Премини към съдържание

Моторно масло


quiksilver

Препоръчано мнение

Колеги, днес дочух от едни колеги автомобилисти :) , че след 200 000км е хубаво да се налива по-гъсто моторно масло?! Попринцип на Галанта му дават 10W40 - т.е. след като съм минал вече 215 000км. трябва да сипвам 15W40?! Това го чух днес за първи път!!! Вие как мислите, дали е добра тази поцедура за нашите :plane:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, днес дочух от едни колеги автомобилисти :) , че след 200 000км е хубаво да се налива по-гъсто моторно масло?! Попринцип на Галанта му дават 10W40 - т.е. след като съм минал вече 215 000км. трябва да сипвам 15W40?! Това го чух днес за първи път!!! Вие как мислите, дали е добра тази поцедура за нашите :plane:

 

Не съм специалист по автомобилите, но според мен е важно състоянието на мотора - сегашната ми кола е на 327 756 км и съм 10W40 - гори ми 300 - 400 гр на 10 000 в зависемост от карането имайки предвид, че е трета марка масло което пробвам - 1 вото ми гореше 1 - 1.2л. и мислех да сменям гумички на клапаните, но ме посъветваха да пробвам с друга марка масло.След смяната за две смяни от по 10 000 не бях доливал - нивото падна малко под средата на щеката.Последната смяна не намерих от същото масло и се наложи да смена марката - за 3000 км нивото падна почти до средата на щекета така, че ще се наложи да долея 200гр. Аз карам предимно извън градско което много ми "помага"- мисля, че при градско е възможно да гори повече масло - дано не съм прав.

 

Поздрави на всички фенове на :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всичко зависи от състоянието на мотора. Особено преди зимата не е хубаво да се слага по-гъсто масло, защото вискозитета му намалява от студа. Маслото се сгъстява и се затруднява мазането и съответно се увеличава износването.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз знам, че не е хубаво да се слага друго мало от предписаното, но все пак за 215 000км сигурно се е поизносил двигателя и наистина по-гъстото масло би го уплатнило по-добре :icon_hmm: Това ми го казаха във връзка с цъкането на повдигачите. Среден вариант между двете масла няма нали? :icon_blush: Иначе не бих рискувал при следващата смяна на масло да наливам по-гъсто, освен ако наистина това не се окаже истина..... :icon_hmm: Колега ти какви масла си наливал, ако не е тайна, че ти е давало такава разлика в гореното?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ми моето като го докараха от Германия,сутрин като го запаля и малко потропваше.

Но няма и една минута отихваше.Покарах го малко преди да сменя маслото,като преди

да го сменя този чукащ шум вече не се махаше.Смених маслото и филтрите,като сложих

Кастрол 5х40 полусинтетика.Всичко изчезна,колата отихна и повече не съм чул и за момент да

претропат повдигачите.Но трябва да се внимава защото има много фалшиви масла на Кастрол,

Моето е истенско,но ако не си сигурен в маслото което ще купуваш за смяна ,по добре не го

купувай за да не си прецакаш нещо.А лятото мисля да сложа 0х40 пълна синтетика.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

( Колега ти какви масла си наливал, ако не е тайна, че ти е давало такава разлика в гореното?)

 

Ще ги изредя по спомен, но ако ти трябва по точна статистика, ще проверя по разписките

и ще ги напиша:

 

1. като взех колата в един сервиз ми сложиха ЕЛФ 15W40 - бяха ми наляли 4л вместо 3.2 сетете се какво стана :icon_crying: добре, че бях минал само 30 км. когато разбрах

2. мой познати които ми обслужват колата ми сипаха BMW 10W40 - те си го внасят маслото е било разработка на Кастрол още като ми го сменяха ме предупредиха, че може да гори "повечко" та така направих 9 смяни от това масло ми гореше 1 - 1.2 литра

3. Мотул - дано не бъркам марката, ще се корегирам ако съм сгрешил

4. сега съм с Статоил 10W40 - след 7000 ще си покаже.

