Премини към съдържание

Протекли кондензатори на компютъра


Препоръчано мнение

Днес реших да отворя компютъра да видя как е положението с прословутите кондензатори и да ги сменя, на пръв поглед всичко беше наред, единия беше малко издут ,но се оказа, че е от лака на покритието ,и отидох до един телевизионен сервиз, човека каза че 2-та от 3-те били изтекли /при мен тези по-дебелите 92-ра година еклипс/ платката отдолу била корозирала. Интересно ми е ,възможно ли е при това пложение компютъра да не е повреден при положение че са заминали кондензаторите, реално колата вървеше и преди ,не е светела никаква лампа по таблото, скоро сменях ТПС-а и стъпковото моторче, и при диагностиката всичко беше наред след това.

 

Модераторски контрол!!!

Колега, ползвайте букви, а не цифри като пишете буквата "ч"!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Напълно възможно е. Ако и след ремонта си запалил, значи всичко е ОК. Само ми стана интересно къде "отдолу" е корозирала?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Напълно възможно е. Ако и след ремонта си запалил, значи всичко е ОК. Само ми стана интересно къде "отдолу" е корозирала?

:) здрасти!

 

честно казано аз само свалих капака на компютъра без да свалям самата платка ,така че не видях отдолу металната основа ли е имал предвид техника или самата платка,но ми каза че е зачистил пътеките и така, запалих нормално все едно не бях свалял нищо. Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Напълно възможно е. Ако и след ремонта си запалил, значи всичко е ОК. Само ми стана интересно къде "отдолу" е корозирала?

 

Не е ОК.

Кондензаторите трябва да се сменят, внимавайте с какви обаче (темп. обхват).

Много кондензатори са блокиращи в захранващите вериги и намален капацитет не се отразява пряко на работата на схемите, но в резултат на повишени пулсации са възможни вътрешни смущения в модула, неправилна работа, грешки, и др. Кородирали писти и спойки също са много важни.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес реших да отворя компютъра да видя как е положението с прословутите кондензатори и да ги сменя, на пръв поглед вси4ко беше наред, единия беше малко издут ,но се оказа че е от лака на покритието ,и отидох до един телевизионен сервиз ,4овека каза 4е 2-та от 3-те били изтекли /при мен тези по-дебелите 92-ра година еклипс/ платката отдолу била корозирала. Интересно ми е ,възможно ли е при това пложение компютъра да не е повреден при положение 4е са заминали кондензаторите, реално колата вървеше и преди ,не е светела никаква лампа по таблото, скоро сменях ТПС-а и стъпковото моторче, и при диагностиката всичко беше наред след това.

Аз ти правих Еклипса май..............казах ти че кондензаторите са заминали .............те влияят на компа толкова ,доколкото ще има смущения в захранването на компа и съответно може да се появят от време на време грешки в компа от захранването ( вкл. и блокиране на компа).......това го видях на тестера като го закачих...................някои дадчици имаха доста странно поведение........

За твоя проблем ,кажи на тел. теник да ги смени с качествени и темп. обхват до 105 гр.( той знае за кои става дума)...

М/у другото как е колата сега?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не е ОК.

Кондензаторите трябва да се сменят, внимавайте с какви обаче (темп. обхват).

Много кондензатори са блокиращи в захранващите вериги и намален капацитет не се отразява пряко на работата на схемите, но в резултат на повишени пулсации са възможни вътрешни смущения в модула, неправилна работа, грешки, и др. Кородирали писти и спойки също са много важни.

Това го казах с оглед на това, че знаех, че колегата е бил да ги сменя, т.е. старите са вече в боклука. Наистина въпросът беше дали техникът, който е извършил смяната е зачистил пистите, защото се събират остатъци от изтеклия електролит. Това в последствие също се разбра, че е свършено :icon_clap: Ще използвам темата да призова всички колеги с Еклипси от 1-во поколение да си сменят 3-те кондензатора ако още не са, защото смяната е стотинки, а евентуалния проблем може да доведе до много по-високи разходи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Някой има ли под ръка какви са им капацитетите и колко волтови са, да си ги набавя предварително ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Някой има ли под ръка какви са им капацитетите и колко волтови са, да си ги набавя предварително ?

Това ще свърши работа най-добре :rolleyes: (powered by VFAQ.com)

 

http://www.vfaq.com/mods/wayback/caps_files/ecucapmarks.jpg

 

Само да припомня пак, както казаха колегите, слагайте кондензатори с температурен обхват до 105 градуса.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Супер, от това по-ясно, здраве му кажи :)

Благодарско, че се ровех до сега да намеря някъде точните стоиности :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Малко тъп вапрос но се пак :icon_thumbup:

Може ли някой да ми покаже на снимка или да ми обясни къде се намира този компютър, че и аз да си ги сменя за всеки случай.Мерси предварително.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това ще свърши работа най-добре :rolleyes: (powered by VFAQ.com)

 

http://www.vfaq.com/mods/wayback/caps_files/ecucapmarks.jpg

 

Само да припомня пак, както казаха колегите, слагайте кондензатори с температурен обхват до 105 градуса.

