Премини към съдържание

Вибрации


Препоръчано мнение

Вчера си взех Галанта от сервиза, след смяна на ремъци, ролки, клапани, гумички, гарн. на главата. Установих, че двигателят е малко по шумен и при 2500-3000 оборота се появяват неприятни вибрации идващи от двигателя. Въпросът ми е, има ли някой представа от какво може да е това? Тампонът които се освобождава за да се смени ремъка има ли някакви настройки и т.н.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре си написал гумички на клапани, но защо си оставил "клапани" между две запетаи? Все едно са сваляни и напасвани. Ако е така, това може да се е получило от много неща.

Може да е зацепен с 1 зъб към предварение щом тресе, а може при правенето да са разместили някой кабел. Прекъсва ли, как работи двигателя (тресене има ли)?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вчера си взех Галанта от сервиза, след смяна на ремъци, ролки, клапани, гумички, гарн. на главата. Установих, че двигателят е малко по шумен и при 2500-3000 оборота се появяват неприятни вибрации идващи от двигателя. Въпросът ми е, има ли някой представа от какво може да е това? Тампонът които се освобождава за да се смени ремъка има ли някакви настройки и т.н. :icon_hmm:
Или не са ти зацепили малкия ремък на балансиращия вал, както си требе......
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Клапаните са сменени и припаснати. Двигателят на ниски обороти работи нормално. Как се установява грешката при зацепване на балансиращия малък ремък.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз предполагам, че балансиращия вал не е зацепен правилно. От името му си личи, че е сложен за да балансира двигателя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Клапаните са сменени и припаснати. Двигателят на ниски обороти работи нормално. Как се установява грешката при зацепване на балансиращия малък ремък.
Има си белези на зъбните колела.........
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Освен това трябва да влезне навътре 6 см "пурата" за в маслената помпа и си има още един белег. Не е работа за всеки да сменя ремъци на Мицубиши.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И според мен е проблема е в балансиращия вал,най вероятно са го обърнали на 180 градуса.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И според мен е проблема е в балансиращия вал,най вероятно са го обърнали на 180 градуса.
А още по вероятно на градуси-едно към гьотере, с коефициент на уидурдисване........
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А още по вероятно на градуси-едно към гьотере, с коефициент на уидурдисване........

Говоря серьозно,този проблем е често срещан след намесата на "майстори"....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да използвам темата за да помогна и попитам... на моето вагонче когато си го купих двигателя тресеше доста но на празни ход и то сериозно-чак страничното огледало изпадаше в резонанс. За разлика от твоя случай при качване на оборотите вибрациите спираха. След смяна на ремъци и ролки в Ратола тази вибрация изчезна, дори първите дни след това се стрясках на светофарите че е изгаснал автомобила но придобих навик да хвърлям по едно око на оборотомера.

Има ли нещо общо със случая на колегата и защо се е получило така? Освен че след смяната на ремъците спря тресенето на двигателя колата стана една идея по мудна (това субективно малко).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да използвам темата за да помогна и попитам... на моето вагонче когато си го купих двигателя тресеше доста но на празни ход и то сериозно-чак страничното огледало изпадаше в резонанс. За разлика от твоя случай при качване на оборотите вибрациите спираха. След смяна на ремъци и ролки в Ратола тази вибрация изчезна, дори първите дни след това се стрясках на светофарите че е изгаснал автомобила но придобих навик да хвърлям по едно око на оборотомера.

Има ли нещо общо със случая на колегата и защо се е получило така? Освен че след смяната на ремъците спря тресенето на двигателя колата стана една идея по мудна (това субективно малко).

Не съм голям спец в тези неща,но според мен в твоя случай проблема е бил в агренажния ремък.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Говоря серьозно,този проблем е често срещан след намесата на "майстори"....
А защо мислиш че аз говоря несериозно........Те майсторите в кавички както си ги писал, работят точно по системата която аз съм писал-едно към гьотере.......
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вчера си взех Галанта от сервиза, след смяна на ремъци, ролки, клапани, гумички, гарн. на главата. Установих, че двигателят е малко по шумен и при 2500-3000 оборота се появяват неприятни вибрации идващи от двигателя. Въпросът ми е, има ли някой представа от какво може да е това? Тампонът които се освобождава за да се смени ремъка има ли някакви настройки и т.н.

Обърнали са бал. вал на обратно или не както трябва.............при теб са два, единия си има пробка в която се вижда дали е на правилното място, другия също си има начин за зацепване............сменявани ли са семерингите на бел. валовете?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Семеринги не са сменяни. При мен е точно обратното както е писал колегата при 1000 до 2500 оборота всичко е наред, а след 2500 въпросните вибрации не се появяват. Нещо друго искам да попитам проблем ли е да се кара така около 200 км, защото утре ще пътувам до морето?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Извинявайте на всички : При 2500 оборота и нагоре въпросните вибрации СЕ появяват!! :icon_crying: :icon_crying:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

99.99% е грешно зацепен балансиращ вал(предполагам мотора е 4g63 DOHC 16v)- има си специфична процедура както колегите вече са отбелязали и не е работа за всеки.

Предназначението на балансиращите валове(те са 2 при този двигател) е да осигурят комфорт в диапазона на средните обороти(2500-3500об/мин) ,т.е. през по-голямата част от времето на работа при нормално шофиране(70-140км/ч), така че нормално да се появяват вибрации над 2500об/мин при грешно зацепен бал. вал(ове). Предполагам над 4000-4500об/мин тези вибрации изчезват.

Като цяло едва ли ще има сериозен проблем да се изминат 200км(надявам се да не греша като говоря от собствен опит - карал съм над 1000км с 1 блокирал балансиращ вал)но все пак е желателно да се отстрани порблема максимално бързо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...