Премини към съдържание

Проблем с 1.9tdi


sodar

Препоръчано мнение

Значи, от както е по-хладно печката пали трудничко, тресе в началото и пуши бял дим.

Ходих на "майстор", проверява ми подгряващите свещи, работили, и ми каза че вероятно трябва да и се бутне аванса и го бутнаха, ама тогава беше топличко.

Днес като захладня изведнъж и какво, не мога да си тръгна от работа, не ще да пали.

След 2-3мин. зор запали тресейки се,т.е. тя след намесата на "майстора" стана по-зле.

Та моля за помощ някои, ако може да ми обясни как мога сам да си бутна аванса, ако наистнина от това е проблема.

Знам че се маха капака на ангренажния ремък и там се върти нещо около шайбата на нафтовата помпа но не съм виждал и пипал на дизел до сега.

Благодарен ще съм ако някой може да ми помогне, че хич не обичам да се занимавам със самозвани "майстори", каквито за съжаление май са повечето на които аз съм попадал.

Колата иначе не пипа нито масло, нито вода и си върви напълно прилично.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 55
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Искам да променя предваренето на двигателя. Четох на много места, за подобни проблеми при дизелови двигатели

и ми се струва че това е проблема, така че още веднъж моля ако някой има представа как се регулира това предварене, да ме поясни. Благодаря предварително!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Кой точно двигател ти е Каризмата - предполагам че имам ръкодовдство за него. Трябва да се настрои както си е фабрично, не мисля че има подобно "регулиране" на око...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма регулиране на око, при дизелите е толкова прецизно че повече няма на къде, или почва да пуши, я черно, я бял дим, я спира да върви и почва да тропа. Моя съвет е да си го направите както трябва и да търсите проблема другаде. Започва се обикновенно с мерене на компресия, проверка на дюзите на стенд. Ако е възможно проверка и на помпения елемент. Диагностика, ако може проверка дори и на стартера, да се провери и как нагряват свещите, ако са прекалено стари почват да нагряват само в една точка и това не е достатъчно за подгряване на камерата. Причините може да са много. Но не търсете проблем в центровката на помпата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Двигателят е F8Q, ръководствата ги имам от теб, за което ти благодаря, но за точно тази настройка не ми стана много ясно щото е дадено с някакви специални инструменти с които аз не разполагам.

Интересното е, че колата при 3градуса, преди да сменя ремъка и ролките и да ми разбутат предваренето палеше, малко трудно но от две завъртания на ключа палеше като задържа малко и изпушваше бяло.

Сега пак при 3 градуса не запалва нито от второто нито от 5-тото завъртане, а като запали направо прави бял облак.

Та това ме кара да мисля, че дори ако я върна в първоначаялно положение ще мога да изкарам зимата, защото в момента финансите са малко ограничени за по-сериозни ремонти за съжаление.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Двигателят е F8Q, ръководствата ги имам от теб, за което ти благодаря, но за точно тази настройка не ми стана много ясно щото е дадено с някакви специални инструменти с които аз не разполагам.

Интересното е, че колата при 3градуса, преди да сменя ремъка и ролките и да ми разбутат предваренето палеше, малко трудно но от две завъртания на ключа палеше като задържа малко и изпушваше бяло.

Сега пак при 3 градуса не запалва нито от второто нито от 5-тото завъртане, а като запали направо прави бял облак.

Та това ме кара да мисля, че дори ако я върна в първоначаялно положение ще мога да изкарам зимата, защото в момента финансите са малко ограничени за по-сериозни ремонти за съжаление.

Здравей.....

Твоята помпа е механична, т.е. с механичен аванс и няма електронно управление(коригиране ) на аванса на помпата.......това става ръчно чрез шайбата на ремъка спрямо оста на помпата.........

Така както ми го обясняваш ,вероятно става дума за бедна смес...........ако е така, това значат няколко неща, но преди всичко трябва да се измери налягането на помпата, разпръсквачите в дюзите, или самите дюзи да се закачат на стенд и да се видят как са, или/и компресията да се замери на мотора..............

Един съвет - преди да почнеш всичко това, смени си гор. филтър ............... :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен един от проблемите преди да я закараш на "майстора" е бил че не ти вдига оборотите на празен ход, при товоя автомобил се управлява през ел.магнитен клапан вакумна система която повишава оборотите на празен ход при ниска температура (много често този автомобил има проблем с тази система).

