Премини към съдържание

sodar

Потребител
  • От него общо

    72
  • Регистрация

  • Беше тук

За sodar

  • Рожден ден 01/17/1984

Местоживеене

  • Град
    Варна

Интернет контакт

  • Уебсайт адрес
    http://
  • ICQ
    0

Информация за профила

  • Кара
    Каризма ТД-97

sodar's Постижения

Ентусиаст

Ентусиаст (6/14)

  • Първа Публикация
  • Сътрудник
  • Начален Разговор
  • Първа Седмица
  • Един месец

Спечелени Значки

0

Репутация

  1. Здравейте колеги, продавам оригинални напречни греди за Мицубиши Каризма (само те ми останаха вече от нея https://www.olx.bg/ad/naprechni-gredi-za-mitsubishi-karizma-ID6VSQz.html
  2. sodar

    Предни дискове?

    Да прав си, за това не се бях сетил, въпреки че дисковете могат да се разпробият на 4х100. Само незнам как да разбера дали автоматите на 1.8 ще станат на моите главини?
  3. Колата е каризма 1,9 ТД 98г. Не съм много доволен от спирачките като цяло, а дойде време да сменям пак накладки, с което мисля да сменя и дисковете. Въпросът ми е може ли да се сложат дискове от 1.8 или 1.8GDI, тъй като в каталозите ги дават по големи както на диаметър, така и на дебелина. Ако спирачните апарати не позволяват това да стане, то може ли да сменя лесно и тях с по-големи такива (от гореспоменатите модели), и по този начин да подобря спирачните качества на тази иначе безупречна, вече 80 хиляди километра кола. Ще съм благодарен на бързите и коректни отговори.
  4. sodar

    Смяна на шарнири

    Шарнирите са набити в носача.Доколкото си спомням преди трудно се намираха като отделна от носача част, но вече не е така. Аз лично смених моите преди зимата. Значи най лесно свалете носача (много е лесно), под гумения маншон на шарнира има една зегер шайба. Махате я и шарнира се избива надолу НА ПРЕСА НЕ С ЧУК. Проблемът е в това че след избиването на стария шарнир е възможно новия да не може да се набие добре, т.е да не влезе плътно. Но това май зависи от майстора. Който знае повече да каже от мен толкова.
  5. За съжаление дизеловия мотор се купува малко на късмет ако не си много в час. Иначе като цяло мотора смятам е с приемнлива подръжа, консумативите му не са скъпи, но както всеки друг мотор има и скъпи нещица които за съжаление се чупят понякога. Лошото на този мотор е ГНП-то (гориво нагнетателната помпа), която е Lucas и е малко по претенциозна и трудна за ремонт. Но мисля, че в Пловдив има кой да се занимава с такава помпа, а ако толкова няма в София има на 100%. За Астрата нямам преки наблюдения за съжаление, но като цяло май не съм чувал много добри думи за този двигател. По добре потърси във форума на Опел , какви отзиви има за него! А ходовата част според мен е на кантар по здравина и издръжливост и двете коли са си корави за тук (Окачването на Каризма е на Волво, същото като на S40 и V40, същото важи между другото и за мотора).
  6. Ами аз имам впечатления и от двете коли. Карам Carisma 1.9тд и на работа имаме такава астра 1.4 16V 90к.с. Какво да ти кажа мисля че са напълно различни коли. Първо откъм двигателите, мощността в К.С. за мен не е определяща, определено каризмата върви повече натоварена или не, има по-висок въртящ момент, който ти дава сили (така да се изразя), винаги когато имаш нужда от тях има доста добър разход и пъргавина при по-високи скорости. Докато при астрата нещата не седят точно така, върви добре, но при ниски скорости, по-пъргава е в града и на старт, но ако тръгнеш на път и я понатовариш ще се чудиш къде са избягали тези 90 коня. Интериор и екстериор, естествено, че ще съм пристрастен към каризма, но въпреки това тя е по-висок клас автомобил от астра. Дори при еднакво на първо четене оборудване, каризма е направена доста по комфортно и стилно с доста по приятни и уютни материали( особенно ако е с климатроник а не само с климатик).И друго по-скоро можеш да сравняваш Каризма с Вектра, поради видимо по-големите габарити на колата, които отново ти дават по-голям комфорт , багажно пространство и стабилност от Астра. Като цяло заключението ми е, че Каризма е по-доброто решение. Ако искаш да караш предимно в града, нямаш нужда от по-голям багажник и харесваш Астра като визия, няма да сгрешиш и с нея. И двете коли имат достатъчно здрави ходови части и трудничко се чупят! Дизела се кара мако по-странно ли, как да кажа различно е от малолитражен бензин има Турбо Дупка и по-малък работен диапазон, с две думи не става много за юркане, докато с астрата ще можеш повече да се забавляваш може би . Незнам решението си е твое, парите също, хубаво помисли за какво точно ти трябва кола и коя от двете е по-подходяща за теб! Успех с покупката. Надявам се да сме ти били полезни!
  7. Ами да и моята кола работеше така както казваш и ти но преди година, а сега е както описах по-горе. Май трябва да изчакам да позахладнее да видя как ще се държи и да ходя на майстор, защото май не е проста тази вакуумна система !
  8. Ти като запалиш твоята, какви обороти държи? И друго, интересувал ли си се за ЕГР на нашите мотори, прави ли проблеми и лесно ли се изолира?
  9. От доста време чета и се имформирам за това как точно работи всичко по двигателя на моята кола. Доста неща ми се изясниха, други не съвсем и с наближаването на зимата започвам да се подготвям за евентуалните проблеми който съпътстват почти всеки по-стар дизел при по-ниски температури. Та въпросът ми е следният.? Може ли някой да ми обясни как точно работи системата за студен старт на този мотор. (авансатора или "смукача" или както точно му е името) Би трябвало при палене на двигателя сутрин например вакуумната система да сработва и да издърпва чрез жълото и вакуума лоста, който дава аванс на помпата.( "3" от рисунката) F8Q Това води до стабилизиране на оборотите до момента когато колата стигне работна температура. При мен обаче не е точно така.Когато запаля сутрин колата си пали веднага но държи ниски обороти (около 500), като след малко работа се вдигат на 900. През това време жилото си седи отпуснато, което според мен не трябва да е така. Единственият момент, когато съм виждал това жило опънато е понякога при включен климатик, което е логично според мен ! Виждам, че вакуумният механизъм се командва от два електромеханични клапана (номер 1 от снимката), но кога точно трябва те трябва да работят и кой ги управлява си нямам никаква представа. Четох на доста места (форумът на Рено, на Волво и др.), и разбрах, че много хора едва ли не премахват тази система и преминават на ръчно управление като я преправят като обикновен смукач, командван от вътре ръчно. Та ако може някой да даде идея как точно работи всичко това и как евентуално да отстраня проблема ще съм му много благодарен, ако не май и аз ще трябва да преправям, зашото зимата едва ли ще пали толкова лесно. А и искам да попитам какво е това на снимката отбелязано с "2", защото в никое ръководство не можах да го открия. А ме дразни защото много омазнява около него и се чудя какво да го правя. :icon_thumbup:
  10. sodar

