Премини към съдържание

Проблем с 1.9tdi


sodar

Препоръчано мнение

Колега.........вземи и си намери читав майстор, ако не можеш - отиди поне до Бургас при Мишо, там къде Mali ти предложи и си оправи колата.........другия вариант е да дойдеш при мен и ще си готов ............само че съм ти малко далечко ...........

 

DJ Tymbi човека който имам на предвид тук в Бургас се казва Тошко - фирмата му "Дизелтранс". Отзивите за него са много добри, аз също съм ходил при него и съм доволен. Той е абсолютно на "ти" със системите "Лукас". Обръща абсолютно голямо внимание. При него се ходи с предварително записване - понякога и за 10 дена напред, но той взема по две коли на ден за да има време да ги огледа обстойно - не винаги разбира се зависи какво ще се прави.

 

Така че на колегата sodar му предложих, ако иска ще му уредя посещение за когато има възможност. Не ми представлява трудност. Още по вече че ако работата е само да се припипа центровката то ще е за един час време и може някакво сместване все да стане. Но така и така ще дойде хубаво е да се отдели по вечко време, щото може и нещо друго да има да се наглася.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 55
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

DJ Tymbi човека който имам на предвид тук в Бургас се казва Тошко - фирмата му "Дизелтранс". Отзивите за него са много добри, аз също съм ходил при него и съм доволен. Той е абсолютно на "ти" със системите "Лукас". Обръща абсолютно голямо внимание. При него се ходи с предварително записване - понякога и за 10 дена напред, но той взема по две коли на ден за да има време да ги огледа обстойно - не винаги разбира се зависи какво ще се прави.

 

Така че на колегата sodar му предложих, ако иска ще му уредя посещение за когато има възможност. Не ми представлява трудност. Още по вече че ако работата е само да се припипа центровката то ще е за един час време и може някакво сместване все да стане. Но така и така ще дойде хубаво е да се отдели по вечко време, щото може и нещо друго да има да се наглася.

Да............Тошко се казваше - забравил съм , от лятото миналата година не съм го виждал............

Абсолютно прав е човека, най много по 2 коли на ден........не е целта печалбата ,а да се реши трайно проблема,а за това си иска време..........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е вие ме зарибихте до Бургас да ида.

Този човек едва ли бачка в събота нали.

В сервиза в който аз се каня да ходя, момчето си каза че не е напълно наясно с Lucas, но този сервиз препоръчват много хора във Варна.

Само че благодарение на колегата Threadmore от Варна който поразпита и ми даде координатите на друг майстор, разполагащ с добра техника, май няма да се разхождам до Бургас.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Най-после отидох в уж най-хубавия варненски сервиз.

Човека ми се видя пекан, и наистина има апаратура която не съм виждал никъде другаде.

Видя колата, свали всички дюзи, свещите, намери една изгоряла подгряваща свещ и я смени.

За дюзите, каза че били понадрани от лоша нафта вероятно, не работили както трябва, но каза че ги е оправил.

НАправил е настройките както трябвало да бъдат и е проверил тези системи за студен старт.

Лошото обаче е че каза че двигателя бил поизносен. Даде ми някаква диаграмка, дето му я вади там машината.

Там се вижда каква е компресията на цилиндрите.

На първи показва към 32bar. , на втори 29.5, на трети 29, и на четвърти 28.7

Какво означава това, наистина ли е зле, на какво може да се дължи и може ли да се оправи.

Другото лошо е че сега пак си пали тудно, и пак си изпушва, а уж тоя ми каза, че няма да имам проблеми с паленето вече, но уви.

Сега чакам да стане студено да видя какво ще е, че сега си е топличко

Дайте съвети, че се обърках вече !!!! :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-после отидох в уж най-хубавия варненски сервиз.

Човека ми се видя пекан, и наистина има апаратура която не съм виждал никъде другаде.

Видя колата, свали всички дюзи, свещите, намери една изгоряла подгряваща свещ и я смени.

За дюзите, каза че били понадрани от лоша нафта вероятно, не работили както трябва, но каза че ги е оправил.

НАправил е настройките както трябвало да бъдат и е проверил тези системи за студен старт.

Лошото обаче е че каза че двигателя бил поизносен. Даде ми някаква диаграмка, дето му я вади там машината.

Там се вижда каква е компресията на цилиндрите.

На първи показва към 32bar. , на втори 29.5, на трети 29, и на четвърти 28.7

Какво означава това, наистина ли е зле, на какво може да се дължи и може ли да се оправи.

Другото лошо е че сега пак си пали тудно, и пак си изпушва, а уж тоя ми каза, че няма да имам проблеми с паленето вече, но уви.

