Премини към съдържание

Замяна на кондензаторите на ECU


Препоръчано мнение

Намерих интересна статия как се сменят кондензаторите на ECU.

Ето диагнозата от там:

 

Проблемът

Електролитните кондензатори имат да протичат/изсъхват с времето и когато са подложени на температурни разлики и много работни цикли.

Електролитът, който изтича е опасен за печатната платка, защото разяжда медта или може да причини късо съединение. Когато това се случи ECU-то или спира да работи или работи неправилно. Когато кондензатора изсъхне се губят неговите качества да филтрира напрежението и пиковете могат да повредят ECU.

 

Признаци на наближаващата повреда

 

За щастие има някой признаци че ECU-то си заминава..

* Често цъкане или щракане от към ниската част на таблото, обикновено придружено от липса на реакция от двигателя или загуба на мощност. Това се дължи на последователни рестартирания на микроконтролера заради лошото захранване. Когато се рестартира той превключва релето на горивната помпа. Това може да стане и заради повредена горивна помпа, но не е обичайно.

* Мирис идващ откъм центъра на таблото и специално ако мирише на "гнила риба". Това също може да се дължи на вентилатора.

* Ако вашата кола е на повече от 7 г. и е подложена на големи температурни разлики.

 

Ако имате някой от първите два признака действайте незабавно. Дори и колата все още да върви, колкото повече време мине става по-вероятно да намерите дупка на мястото на ECU или множество изгорели компоненти по платката, тогава ще можете само да купите нова от Митсубиши за $1100 или да намерите такава в автоморга.

 

Продължение тук /англ/

http://www.tmo.com/howto/ecu1g/caps.htm

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може да се сменят,но трябва да са колкото си може по качествени......освен това е хубаво да се прегледа цялата платка......... :D проблема на окисляването и изсъхването на електролитните кондензатори идва не в това че са работили дълго(имам предвид спиране ,пускане,или зареждане разреждане..) , а че са оставени под напрежение дълго.........тогава този кондензатор не може да се разреди и следователно изсъхва......когато изсъхне в един момент той дава на късо когато през него мине ток и в зависимост каде е вързан за коя верига, той или изгаря и с него гърмят един кубик други елементи , или пък може и нищо друго да не гръмне( което е много рядко обаче...)

Това е като .........имаше едни компютърни захранвания, каде ей така гърмяха когато ПЦ-то е в стенбай режим............по този начин на тези конд-ри им се подаваше винаги напрежение, и те изсъхваха, и даваха на късо, когато натиснете "повер он" бутона , захранването гърмеше и пускаше 220волта след него, т.е. по дънната пладтка хард диска и т.н. и всичко ставаше прегорял омлет :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Ако имате някой от първите два признака действайте незабавно. Дори и колата все още да върви, колкото повече време мине става по-вероятно да намерите дупка на мястото на ECU или множество изгорели компоненти по платката, тогава ще можете само да купите нова от Митсубиши за $1100 или да намерите такава в автоморга.

 

И кво като има дупка? :) С няколко жички се оправя работата. Освен това, афтърмаркет ЕКУ-та има за много по-малко от $1100.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 години ...

Няколко статии по въпроса как и защо /В първия пост вече не е актуален/ и тук са стаитии, които съм копирал

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Mitsubish...ose_repair.html

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Mitsubish...ecu_repair.html

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Mitsubish...CU%20remont.htm

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Mitsubish...emont%20eng.htm

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

Попаднах на тази тема след като аз самия загазих и ме влачиха на въже през половин България, повече в тази тема.

 

Когато клата е предимно на пропан-бутан, както в моя случай, няма забележими прекъсвания в работата на двигателя. Не знам как е, ако се кара само на бензин, но предвид функцията на проблемния кондензатор, силно се съмнявам да забележите нещо, преди да е станало късно. Тоест да замирише на гадно, което означава, че колата вече е спряла. Според мен проблема идва от недобро разположение на кондензатора (точно над радиатора, в затворена кутия) и се прецаква от най-обикновено прегряване. Отделно, че електролитните кондензатори имат ограничен живот (5-10 хиляди часа средно).

 

Спасението е профилактика: бързо и ефтино, за разлика от разправиите и главоболията при евентуална авария.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Попаднах на тази тема след като аз самия загазих и ме влачиха на въже през половин България, повече в тази тема.

По-скоро, темата е ТАЗИ - виж по към края... :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Здравейте ,

реших да си сменя кондензаторите на каризмата, но ще помоля да кажете кои са по качествени и надеждни кондензатори.Предложете марка.

 

Намерих едни "JAKEC" , пак са на 105'С , но не знам нищо за тях .Добри ли са , не са ли.....

НА каризмата са 5 броя ,

100 uF 16 V

22 uF 50V

3 X 47 uF 50 V

 

Благодаря предварително :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...