате проблем."

В противен случай, ще ви убеждават, че :mitsu-smiley: ви не е в ред и ще ви съветват, да го продадете час по-скоро...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ха-ха-ха! :lol:

На мен пък днес отново искаха да ми наливат дизел в разервоара.Затова докато не ме разбере работника на бензиностанцията,не мърдам от колата.

На въпроса ми"Как разбрахте,че колата е дизел?"отговора всеки път е един и същ"Grand Diesel Intercoler". :hysterical:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Приложение № 12 към чл. 8, ал. 5

 

(Ново - ДВ, бр. 52 от 2005 г., изм. - ДВ, бр. 12 от 2007 г., в сила от 01.01.2007 г.)

 

Емисии на отработените газове - максимално допустими стойности

 

I. Моторни превозни средства с двигатели с принудително възпламеняване на работната смес (бензинови двигатели)

 

Максимално допустими стойности на въглероден оксид (CO)

 

Максимално допустимите стойности се определят от производителя на моторното превозно средство и се посочват в техническите му характеристики (част I, позиция V от свидетелството за регистрация).

 

При липса на такава информация максимално допустимите стойности са, както следва:

 

.......

 

- Въздушно отношение l - в границите 0,97 - 1,03

 

Ей тук е проблема....Ламбда =1, ама при ГДИ-то е 3-4........Какво да се прави автомобила е три пъти по екологичен от всякакви норми, ама според Българските наредби не може да мине преглед......И на мен ми се заяждат....затова съм им сърдит и хич не ходя на преглед. :icon_tongue:

 

П.С. Трябва да се изчака на място 4мин да смени режимите и всичко ще си доиде на мястото, иначе няма минаване на прегледа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колко вдига ГДИ-то?

Отговора -

!

Ето и как ускорява -

Редактирано от valboss
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 6 месеца ...
С нашите горива и натоварено движение, тези разходи си остават само по каталог да знаеш от сега......Айде извънградския се постига, но градско забрави.

Ок, но защо от 2001-ва конете на GDI стават от 125 на 122, а разхода се вдига (поне според този сайт)!?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сменя се и системата на GDI, от второ на трето поколение. Изчистени са някои проблеми и дефектите са сведени до минимум, за сметка на разхода.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...