Премини към съдържание

Съвет за CVT кутия OUTLANDER 2.4


Препоръчано мнение

Добър вечер на всички колеги!

Имам нужда от съвет относно бъдеща предстояща покупка на автомобил Outlander 2.4 CVT automat 170 к.с 2008г

Интересува ме надежден ли е автомата? Има ли проблем с газифицирането на двигателя, и какво да наблегна при игледа понеже само автомат карам но CVT не съм карал.

Двоумя се между Grand Vitara и тоя Мицу.

Надявам се никой не засягам с марката, но продадох аутлендър 1 след безгрижна вярна служба(2.4 автомат) и пак искам Мицу, ни се качих и на Витарката и се колебая. Клоня към Мицу , но дали е така надежден за здравина откъм двигател и скоростна кутия?

Предварително благодаря !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добър вечер на всички колеги!

Имам нужда от съвет относно бъдеща предстояща покупка на автомобил Outlander 2.4 CVT automat 170 к.с 2008г

Интересува ме надежден ли е автомата? Има ли проблем с газифицирането на двигателя, и какво да наблегна при игледа понеже само автомат карам но CVT не съм карал.

Двоумя се между Grand Vitara и тоя Мицу.

Надявам се никой не засягам с марката, но продадох аутлендър 1 след безгрижна вярна служба(2.4 автомат) и пак искам Мицу, ни се качих и на Витарката и се колебая. Клоня към Мицу , но дали е така надежден за здравина откъм двигател и скоростна кутия?

Предварително благодаря !

...ако искаш обективно мнение, ще ти кажа не,не са надежни ,нито кутиите им, нито моторите им, еле пък особено ако са карани на газ.....но отва същото се отнася в по малка или по голяма степен и за Витарата......просто колкото по нови, толкова по кашкавалени са колите....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Очаквах с нетърпение твоето мнение,без да засягам никой друг!

Но винаги каквото си ми казал(посъветвал) , и съм те послушал, не съм бил подведен за миг!

Наистина на сърце ми е Мицу,но тази кутия ми е непозната и малко кто тролей. А и “братушките” хвалят повече

Витарата за проходимост и надежност,но все пак не искам да сменям марката понеже единствено предходния ми Аутлендър не ме е вкарвал в разход освен окачване, и гориво.

Но съм закъсвал с него в смешни локви,където минаваха други сувчета, и затова реших нещо по-проходимо, и се двоумя.

Ако познаваш двигателя на Витарата и не нарушавам правилата на форума , с уважение може наличен да пишеш.

Благодаря, и ако някой се засегне за марката, моля да бъда разбран.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да но се отскзах. Аутлендъра ми е на сърце и мисля да го карам на газ. Моля за съвет отнано с ремък ли е, как е 4х4 какво е това lock бутона,тоест как работи и кутията надежна ли е? На 170000 реални км е колата.

Носи ли на газ мотора, и какво трябва да обърна внимание?

Витарата има супер малък багажник и затова се отказах.

Благодаря

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

Имах същия Аутлендър. Много здрава кола, но не и кутия. Съвета ми е да бягаш от CVT-кутиите. На моя прегряваше маслото в кутията в жегите на дълъг път, особено когато я карам по магистралата - причината е, че не е пресметнато добре охлаждането на маслото и дори с ново радиаторче и масло проблема си остана.

Успех!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Реших да е тази кола.

Нали знаеш,човек се учи от грешките си.

Надявам се да се порадвам известно време на колата, но то на всички по нови коли доколкото съм запознат поставят cvt. А относно прегряването , на всеки ли се случва,тоест не е рядкост?

Благодаря все пак за съвета:)

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да разбирам ли,че бензина 2.4 с автомат е рядкост,или просто се карат повече дизели с двигатели на “ VAG” групата(2.0 140 к.с) , или френския 2.2?

Нищо лично, но дизел на никоя марка не предпочитам.

Има ли някой с този модел и двигател да даде повече инфо освен колегата с поста по-горе ( за което ми благодаря), слаби и силни страни на тази кола.

Тоест толкова ли е зле автомата(вариатора) защото чета ресурс 150-200 000 км но , братушките казват , че имат и навъртяни над 400 000км без проблеми с теи кутии.

Аз вече си я поръчах машинката , и не изневерих на марката,но да видим дали ще ме зарадва с очакванията...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да разбирам ли,че бензина 2.4 с автомат е рядкост,или просто се карат повече дизели с двигатели на “ VAG” групата(2.0 140 к.с) , или френския 2.2?

Нищо лично, но дизел на никоя марка не предпочитам.

Има ли някой с този модел и двигател да даде повече инфо освен колегата с поста по-горе ( за което ми благодаря), слаби и силни страни на тази кола.

Тоест толкова ли е зле автомата(вариатора) защото чета ресурс 150-200 000 км но , братушките казват , че имат и навъртяни над 400 000км без проблеми с теи кутии.

Аз вече си я поръчах машинката , и не изневерих на марката,но да видим дали ще ме зарадва с очакванията...