Напълно възможно е и от това да е,това е като на Пежото с мотор DW8 системата .............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много ви благодаря за отговорите, за горивния филтър и аз се съмнявах, не е сменян и искам да го сменя но все не ми остава време. Ще гледам тия дни да го сменя и ще видя как е, пък ако стане много студено ще му мисля.

Най-много в събота и неделя на срещата в Априлци да помагате с кофите топла вода :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И друго се сетих, като дам на контакт преди още да поидгрее, се включва автоматично дисплея на климатроника с функцията си за измерване на външната температура и започва да пищи, т.е. казва ми че външната температура е под 3 градуса май.

Това да не би да има нещо общо с тази система за регулиране на оборотите или какво трябва да направя нещо щом е толкова студено ли, не знам не разбирам посланието на колицата :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз да налея малко акъл, че моята кола е със същия двигател и ... имал съм ядове.

Явно като са ти сменяли ремъка и тогава не са докарали центровката за предварението. И ако центровката на зацепване на помпата не е добра, то колата ще ти пуши също и при загрял двигател. Понеже съм се сблъсквал с подобно изживяване и все едва ли не имах фобия, че при мен тая центровка не е много наред. За сравнение също така - правили са ми я по фабричните настройки и после не ще и не ще да запали, че накрая регулирване пак на око и по слух.

Цялата тая операция ми я правиха в официалния сервиз на Рено. Бях решил като двигателя е такъв то те ще се справят най-добре. Между другото на самата помпа на лоста на рейката има една малка пластмасичка и на нея са написани точните стойности в милиметри с точност до стотни. Това се прави със специален уред с микрометър - дълга е процедурата сега да не я пиша. Е ми три пъти се пробваха да я докарат по тези данни и накрая не ще и не иска да запали при това времето е топло. Накрая "специалистите" след бърникане цял след обед ми я направиха на око да мога да си тръгна, че и те трябваше да приключват.

 

Нагласата ми беше че като имат необходимите уреди да се замери и да си стане както трябва, а накрая разочарование. После на другия ден отивам при друг майстор да си уговоря час - но човека наистина разбира и май е единствения в Бургас който е на "ти" с помпите "Лукас" щото навсякъде като чуят Лукас и като голям камък я гледат тая помпа. Той ми прави пълна профилактика на помпата и беше много очарован от състоянието в което е била /колата ми е на 230000 км./. Неговото обяснение за това че като се зададат изписаните стойности за реглаж - защо после не може да запали. Обяснението е че тези стойности са валидни за нов двигател без никакво износване. Там на самата помпа отгоре има една тапа която се развива и се спуска един дълбокомер и се отчита точност до стотни - като се върти вала на помпата, между другото за дизела всяко малко отклонение дава голямо отражение.

 

Накрая като я взех се чувстваше осезаемо по добра разлика, не знам може и на око да я е докарвал но факта е безспорен - колата си е пушка.

 

Но за самата операция за този реглаж най-добре е да го прави някой който е наясно. Още по вече че точно на вала на помпата има една по-специална шайба голяма около Ф60-70 мм. и за развиването й трябва по специален инструмент.

 

Сега може при колегата sodar и други проблеми да има, те нещата са комплексни. Ако ти е отслабнал акумулатора и не може да даде хубав стартов ток особено като се застуди оказва влияние, така че отиди да ти проверят акумулатора.

После така като смениш горивния филтър сипи си една яка добавка за почистване примерно за целия резервоар, ако има нещо по дюзите да изчезне. Аз дори винаги имам някаква добавка в багажника и като зареждам си сипвам.

После самите свещи, щом са ти казали че са наред - като дадеш на контакт и чакаш да ти изгасне лампичката за подгряване, но не бързаш да палиш още - чака се още няколко секунди, чува се леко пукване и тогава палиш. Това пукване е точно момента когато изключва релето за подгряване.

 

А също и този "обогатител" - аз така му казвам, който се задейства само при студен старт. Как може да се провери дали работи. Когато запалиш за първи път имам предвид да ти е студен двигателя - има едно като малко жило което се задейства и издърпва съвсем леко едно лостче до рейката /те са на една ос/. Ефекта е че това влияе за съвсем кратко време /зависи колко е студено/ на предварението, като подпомага за първоначалното пускане на двигателя. След няколко минути като позагрее колата и се освобождава това жило. Че въпроса ми беше как да се разбере че работи - ами веднага като се палне колата отиваш и гледаш това жило дали е изпънато, всъщност пипа се защото хода му е малък. Ако не е изпънато то тогава трябва да се проследяват ел. вериги, вакуум маркучета - дълга е.

