Phantomaz Публикувано 9 април 2008 Сподели Публикувано 9 април 2008 Днес реших да отворя компютъра да видя как е положението с прословутите кондензатори и да ги сменя, на пръв поглед всичко беше наред, единия беше малко издут ,но се оказа, че е от лака на покритието ,и отидох до един телевизионен сервиз, човека каза че 2-та от 3-те били изтекли /при мен тези по-дебелите 92-ра година еклипс/ платката отдолу била корозирала. Интересно ми е ,възможно ли е при това пложение компютъра да не е повреден при положение че са заминали кондензаторите, реално колата вървеше и преди ,не е светела никаква лампа по таблото, скоро сменях ТПС-а и стъпковото моторче, и при диагностиката всичко беше наред след това. Модераторски контрол!!!Колега, ползвайте букви, а не цифри като пишете буквата "ч"!!! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
shades Публикувано 9 април 2008 Сподели Публикувано 9 април 2008 Напълно възможно е. Ако и след ремонта си запалил, значи всичко е ОК. Само ми стана интересно къде "отдолу" е корозирала? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Phantomaz Публикувано 9 април 2008 Автор Сподели Публикувано 9 април 2008 Напълно възможно е. Ако и след ремонта си запалил, значи всичко е ОК. Само ми стана интересно къде "отдолу" е корозирала? здрасти! честно казано аз само свалих капака на компютъра без да свалям самата платка ,така че не видях отдолу металната основа ли е имал предвид техника или самата платка,но ми каза че е зачистил пътеките и така, запалих нормално все едно не бях свалял нищо. Поздрави! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 9 април 2008 Сподели Публикувано 9 април 2008 Напълно възможно е. Ако и след ремонта си запалил, значи всичко е ОК. Само ми стана интересно къде "отдолу" е корозирала? Не е ОК.Кондензаторите трябва да се сменят, внимавайте с какви обаче (темп. обхват).Много кондензатори са блокиращи в захранващите вериги и намален капацитет не се отразява пряко на работата на схемите, но в резултат на повишени пулсации са възможни вътрешни смущения в модула, неправилна работа, грешки, и др. Кородирали писти и спойки също са много важни. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 9 април 2008 Сподели Публикувано 9 април 2008 Днес реших да отворя компютъра да видя как е положението с прословутите кондензатори и да ги сменя, на пръв поглед вси4ко беше наред, единия беше малко издут ,но се оказа че е от лака на покритието ,и отидох до един телевизионен сервиз ,4овека каза 4е 2-та от 3-те били изтекли /при мен тези по-дебелите 92-ра година еклипс/ платката отдолу била корозирала. Интересно ми е ,възможно ли е при това пложение компютъра да не е повреден при положение 4е са заминали кондензаторите, реално колата вървеше и преди ,не е светела никаква лампа по таблото, скоро сменях ТПС-а и стъпковото моторче, и при диагностиката всичко беше наред след това.Аз ти правих Еклипса май..............казах ти че кондензаторите са заминали .............те влияят на компа толкова ,доколкото ще има смущения в захранването на компа и съответно може да се появят от време на време грешки в компа от захранването ( вкл. и блокиране на компа).......това го видях на тестера като го закачих...................някои дадчици имаха доста странно поведение........За твоя проблем ,кажи на тел. теник да ги смени с качествени и темп. обхват до 105 гр.( той знае за кои става дума)...М/у другото как е колата сега? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
shades Публикувано 10 април 2008 Сподели Публикувано 10 април 2008 Не е ОК.Кондензаторите трябва да се сменят, внимавайте с какви обаче (темп. обхват).Много кондензатори са блокиращи в захранващите вериги и намален капацитет не се отразява пряко на работата на схемите, но в резултат на повишени пулсации са възможни вътрешни смущения в модула, неправилна работа, грешки, и др. Кородирали писти и спойки също са много важни.Това го казах с оглед на това, че знаех, че колегата е бил да ги сменя, т.е. старите са вече в боклука. Наистина въпросът беше дали техникът, който е извършил смяната е зачистил пистите, защото се събират остатъци от изтеклия електролит. Това в последствие също се разбра, че е свършено :icon_clap: Ще използвам темата да призова всички колеги с Еклипси от 1-во поколение да си сменят 3-те кондензатора ако още не са, защото смяната е стотинки, а евентуалния проблем може да доведе до много по-високи разходи. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
andi Публикувано 10 април 2008 Сподели Публикувано 10 април 2008 Някой има ли под ръка какви са им капацитетите и колко волтови са, да си ги набавя предварително ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
shades Публикувано 10 април 2008 Сподели Публикувано 10 април 2008 Някой има ли под ръка какви са им капацитетите и колко волтови са, да си ги набавя предварително ?Това ще свърши работа най-добре :rolleyes: (powered by VFAQ.com) http://www.vfaq.com/mods/wayback/caps_files/ecucapmarks.jpg Само да припомня пак, както казаха колегите, слагайте кондензатори с температурен обхват до 105 градуса. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