    Спирачен проблем...

    Ами да щом там ти е блокирало, значи проблемът ти е същият като моя. Най лесно ще утановиш дали има луфт, като изкараш и почистиш водачите и ги върнеш на мястото им. Тогава сравни луфтовете между двата, а ако можеш и между четирите водача и ще установиш, че има разлика !
  11. sodar

    Спирачен проблем...

    Ами да точно по схемата. Имам в предвид горната картинка в дясно. Там са водачите (от ляво на маншончетата "А" ), които влизат в легла в неподвижната част на спирачния апарат (от дясно на "А" ) Та тези два детайла би трябвало да си пасват почти без луфт, но за съжаление с времето се износват и то доста. Това предизвиква вибриране на външната накладка при спиране, което се усеща точно като кривина на диск! Ако някой даде идея как да се оправи този луфт ще е чудесно!
  12. sodar

    Спирачен проблем...

    Отгворът на въпросът ти се крие в износени спирачни апарати! Имаш вероятно голям луфт едни водачи ли как да ги нарека незнам. Там където има 2 гумени маншончета, където се завиват болтовете държащи външнита част на спирачния апарат. Щом ти е блокирал апарата то вероятно е било точно там, и моите са така и оправия освен нови апарати май няма. И аз дълго време се чудех от какво тресе но вече съм почти сигурен че е от там, кофти но факт. Надявам се си ме разбрал за кой точно механизъм говоря, съжелявам но не знам как точно се казва
  13. Провери обтягащата ролка на пистовия ремък (ролка с амортисьор на пистовия ремък, намира се зад динамото) Гледая я и я слушай, като в същото време променяш оборотите и виж дали вибрира доста, ако е от нея и ще видиш и ще чуеш. Нещо малко е но предизвиква много гадни вибрации и шум. И моята е разбита и трябва да я сменям ама знам че струва към 200лв. Ако някой има по добрая имформация да каже, че трябва да я сменям тези дни!
  14. Климатик, в повечето случаи, не трябва да се пуска при високи обороти защото зацепва рязко. Но климатроника е друго нещо все пак, нека не ги уеднаквяваме. Климатроника си има някакъв "интелект" , който се обезмисля от ръчното включване и изключване на компресора. Т.е. в режим auto, климатроника сам си решава кога да пусне и спре компресора, като се стреми да поддържа зададената температура. Има два датчика които основно следи, единият за температурата в купето, другия е фото датчика в горния десен ъгъл на таблото (поне на Carisma е там). Аз си карам колата винаги ( и лято и зима ) настроена на около 24 и въобще не се занимавам с "климата вътре в купето" Проблеми за сега с Климатроника (да чукна на дърво) съм нямал, а я карам така вече две години! Така, че според мен - карай си както ти е най-приятно, той ако ще се чупи компресора, ще се счупи така или иначе.
  15. sodar

    Проблем с Каризма 1.9ТДИ

    Вероятно изгорели или не добре работещи подгревни свещи, или неизправна работа на релето за тези свещи!
×
×
  • Създаване...