 

 

Тия дизели като дойде зимата и по вечето им кусури излизат. Но номера е да се докара всичко така, че накрая дори да пуши по-малко от на DJ-я Галанта. :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за много изчерпателния отговор :icon_thumbup:

И аз не съм привърженик на точните заводски настриойки на нашите стари и кой знае какво преживели двигатели.

Довечера ще сменя филтъра и ще проверя това за жилото, пък после ще гледам да се вредя при майстора да ми намести, ако имам късмет, това тъпо предварене. Надявам се всичко да стане с минимален брой ходенета до сервизи, щото много я мразя тая работа.

Айде ще се видим в Априлци да споделиш още няклой проблем и видим моя дали ще се оправил до тогава!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тия дизели като дойде зимата и по вечето им кусури излизат. Но номера е да се докара всичко така, че накрая дори да пуши по-малко от на DJ-я Галанта. :D

:hysterical: :hysterical:

Моя пуши като 60 годишен Урал............ :D Само че 99.9% пара , яко пара, толкова мноо ,че предизвикам около мен микро парников ефект......... :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Смених горивния филтър снощи.

Днес сутринта, 3 градуса, два подгрева, запали от раз, останах озадачен.

Бая се поизцапах с тоя филтър, стария беше странен, сив пез нито един надпис по него, което ме кара да мисля че е или оригиналния или има някой луд производител, който не си бележи по никакъв начин продуктите.

И добре че имаше един приятел с мен дето си е човъркал старата печка, че да се сети да каже че трябва да обезвъздушим системата след смяната, че иначе имаше до сутринта да си въртя и да чакам да запали :)

Колата пак си поизпуши като запали, ама ще ходя да ми наместят това предварене другата седмица и дано този път се справят.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сега си сложи и добавка за горивото - само за почистване на цялата горивна с-ма и най-вече на разпръсквачите. Ще има още по добър ефект.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз си карам с добавка за почистване на Redex но незнам колко е ефективна, ако имаш добри впечатления от някоя марка, сподели, че аз представа си нямам от повечето продукти, които се предлагат на пазара.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз си карам с добавка за почистване на Redex но незнам колко е ефективна, ако имаш добри впечатления от някоя марка, сподели, че аз представа си нямам от повечето продукти, които се предлагат на пазара.

1 сменяш всички филтри 2 виж свещи за подгрев 3 акумолатор с голам стартов ток 4 добавка в горивото 5 дюзи 6 СМЕНЯШ ФРЕНСКИЯ ДВИГАТЕЛ НА РЕНО с ЯПОНСКИ . 7 наи важното махаш го и взимаш друго :mitsu-smiley: :icon_thumbup: :icon_rock: :good: и аз се збласках с много печки . сега карам само бензин . дизела трабва да е нов .

 

Модератор: С този отговор не помагаш на колегата, а той очаква сериозни мнения. Надявам се, че темата няма да се развие в безмислен спор за или против дизела!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:icon_censored: Пак оставих колата на майстор.

Взех си я вчера и какво, тя сякаш по-зле.

Сега пък нестига и че не пали както трябва, ами и мени обороти, т.е. като запаля добре, към 800-900, и след малко почват да се вдигат сами до към 1200.

Включвам фаровете и си падат на 900.

Баси какво пък е това, до сега никви такива работи не е правила.

Значи майстора е дал максимално предварене и според него била "добре".

Днес му се обаждам да му кажа, че колата не е добре и той ми вика, че може би трябвало да прескочим един зъб на ангренажния ремък за да можем още предварене да и дадем.

Та въпроса ми е следния?

Може ли тоя баламурник като е сменял ремъка да не го е зацепил точно и за това да ми прави колата тия проблеми.

Ако е прескочен един зъб, усеща ли се това много върху поведението на колата, и възможно ли е това да е проблемът ми?

Благодаря за отговорите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Неправилното зацепване в този случай би трябвало да е само между ангренажния ремък и шайбата на помпата нали.

Коляновия и разпределителния вал са зацепени правилно предполагам, само трябва да се мръдне с един зъб колелото на помпата.

На коя страна обаче на дясно или на ляво.

Тоя каза че е дал максимално предварене, т.е. трябва да се мръдне шайбата с един зъб в същата посока и после вече регулировката й да се върне назад, защото иначе, предваренето ще стане много голямо.

Ако не съм разбрал правилно, моля някой да ме поясни, и ако знае на коя посока трябва да се врътне да ми каже.