....както казах по горе, това е малко кекав вариант за избор на кола.....мотора е ок, но само ако го караш на бензин,минеш ли на газ -кофти , в началото е супер, никаква разлиика в мощността, меко работи и т.н....постепенно обаче в рамките на няколко месеца започва да е мудна, сутрин при първо палене на студен мотор глъхне, няма достатъчно мощност на бензин и т.н......в един момент стартера върти мотора малко "свободно" .....това се дължи на факта, че при каране на газ, клапаните се вкопават в леглата им,и луфтовете м/у клапана/пула и гърбицата на разпределителния вал намалява ( в момента имам такъв случай ,при който няма никакъв луфт на смук. вал и клапани ,а те тряба да са 0.20....)мотора почва да гасне, да работи лошо и т.н.....

Ако все пак се решите на АГУ на този мотор, добре е първо да се направи реглаж на клапаните ( смяна на пуловете ) или поне проверка на луфтовете й,и отделно като се слага АГу , да се сложи и омаслителна система за клапаните от типа на Флаш лууб или подобно....препоръ1вам системата да е с електронно управление на с вакуумно, защото второто не става ,не работи коректно и се разваля често.....другото е да се проверят запалителните свещи и да се сменят с нови....

По отношение на кутията, тези кутии са склонни от прегряване,защото има голямо триене на ремъка с вариаторните колела и това няма как да се избегне....ние слагаме по голям радиатор на кутията и по този начин стават нещата ,въпреки че понякога ,когато е късно и това не помага....а ремонта на кутията е много скъп....другото е да се сменя по често маслото в кутията ,защото бързо се скапва.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за пълното и изчерпателно мнение и съвети!

Нека първо пристигне колата, да я видим в какво състояние е, и ако е ок, бих изпълнил всички ваши препоръки. И да попитам отново този радиатор за охлаждане на кутията, къде е разположен при първичното си вграждане? След смяна с по-голям( ако не е тайна какъв ползвате), увеличава ли се дебита на маслото в кутията?

За газов инжекцион не бих жалил пари,и ако обаче ми кажете колко илиза един реглаж на клапани на този мотор, и ако се кара на газ през какъв интервал, наистина бих се замисли за газ..?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за пълното и изчерпателно мнение и съвети!

Нека първо пристигне колата, да я видим в какво състояние е, и ако е ок, бих изпълнил всички ваши препоръки. И да попитам отново този радиатор за охлаждане на кутията, къде е разположен при първичното си вграждане? След смяна с по-голям( ако не е тайна какъв ползвате), увеличава ли се дебита на маслото в кутията?

За газов инжекцион не бих жалил пари,и ако обаче ми кажете колко илиза един реглаж на клапани на този мотор, и ако се кара на газ през какъв интервал, наистина бих се замисли за газ..?

...от топлообменника на самата кутия отстрани, има един алуминиев цилиндър с четири извода( там седи и външния маслен филтър на кутията), два са за водата,която от главата на мотора отива към него и се връща от другия маркуч,а другите два са за маслото на кутията, от топлообменника отива към едно малко радиаторче пред предна лява гума,скрито е в подкалника, и от там се връща в ттоплообменника....ние махаме това радиаторче, защото е крайно недостатъчно, и слагаме 5-6 пъти по голям радиатор маслен зад бронята и пред радиатора за климатика.....тествали сме температурата на маслото на една и съща кола преди и след тази интервенция и разликата е около 70-80 градуса по малко.....не винаги има ефект обаче, тъй като колата е карана дълго време с загряваща кутия.....радиаторите ,както и маркучите са специални за тази интервенция ....маслото се увеличава с около 0.5 ллитра....

Ако ви интересува какво има в кутията, може да видите ТУК

Реглажа на клапаните на този тип мотори ,4В10,4В11 и 4В12 (вашия е 4В12) става чрез смяна на пуловете.....това ще рече че трябва да смените пуловете,а те са 16 бр.....оригиналните са около 24-26 лв. единия.....има обаче доста други неща да се правят като да свалите веригата, за да може да се свалят разпр. валове ....трябва да смение и семеринга на кол. вал задължително , защото след това се разтича и е неприятно това......луфтовете на пуловете се изчисляват преди това ,пишат се новите размери и след това се поръчват ...АГу за вашата кола струва от 1600 до 2000 лв. зависи от марката, модела и т.н......

С други думи няма евтино по тази кола....

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря много!

Ами реглажа наистина не е като предния Мицу 2.4 (струваше 60лв) мой познат ми го прави за час. Но за кутията ще я покарам малко така и ще действам по охлаждането. Но нека първо видя дали това е моята кола, и след това ще правя инвестиция по нея. За начало ще сменя маслото в кутията, филтъра на кутията, и маслата на дифовете, естествено и мотора. Ше я покарам на бензин и ако не излязат ядове тогава ще инвестирам в бея(винаги така правя с всяка новозакупена за мен “стара” кола).