Сега чакам да стане студено да видя какво ще е, че сега си е топличко

Дайте съвети, че се обърках вече !!!! :icon_hmm:

Ами не е много лоша ,но не това е причината да не пали.............по принцип на този мотор му дават мин. компресия - 20-22 бара.............при тези параметри на твоя мотор би трябвало да пали ...........възможно е да си полапва вода от охл.. система - как е водата /антфриза? Намалява ли ? ако да, то е твърде вероятно това да е причината за трудното палене.Възможно е смукача да е прецакан..........вакуумната система да е проблема някъде

И третото ; тези 32 бара налягане не са нормални за мотор с турбина, много ми се виждат ,още повече че твоята турбина вдига 0.8-0.9 бара налягане. :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Провери дали релето не изключва преди свещите да са подгряли. Почни от там . До тук това което четох е че са ти проверявали свещите, но само дали има изгорели.Сменяй си по-често горивния филтър.С тези гадни нафти това се прави на всеки 15000. Моя го сменям на 10000 заедно със въздушния.Горивния филтър е много важен при дизелите, но много хора не им обръшат внимание и ги сменят доста рядко.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи, майстора ми каза, че компресията трябвало да е максимално 34бар. и минимално 28.

Направил е проверка на всички подгреви, смукачи и вобще на всички системи за стартиране и работа на двигателя (цялостна профилактика) и каза че всичко е наред с изключения на изгорялата свещ, която си личи, че е сменил с нова.

Горивният филтър е нов, на 8000 км. съм от предишната смяна на масло и смятам скоро пак да го сменя.

Явно тази колица така си пали и трябва да се примиря, щото на по-добър майстор от този във, Варна няма къде да отида.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А и както казах, за 8000км, нито маслото, нито водата са спаднали.

Чудя се какво масло (с какъв вискозитет) да сложа при следващата смяна и дали да му слагам добавка.

Четох за тези добавки Феном, но никъде във Варна не мога да ги открия.

Ако имате впечатления, кажете.!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, майстора ти донагласил ли е центровката ти - нали имаше съмнения относно правилното зацепване на ГНП-то към ангренажа. За подгревните свещи е хубаво да се подменят комплект и да са еднакви от една марка. По отношение на маслото ти с какво караш - на моята и сипвам ELF 10/40. А пък за добавки към маслото - ако има чувствително износване то може би да има ефект, положителен де.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи, майстора ми каза, че компресията трябвало да е максимално 34бар. и минимално 28.

Направил е проверка на всички подгреви, смукачи и вобще на всички системи за стартиране и работа на двигателя (цялостна профилактика) и каза че всичко е наред с изключения на изгорялата свещ, която си личи, че е сменил с нова.

Горивният филтър е нов, на 8000 км. съм от предишната смяна на масло и смятам скоро пак да го сменя.

Явно тази колица така си пали и трябва да се примиря, щото на по-добър майстор от този във, Варна няма къде да отида.

 

Имах предвид че свещите може да не са подгрели или да са някакви които подгряват по-бавно или релете им да ги изключва преди да са стигнали нормална температура. Пробвай като подгряваш няколко пъти един след друг, да видиш има ли разлика. И аз съм имал подобен проблем, смених накрая четирите и всичко се оправи. Щом при по-студено само пали трудно , центровката няма абсолютно нищо общо.Ако е от центровка и в топло време ше пали трудно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Центровката не е била добре, но я е оправил, карам със същото масло в момента.

Пробвал съм с повече подгреви, но ми се струва че няма разлика, а релето май си изключва когато трябва ( 5-6сек. след като изгасне лампата се чува как изключва).

Новата свещ която ми е сложил е доколкото виждам BOSH и предполагам че е хубава, но дали нагрява различно от другите един дявол знае.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След като бях обиколил 3-4 сервиза и една камара притеснения, най-накрая ,ние го установихме по следния начин. Отвихме свещите, завихме ги после на металната рейка, която дава напрежение, после направихме верига и след като дадохме на контакт се оказа, че свещите работят, но не подгряват за времето при което изключва релето. А месец преди това бяха сменени с 4 нови, и си знаехме че там всичко е наред, ама...Просто симулирахме реална работа на системата. Иначе бях стигнал до там да меря компресии и да ходя за центровки и вече бях решил, че двигателя е свършил. Ама като навсякъде проверяват свещите с един кабел в плюса на акумулатора и готово-работят. А като стана въпрос за акумулатора, с какъв си и на колко години е?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това за свещите и аз смятам да го направя, защото ми е много Х дали наистина работят правилно.

Акумулатора също ме съмнява, стар е май, така взех колата, върти добре според мен, но може и да греша, може да го сменя, но първо искам да се убедя в правилната работа на свещите.

Като ги пуснахте, колко време ги държахте включени.

Догато почервенеят целите или как?

Опиши ми ако обичаш точния процес на тестване. :icon_thumbup:

Благодаря за отговорите. !!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами просто гледаш по такъв начин да извършиш процеса, че да може свещите да са вързани по системата с релето, но да не са завити в блока, за да се вижда какво точно се случва. При мен идва ток до тях по една метална пластина и за четирите, която е завита в горния им край. Отвиваш ги от блока, като много внимателно избърсваш около тях , за да не попадне пясък или мръсотия в цилиндрите и пак ги завиваш внимателно на пластината. Не трябва да се стягат много към пластината, защото се чупят .После гледаш да им дадеш маса към блока за да стане верига и даваш на контакт. Трябва да се внимава много да не дадеш на късо и изобщо цялата процедура да се извърши много внимателно. Мисля, че поне двама души си трябват за тази работа. А също и трябва да дадеш верига и към четирите свещи , за да няма промяна в съпротивлението. Хубаво е да има някой наясно с теб, по токовете на автомобила. Виж някъде да ти измерят и акумулатора преди да почнеш всичко това. Може да му е слаб стартовия ток. В такъв случай върти, но е по-слабо и особено в студено пали трудно. На акумулаторите, специално за дизелови автомобили се гледа и освен амперите(капацитета) и стартовия ток. Все пак паленето е само следствие на сгъстяването на горивната смес в цилиндъра.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Току що с брат ми си сменихме акумолаторите.

