Премини към съдържание

Съвет за Вагон-че


Препоръчано мнение

Ми да я докара при мен и ще я погледна ...............променливия ход може да е от много неща.............

 

Ми да я докарам, ама първо нямам твоя адрес и телефон(виж си личните съобщения), второ колата вече е в Сандански

И ще трябва сам да се справям, е с помоща на форума де :icon_clap:

 

ПП. Като ми остане малко време ще я погледна по обстойно, и тогава ще питам пак.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ми да я докарам, ама първо нямам твоя адрес и телефон(виж си личните съобщения), второ колата вече е в Сандански

И ще трябва сам да се справям, е с помоща на форума де :icon_clap:

 

ПП. Като ми остане малко време ще я погледна по обстойно, и тогава ще питам пак.

Нямам нищо на лични.............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хм... в събота (28 06 2008год.) ти изпратих съобщение, ама какво е станало... :icon_crying:

За сега имам един въпрос: Лампата за чек контрол си гасне след палене на двг. Значи ли това, че ВСИЧКО по инжекциона е наред.

Втория ми въпрос е за принципа за настройване на системата за празен ход: ако може стъпка по стъпка с мерене на напрежения и др.

Благодаря предварително!

 

ПП Имам малко познания по автомобилите и се надявам с вашата помощ да постигна положителен резултат.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хм... в събота (28 06 2008год.) ти изпратих съобщение, ама какво е станало... :icon_crying:

За сега имам един въпрос: Лампата за чек контрол си гасне след палене на двг. Значи ли това, че ВСИЧКО по инжекциона е наред.

Втория ми въпрос е за принципа за настройване на системата за празен ход: ако може стъпка по стъпка с мерене на напрежения и др.

Благодаря предварително!

 

ПП Имам малко познания по автомобилите и се надявам с вашата помощ да постигна положителен резултат.

Не значи, може да гасне и пак да има проблем.........

за настройката- 1. замери с мултицет съпротивлението на намотките на МПХ...........то трябва да е 30 ома на всяка намотка, МПХ се състои от 2 намотки в бриджова система........т.е. има 6 пина, 3 пина х 2 реда.........средните пинове са общи , а другит са началата и краищата им.................

Ако не е 30 ома ,просто няма какво да настройваш...............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дължа малко уточнение.

Колата е стария модел до 91год. Двг е 74 kw. МПХ-то е с три извода, между два от тях съпротивлението

е 13.3 ома. На студен двг. обороти около 1200, след затопляне падат около 800.

При вкючване на консуматор (климатик) оборотите падат почти до загасване на мотора и след около 2-4 сек.

се нормализират. Според мен това не е нормална работа на системата за празен ход, или греша?

Потенциометъра на оста на дроселната клапа е с три извода.

На два от тях съпротивлението е 993 ома, при затворен дросел (отпуснат педал на газта).

При отваряне плавно на дроселната клапа расте и съпротивлението плавно без "скокове".

Не видях, има ли ключе за определяне затвореното положение на др. клапа, или ЕКУ-то го разпознава по данни

от потенциометъра? Приемам съвети всякакви :)

 

ПП Като изключим празния ход, колата работи чудесно, форсира се адски, и при изминати около 300 км.

даде разход около 10/100!!! Според мен е добър този разход, доволен съм.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хайде колеги, дайте малко повече инфо за този двг. и системата за празен ход.

Никой ли нищо не знае?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето какво се случи пък при мен:

Заредих си климатика, че не духаше достатъчно студено. И колата почна да прави магарии при включен климатик. Заиграха оборотите, ама доста 0т 1500 до 500, а няколко пъти дори я угаси. Такова нещо не ми се беше случвало. Сега в началото, докато се поохлади в колата - пак играят доста, после - по-малко. Идеи?

Факт е, че преди да го дозаредя не правеше така. Също така не ми е добра центровката след моите изпълнения с комутатора. Възможно ли е да е съвкупност от тези двете? - сега зареден климатика да се товари повече и с лошата центровка - да се получава това?

