Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Смяна съединител на Outlander 2 (2009)?


Препоръчано мнение

Привет на всички!

 

Карам Outlander II - 01.2009-а година, на малко под 200 хиляди километра. 2.2 френския мотор на PSA (4HN), ръчни скорости (кутия W6MBA-1-PPZC)

 

От ден първи автомобилът се кара 90% извънградско (магистрално) и 10% градско като минавам средно около 15-16 000км годишно.

 

От 3 седмици насам усетих едно особено поведение - при градско каране на полусъединител в задръстване (1-ва, 2-ра) доста често "притрисва" и придърпва при зацепване на педала на съединителя, все едно го пускам прекалено рязко. Няма я тази плавност при потегляне както преди.

 

При по-високи скорости и предавки (над 60-70км/ч на 4-а, 5-а, 6-а) съединителят приплъзва при по-рязко подаване на повечко газ, напр при изпреварване или по нанагорнища - обикновено при около 2500 оборота. Качва до 4000 и пада обратно докато зацепи, т.е. класически случай,

 

Като цяло знам, че последното е чест проблем при C-Crosser и 4007 със същия двигател - заради един лошо проектиран семеринг на коляновия вал съединителят се омаслява и започва да буксува, но този проблем обикновено се проявява доста по-рано (още гаранционно) и при мен никога не е имало нещо такова. За всеки случай реших да пробвам двете неофициални "лекарства" за това - с ръчна спирачка на място и включена шеста скорост качвам обороти и плавно отпускам съединителя, за да изгори някакво масло, ако евентуално има такова по диска на съединителя. Също така 4-5 пъти бързо ускорение до около 70-80км/ч и до четвърта скорост с нарочно приплъзване. Направих само второто, но за съжаление без промяна - нямаше миризма на изгоряло масло или видим пушек. Не съм тествал първото - струва ми се, че няма нужда да нагрявам демпферния маховик излишно.

 

В този ред на мисли проблемът се появи сякаш изведнъж - в края на Август минах около 1200км извънградско и не усетих абсолютно никакъв проблем. След това съм я карал 50-60км в града и започнах да забелязвам това притрисване, а през тези почивни дни и нови 1000км извънградско вече ясно се усети приплъзването. Не съм усетил миризма на феродо нито някакви по-странни звуци. Не съм и усетил и педала на съединителя да е променен като твърдост или ход или да има някакви вибрации по него или купето. Скоростите влизат нормално и без повече усилие от обикновено. Няма притрисване при запалване или изключване на двигателя.

 

Четейки стари теми тук виждам, че тези коли хвърлят съединители горе долу след 150.000км (явно зависи от стила и вида на каране). При мен явно предимно извънградското е удължило малко живота.

 

Иска ми се да задам няколко въпроса към хората, които са си имали повече вземане-даване с тази модификация на Outlander.

 

- Дали има шанс на тези километри демпферният маховик да е ОК и да не се налага смяна, или като цяло е препоръчително да бъде подменен и той, независимо какво показва уреда като се проверява? Предполагам, че с времето и саморегулиращият се механизъм отива на кино, не е само до това дали има някакви видими повреди (изкривяване/износване) по самия маховик...

- Освен феродото, притискателния диск, лагер-помпата и течността, има ли още нещо, което е добре да бъде сменено заедно със съединителя? Например горна и долна помпи на педала?

- Колко еврови пачки трябва да си приготвя от чекмеджето на нощното шкафче за подобен ремонт :tooth: :tooth: :shock: и добре ли е да стане в малко по-официален сервиз (Ратола, СФА, АМК, БалканСтар (пази-Боже), а не в някакъв омазан квартален сервиз... (колата досега е влизала само за обслужване, ремонти по окачването, смяна на пистов ремък и смяна на Eolys течността/почистване на ДПФ (последните две в СФА).

 

Благодаря за отделеното време на който е стигнал до края на това дълго четиво! :)

Редактирано от Emil76
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз го смених на 175 000,пълен комплект+лагер-помпа и семеринга на КВ.

Правих го в доверен сервиз и ТОТАЛа бе 1700 лв,но частите бяха с отстъпка.

Вземай единствено оригинални части,че "х.я"не е малък-сваля се кутия,раздатка...

