Премини към съдържание

Проблем с чек-контрола ?!


Препоръчано мнение

Здравейте! На скоро си купих Колт 1.6 16V GLX 90Hp...Преди седмица започна да прави проблем докато днес тотално не спря :)

Карам си сичко е ок...понякога обаче светва чек контрола и немога да запаля...т.е. запалвам и веднага мотора угася...може да я мъча и 100 пъти и да не запали...след 20 мин. се качвам пак, без да съм бутал нищо, въртя и колата пали, лампата за чек-а угасва...Ако лампата ми светне в движение мотора не угася...но след като го огася отново немога да запаля...Днес имах час за сервиза и така и неможах да я запаля за да я закарам...Сега в сряда съм и записал час да я гледат на компютър, ако пак свети тоя 4ек и неиска да запали ште я влача на боксир до сервиза...Интересното е че като запали със светещ чек-контрол дори да и дам газ...отива на 5-6-7000 оборота и моментално пак угася...Какво мислите по въпроса? Дали ще ми излесе солено ? :) Иначе колата е самолет!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хмммм..........ти ме хвърли в шах сега :icon_hmm: Трябва МУТ 2 ...........възможно е да имаш няколко проблема ,да не е само един но така наизюст да се говори........... :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Основните предполагаеми проблеми са, че имаш развален датчик на някой от основните компоненти, които са свързани с ECU- то на колата. По този начин се дава сигнал за грешна команда, колата дава индикация на компютъра, той от своя страна за няколко милисекунди на таблото и колата загасва.

Проблемите може да са предимно от два сензора в случая. Единия е Sensor Position Camshaft (на снимката). Той определя запалването на първи и втори цилиндър и работните им параметри при завъртането на вала. Когато колата е студена сензора сработва, но при достигане на висока температура, той прекъсва веригата и колата обърква тактовете и загасва. След това обаче веднага няма да я запалиш, защото сензора е топъл и е повреден. След като изстине, пали без проблем. Това са признаците в началото. Следващия етап е, когато той тотално спира и колата даже не пали.

Другата причина може да бъде Тemperature Sensor, който при достигане на работна температура не може да регулира и се получава същия ефект.

В началото колата е вървяла и като светне лампата на чек енджин по време на движение тя няма да спре, докато не я загасиш.

 

http://img213.imageshack.us/img213/1961/y40wu.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А някаква идея как варвят цените на тези датчици?!

Днес сутринта реших преди да ида на работа да я пробвам пак...при все че вчера я мъчих около час, дори и когато мотора беше истинал...

Сутринта обаче само докато и покажа ключа и запали...викам си ще рискувам да ида с нея на работа...оставих я да загрее...искарах я на патя и излязах да си затворя портите...когато се върнах в колата...чек-а светеше...отказах се да ходя с нея....прибрах я обратно на двора...угасих я и пак пробвах да я запаля...непожела повече...Сега като се върнах от работа я запалих пак от ряз...И наистина че като светне тоя чек-контрол...когато се опитам да запаля...колата пали, работи детонационно...двигателя се лашка здраво...светва чека и мотора угасва...имам клипче на тела..но немога да го закача тук...А когато работи, си работи идеално...даржи си обороти, няма прекъсване...и най странното е че може и два дена да не светне тоя чек...светне ли обаче някой път с часове неиска да запали...утре ще я карам да я гледат на копмютър...дано не се охарча много че на баир ще ми дойде...

А някой да сподели опит или да даде коментар отностно звука от испускателната с-ма...Двигателя има прекрасен звук, но мисля че ако реве и аспуха ще ми пълни душата повече...Става ли номера само с цефара отзад или трябва и гърне да се сменя...Един приятел си купи накрайник за ауспух с доста голям диаметър...занесе го на майстор и го накара не само да го завари за гърнето но и да издуха дупка в самото гърне...т.е. отвора на гърнето да стане колкото е и диаметъра на накрайника...звука е просто прекрасен...но не влияе ли това на мощността и как?!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Човек стига си мъчил колата! Тази лампа е там да покаже сериозен проблем при който трябва да я караш в сервиз. Като я мъчиш рискуваш да скапеш мотора и това е проблема, а не какъв бил звука...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз да я мъча?! Та аз съм влюбен в тази кола!!! По-скоро тя мъчи мен...Вчера имах час за сервиза и тя неискаше да запали точно когато трябваше да я закарам...Сега ми насрочиха час за утре...утре ако незапали и на боксир ще я закарам до там само да и намерят болното място и да я излекуват...а що се отнася до звука...като ме кефи колата защо да не си я прая...искам да реве и това си е...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес успях благополучно да закарам колт-а до сервиза...още докато я закачиха на компа и проблема светна - Датчик на разпределителния вал!!!