 

П.П. Знае, знае, ама е зает и не се появява никакъв! Утре имам уговорка с него да погледне моята.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен оборотите падат не само при включване на климатика, а и при рязко въртене на волана, включване на фарове дори също оказва влияние. Просто според мен, много бавно реагира системата. Например при другата ми кола, пускането на климатика практически не оказва влияние на оборотите на празен ход, даже не се усеща, ако не си поставиш за цел да гледаш оборотомера.

Пиши какво е станало с твоята.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще пиша, разбира се! Утре чичо доктор ще ми я погледне

По принцип и преди се усещаше климатика. Чак фарове и пр - не, но климата - да. И в крайно дясно/ляво положение на волана се чува едно присвирване, ама мноооого лекичко. И трепване на оборотите, но пак едва забележимо.

Ще видиииим

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И в крайна сметка оправи ли колата или не? Уж щеше да пишеш...

 

До DJ Tumbi: Колега, хайде дай малко информация за този проклет празен ход, и на лични ти писах... ама глас в пустиня. Явно това което си писал в предните постове се отнася за по-новите двигатели. При мен е различно, ако трябва ще изпратя снимки, само кажи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Напиши точно какъв ти е двигателя и модела. Най-добре номера на рамата и ще видя в ръководствата дали няма данните...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега! Дай си колата на контакт, откачи буксата на стъпковото моторче, после пак я закачи........Ако не чуеш бръмчене, и моторчето не премести оста на дроселовата клапа, отваряй го и го почисти със спрей за карбуратори........После го качваш и пак пробваш......Ако не реагира, си търсиш друго.........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ей сега отивам....

Ето Спейс Вагон JMBLGD08SWLZ501003

Благодаря за отзивчивоста!

 

Колега, в раздела "Всичко за Митсубиши" има тема със линкове за сервизна документация. Колегата BAlexandrow, да е жив и здрав, е събрал доста добра колекция от упътвания. Ако не те затруднява английския, изтегли си от там ръководство за твоя модел (спи ми се и ме мързи да проверявам, но трябва да го има) и виж koe kak se prowerqwa.

 

Само като идея: започни от ECU-то. Проверява се с най-обикновен стрлкови (не цифров!) уред или със силносветещ светодиод с 10-15 килоома резистор. Ако имаш несъответствие в TPS или другаде, веднага ще се каже.

 

Ако опорния винт на TPS не личи да е пипан, НЕ ГО ПИПАЙ! Регулира се само със завъртане на датчика. Трябва ти читав уред, тук вече цифров и е желателно да не е за 5 лева, луфтомерни пластини и спокойна ръка :)

 

И пиши отзиви за вагончето, че и аз много съм се замислил дали да не взема едно, а не намирам смислена информация как се държи на кал или сняг и какви разновидности на 4х4 има.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много се извинявам за грешката при изписване на номера на рамата. Явно съм спал.

Ето го верния код: JMBLGD08WLZ501003

 

А как да разбера кой точно е двигателя/

Двигателя е с 8 клапана 74kw.

 

tef40 - Болта явно е пипан, при ненатиснат педал за газта, има растояние(хлабина) между болта и опората.

Дай повече информация за начина на проверка на ЕКУ-то и ТПС-а. Имам читав мултицет не за 5 лв. луфтомер също имам, а за спокойната ръка, ще видим

 

Отзиви за Вагона ще пиша като го тествам по-сериозно в тежки условия. Засега малко го карам, лято е, няма кал, но първите впечатления

като проходимост са повече от добри (сравнявам го с Ситроен BX дизел само с предно)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

12.89 г. ти е произведен вагона, 4G63 ти е двигателя.

 

Отиваш тук и четеш. Имам и специално за МПХ статии сваляни, и старите ръководства прегледай, че сега нямам време да го направя.