 

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хмммм, мойта поне масло не гори, даже грам :icon_thumbup: Наляха ми 4л. вместо 4.2л. и сложиха някаква вълшебна добавка, от която тракането на повдигачите трябвало моментално да отшуми.....е този ефект още го чакам :icon_blush: Скоро гледах нивото и беше на макс. Иначе вчера сложих Г.И. и може и да си въобразявам, но от тогава не съм ги чувал въпросните повдигачи! :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тази тема с маслата е може би неизчерпаема.Понеже из между другото се занимавам и с коли,а имам и много приятели които са в този бизнес,та мисълта ми беше следната:случва се когато сменя маслото на кола която е дошла от Германия,Австрия и т.н. започват или леко да се чуват повдигачите или пък забелязвам,че започва да гори малко или повече масло,а колата минала 2000 км. от Германия и нито е чукала нито е горяла масло.И за това си купувам или ми пращат масло от Германия и няма никакви проблеми.Имам едни познати които се занимават със смяна на масла и от 15 години работят само с Кастрол,при тях съм сменял много пъти масла и качеството не е лошо.Интересното е,че когато те сменят масло никога не наливат до максимума,обикновенно го оставят на средата или малко над нея(при топлъл двигател).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тази тема с маслата е може би неизчерпаема.Понеже из между другото се занимавам и с коли,а имам и много приятели които са в този бизнес,та мисълта ми беше следната:случва се когато сменя маслото на кола която е дошла от Германия,Австрия и т.н. започват или леко да се чуват повдигачите или пък забелязвам,че започва да гори малко или повече масло,а колата минала 2000 км. от Германия и нито е чукала нито е горяла масло.И за това си купувам или ми пращат масло от Германия и няма никакви проблеми.Имам едни познати които се занимават със смяна на масла и от 15 години работят само с Кастрол,при тях съм сменял много пъти масла и качеството не е лошо.Интересното е,че когато те сменят масло никога не наливат до максимума,обикновенно го оставят на средата или малко над нея(при топлъл двигател).

Кастрола не е лошо масло , но има много ментаци .........както и други "известни " марки...........затова предпочитам по неизвестните или пък както ти каза - от Германия..........

Твоите приятели не са прави в случая , но те го правят с защитна цел, един вид да не сложат много масло , тъй като е трудно да се определи на момента колко са сложили..........клиента идва, сменят му маслото ,той си плаща и духва......няма време за проверки и т.н. дори и да има, то ще е макс. след 3-5 ми н. след наливането и няма да е прецизно меренето.........

Аз слагам маслото до макс. защото тия мотори са с хидравлични повдигачи и е хубаво да има повечко масло..........въпреки че картера са го изчислили добре ............ :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз мойто го проверявам сутрин,след като колата е седяла цяла нощ и винаги го държа на максимума.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз мойто го проверявам сутрин,след като колата е седяла цяла нощ и винаги го държа на максимума.

:good: :good: Точно така се прави .............и автомобила да е на равно обаче...........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:good: :good: Точно така се прави .............и автомобила да е на равно обаче...........

Разбира се на равно,защото наистина има хора които незнаят,че това от значение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз мойто го проверявам сутрин,след като колата е седяла цяла нощ и винаги го държа на максимума.

 

 

В началото и аз го държах така, но забелязах, че много бързо пада 3-4мм от мах. и за около 10 000 пада с още 5мм. до средата - не знам това дали не предвещава проблеми, за сега само съм доливал. Дайте съвети какво да правя. :icon_hmm: :worthy:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В началото и аз го държах така, но забелязах, че много бързо пада 3-4мм от мах. и за около 10 000 пада с още 5мм. до средата - не знам това дали не предвещава проблеми, за сега само съм доливал. Дайте съвети какво да правя. :icon_hmm: :worthy:

Вероятно гори масло............или тече от някъде ........

Огледай хубаво мотора за течове и омаслявания по мотора.Другата загуба може да се получи от горенето му в мотора, това може да са гумички на клапаните или износени сегменти........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно гори масло............или тече от някъде ........

Огледай хубаво мотора за течове и омаслявания по мотора.Другата загуба може да се получи от горенето му в мотора, това може да са гумички на клапаните или износени сегменти........

 

DJ благодаря за бързия отговор - наистина има омасляване около капака на клапаните най-вероятно гарнитура. А гумичките на клапаните сигурно вече са за смяна - аз съм направил 126000 км. а кога са сменяни и дали са сменяни никой не знае. А чесно казано ме е страх да ги сменя защото като знам какви ментета продават :icon_crying: (заден лагер на главината сменям за втори - за 40 000, а останалите три са на по 126 000 от мен навъртяни а за преди това не знам кога са сменяни)

 

Поздрави на всички фенове на :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...