Премини към съдържание

Проблем с механизма на вратата при студено време


izk

Препоръчано мнение

Здравейте,

 

опитах се да намеря информация за моя проблем във форума но не успях да намеря конкретна информация. Съжалявам ако има вече подобна тема. Може би и не описвам правилно проблема в заглавието за което съжалявам.

 

А проблема е именно следният: Забелязах, че при по студено време (вече за 2-ри път) едната врата (шофьорската) не иска да се отключи. Другата врата се отваря без проблеми. Колата е Колт 1.3 98 год. с централно заключване.

 

Когато се опитам да отворя вратата с ключа, се отваря без проблем. Макар, че първият път не успях да я отворя и с ключа. Механизма отвътре на вратата за ръчно заключване/отключване не може да се движи, когато се опитам да го натисна с ръка отново не може. Когато запаля колата и парното загрее, колата след известно време като я покарам, и механизма отвътре вече успявам да го натисна и задвижа и след това сработва и от централното заключване без проблеми.

 

Аз си мислех, че проблема е от студеното време, нещо замръзва и т.н., понеже имаше описани подобни проблеми тук във форума, когато времето е студено (влага която влиза отнякъде и т.н, за което е нужно да се разглоби вратата и да се види откъде идва тази влага и уплътни).

 

Обаче днес един познат изказа мнение, че проблема може да е от кабелите. При студеното време се "свивали" (може и да не описвам правилно), и понеже тези кабели се прегъват при отваряне/затваряне на вратата и може би правят проблем.

 

Как мислите, дали може да е от кабелите във вратата?

 

При включване на централното, се чува механизма (когато отключва) само на едната врата (тази която се отваря), на другата изобщо не "изщраква".

 

Не ми е ясен механизма вътре, а сега нямам възможност за разглобяване на вратата затова ще съм Ви благодарен за помоща и съвети.

 

Поздрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да свалиш кората на вратата и да видиш сам. Най-вероятно от уплътнението на прозореца влиза влага надолу и замръзва механизма. Трябва да почистиш и смажеш движещите части и ако може добре да се изолира с найлона който е там.

Възможно е и електрически да е проблема обаче...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре е наистина да свалиш кората на вратата, но не те съветвам да го правиш сега в студа, шанса да се счупят повечето щипки, на които се държи е голям.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам същия проблем откакто преди 2 дена водих :mitsu-smiley: на автомивка, всички врати се отключват с изключение на предна лява врата. След като отключа веднъж от вътре проблемите изчезват. Предполагам, че и при тебе проблема се дължи на замръзнала вода.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Bлагодаря за мненията колеги, ще е наистина най добре да махна кората и погледна вътре (най вероятно някой друг ще дам да го направи защото аз си нямам идея как е и наистина ще изпочупя щипките).

 

А през това време ще проверим кабелите във вратата....според моя познат, ако минават през един гумен маншон/уплътнение ще може да се погледат дали не са много прегънати поне и евентуално там да прави проблем.

 

Но според мен наистина е от замръзване на влага.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Bлагодаря за мненията колеги, ще е наистина най добре да махна кората и погледна вътре (най вероятно някой друг ще дам да го направи защото аз си нямам идея как е и наистина ще изпочупя щипките).

 

А през това време ще проверим кабелите във вратата....според моя познат, ако минават през един гумен маншон/уплътнение ще може да се погледат дали не са много прегънати поне и евентуално там да прави проблем.

 

Но според мен наистина е от замръзване на влага.

от влагата е и аз имах такъв проблем на дясната врата.. смажи механизма с грес и ще се оправи работата.. изключено е да е от кабелите щом и с ръка неможеш да го отключиш :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И на мен леко ми замръзват, но успявам да ги отворя с не много голям напън:)

Имам и спрей за размразяване на ключалките, но действа в комбинация с духане, много неприятно:)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз мойте уплатнения ги напръсках със спрея за таблото и нямам проблеми :) Не ми се е налагало да духам :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има един друг номер против замръзване на ключалките и става без ....духане :D . Това съм го правил - капват се на ключа две капки масло /двигателно/, става и от щеката направо. Ключа се пъха и така вътре в ключалката всичко се смазва и после не замръзва. Но това е за самия патрон, ако има по самата ключалка нещо клеясало и овлажняло - тогава кората трябва да се сваля.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...