Премини към съдържание

Проблем с 1.9tdi


sodar

Препоръчано мнение

Sodar я кажи от къде си намери реле и колко струва. Също така как го тествахте за да се разбере че понякога не работи. И също така това реле не подлежи ли на ремонт, ако знаеш де.

 

Питам защото и при мен от няколко дена започна сутрин нещо подобно да прави. Подгрявам дори два пъти и като запали започва да прекъсва двигателя, и това прекъсване трае доста време - някъде около две минути, все едно че работи на два цилиндъра, същевременно и адски пуши. После като позагрее и си работи нормално. И цялата тая история я започна от изведнъж, до тогава всичко си беше наред. Ходих при моя майстор и той се чуди, но препоръча да сменя нафтата. Не знам дали е от калпаво гориво, но пък точно когато първата сутрин така започна да прави - всъщност от предната вечер бях заредил 20л. и то от Ромпетрол дето им е хубава нафтата. Сега още не съм я изгорил, че ако не е от това и си мисля за това реле да не би нещо да е сдало багажа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 55
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Не бързай.!!!

Аз се понабутах малко.

Релето си е в буквалния случай реле, и подлежи на ремонт, поне в моя случай.

Аз старото вече го оправих и съжелявам, че купих ново ама какво да се прави, здраве да е.

Най-лесния начин да провериш дали ти работи релето е следния:

Вземи един прост мултицет, включи го да измерва напрежение;

Сложи минусовата сонда на минуса на акумолатора;

Плюспвата опри на подгряващата свещ на 1-ви цилиндър и накарай някой да даде контакт. Ако уредът покаже 12 волта или там някъде значи този кръг (1-ви и 3-и цилиндър) работи.

Повтори същата процедура като опреш плюсовата клема на свеща на 4-и цилиндър.

Препоръчвам ти 1-ва - 4-а свещ защото са най-лесни за достигане, само внимавай да не окасиш някъсе към блока като опираш плюсовата сонда.

Да ти споделя само, че колата си палеше горе долу добре дори с 2 неработещи свещи, но едва след като настроихме помпата.

Щом колата пали лесно едва ли имаш проблем с подгряването според мен, по вероятно е горивната смес да не е ОК, но това е мое мнение, а аз не съм много компетентен все още.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не бързай.!!!

Аз се понабутах малко.

Релето си е в буквалния случай реле, и подлежи на ремонт, поне в моя случай.

Аз старото вече го оправих и съжелявам, че купих ново ама какво да се прави, здраве да е.

Най-лесния начин да провериш дали ти работи релето е следния:

Вземи един прост мултицет, включи го да измерва напрежение;

Сложи минусовата сонда на минуса на акумолатора;

Плюспвата опри на подгряващата свещ на 1-ви цилиндър и накарай някой да даде контакт. Ако уредът покаже 12 волта или там някъде значи този кръг (1-ви и 3-и цилиндър) работи.

Повтори същата процедура като опреш плюсовата клема на свеща на 4-и цилиндър.

Препоръчвам ти 1-ва - 4-а свещ защото са най-лесни за достигане, само внимавай да не окасиш някъсе към блока като опираш плюсовата сонда.

Да ти споделя само, че колата си палеше горе долу добре дори с 2 неработещи свещи, но едва след като настроихме помпата.

Щом колата пали лесно едва ли имаш проблем с подгряването според мен, по вероятно е горивната смес да не е ОК, но това е мое мнение, а аз не съм много компетентен все още.

 

 

Щом знаеш че релето подава ток на два кръга, значи сте го отваряли. Не е ли капсулована тази пластмасова кутийка или е предвидено да се разглобява. Също така какво му се беше прецакало при тебе - явно има най-обикновени пластини с някакви контакти, които прекъсват силовата верига, тая на свещите и контактите са нагорели поради не добро притискане. Питам защото, ако повредата е нещо по сериозно - там нещо изгоряло, може би си струва че си купил ново. Ти абсолютно същото ли намери и колко струва.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами какво да ти кажа, напълно си прав с разсъжденията си. Не е капсуловано, с 4 винтчета е затворена капачката.

Проблемът е следният:

Вътре има две релета, за двата кръга съответно, като котвата на всяко се състои от две пластини с по две контактни пъпки за по добра и сигурна връзка, а и зада се увеличи сечението на контактната площ, за да се избегне прегряване на контакните повърхнини.

Само, че тук си личи "неяпонската" сглобка.

Незанм от времето ли или от некадърност и на двете релета им контактува само по една пъпка, другата, като се затвори котвата не стига до долната пъпка и така цялото натоварване идва върху единия чифт пъпки, в следствие на което с времето те са нагаряли и накрая прегорели и контакт "ЙОК".

Та така почистих ги и изкривих малко другите две платини и сега си бачка старото реле, ама ще го пазя или продам ако на някой му затрябва много пък не му се дават много пари.

Ново е 120лв. абсолютно същото, от Ратола във Варна. Може да се намери и по каталози за Рено ама много трудно май пък и цената не е ясна.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 години ...

Колеги прегледах темата, но може и да съм пропуснал.

 

Някой знае ли колко "ома " е съпротивленоето на студена подгряваща свещ за Каризма 1.9 TD ?

 

Благодаря предварително, форума ми е много полезен!

 

 

 

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...