 

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Mitsubish...--/Engines/4G6/

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-напред хиляди благодарности към колегата BAlexandrov за помоща :icon_clap:

 

Сега по същество:

1. За мое съжаление никъде не успях да намеря точно моя модел система за празен ход.

2. По аналогия с 16 клапановия двигател, направих регулировка на системата за празен ход т.е.

0.65мм хлабиномерна пластина поставена между опорния винт и планката задвижваща дроселната клапа, като

при това напрeжението между маса(-) и зеления кабел с бяла ивица го нагласих на 0.72V (по книга е 0.4V до 1.1V)

3. Разглобих двигателчето за празен ход, и за моя приятна изненада всичко вътре е като излезнало току що от магазина! Обаче този модел го няма (или аз не съм го намерил) никъде описан!

Хубаво е че работи леко и без звук това моторче въпреки годините си!!!

4. Ключе указващо, че др. клапа е затворена няма, но тази роля се изпълнява от самата констукция на мотора за празен ход, по интересен начин. Ако някой има интерес да пише на лични, ще му обясня.

5. Напрежението захранващо TPS-а е 4.99V. Според мен е ОК.

 

6. Проблема с празния ход си остава :help:

Смятам да поогледам ЕКУ-то, някъде четох, че имали проблеми с кондензаторите, ама това ще стане утре най-рано.

И така колеги, помагайте ако се сетите за нещо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-напред хиляди благодарности към колегата BAlexandrov за помоща :icon_clap:

 

Сега по същество:

1. За мое съжаление никъде не успях да намеря точно моя модел система за празен ход.

2. По аналогия с 16 клапановия двигател, направих регулировка на системата за празен ход т.е.

0.65мм хлабиномерна пластина поставена между опорния винт и планката задвижваща дроселната клапа, като

при това напрeжението между маса(-) и зеления кабел с бяла ивица го нагласих на 0.72V (по книга е 0.4V до 1.1V)

3. Разглобих двигателчето за празен ход, и за моя приятна изненада всичко вътре е като излезнало току що от магазина! Обаче този модел го няма (или аз не съм го намерил) никъде описан!

Хубаво е че работи леко и без звук това моторче въпреки годините си!!!

4. Ключе указващо, че др. клапа е затворена няма, но тази роля се изпълнява от самата констукция на мотора за празен ход, по интересен начин. Ако някой има интерес да пише на лични, ще му обясня.

5. Напрежението захранващо TPS-а е 4.99V. Според мен е ОК.

 

6. Проблема с празния ход си остава :help:

Смятам да поогледам ЕКУ-то, някъде четох, че имали проблеми с кондензаторите, ама това ще стане утре най-рано.

И така колеги, помагайте ако се сетите за нещо.

 

Ааа.... оправи ли си стопорния винт? Щото иначе всичко останало е безсмислено. Нещо и аз не мога да намеря данни за твоя мотор. Последно 4G63 ли е? ... и май най добре пусни една-две снимки на TPS-a.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

tef4o, най-напред това направих, установих затвореното положение на клапата с опорния винт и после с хлабиномера...

 

Ето и малко снимки, но много малко се вижда. Ако трябва пак ще разглобя всичко и ще снимам поотделно,ако има смисъл де...

 

 

А... не мога да кача други снимки :icon_crying:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И така колеги, проблема е решен :icon_thumbup:

 

Оказа се, че при затворена дроселна клапа не се подава сигнал към ЕКУ-то за празен ход.

Причината - елементарно зацапване (окисляване) на контактуващата повърхност на планката отваряща др. клапа и плунжера на МПХ.

Почистване, регулиране наново и сега не мога да си позная колата. Почти няма промяна при натоварване на двг. от фарове, хидравлика или климатик.

Отново изказвам благодарности на всички отзовали се по темата колеги!!!

 

ПП Ако не е много ясно обяснението, по-подробно на лични, ако има заинтересувани.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...