rallyart7 Публикувано 4 януари 2008 Сподели Публикувано 4 януари 2008 За какви вероятни проблеми да гледам при закупуване на галант 98-00 2.5 с ръчна трансмисия?С верига ли е наистина и ако да през какъв период се натяга или сменява?Мерси предварително :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 4 януари 2008 Сподели Публикувано 4 януари 2008 За какви вероятни проблеми да гледам при закупуване на галант 98-00 2.5 с ръчна трансмисия?С верига ли е наистина и ако да през какъв период се натяга или сменява?Мерси предварително :icon_thumbup:Не е с верига, а с ремък,мотора ти е 6А13 и ремъка е 177 зъба на 30 мм ширина........имаш към него и 2 ролки , една паразитна и една - обтягаща, желателно е да се смени или поне хубаво да се огледа и масления обтегач,както и водната помпа.......Като цяло този Галант проблем единствено има спирачната система - криви дискове....... :icon_blush: Друг по често срещан проблем е синхронизаторите на 1 и 2 предавка.......всичко друго е шест.......... :icon_rock: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
miki Публикувано 5 януари 2008 Сподели Публикувано 5 януари 2008 здравейте колеги отново,така и така захванахте темата за смяна на консумативите и аз да попитам: за новия ми галант се появява въпроса дали да сменя водната помпа и по точно колко ли пари струва за 2,5 V6 6A13 мотор Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 5 януари 2008 Сподели Публикувано 5 януари 2008 здравейте колеги отново,така и така захванахте темата за смяна на консумативите и аз да попитам: за новия ми галант се появява въпроса дали да сменя водната помпа и по точно колко ли пари струва за 2,5 V6 6A13 мотор280 лв. :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rallyart7 Публикувано 5 януари 2008 Автор Сподели Публикувано 5 януари 2008 Сега вече наистина се заинтригувах.Дискове купувам за 3ти път за еклипса и пак ми бие предницата при спиране.По една случаиност са същите и за галант 97+ (проверил съм) .Спирачната система е дефектна или слаба за купето???? :confused1: Защо се получава така? p.s. Има ли някакви разлики в осветлението на таблото при галант 97+ и коя година е промяната ако има. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
IVAN VR4x4 Публикувано 6 януари 2008 Сподели Публикувано 6 януари 2008 Предницта ти може да бие и рт лоши гуми и от лош път, а може гумите ти да са добре, но да не са напомпани еднакво причини много трябва да ги видиш всички причини една по една!!! :plane: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Galant2002 Публикувано 6 януари 2008 Сподели Публикувано 6 януари 2008 Сега вече наистина се заинтригувах.Дискове купувам за 3ти път за еклипса и пак ми бие предницата при спиране.По една случаиност са същите и за галант 97+ (проверил съм) .Спирачната система е дефектна или слаба за купето???? :confused1: Защо се получава така? p.s. Има ли някакви разлики в осветлението на таблото при галант 97+ и коя година е промяната ако има.Това с дисковете си е хронично заболяване при Галанта. Мисля, че даже имаше и тема. На мен досега не ми се е случвало да имам такива проблеми, но аз съм с други дискове отпред- малко по-големи са от стандартните.Колкото до осветлението на таблото на някои Галанти си е нормално, докато на някои като моя например, в момента в които завъртиш ключа на контакт таблото светка. Без да са пуснати фаровете имам предвид. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zak Публикувано 6 януари 2008 Сподели Публикувано 6 януари 2008 аз съм с оригинални за галанта дискове и не ми бие предницата... незнам при вас що бие... колата РУЛЛЗ :icon_rock: :mitsu-smiley: :P Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivd Публикувано 7 януари 2008 Сподели Публикувано 7 януари 2008 аз съм с оригинални за галанта дискове и не ми бие предницата... незнам при вас що бие... колата РУЛЛЗ :icon_rock: :mitsu-smiley: :P Не че искам да съм черната станция , но е доста вероятно и ти да усетиш проблема. Иначе лесно можеш да пробваш дали твойте са добре - вдигаш 200 и натискаш спирачката ....ако няма вибрации се радваш и гледаш да не ги "шокираш" температурно , ако има - значи и ти си в клуба на "Проблемните предни дискове". По въпроса - аз съм твърдо решен да си сменя дискове и спирачни апарати направо - оригиналните ми се струват неадекватно малки за автомобил с такава маса , мощност и т.н Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lubenti Публикувано 7 януари 2008 Сподели Публикувано 7 януари 2008 Колеги взимаите си брембо и се радваите на хубави спирачки :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 7 януари 2008 Сподели Публикувано 7 януари 2008 Не че искам да съм черната станция , но е доста вероятно и ти да усетиш проблема. Иначе лесно можеш да пробваш дали твойте са добре - вдигаш 200 и натискаш спирачката ....