Неговия е Varta Blue от Рено Канго 1.9Д. и е на по-малко от година.

Утре сутрин ще видим какво ще стане с моето палене и с неговото съответно.

Ако се окаже проблема от акумолатора щти "......" и майсторите дето се чешат по главите и се чудят какво става.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Току що с брат ми си сменихме акумолаторите.

Неговия е Varta Blue от Рено Канго 1.9Д. и е на по-малко от година.

Утре сутрин ще видим какво ще стане с моето палене и с неговото съответно.

Ако се окаже проблема от акумолатора щти "......" и майсторите дето се чешат по главите и се чудят какво става.

 

Дано да се намери ключа за палатката най сетне. :rolleyes: Ама ти акумулатора можеше да отидеш да ти го замерят, така ще е най-ясно. Всеки акумулаторжия има такава вилка за замерване с товарно съпротивление.

Ако ли пък не е от това, както ти е писал Тошко - по обстойно свещите да се видят.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами не е и от акумолатора, днес сутринта, същата работа, значи моя си е наред.

В събота и неделя очвам свещите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Има развитие по моя въпрос. След голямо лутане, се оказа че релето за подгрева е свършило вече и лошото е че работи когато си иска и трудно се хвана проблема.

Трябва да го сменя, но май не е много лесна работа защото трудно се намира.

Втора употреба за Митсубиши във Варна няма, въпроса е дали от рената е същото???

Според майстора ми не е. Релето било горе долу еднакво и изглежда еднакво, но се управлява и работи по-различно.

Моля ако някой е наясно да ми каже дали са взаимозаменяеми, за да знам какво да търся.

Смятам да си купя направо ново.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Браво,тъкмо се чудех днес какво става с твоя проблем.Значи сме били на прав път че проблема е с подгряването.Виж имаше някъде из форума обява за каризма на части. А за рено би трябвало да стане ако е със същите свещи.Виж свещите, за какви автомобили освен твоя ги дават, но и трябва да се види входното напрежение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами да, дано наистина да е в това проблема.

Благодаря ти за съветите и коментарите, смятам, че имаше полза от тях :icon_thumbup:

Обяви има за каризми на части но не и на дизелови.

Утре ще обиколя магазините да видя какво ще кажат.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Виж кой точно е Мицу номера на частта за това реле, ако не можеш дай номера на рамата и ще видим. Тогава може да се търсят алтернативи по този номер.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това реле се намира точно като си вдигнал капака и се пада по средата на осите на чистачките, до табелката за VIN кода, една черна кутийка е.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Та в крайна сметка, след 100 интервенции, и доста нерви, колата вече е напълно наред.

Очевидно още преди мен, собственика е ходил по сервизи и е казвал..... колата не пали добре сутрин....

и някой "майстор" прави няква проверка и уж всичко работи, за това си казва чакай да бутна малко помпата някаде белким се пооправи. И така вероятно няколко пъти, както направих и аз първия път.

В крайна сметка, след цялостна проверка на мотора и цялата запалителна уредба, майсторът когото ми препоръчаха, след доста мъки убеди, както мен, така и себе си че проблема е някъде в помпата и решихме да я свалим и закачим на Стенд (с който той единствен във Варна разполага), за да видим какво е положението.

И какво да се види - ужас всичко разбазикано, той направо се учуди как може чак такива простотии да е правил някой преди него.

Последва точна настройка на помпата и обратното и монтиране, след което всичко по запалителната уредба е в що годе идеално състояние.

Но какво да се види, въртим ключа и колата паак странно запали.

Решихме пак да измерим как подгрява и какво да видим подгряват само две от свещите на 2 и 4 цилиндър.

Майстора се почуди като ми каза, че като ги е мерил всичко си е работило на 100%.

И така свещите са изправни, за това се насочихме към релето за подгревите, в което в крайна сметка се е криел проблема.

Оказа се че пустата му базикня си работи когато и както си иска, т.е. един път работи както трябва (в редки случаи), друг път подгрява само 2 от свещите (в повечето случай) , а понякога вобще не се включва.

А хвани го тава, жив късмет.

Аз сам си направих експеримент и установих и трите състояния, които ме узадачиха.

Но какво да се прави след доста търсене, накрая благодарение на колегата от форума Threadmore :icon_thumbup: успях да намеря реле, смених го и сега колата си пали просто перфектно, само с един подгрев.

Общо взето много гадно проблемче, което ме накара обаче да проверя общо взето почти целия двигател, и сега поне знам че всичко е ОК.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...