Благодаря предварително.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Неправилното зацепване в този случай би трябвало да е само между ангренажния ремък и шайбата на помпата нали.

Коляновия и разпределителния вал са зацепени правилно предполагам, само трябва да се мръдне с един зъб колелото на помпата.

На коя страна обаче на дясно или на ляво.

Тоя каза че е дал максимално предварене, т.е. трябва да се мръдне шайбата с един зъб в същата посока и после вече регулировката й да се върне назад, защото иначе, предваренето ще стане много голямо.

Ако не съм разбрал правилно, моля някой да ме поясни, и ако знае на коя посока трябва да се врътне да ми каже.

Благодаря предварително.

 

Значи както обясняваш какво ти е казал майстора - един зъб е доста голяма промяна в градуси. И ако помпата ти е зацепена с такава разлика то колата изобщо няма да запали. За целта /по-малко преместване/ това се постига като се развива на самото зъбно колело на помпата, застопоряващата гайка. Бях я споменал в по-горния пост. Това позволява да се коригира самото зъбно колело в малки граници - много по малки отколкото цял един зъб.

 

 

Ето на схемата това е колелото с № 07053. Но така като съдя по това какво ти е казал майстора, си мисля че самия той не е много наясно. Така че няма да е лошо да помислиш за друго място да ти направят колата дето имат по-добра представа.

Ако искаш мога да ти запиша час за моя майстор тук в Бургас, поне ще ти направи всичко точно. Може и нещо друго да има. Лошото е че ще ти е необходим един свободен ден. Прецени можеш ли да си го позволиш. Като гледам от Варна си и имаш 2 часа път.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите!

Това ръководство го имам и аз и даже го дадох на един приятел снощи да ми го преведе за да не объркам нещо.

Смятам в събота или неделя да отворя да огледам как изглежда реално тая работа и пасват ли си белезите.

Ако намеря някакво видимо несъответствие ще се пробвам да го коригирам, ако не ще ходя на майстор пак само да намеря свестен.

Вчера отидох в може би "най-вървежния" сервиз във Варна, мога да си запазя час за другата сряда ама пича вика:

системата ти е Лукас, не съм сигурен дали мога да ти помогна, не ми е много ясна.

На кой майстор му е ясна подяволите. :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Белезите, демек чертите за центровката са на ремъка, така че ако е сменян отдавна може и да са се изтрили. Първо вижте дали са там и тогава го откачаите, мисля че бяха две бели и две жълти чертички.

 

P.S. Маи повторих Миро, но гледай добре, в краен случаи ще се наложи да вземеш нов ремък.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ремъкът е чисто нов Gates на няма и 2000км, именно след неговата смяна започнаха проблемите на колата.

За това си мисля, че вероятно от там е проблема.

А още веднъж питам, как мислите, ако се прескочи един зъб на помпата, колата ще запали ли изобщо, и възможно ли е да се движи така.

Значи тя тази сутрин запали доста по-лесно, след като е с максимално предварене, т.е. шайбата е завъртяна максимално спрямо вала.

Финната настройка е максимална.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В карайна сметка, да пробвам ли да прехвърля един зъб и да видя как ще се държи, после да почна да мърдам шайбата в обратна посока и да си играя да я намествам докато почне да пали добре и да не изпушва?

Имам голям мерак сам да си поразбутам колата, щото поне нещо като не стане ще мога или да го върна пак в предходно положение или да го оправя, а не като при някой пишман майстор дето след два дни да ида пак при него и няма да помни какво е правил.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В карайна сметка, да пробвам ли да прехвърля един зъб и да видя как ще се държи, после да почна да мърдам шайбата в обратна посока и да си играя да я намествам докато почне да пали добре и да не изпушва?

Имам голям мерак сам да си поразбутам колата, щото поне нещо като не стане ще мога или да го върна пак в предходно положение или да го оправя, а не като при някой пишман майстор дето след два дни да ида пак при него и няма да помни какво е правил.

Колега.........вземи и си намери читав майстор, ако не можеш - отиди поне до Бургас при Мишо, там къде Mali ти предложи и си оправи колата.........другия вариант е да дойдеш при мен и ще си готов ............само че съм ти малко далечко ...........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами май като гледам ще трябва да се доверя на някой от хвалените варненски майстори, пък ще видим какво ще стане, ако не ще ида на разходка до Бургас.

Пък ако ми щракне нещо може и до София да дойда, че отдавна не съм ходил там.

Мерси за отговорите и съветите. :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...