При мен беше сменен и демпфера,а той е по скъп то съединителя като комплект.

При мен първо избуксува няколко пъти и после около 2000км-нищо,викам си нещо моментно е.Като започнеше да буксува и щраква и зацепва,а имало нещо като тресчотка и тя като прехвърли и е ОК.

Чипосах колата и това го довърши,е бях предупреден де.

Смени си и маслото на раздатката и задния диф да ти е мирна главата-двете вземат 1л.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за информацията!

 

1700 ти е излязла цената с маховика (като този комплект тук - https://www.autodoc.bg/luk/9980817 ) или без него?

Редактирано от Emil76
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И с труд.

Но по добре вземи от официален представител на Митсубиши или София Франс Ауто.

Редактирано от Даниел Цветков
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Смяна на съединител без никаква отстъпка с комплект на Люк 2100 лв, заедно с труда.Доколкото схванах след разговори с различни сервизи, проблема основно при тези съединители е в саморегулиращия мех. на притискателя, който по някое време вече не може да притисне достатъчно силно.Патили препоръчват поставяне на по дебело феродо...Нямам мнение за това.А иначе след смяната имам вибрация на педала, която със сигурност не е нормална.Маховика се е поразтропал( или поне мисля , че е той), след 15 х.км.При превключване на предвки, най вече от първа на втора , понякога и от втора на трета , а също и когато потегля леко ( на първа) и пусна газта и натисна съединителя-се чува метално изтропване откъм скорости-съединител.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за информацията!

 

1700 ти е излязла цената с маховика (като този комплект тук - https://www.autodoc.bg/luk/9980817 ) или без него?

 

Този комплект ако питаш мен може да се намери и за 1200 лв. http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif и все ще намериш някой из Варна да ти го смени за 200 лв.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За 200лв труд-малко съмнително да се навие някой който е наясно с работата,цялата предница се сваля-не е като смяна на лек автомобил само с предно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

LUK са оригиналните части - и влаганите заводски, и резервните оригинални при вносителите/оторизираните сервизи. Според приемчикът в АМК разликата между техните части и афтърмаркет LUK е само в кутията.

 

По-късно ще напиша по-подробно какво събрах като информация за цените при различните официални сервизи към днешна дата, понеже в момента нещата не са пред мен.

 

Гайдаров, според мен някой си е оставил ръцете при смяната при теб - от едно просто неизчистване на повърхностите до прекалено много или никаква смазка, несменени болтове (маховикът се монтира винаги с нови болтове, защото са еластични и старите не могат да се ползват повторно), пренатегнати крепежи и т.н. Има наистина един куп неща, които могат да объркат работата на тази система и да доведат после до проблеми при неправилна смяна. В един уж известен неоторизиран сервиз за Ситроен (понеже е до нас) се бях поинтересувал за тази смяна и ми казаха, че по-добре да сменя и маховика, защото обикновено след 20-ина хиляди километра се разтропвал и трябвало пак да се разглабя всичко, съответно втори път да се плаща целия този труд. Само дето най-вероятно това е следствие от некадърната смяна на съединителя, който впоследствие е прецакал маховика, а не че на последният му е било дошло времето...

Редактирано от Emil76
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Преди да сменя съединителя,маховика не даваше никакви признаци да е за смяна,но вече свален положението беше друго-имаше доста голям ход.

И е много вярно,че ако не се смени със съединителя после пак едни излишни пари за труд отново-като водната помпа при смяна на ангренаж.

Относно от къде ще се пазаруват частите,моя майстор е работил над 10 г. в СФА и пазарува от та все още с отстъпка,на мен ми сваля 15%-той на колко ги взема не ме интересува.

Частите ги взе от АМК защото там бяха най добри цените.

Това го казвам само да дам насоки.

Редактирано от Даниел Цветков
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така, малко информация. Слагам цените, които получих в София (всички са крайни с ДДС) общо за следните части: комплект съединител (феродо + пр. диск), лагер-помпа, демпферен маховик + 8бр. крепежни болтове, семеринг на коляновия вал откъм маховика (заден)

 

В Пежо: малко под 2500 лева с труда. Само маховикът е 1300 и се чака 10 дни от Франция. На Ботевградско не искаха дори да погледнат щом не е Пежо, но в Люлин са много точни откъм отношение и информацията е оттам.

