BAlexandrov Публикувано 17 април 2005 Сподели Публикувано 17 април 2005 Намерих интересна статия как се сменят кондензаторите на ECU.Ето диагнозата от там: ПроблемътЕлектролитните кондензатори имат да протичат/изсъхват с времето и когато са подложени на температурни разлики и много работни цикли.Електролитът, който изтича е опасен за печатната платка, защото разяжда медта или може да причини късо съединение. Когато това се случи ECU-то или спира да работи или работи неправилно. Когато кондензатора изсъхне се губят неговите качества да филтрира напрежението и пиковете могат да повредят ECU. Признаци на наближаващата повреда За щастие има някой признаци че ECU-то си заминава..* Често цъкане или щракане от към ниската част на таблото, обикновено придружено от липса на реакция от двигателя или загуба на мощност. Това се дължи на последователни рестартирания на микроконтролера заради лошото захранване. Когато се рестартира той превключва релето на горивната помпа. Това може да стане и заради повредена горивна помпа, но не е обичайно.* Мирис идващ откъм центъра на таблото и специално ако мирише на "гнила риба". Това също може да се дължи на вентилатора.* Ако вашата кола е на повече от 7 г. и е подложена на големи температурни разлики. Ако имате някой от първите два признака действайте незабавно. Дори и колата все още да върви, колкото повече време мине става по-вероятно да намерите дупка на мястото на ECU или множество изгорели компоненти по платката, тогава ще можете само да купите нова от Митсубиши за $1100 или да намерите такава в автоморга. Продължение тук /англ/http://www.tmo.com/howto/ecu1g/caps.htm Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 25 април 2005 Сподели Публикувано 25 април 2005 Може да се сменят,но трябва да са колкото си може по качествени......освен това е хубаво да се прегледа цялата платка......... :D проблема на окисляването и изсъхването на електролитните кондензатори идва не в това че са работили дълго(имам предвид спиране ,пускане,или зареждане разреждане..) , а че са оставени под напрежение дълго.........тогава този кондензатор не може да се разреди и следователно изсъхва......когато изсъхне в един момент той дава на късо когато през него мине ток и в зависимост каде е вързан за коя верига, той или изгаря и с него гърмят един кубик други елементи , или пък може и нищо друго да не гръмне( което е много рядко обаче...)Това е като .........имаше едни компютърни захранвания, каде ей така гърмяха когато ПЦ-то е в стенбай режим............по този начин на тези конд-ри им се подаваше винаги напрежение, и те изсъхваха, и даваха на късо, когато натиснете "повер он" бутона , захранването гърмеше и пускаше 220волта след него, т.е. по дънната пладтка хард диска и т.н. и всичко ставаше прегорял омлет :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 11 Май 2005 Сподели Публикувано 11 Май 2005 Ако имате някой от първите два признака действайте незабавно. Дори и колата все още да върви, колкото повече време мине става по-вероятно да намерите дупка на мястото на ECU или множество изгорели компоненти по платката, тогава ще можете само да купите нова от Митсубиши за $1100 или да намерите такава в автоморга. И кво като има дупка? С няколко жички се оправя работата. Освен това, афтърмаркет ЕКУ-та има за много по-малко от $1100. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 13 септември 2007 Автор Сподели Публикувано 13 септември 2007 Няколко статии по въпроса как и защо /В първия пост вече не е актуален/ и тук са стаитии, които съм копиралhttp://jdmfsm.info/Auto/Japan/Mitsubish...ose_repair.htmlhttp://jdmfsm.info/Auto/Japan/Mitsubish...ecu_repair.htmlhttp://jdmfsm.info/Auto/Japan/Mitsubish...CU%20remont.htmhttp://jdmfsm.info/Auto/Japan/Mitsubish...emont%20eng.htm Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tef4o Публикувано 18 юли 2009 Сподели Публикувано 18 юли 2009 Попаднах на тази тема след като аз самия загазих и ме влачиха на въже през половин България, повече в тази тема. Когато клата е предимно на пропан-бутан, както в моя случай, няма забележими прекъсвания в работата на двигателя. Не знам как е, ако се кара само на бензин, но предвид функцията на проблемния кондензатор, силно се съмнявам да забележите нещо, преди да е станало късно. Тоест да замирише на гадно, което означава, че колата вече е спряла. Според мен проблема идва от недобро разположение на кондензатора (точно над радиатора, в затворена кутия) и се прецаква от най-обикновено прегряване. Отделно, че електролитните кондензатори имат ограничен живот (5-10 хиляди часа средно). Спасението е профилактика: бързо и ефтино, за разлика от разправиите и главоболията при евентуална авария. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 18 юли 2009 Сподели Публикувано 18 юли 2009 Попаднах на тази тема след като аз самия загазих и ме влачиха на въже през половин България, повече в тази тема.По-скоро, темата е ТАЗИ - виж по към края... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BallAtriX Публикувано 15 септември 2009 Сподели Публикувано 15 септември 2009 Здравейте ,реших да си сменя кондензаторите на каризмата, но ще помоля да кажете кои са по качествени и надеждни кондензатори.Предложете марка. Намерих едни "JAKEC" , пак са на 105'С , но не знам нищо за тях .Добри ли са , не са ли.....НА каризмата са 5 броя ,100 uF 16 V22 uF 50V3 X 47 uF 50 V Благодаря предварително Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.