Премини към съдържание

Особености на двигателя Gdi


АЛФ

Препоръчано мнение

Сменя се и системата на GDI, от второ на трето поколение. Изчистени са някои проблеми и дефектите са сведени до минимум, за сметка на разхода.

Можеш ли да дадеш инфо, от кога до кога са първо, второ и съответно трето поколение?

И за кои мотори ГДИ се отнасят промените - за всички или само за някои?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 162
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Не ги знам точно по години. На 2.4 системата е променяна общо два пъти. При 1.8 от GDI 1 до GDI 6. Първата генерация на 1.8 се прави много кратко и се оказва доста проблемна, май е произвеждана само първите месеци на 1997г, от там се минава на втора генерация. От всичките разлики тази втора генерация се оказва най-икономична като разход, сменена е помпата за високото налягане. Характерното е че само при втората генерация има VIS система (Variable Intake System). След което от 2000г е пусната трета генерация, пак с друга помпа доста по издръжлива. Но е вкаран електрически дросел, които в последствие се оказва доста проблемен. Следва GDI4 там дросела е сменен с по-добър, има и разлика в ЕГР-а. GDI5 всмукателните колектори са сменени с пластмасови и пак с нова помпа за високо налягане. GDI6 добавена е VVTI система за променливо газоразпределение......такова съм карал върви уникално :icon_blush:

 

При 2.4 монтиран на Галант, Спейс Рънър, Спейс Вагон един път сменят дроселовата клапа и помпата за високото налягане, и един път добавят VVTI система за променливо газоразпределение......Май като се замисля това са модификациите за които знам.

Редактирано от Milen_z
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може ли на по-стара система да се присади по-доброто от по-новите? Съвместими ли са?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А може ли да се разбере по ВИН-а, какво ГДИ ти се е паднало от лотарията?

Тази "Променлива всмукателната система" - VIS, да не би да дърпа различно количество гориво, в зависимост от режима на работа на мотора?

Редактирано от valboss
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тази система променя пътя на въздуха които постъпва в двигателя. По ВИН-а закакво да я гледаш, Те си личат и по декоративните пластмасови капаци. А и като писах за 1.8 ........май съм имал предвид всички 1.8 не само Каризма....Защото Каризма с VVTI май не съм виждал, попадал ми е такъв Спейс Стар.

Редактирано от Milen_z
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тази информация за генерациите на ГДИ, поне за мен е много интересна.

Като гледаш ТОЗИ капак, можеш ли да прецениш от кое поколение е? ЕТО го и в по-общ изглед..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тази информация за генерациите на ГДИ, поне за мен е много интересна.

Като гледаш ТОЗИ капак, можеш ли да прецениш от кое поколение е? ЕТО го и в по-общ изглед..

 

 

Ахам като гледам тази част от помпата която се вижда и жилото за газта е второ. :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 месеца ...

Тази май е най-известната тема за ГДИ двигатели.....та точно тук ще кача един така да се каже официален документ за препоръчителните масла за този двигател, незнам дали го има из форума,но....

News_Letter_01-E010_Oil recomendation.pdf

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 месеца ...
Тази "Променлива всмукателната система" - VIS, да не би да дърпа различно количество гориво, в зависимост от режима на работа на мотора?

 

Ето едно клипче как работи тази система:

(малко e на hundai, ама...);

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тази май е най-известната тема за ГДИ двигатели.....та точно тук ще кача един така да се каже официален документ за препоръчителните масла за този двигател, незнам дали го има из форума,но....

News_Letter_01-E010_Oil recomendation.pdf

 

Този Castrol SLX 0W-30 не е ли вече EDGE 5W-30? Бях чел някъде нещо....или се лъжа?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

Предполагам, ако е така няма да му сменят и вискозитета. Във въпросната таблица има и едно 0W40, което навежда на мисълта, че е по-важен стандарта на който отговаря. Повечето синтетични масла ( например 5W30), които се продават  отговарят на тези или по-високи стандарти ако се зачетем по опаковката.

 

Тук намерих една тема в която е онагледен проблема с нагара: http://www.mitsubishi-forums.com/t52894-the-gdi-engine.htm

 

Това са снимките към нея: http://www.zeion.dk/filer/carismaintake/ даже са пробвали няколко нетрадициони метода почти без резултат.

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тук намерих една тема в която е онагледен проблема с нагара: http://www.mitsubish...-gdi-engine.htm

 

Това са снимките към нея: http://www.zeion.dk/.../carismaintake/ даже са пробвали няколко нетрадициони метода почти без резултат.