В Ситроен: само частите в Ситроен взети накуп са: Маховик (оригинална част): 1250 лева. Маховик идентичен LUK: 600 (в Пежо не го споменаха като опция); Комплект съединител: 450лв.; Лагер-помпа: 200лв.; Семеринг откъм маховик: 30лв.; Комплект болтове: 10лв. Със стандартната отстъпка и по-евтиния маховик всичко е 1150 лева с ДДС. Както написах в предното мнение, според приемчикът в Ситроен Божурище нямат абсолютно никаква разлика двата маховика освен картонената кутия. Имаха всичко налично. Ориентировъчно трудът е около 500 лева, според зависи.

В Ратола: части на Мицубиши - 2900 лева, труд 280 лева, всичко е с доставка.

В Балкан-Стар: чакам отговор, но вероятно ще е най-скъпо.

 

Така че Даниел, абсолютно си прав - в АМК е най-човешко откъм цени на частите. Друг е въпросът с рулетката при избор на място за смяната... дори само семерингът на коляновия вал да се постави неподравнено без съответния инструмент-водач е почти гарантирано, че ще протече и язък за усилията...

Редактирано от Emil76
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За маховик и аз чаках доставка,явно е практика да не го държат на склад-но поне ще е пресен http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_thumbup.gif.

Аз правих всичко при доверен майстор-само той ми е пипал колата от как съм я взел.

Пак казвам работил е в СФА и е наясно с доста неща-труда беше 300 пари.

Нямам идея дали при частите само разликата е в кутиите,но не исках да рискувам и майстора де,заради трудоемката операция.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз искам да благодаря за информацията! И моят съединител е тръгнал със сходни симптоми, само че колата ми е малко по-стара (03.2008), но на по-малко километри (165.000), обаче напоследък я карам доста градско, колкото и да не е добре това за дизелови автомобили с DPF...

Иначе при мен като приплъзва под по-голямо натоварване си се усеща вибрация, така че най-вероятно маховикът е чао.

 

Исках да питам тези цени на частите в Ситроен ако се прави колата при тях ли са, или могат да се купят отделно и да ги занеса другаде (DJ :first: )

 

Също така задължителна ли е смяната на споменатия семеринг и източва ли се маслото? И какъв е този инструмент и какво прави - за MB996223 ли става дума?

И докато съм на темата - трябва ли да се сменят семерингите на ск. кутия и раздатката?

 

Screenshot-2020-09-25-11-50-23-cr.png

s-l640.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За да смениш семеринга на КВ нищо не се точи,просто се вади стария и се набива новия.

Цените на частите са такива независимо къде ще се прави колата.

Другите семеринги се сменят при нужда,моите не ги сменяха-били добре,а и са оригинални...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се, но съм допуснал грешка - цената в Пежо за труд е около 500 лева, а в Ситроен - малко под хилядарка: 920лв. :help: Частите в Ситроен са от магазина на Кутловица до мол Сердика. Инструментът е точно този - повечето майстори набиват на ръка, но тогава няма как да се центрира правилно и шансът да протече става много висок. Смяната не е задължителна, зависи от състоянието, но на тези километри обикновено е препоръчително...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,

 

Не исках да започвам нова дискусия, тъй като въпросът ми е по темата.

Карам също Аутлендер с френския мотор, 6 ръчни скорости. Преди 2 седмици смених съединител и маховик в Ситроен Бургас, всички части оригинални, тъй като отдавна ми правеше номера, приплъзваше, педалът отделяше почти най-горе и явно беше дошло време за смяна (колата е на 220 хиляди км.)

 

След смяната две неща ми направиха впечатление - педалът на съединителя захапва почти от пода (точно обратното от преди смяната) и на 1-а скорост при ускорение и зацепване около 1500 оборота има кратка, но ясна вибрация горе-долу идваща от линията под радиото, която преди изобщо отсъстваше...

Върнах джипа обратно в сервиза да го проверят и ми казаха, че това било нормално за нов съединител и че трябва да мине малко време плоскостите да се напаснат и т.н., след което всичко щяло да е ОК.