andi Публикувано 10 април 2008 Сподели Публикувано 10 април 2008 Супер, от това по-ясно, здраве му кажи Благодарско, че се ровех до сега да намеря някъде точните стоиности Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Jan4o0o0 Публикувано 10 април 2008 Сподели Публикувано 10 април 2008 Малко тъп вапрос но се пак :icon_thumbup: Може ли някой да ми покаже на снимка или да ми обясни къде се намира този компютър, че и аз да си ги сменя за всеки случай.Мерси предварително. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 10 април 2008 Сподели Публикувано 10 април 2008 Това ще свърши работа най-добре :rolleyes: (powered by VFAQ.com) http://www.vfaq.com/mods/wayback/caps_files/ecucapmarks.jpg Само да припомня пак, както казаха колегите, слагайте кондензатори с температурен обхват до 105 градуса. Да уточня, че автомобилният температурен обхват за модули като този е -40 до 125 градуса. Да речем, че горна граница 105 става но долната е също важна - не искаме късо или пулсации в захранването зимата, или други ефекти. Просто като се купуват, задължително от известна фирма за кондензатори и справка с datasheet. Пълно е с ментета по малките магазинчета в София. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
shades Публикувано 11 април 2008 Сподели Публикувано 11 април 2008 Малко тъп вапрос но се пак :icon_thumbup: Може ли някой да ми покаже на снимка или да ми обясни къде се намира този компютър, че и аз да си ги сменя за всеки случай.Мерси предварително.Намира се зад касетофона. Първо се свалят корите от 2-те страни на средния тунел. Болтовете на компа са 2 от шофьорската страна и 1 от другата. След като се развият се откачат внимателно кабелите и се вади внимателно през средната конзола. ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ОТКАЧЕТЕ АКУМУЛАТОРА ПРЕДИ МАНИПУЛАЦИЯТА. Довечера като се прибера, ще пусна подробни снимки как става (ако съм ги запазил на компа). :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Jan4o0o0 Публикувано 11 април 2008 Сподели Публикувано 11 април 2008 Мерси, ако днес по-късно сложиш снимките утре ще се пробвам Модераторски контрол!!!Колега, постарайте се да пишете по-грамотно!!! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Phantomaz Публикувано 11 април 2008 Автор Сподели Публикувано 11 април 2008 Аз ти правих Еклипса май..............казах ти че кондензаторите са заминали .............те влияят на компа толкова ,доколкото ще има смущения в захранването на компа и съответно може да се появят от време на време грешки в компа от захранването ( вкл. и блокиране на компа).......това го видях на тестера като го закачих...................някои дадчици имаха доста странно поведение........За твоя проблем ,кажи на тел. теник да ги смени с качествени и темп. обхват до 105 гр.( той знае за кои става дума)...М/у другото как е колата сега? Сложихме такива до 105 градуса ,аз после сменях въздушния и горивния филтър и така ,иначе си върви ,малко детонации има на топъл двигател и празни обороти и това е ,след като сложих кондензаторите я закачих на мултицета и не показа грешка. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
shades Публикувано 11 април 2008 Сподели Публикувано 11 април 2008 И така обещаните обяснения в картинки. Предварително се извинявам за отвратителното състояние на снимките, но съм ги правил леко контузен и треперащата ръка допълни гадното качество на телефона. И така: 1. Откачаме клемите от акумулатора, за да не свършим сами това, което кондензаторите няма да успеят. 2. Сваляме декоративната решетка на отвора за касетофона. 3. Сваляме шината заедно с цялата музика, като отвъртаме 4 болта, които я държат. 4. Вече трябва да имаме добър поглед върху кутията на компа. 5. Сваляме декоративните кори от двете страни на тунела. На снимката е дясната (пред стрелката има още един болт) - тя се държи на 3 болта, от шофьорската страна е на 2 и кората е по-къса. Корите се изхлузват напред и надолу. Добра идея е да дръпнете седалките в крайно задно положение, за да си отворите повече място за работа. 6. Сваляме 2-та болта на скобите на кутията на компа от шофьорската страна. Задрасканото с червеното е част от ролкейджа на Тарга-та, който в последствие ми изпили нервите до скъсване, защото ми пречеше да извадя скобите на кутията. При вас няма да има такива проблеми. 7. Сваляме единствения болт, държащ лявата скоба. (отново зверски проблеми с тръбата за мен) 8. Откачаме внимателно 3-те куплунга, които се намират от долния край на кутията, изкарваме скобите от рамката на таблото и я изхлузваме внимателно през отвора в централната конзола. 9. Воала, ето го и нашето ECU! Това е от мен. Не претендирам, че това е най-лесният или бърз начин за вадене, но не се сетих за друг, ще се радвам ако някой сподели "по-мързелив" метод. Успех на всички захванали се със задачата за смяна на гадните кондензатори! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Jan4o0o0 Публикувано 14 април 2008 Сподели Публикувано 14 април 2008 Мерси, ще се пробвам и да видим какво ще излезе Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 14 април 2008 Сподели Публикувано 14 април 2008 Мерси, ще се пробвам и да видим какво ще излезе Колега, оправи си сигнатурата: Къде, а не Каде. Такова изречение трябва да завърши с въпросителен знак. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
andi Публикувано 14 април 2008 Сподели Публикувано 14 април 2008 Ооо, много благодаря, май ще е бая сръткава работата, като знам колко е мястото отпред, ама няма как , ще се преборим Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.