quiksilver Публикувано 30 ноември 2007 Сподели Публикувано 30 ноември 2007 Колеги, днес дочух от едни колеги автомобилисти , че след 200 000км е хубаво да се налива по-гъсто моторно масло?! Попринцип на Галанта му дават 10W40 - т.е. след като съм минал вече 215 000км. трябва да сипвам 15W40?! Това го чух днес за първи път!!! Вие как мислите, дали е добра тази поцедура за нашите :plane: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vasetokab Публикувано 30 ноември 2007 Сподели Публикувано 30 ноември 2007 Колеги, днес дочух от едни колеги автомобилисти , че след 200 000км е хубаво да се налива по-гъсто моторно масло?! Попринцип на Галанта му дават 10W40 - т.е. след като съм минал вече 215 000км. трябва да сипвам 15W40?! Това го чух днес за първи път!!! Вие как мислите, дали е добра тази поцедура за нашите :plane: Не съм специалист по автомобилите, но според мен е важно състоянието на мотора - сегашната ми кола е на 327 756 км и съм 10W40 - гори ми 300 - 400 гр на 10 000 в зависемост от карането имайки предвид, че е трета марка масло което пробвам - 1 вото ми гореше 1 - 1.2л. и мислех да сменям гумички на клапаните, но ме посъветваха да пробвам с друга марка масло.След смяната за две смяни от по 10 000 не бях доливал - нивото падна малко под средата на щеката.Последната смяна не намерих от същото масло и се наложи да смена марката - за 3000 км нивото падна почти до средата на щекета така, че ще се наложи да долея 200гр. Аз карам предимно извън градско което много ми "помага"- мисля, че при градско е възможно да гори повече масло - дано не съм прав. Поздрави на всички фенове на :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todor Публикувано 30 ноември 2007 Сподели Публикувано 30 ноември 2007 Всичко зависи от състоянието на мотора. Особено преди зимата не е хубаво да се слага по-гъсто масло, защото вискозитета му намалява от студа. Маслото се сгъстява и се затруднява мазането и съответно се увеличава износването. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
quiksilver Публикувано 30 ноември 2007 Автор Сподели Публикувано 30 ноември 2007 И аз знам, че не е хубаво да се слага друго мало от предписаното, но все пак за 215 000км сигурно се е поизносил двигателя и наистина по-гъстото масло би го уплатнило по-добре :icon_hmm: Това ми го казаха във връзка с цъкането на повдигачите. Среден вариант между двете масла няма нали? :icon_blush: Иначе не бих рискувал при следващата смяна на масло да наливам по-гъсто, освен ако наистина това не се окаже истина..... :icon_hmm: Колега ти какви масла си наливал, ако не е тайна, че ти е давало такава разлика в гореното? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pdydy Публикувано 30 ноември 2007 Сподели Публикувано 30 ноември 2007 Ми моето като го докараха от Германия,сутрин като го запаля и малко потропваше.Но няма и една минута отихваше.Покарах го малко преди да сменя маслото,като преди да го сменя този чукащ шум вече не се махаше.Смених маслото и филтрите,като сложих Кастрол 5х40 полусинтетика.Всичко изчезна,колата отихна и повече не съм чул и за момент дапретропат повдигачите.Но трябва да се внимава защото има много фалшиви масла на Кастрол,Моето е истенско,но ако не си сигурен в маслото което ще купуваш за смяна ,по добре не го купувай за да не си прецакаш нещо.А лятото мисля да сложа 0х40 пълна синтетика. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vasetokab Публикувано 3 декември 2007 Сподели Публикувано 3 декември 2007 ( Колега ти какви масла си наливал, ако не е тайна, че ти е давало такава разлика в гореното?) Ще ги изредя по спомен, но ако ти трябва по точна статистика, ще проверя по разписките и ще ги напиша: 1. като взех колата в един сервиз ми сложиха ЕЛФ 15W40 - бяха ми наляли 4л вместо 3.2 сетете се какво стана :icon_crying: добре, че бях минал само 30 км. когато разбрах2. мой познати които ми обслужват колата ми сипаха BMW 10W40 - те си го внасят маслото е било разработка на Кастрол още като ми го сменяха ме предупредиха, че може да гори "повечко" та така направих 9 смяни от това масло ми гореше 1 - 1.2 литра 3. Мотул - дано не бъркам марката, ще се корегирам ако съм сгрешил4. сега съм с Статоил 10W40 - след 7000 ще си покаже. Поздрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
quiksilver Публикувано 4 декември 2007 Автор Сподели Публикувано 4 декември 2007 Хмммм, мойта поне масло не гори, даже грам :icon_thumbup: Наляха ми 4л. вместо 4.2л. и сложиха някаква вълшебна добавка, от която тракането на повдигачите трябвало моментално да отшуми.....е този ефект още го чакам :icon_blush: Скоро гледах нивото и беше на макс. Иначе вчера сложих Г.И. и може и да си въобразявам, но от тогава не съм ги чувал въпросните повдигачи! :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gishpi Публикувано 4 декември 2007 Сподели Публикувано 4 декември 2007 Тази тема с маслата е може би неизчерпаема.Понеже из между другото се занимавам и с коли,а имам и много приятели които са в този бизнес,та мисълта ми беше следната:случва се когато сменя маслото на кола която е дошла от Германия,Австрия и т.