Принципно бих повярвал, все пак имат повече опит с такива смени и коментарите след това, но не сменям съединител на кола за пръв път и никога не съм имал вибрация или толкова ниско отделящ педал след такава...

Същевременно гаранцията на труд и части си тече и ме притесняват тези проблеми...

 

Бях помолил приемчика да запише да проверят при разглобена кола всички тампони - на двигател, трансмисия и т.н., но не го е отбелязал и за жалост не е направено.

Възможно ли е вибрацията да е от лош тампон сред цитираните, който след цялото това сваляне на предницата съвсем да е сдал багажа и може ли да се провери това без да се разглабя всичко наново?

 

Хидравличната течност по документи е сменена (a по скалата е малко под MAX) и според "механиците" в сервиза са я обезвъздушили. Само дето аз четох, че единият цилиндър (не помня кой от двата) на тези коли си иска повечко играчка, за да се обезвъздуши напълно. Може ли това да е причина за ниското отделяне или наистина иска време за "напасване"?

Ако самият педал се регулира като ход това би ли повлияло колко ниско или високо отделя? Тези които вече са сменили - наблюдавали ли сте подобен феномен и оправил ли се е с времето?

 

Благодарности и поздрави,

Владислав

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,

 

Не исках да започвам нова дискусия, тъй като въпросът ми е по темата.

Карам също Аутлендер с френския мотор, 6 ръчни скорости. Преди 2 седмици смених съединител и маховик в Ситроен Бургас, всички части оригинални, тъй като отдавна ми правеше номера, приплъзваше, педалът отделяше почти най-горе и явно беше дошло време за смяна (колата е на 220 хиляди км.)

 

След смяната две неща ми направиха впечатление - педалът на съединителя захапва почти от пода (точно обратното от преди смяната) и на 1-а скорост при ускорение и зацепване около 1500 оборота има кратка, но ясна вибрация горе-долу идваща от линията под радиото, която преди изобщо отсъстваше...

Върнах джипа обратно в сервиза да го проверят и ми казаха, че това било нормално за нов съединител и че трябва да мине малко време плоскостите да се напаснат и т.н., след което всичко щяло да е ОК.

Принципно бих повярвал, все пак имат повече опит с такива смени и коментарите след това, но не сменям съединител на кола за пръв път и никога не съм имал вибрация или толкова ниско отделящ педал след такава...

Същевременно гаранцията на труд и части си тече и ме притесняват тези проблеми...

 

Бях помолил приемчика да запише да проверят при разглобена кола всички тампони - на двигател, трансмисия и т.н., но не го е отбелязал и за жалост не е направено.

Възможно ли е вибрацията да е от лош тампон сред цитираните, който след цялото това сваляне на предницата съвсем да е сдал багажа и може ли да се провери това без да се разглабя всичко наново?

 

Хидравличната течност по документи е сменена (a по скалата е малко под MAX) и според "механиците" в сервиза са я обезвъздушили. Само дето аз четох, че единият цилиндър (не помня кой от двата) на тези коли си иска повечко играчка, за да се обезвъздуши напълно. Може ли това да е причина за ниското отделяне или наистина иска време за "напасване"?

Ако самият педал се регулира като ход това би ли повлияло колко ниско или високо отделя? Тези които вече са сменили - наблюдавали ли сте подобен феномен и оправил ли се е с времето?

 

Благодарности и поздрави,

Владислав

.....за първия проблем с нисото отделяне - има все още малко въздух в системата, тъй като при вас аксиалния лагер е лагер помпа, и на практика няма пробка долу при него.....вероятно имате въздух в системата.....за вибрацията, трябва да се проверят дали всички болтове са стегнати и дали всичко е сложено както трябва,,,,,,

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес сутринта погледнах пак течността и на студено (не знам дали има значение) стои 2 пръста над MAX, почти до капачката... обадих се в сервиза и казаха, че обезвъздушаването се прави с машина и нямало накъде повече, а за високото ниво - нищо. Утре имам час да я погледнат. Иначе шумовете по-скоро са резонанс то вибрация на нещо сякаш недобре сглобено обратно (звучи като ламарина), то е ясно, че вибрации винаги ще има, но все ми се струва, че тампоните вече не ги обират много... :/

Редактирано от Vladstone
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...