 

Да уточня, че автомобилният температурен обхват за модули като този е -40 до 125 градуса.

Да речем, че горна граница 105 става но долната е също важна - не искаме късо или пулсации в захранването зимата, или други ефекти. Просто като се купуват, задължително от известна фирма за кондензатори и справка с datasheet. Пълно е с ментета по малките магазинчета в София.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Малко тъп вапрос но се пак :icon_thumbup:

Може ли някой да ми покаже на снимка или да ми обясни къде се намира този компютър, че и аз да си ги сменя за всеки случай.Мерси предварително.

Намира се зад касетофона. Първо се свалят корите от 2-те страни на средния тунел. Болтовете на компа са 2 от шофьорската страна и 1 от другата. След като се развият се откачат внимателно кабелите и се вади внимателно през средната конзола. ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ОТКАЧЕТЕ АКУМУЛАТОРА ПРЕДИ МАНИПУЛАЦИЯТА.

 

Довечера като се прибера, ще пусна подробни снимки как става (ако съм ги запазил на компа). :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси, ако днес по-късно сложиш снимките утре ще се пробвам :)

 

Модераторски контрол!!!

Колега, постарайте се да пишете по-грамотно!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз ти правих Еклипса май..............казах ти че кондензаторите са заминали .............те влияят на компа толкова ,доколкото ще има смущения в захранването на компа и съответно може да се появят от време на време грешки в компа от захранването ( вкл. и блокиране на компа).......това го видях на тестера като го закачих...................някои дадчици имаха доста странно поведение........

За твоя проблем ,кажи на тел. теник да ги смени с качествени и темп. обхват до 105 гр.( той знае за кои става дума)...

М/у другото как е колата сега?

 

 

Сложихме такива до 105 градуса ,аз после сменях въздушния и горивния филтър и така ,иначе си върви ,малко детонации има на топъл двигател и празни обороти и това е ,след като сложих кондензаторите я закачих на мултицета и не показа грешка.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И така обещаните обяснения в картинки. Предварително се извинявам за отвратителното състояние на снимките, но съм ги правил леко контузен и треперащата ръка допълни гадното качество на телефона. И така:

 

1. Откачаме клемите от акумулатора, за да не свършим сами това, което кондензаторите няма да успеят.

 

2. Сваляме декоративната решетка на отвора за касетофона.

 

3. Сваляме шината заедно с цялата музика, като отвъртаме 4 болта, които я държат.

 

post-1198-1207927832_thumb.jpg

 

4. Вече трябва да имаме добър поглед върху кутията на компа.

 

post-1198-1207927837_thumb.jpg

 

5. Сваляме декоративните кори от двете страни на тунела. На снимката е дясната (пред стрелката има още един болт) - тя се държи на 3 болта, от шофьорската страна е на 2 и кората е по-къса. Корите се изхлузват напред и надолу. Добра идея е да дръпнете седалките в крайно задно положение, за да си отворите повече място за работа.

 

post-1198-1207927847_thumb.jpg

 

6. Сваляме 2-та болта на скобите на кутията на компа от шофьорската страна. Задрасканото с червеното е част от ролкейджа на Тарга-та, който в последствие ми изпили нервите до скъсване, защото ми пречеше да извадя скобите на кутията. При вас няма да има такива проблеми.

 

post-1198-1207927842_thumb.jpg

 

7. Сваляме единствения болт, държащ лявата скоба. (отново зверски проблеми с тръбата за мен)

 

post-1198-1207927851_thumb.jpg

 

8. Откачаме внимателно 3-те куплунга, които се намират от долния край на кутията, изкарваме скобите от рамката на таблото и я изхлузваме внимателно през отвора в централната конзола.

 

9. Воала, ето го и нашето ECU!

 

post-1198-1207927855_thumb.jpg

 

Това е от мен. Не претендирам, че това е най-лесният или бърз начин за вадене, но не се сетих за друг, ще се радвам ако някой сподели "по-мързелив" метод. Успех на всички захванали се със задачата за смяна на гадните кондензатори!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси, ще се пробвам и да видим какво ще излезе :)

 

Колега, оправи си сигнатурата:

 

Къде, а не Каде.

 

Такова изречение трябва да завърши с въпросителен знак.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ооо, много благодаря, май ще е бая сръткава работата, като знам колко е мястото отпред, ама няма как , ще се преборим :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...