И последно би ли ми обяснил колега как работи това LOCK? С две думи по какъв начин заключва дифовете?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Никакви дифове не заключва. Заключва електромагнитния съединител на задния кардан.

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тоест с отворен диференциал както при аутлендър 1?
За кой диф говориш? Имаш един в скорустната кутия за предните колела и един в задния мост.

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ники Николов ,

Благодаря за изчерпателната информация!

От това което прочетох незнам дали правилно го разбирам,но с това LOCK има предимство от предходния модел,дотолкова че се разпределя мощността 50/50 на двата диференциала.

От опита ми с предния модел ако остане една гума в вуздиха мача

приключва. А в този вариант разчиташ някоя от дифа,който е захапал да те изкара от ситуация. Далеч съм от мисълта като блокаж който ползва vitara,mitsubishi padjero, ..и други темподобни джипки.

Наясно съм ,че съм с паркетник,но все пак с подобрение от предходен модел.

Дано не ме разочарова относно очакване и возия.

Все пак предпочетох него спрямо гранд Витара заради големия багажник, и по-добрия комфорт.

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Искам да ползвам темата и да питам дали се налага процедурата по реглаж на клапани, при газова система с т.н. течна фаза. Четох, че температурата на горене е по-ниска, принципа на работа е по-различен и са избегнати недостатъците на традиционния газов инжекцион. Благодаря!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само да вметна,че с течна фаза пак се наложи реглаж на клапани на Субару Аутбек H6 на мой близък познат.

Мисля,че с течната фаза просто се удължава момента за реглажа. Но нека не Ви подведа а да видим някое по-компетентно мнение.

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Искам да ползвам темата и да питам дали се налага процедурата по реглаж на клапани, при газова система с т.н. течна фаза. Четох, че температурата на горене е по-ниска, принципа на работа е по-различен и са избегнати недостатъците на традиционния газов инжекцион. Благодаря!

.....точно така е, с LPi температурата на горене е по ниска и по точи начин се увеличава маржа за реглаж на клапани....вече има и АГУ-та с течна фаза ,които ползват оригиналните инжектори за впръскване на газта и не се налага допълнителен монтаж на газови инжектори....по този начин елиминират проблема с прецакани инжектори ......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Т.е да разбирам, че реглаж на клапаните е необходим все пак, но през по-дълъг интервал и като цяло, течната фаза е по-милостива към двигателя? Питането касае принципно Субару Аутбек, 3,6R, но предполагам и за Митсубиши е същото.

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Т.е да разбирам, че реглаж на клапаните е необходим все пак, но през по-дълъг интервал и като цяло, течната фаза е по-милостива към двигателя? Питането касае принципно Субару Аутбек, 3,6R, но предполагам и за Митсубиши е същото.

Поздрави!

....точно така....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С две думи не лоша колица , ама най-добре да си я караме на газ, иначе спестените парички от гориво, се инвестират в ремонт.

Еми нали и майсторите имат семейства..:)

В кръга на майтапа, това са нормални разходи в предвид доста други марки в какъв филм те вкарват с газифициране.

Спирам да питам ,понеже ще се похваля скоро с такъв екземпляр,и най-вероятно въпроса ми ще е друг, но не и дали да е това колата.

Избрах я пред Субару Трибека и Сузуки Гранд Витара по ред мои съображения и причини.

Доскоро!

Редактирано от gavliaris
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С две думи не лоша колица , ама най-добре да си я караме на газ, иначе спестените парички от гориво, се инвестират в ремонт.

Еми нали и майсторите имат семейства..:)

В кръга на майтапа, това са нормални разходи в предвид доста други марки в какъв филм те вкарват с газифициране.

Спирам да питам ,понеже ще се похваля скоро с такъв екземпляр,и най-вероятно въпроса ми ще е друг, но не и дали да е това колата.

Избрах я пред Субару Трибека и Сузуки Гранд Витара по ред мои съображения и причини.

Доскоро!

.....не, обратното ...най добре е да не я карате на газ, защото след това следват скъпоструващи ремонти.....сега, ако мислите да навъртате по 50-60 к км годишно, тогава АГУ-то е оправдано, но ако я карате по 15-20к км. тогава няма смисъл.....имам колега ,който ремонтира "премиум" коли, разбирай немски кошници.....е там важи твоя лаф "еми нали и майсторите имат семейства".....сняма на агр. верига под 1000 лв. няма, смяна на масла и консумативи -пак под хиледарка няма, ....ремонт окачване - въздушно - под 2000 лв. няма......да не говорим че са доста по чупливи от японските......ама нали са премиум, и кефа сена няма...... :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Наистина като чета съвети и мнения ако разхода в Варна е до 13 14 градско и извънградско 8-11 то няма смисъл от газ, в предвид че правя до 15 000км годишно. Смятах го и си е така.

Благодаря на всички за отделеното време(мненията Ви), и скоро се надявам да се похваля с старата за мен “нова” бангийка- и се радвам ,че натделя избора ми да е пак Мицу:)

Поздрави на всички!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...