 

 

 

 

Край, Милене, умря ти бизнеса :hysterical:

Утре отивам и се оборудвам с черни ръкавички, очилца, парцал, водоструйка и пърлачка за прасета и ОТпочвам процеса по ред на номера на снимките :tooth:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като стана на въпрос: При GDI двигателите образуват ли се големи образувания от нагар върху клапаните, като при FSI-тата на VW ? 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като стана на въпрос: При GDI двигателите образуват ли се големи образувания от нагар върху клапаните, като при FSI-тата на VW ?

 

 

Зависи от ГДИ-то....твоито трупа точно там най-много.

Светле от кога чакам някои да го вземе този занаят..... Много мръсна работа, хич даже вече не я и практикувам(не за друго, ами вече има химия вършеща същата работа без разглобяване). А тези снимки на руснака са направени само за залъгване......Знаем си и с него номерата :yes3:

Редактирано от Milen_z
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Aми вече има химия вършеща същата работа без разглобяване

 

Тази химия ефективна ли е и може ли да се сравни с механичното почистване? Също така остава ли свалянето на колектора, че взе да ми става интересно?

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тази химия ефективна ли е и може ли да се сравни с механичното почистване? Също така остава ли свалянето на колектора, че взе да ми става интересно?

 

При механичното почистване едва ли ще се постигне резултат по-добър от 30-40%....Отделен е въпроса дали е правено навреме, защото ако колата мине 200 000 без профилактика, нищо което да е лесно и евтино няма да помогне......Химията е за редовна употреба. И абсолютно нищо не се разглобява.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да си дойдем на въпроса за самата химия каква е? 

 

OEM  :mitsu-smiley: спрея за почистване или нещо по-сериозно?

 

Също ми е интересно има ли вече отзиви за OEM маслата при GDI двигателите след по-сериозен пробег?

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

О не не ОЕМ-а....тои е перфектен за "тънки" нагари (с дебелина до 1мм). А в тук говорим за нагар от порядъка на 0,5-1см дебел......Този спреи е абсолютно безполезен, и прекалено скъп.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Здравейте!

 

Искам да попитам колко литра и какво масло се слага в ръчна скоростна кутия на Каризма 1.8 ГДИ 97 г.

 

Благодаря!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Двигател 4G93 - Capacity 3,8 liter, Filter 0,3 liter

Ръчна скоростна кутия - Capacity 2,2 liter

Редактирано от valboss
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Двигател 4G93 - Capacity 3,8 liter, Filter 0,3 liter

Ръчна скоростна кутия - Capacity 2,2 liter

 

А за двигател - 5W30,0W30 или 0W40.........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Под 3.5 събира до максимума, евентуално ако се разглоби да стане 3.8. 0.3 дават за филтъра, а не че филтъра побира още 300гр. и да става 4.2. Разфасовка 4 литра стига. Ако е на 1л бутилки от четвъртата остава достатъчно за следващата следващата смяна. За антифриза не помня колко е някъде 6-7 литра май беше. За хидравликата и спирачната течност нямам идея, добре е да споделите.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Под 3.5 събира до максимума, евентуално ако се разглоби да стане 3.8. 0.3 дават за филтъра, а не че филтъра побира още 300гр. и да става 4.2. Разфасовка 4 литра стига. Ако е на 1л бутилки от четвъртата остава достатъчно за следващата следващата смяна. За антифриза не помня колко е някъде 6-7 литра май беше. За хидравликата и спирачната течност нямам идея, добре е да споделите.

 

Убеждавам се, че повечето пишеш, щото те сърбят пръстите!

Виж внимателно какво съм написал:

 

Двигател 4G93 - Capacity 3,8 liter, Filter 0,3 liter

Ръчна скоростна кутия - Capacity 2,2 liter

 

КАПАЦИТЕТ/тоест, вместимост/ - 3.8 литра.

За такива, дето по някаква причина ще сложат пак пълният, стар филтър, е указано, че той събира 0.3 литра.

.........................

Или да обобщим:

Каризма ГДИ -

Масло двигател - 3.8 литра

5W30,0W30 или 0W40

Масленият филтър събира 0.3 литра

Масло ръчна скоростна кутия - 2.2 литра

75W85 или 75W90, но по-добре 75W85 - наблюденията от практиката са, че със 75W85 кутиите се държат по-добре

Масло автоматична скоростна кутия - 4.3 литра

DEXRON III

Антифриз - 6 литра

Редактирано от valboss
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...