ако няма вибрации се радваш и гледаш да не ги "шокираш" температурно , ако има - значи и ти си в клуба на "Проблемните предни дискове". По въпроса - аз съм твърдо решен да си сменя дискове и спирачни апарати направо - оригиналните ми се струват неадекватно малки за автомобил с такава маса , мощност и т.н Това е именно начинът да ги изкривиш! Моят Галант стана вече на 70 000км и нямам абсолютно никакъв проблем със спирачките. Карам си с оригиналните и несменяни все още накладки. Дискът е като нов, няма ръб и няма канали, полиран идеално. И има права повърхност. Трикът е в това да се кара така че да се минимизира нуждата от екстремно спиране. Много е спорно да се дефинира що е то "екстремно"... Но като цяло това означава да се предвиди дистанция отпред. Полезно е за здравето също така. :icon_dance: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Galant2002 Публикувано 8 януари 2008 Сподели Публикувано 8 януари 2008 Колеги взимаите си брембо и се радваите на хубави спирачки :mitsu-smiley:Преди няколко дни си поръчах Brembo. Малко са скъпички, обаче си заслужава. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivd Публикувано 9 януари 2008 Сподели Публикувано 9 януари 2008 Това е именно начинът да ги изкривиш! Моят Галант стана вече на 70 000км и нямам абсолютно никакъв проблем със спирачките. Карам си с оригиналните и несменяни все още накладки. Дискът е като нов, няма ръб и няма канали, полиран идеално. И има права повърхност. Трикът е в това да се кара така че да се минимизира нуждата от екстремно спиране. Много е спорно да се дефинира що е то "екстремно"... Но като цяло това означава да се предвиди дистанция отпред. Полезно е за здравето също така. :icon_dance: Е , ако това е начинът да ги изкривиш , извода е доста ясен - явно тези дискове , на това купе - НЕ са удачни..... Мисля , че не е нужно да убеждавам някого дали трябва една кола, спокойно вдигаща над 200, да може да спре , когато водачът реши...разбира се , не говоря за скачане с двата крака на спирачката в името на пробата...., но все пак .... на пътя всичко се случва , а в България "екстремните ситуации" са доста повече , причините - всеки ги знае , нинджи , голфисти , дядковци заспали в лявата лента и т.н , и т.н. aga - аз пък си мисля , че твойта кола може да е изключение , комбинирано с грижовно шофиране и нормални пътни условия. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DANI MG Публикувано 9 януари 2008 Сподели Публикувано 9 януари 2008 Колеги, ако купувате дискове, само оригинални японски, всяка друга алтернатива води до купуване на оригинални японски след 5000 или след 10000км Цената им разбира се е по-висока, но качеството е повече от цената!За повече информация и примери - DJ-я! :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 9 януари 2008 Сподели Публикувано 9 януари 2008 Е , ако това е начинът да ги изкривиш , извода е доста ясен - явно тези дискове , на това купе - НЕ са удачни..... Мисля , че не е нужно да убеждавам някого дали трябва една кола, спокойно вдигаща над 200, да може да спре , когато водачът реши...разбира се , не говоря за скачане с двата крака на спирачката в името на пробата...., но все пак .... на пътя всичко се случва , а в България "екстремните ситуации" са доста повече , причините - всеки ги знае , нинджи , голфисти , дядковци заспали в лявата лента и т.н , и т.н. aga - аз пък си мисля , че твойта кола може да е изключение , комбинирано с грижовно шофиране и нормални пътни условия. Едно рязко спиране от 200 е аварийно спиране. Животоспасяващо. Това е силен стрес за обикновена, неподсилена, несъстезателна кола със стандартни агрегати и компоненти оптимизирани за цена а не перформънс. Купе се суче, окачване се товари, спирачни апарати, спирачна течност се изпарява, феродо се изпича и др. Нормално е да се прецакат спирачки. Това се предполага че става много рядко и след такъв инцидент се прави най-малкото преглед дори да работят. Защото като се изпекат накладките съвсем скоро ще замине и диска. Спирачките се прецакват така и на много други марки, БМВ например са така, а се считат за добри коли. Така че, слагайте оригинални комплекти и не натоварвайте без нужда. :icon_thumbup: Пак казвам, полезно е както за джоба така и за здравето. Особено трябва да се внимава с тирове, защото ударът се поема от страничните колони и защита практически няма, завършва с размазана глава в бронята на ремаркето. Иначе не ме мислете за пенсия, карам със 160-180 рутинно но само при празно отпред. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivd Публикувано 10 януари 2008 Сподели Публикувано 10 януари 2008 Едно рязко спиране от 200 е аварийно спиране. Животоспасяващо. Това е силен стрес за обикновена, неподсилена, несъстезателна кола със стандартни агрегати и компоненти оптимизирани за цена а не перформънс. Купе се суче, окачване се товари, спирачни апарати, спирачна течност се изпарява, феродо се изпича и др. Нормално е да се прецакат спирачки. Това се предполага че става много рядко и след такъв инцидент се прави най-малкото преглед дори да работят. Защото като се изпекат накладките съвсем скоро ще замине и диска. Спирачките се прецакват така и на много други марки, БМВ например са така, а се считат за добри коли. Така че, слагайте оригинални комплекти и не натоварвайте без нужда. :icon_thumbup: Пак казвам, полезно е както за джоба така и за здравето. Особено трябва да се внимава с тирове, защото ударът се поема от страничните колони и защита практически няма, завършва с размазана глава в бронята на ремаркето. Иначе не ме мислете за пенсия, карам със 160-180 рутинно но само при празно отпред. Съгласен , но аз не предложих на колегата да си пробва дисковете с аварийно спиране , мойте тресяха при нормално спиране от 180......, а това не е нормално , както не е нормално за, която и да е кола , при спиране от висока скорост да търпи перманентна деформация на дисковете точно ......Карал съм доста коли и съм имал всевъзможни инциденти , включително с един опел слизах от Железница с не повече от 300 кг в колата , не мисля , че карах спортно или нещо такова , но като спрях на околовръстното видях пушека от предните колела.....накладките се бяха размекнали направо, т.е бяха претърпяли деформация и това е нормално, защото може би бяха ментета..... Смених ги , но дисковете си бяха наред , дори не ги шлайфах, а ги карах още 70 000 км .....та ги смених чак на 280 000 за пръв път....Та да се върна на Мицубишито , оказа , че не само дисковете бяха криви , а дори водач на спирачния механизъм....Проблема според мен очевидно е в оразмеряването на спирачната система , според мен тя не може да издържи дори на така нареченото "интензивно каране" , камо ли на спортно или екстремно...затова или по-качествени дискове и накладки (Brembo или др.) или направо по-големи и по-добре охлаждащи се дискове (на дупки , нарязани и тн)... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 10 януари 2008 Сподели Публикувано 10 януари 2008 Съгласен , но аз не предложих на колегата да си пробва дисковете с аварийно спиране , мойте тресяха при нормално спиране от 180......, а това не е нормално , както не е нормално за, която и да е кола , при спиране от висока скорост да търпи перманентна деформация на дисковете точно ......Карал съм доста коли и съм имал всевъзможни инциденти , включително с един опел слизах от Железница с не повече от 300 кг в колата , не мисля , че карах спортно или нещо такова , но като спрях на околовръстното видях пушека от предните колела.....накладките се бяха размекнали направо, т.е бяха претърпяли деформация и това е нормално, защото може би бяха ментета..... Смених ги , но дисковете си бяха наред , дори не ги шлайфах, а ги карах още 70 000 км .....та ги смених чак на 280 000 за пръв път....Та да се върна на Мицубишито , оказа , че не само дисковете бяха криви , а дори водач на спирачния механизъм....Проблема според мен очевидно е в оразмеряването на спирачната система , според мен тя не може да издържи дори на така нареченото "интензивно каране" , камо ли на спортно или екстремно...затова или по-качествени дискове и накладки (Brembo или др.) или направо по-големи и по-добре охлаждащи се дискове (на дупки , нарязани и тн)... Аз не отричам проблема със спирачките на Галант, защото това е много раздухан случай... Исках само да кажа че при определени правила на каране този дефект не се проявява. А правилата не са някакви особени, просто избягване на факторите. Ако караш с 200 и отпуснеш газта, колата сама намалява до 140 за около 5 секунди. Като си ги предвидиш тези секунди, т.е. метри... Това са примерно 200 метра... Всичко опира до интензивността на трафика... Но поне аз карам съобразно трафика... И в този ред на мисли... Ако при спускане си на ниска предавка, няма нужда от интензивно спиране... А като спирам, го правя не с дълго спиране, а на кратки и силни импулси с период за изстудяване. Така и самите спирачки са значително по-ефективни, с което се налага по-малко да ги държа натиснати, и т.н. Обаче без съмнение това е "условна надеждност" придружена с елементи на (опит за) мислене, а това с едни спирачки е недопустимо. Една кола трябва преди всичко да има надеждни спирачки, така че това с Brembo е добро решение във всеки случай. Бих го приложил при първи признаци на проблем. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 11 януари 2008 Сподели Публикувано 11 януари 2008 Бе хубавото е, че жена ми не кара с моите скорости, но е и факт, че не мога га я отуча да "скача" в/у педала на спирачката... какво ли и е направил.....Относно "аварийното" спиране - Колеги, само дано не ни се налага! Да, предпоставките при нас са много, движението е ужасно, огледала ползват малцина, само да кажа - умната! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.