н. започват или леко да се чуват повдигачите или пък забелязвам,че започва да гори малко или повече масло,а колата минала 2000 км. от Германия и нито е чукала нито е горяла масло.И за това си купувам или ми пращат масло от Германия и няма никакви проблеми.Имам едни познати които се занимават със смяна на масла и от 15 години работят само с Кастрол,при тях съм сменял много пъти масла и качеството не е лошо.Интересното е,че когато те сменят масло никога не наливат до максимума,обикновенно го оставят на средата или малко над нея(при топлъл двигател). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 4 декември 2007 Сподели Публикувано 4 декември 2007 Тази тема с маслата е може би неизчерпаема.Понеже из между другото се занимавам и с коли,а имам и много приятели които са в този бизнес,та мисълта ми беше следната:случва се когато сменя маслото на кола която е дошла от Германия,Австрия и т.н. започват или леко да се чуват повдигачите или пък забелязвам,че започва да гори малко или повече масло,а колата минала 2000 км. от Германия и нито е чукала нито е горяла масло.И за това си купувам или ми пращат масло от Германия и няма никакви проблеми.Имам едни познати които се занимават със смяна на масла и от 15 години работят само с Кастрол,при тях съм сменял много пъти масла и качеството не е лошо.Интересното е,че когато те сменят масло никога не наливат до максимума,обикновенно го оставят на средата или малко над нея(при топлъл двигател).Кастрола не е лошо масло , но има много ментаци .........както и други "известни " марки...........затова предпочитам по неизвестните или пък както ти каза - от Германия..........Твоите приятели не са прави в случая , но те го правят с защитна цел, един вид да не сложат много масло , тъй като е трудно да се определи на момента колко са сложили..........клиента идва, сменят му маслото ,той си плаща и духва......няма време за проверки и т.н. дори и да има, то ще е макс. след 3-5 ми н. след наливането и няма да е прецизно меренето.........Аз слагам маслото до макс. защото тия мотори са с хидравлични повдигачи и е хубаво да има повечко масло..........въпреки че картера са го изчислили добре ............ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gishpi Публикувано 4 декември 2007 Сподели Публикувано 4 декември 2007 Аз мойто го проверявам сутрин,след като колата е седяла цяла нощ и винаги го държа на максимума. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 4 декември 2007 Сподели Публикувано 4 декември 2007 Аз мойто го проверявам сутрин,след като колата е седяла цяла нощ и винаги го държа на максимума. :good: :good: Точно така се прави .............и автомобила да е на равно обаче........... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gishpi Публикувано 4 декември 2007 Сподели Публикувано 4 декември 2007 :good: :good: Точно така се прави .............и автомобила да е на равно обаче...........Разбира се на равно,защото наистина има хора които незнаят,че това от значение. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vasetokab Публикувано 4 декември 2007 Сподели Публикувано 4 декември 2007 Аз мойто го проверявам сутрин,след като колата е седяла цяла нощ и винаги го държа на максимума. В началото и аз го държах така, но забелязах, че много бързо пада 3-4мм от мах. и за около 10 000 пада с още 5мм. до средата - не знам това дали не предвещава проблеми, за сега само съм доливал. Дайте съвети какво да правя. :icon_hmm: :worthy: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 4 декември 2007 Сподели Публикувано 4 декември 2007 В началото и аз го държах така, но забелязах, че много бързо пада 3-4мм от мах. и за около 10 000 пада с още 5мм. до средата - не знам това дали не предвещава проблеми, за сега само съм доливал. Дайте съвети какво да правя. :icon_hmm: :worthy:Вероятно гори масло............или тече от някъде ........Огледай хубаво мотора за течове и омаслявания по мотора.Другата загуба може да се получи от горенето му в мотора, това може да са гумички на клапаните или износени сегменти........ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vasetokab Публикувано 4 декември 2007 Сподели Публикувано 4 декември 2007 Вероятно гори масло............или тече от някъде ........Огледай хубаво мотора за течове и омаслявания по мотора.Другата загуба може да се получи от горенето му в мотора, това може да са гумички на клапаните или износени сегменти........ DJ благодаря за бързия отговор - наистина има омасляване около капака на клапаните най-вероятно гарнитура. А гумичките на клапаните сигурно вече са за смяна - аз съм направил 126000 км. а кога са сменяни и дали са сменяни никой не знае. А чесно казано ме е страх да ги сменя защото като знам какви ментета продават :icon_crying: (заден лагер на главината сменям за втори - за 40 000, а останалите три са на по 126 000 от мен навъртяни а за преди това не знам кога са сменяни) Поздрави на всички фенове на :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.