Биг Бос това да не е този Sensor Position Camshaft за който ти спомена...Оказа се че този датчик го няма по магазините в Варна и го поръчах от Япония...До 10 дни ще ми го доставят...цената е груба - 345 лв!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Точно за него става въпрос.

Не може да струва толкова. Пита ли в Ратола? Около 220 лева май беше или около тази цифра...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно за него става въпрос.

Не може да струва толкова. Пита ли в Ратола? Около 220 лева май беше или около тази цифра...

 

Ами толкова струва...В ратола ми стана известно, че е по евтин но засъжаление вече съм оставил 200 лв капаро :(

Еми набутах са явно...дано поне се оправи колата и да си я карам със здраве...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре де тези маистори отвориха ли схемата, прозвъниха ли кабелите. Това е датчик на Хол, провериха ли захранващото напрежение, и изходния сигнал, връзките до ECU-то. По принцип проблема прилича като на този датчик, но направили ли са необходимите проверки за да установят преди да се набуташ. Само питам любопитно ми е, дали са убедени че проблема ще се реши.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Човек идея си нямам какво точно гледаха..Скачаха едни жици, праиха едни работи но идея си нямам...Това което видях и ми стана ясно беше като пуснаха компютъра и го свързаха с този на колта...В компа на колата имаше грешка и изписа "Датчик разпределителен вал - късо съединение"...Остава и да го сменя и да не се опраи колата и тогаз незнам...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Вярно, дали си повчеко пари, отколкото трябва, но пък за сметка на това си ги дал за колата ти, а не за лекарства. :)

Смяната става за няколко минути. Сензора е закрепен с 2 болта 12-ски. Но задължително да изчистят грешката Code 23 - Camshaft Position (CMP) sensor fault, защото тя вече е натрупана.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако проблема е в сензора, то грешката ще иде автоматично в историята. И ще седи като проблем появил се някога, но няма да е актуална. Все пак да я изчистят, че може да стане заблуда ако се появи повторно. :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ужасно си прав :) Надявам се след смяната на този датчик вече само да сипвам бензин и да карам :) Мисля че съм влюбен в тази количка...Един малък градски сприньор е...Някой път трябва да дода на тези ваши събирания аз...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:) Надявам се след смяната на този датчик вече само да сипвам бензин и да карам :)

 

Искрено ти го пожелавам, дано с това да се реши проблема.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А 6те дадете ли идеи за това как да я накарам да реве отзад...никой нищо не каза по този въпрос...Става ли само с накрайник или за да има хубав глас трябва да се смени гърнето? Колата изглежда агресивна, мотора звучи прекрасно, някак си само звука от ауспуха куца...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За да реве ,не става само с накрайник. а и със смяна на гърнето с примерно спортно Ремус...........другия начин е да го изтърбушиш малко ,което е пълна глупост нооо............ти си знаеш това................. :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А колко пари струва един ремус ориентировъчно..?! с едни 200 лв може ли да стане работата...ако е повече ще си остане така колата :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако колата ти е модел ''CJA'', тогава задното гърне( ново) с марка REMUS струва м/у 550 и 600 BGN.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако колата ти е модел ''CJA'', тогава задното гърне( ново) с марка REMUS струва м/у 550 и 600 BGN.

 

Грубо!! :) А ако се направи голяма дупка в гърнето и се завари голям накрайник?! Един авер така напрай и звука стана 4уден...губи ли се мощност по този начин?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:icon_hmm:

А колко пари струва един ремус ориентировъчно..?! с едни 200 лв може ли да стане работата...ако е повече ще си остане така колата :)

Ей ако беше се обадил преди две седмици да си разменим гърнетата :D На мойто му беше паднала тръбата най-отзад... така и не я намерих... но звучеше точно както искаш ама веднага ми сложиха нова и сега пак е тихичка.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:icon_hmm:

Ей ако беше се обадил преди две седмици да си разменим гърнетата :D На мойто му беше паднала тръбата най-отзад... така и не я намерих... но звучеше точно както искаш ама веднага ми сложиха нова и сега пак е тихичка.

 

Xaxaxa :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Датчика най-после пристигна!!! 345 лв. крайна цена :) Сега ще чакам понеделника да ми го сменят че не се издържа вече!!! :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е, днес ми монтираха новия датчик в колата...за сега сичко е ок ;)

Готови сме да полетим :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...