Премини към съдържание

Шум (чукане) двигател ASX


Препоръчано мнение

Здравейте,

 

Притежавам ASX дизел 1.8, 150 к.с., 2011 год. При ускорение, особено при изкачане на наклон, между 1600-2200 оборота от двигателя са чува силно "чукане", като от аванс, проявява се само извън града при хубаво загрял двигател. Имахме съмнение, че причината идва от дюзите (въпреки, че колата пали отлично, ускорява мн. добре, не пуши, не тресе), демонтирахме ги и ги изпратихме за проверка на стенд. След проверката казаха, че дюзите са отлични. За да съм сигурен в достоверността на теста, ги изпратих и на втори стенд, от където получих същия отговор. Монтирахме дюзите отново и естествено чукането си остана.

 

Моля за мнение и препоръка къде да търся проблема!

Благодаря!

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 141
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

При мен подобно чукане има, когато влезе в регенерация на ДПФа и май се чувало от ЕГР клапана.

 

Изпратено от моят SM-A750FN с помощта на Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Притежавам ASX дизел 1.8, 150 к.с., 2011 год. При ускорение, особено при изкачане на наклон, между 1600-2200 оборота от двигателя са чува силно "чукане", като от аванс, проявява се само извън града при хубаво загрял двигател. Имахме съмнение, че причината идва от дюзите (въпреки, че колата пали отлично, ускорява мн. добре, не пуши, не тресе), демонтирахме ги и ги изпратихме за проверка на стенд. След проверката казаха, че дюзите са отлични. За да съм сигурен в достоверността на теста, ги изпратих и на втори стенд, от където получих същия отговор. Монтирахме дюзите отново и естествено чукането си остана.

 

Моля за мнение и препоръка къде да търся проблема!

Благодаря!

Поздрави!

....така се получава, когато след ремонт на дюзите,не сте въвели(вписали ) кодовете или новите кодове за калибрация на дюзите.....по този начин нямате коректен ИМА код,и съответно при работа на мотора се получава чукане .....проверете кодовете на всяка дюза дали отговаря на записаните в ЕКУ-то кодове....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

....така се получава, когато след ремонт на дюзите,не сте въвели(вписали ) кодовете или новите кодове за калибрация на дюзите.....по този начин нямате коректен ИМА код,и съответно при работа на мотора се получава чукане .....проверете кодовете на всяка дюза дали отговаря на записаните в ЕКУ-то кодове....

По дюзите реално нищо не е правено. Тъй, като двигателя чука и имаше съмнение, че някоя дюза не е наред, само ги свалиха и тестваха на 2 поредни стенда. След това същите дюзи, без каквито и да било интервенции по тях ги монтираха обратно, с идея вече, че проблема не е в тях,тъй като стендовете показват, че са напълно в норми. Не са прекодирани. Двигателя продължава да си чука по същия начин, както преди теста им. Явно проблема се крие някъде другаде или пък стендовете не обхващат всички показатели и дават фалшива информация, че дюзите са перфектни. Шума иначе се чува само при напълно загрял двигател, извън града, при изкачване.

Редактирано от orion
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По дюзите реално нищо не е правено. Тъй, като двигателя чука и имаше съмнение, че някоя дюза не е наред, само ги свалиха и тестваха на 2 поредни стенда. След това същите дюзи, без каквито и да било интервенции по тях ги монтираха обратно, с идея вече, че проблема не е в тях,тъй като стендовете показват, че са напълно в норми. Не са прекодирани. Двигателя продължава да си чука по същия начин, както преди теста им. Явно проблема се крие някъде другаде или пък стендовете не обхващат всички показатели и дават фалшива информация, че дюзите са перфектни. Шума иначе се чува само при напълно загрял двигател, извън града, при изкачване.

.....ако сте сигурни че не е имало някакви интервенции преди вас,ок...но откъде сте сигурни?дори и да не са прекодирани, ако им размените местата ,пак се получава така.....не е лошо да им видите кодовете и да ги въведете отново.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.....ако сте сигурни че не е имало някакви интервенции преди вас,ок...но откъде сте сигурни?дори и да не са прекодирани, ако им размените местата ,пак се получава така.....не е лошо да им видите кодовете и да ги въведете отново.....

Купих колата преди няколко месеца от Германия и още там забелязах този шум (чукане). Въпреки, че е от надежден продавач, не мога да бъда 100% сигурен, че не е правено нещо по колата. Иначе тук дюзите бяха внимателно демонтирани, тествани и монтирани отново, като бе спазено и мястото им. За всеки случай сте напълно прав, че е хубаво да се проверят кодовете. От къде мога да получа информация за тях за да ги сравним дали същите са въведени в компютъра на колата? Ако всичко с дюзите е наред имате ли друга идея от къде може да идва въпросния шум?

Редактирано от orion
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Купих колата преди няколко месеца от Германия и още там забелязах този шум (чукане). Въпреки, че е от надежден продавач, не мога да бъда 100% сигурен, че не е правено нещо по колата. Иначе тук дюзите бяха внимателно демонтирани, тествани и монтирани отново, като бе спазено и мястото им. За всеки случай сте напълно прав, че е хубаво да се проверят кодовете. От къде мога да получа информация за тях за да ги сравним дали същите са въведени в компютъра на колата? Ако всичко с дюзите е наред имате ли друга идея от къде може да идва въпросния шум?

....кодовете ги пише на куплунга на самата дюза,той е 30 символен код.....препишете ги ,като спазвате и реда на подреждане.....след това с хубав тестер прочетете реално на кой цилиндър кой код отговаря/е записан.....и ги сравнете....ако всичко е ок,значи търсете проблема във веригата.....или по скоро в "каренцето " м/у коляновия вал и балансир валовете,които са в картера.....въпреки че то трака само на празен ход.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

....кодовете ги пише на куплунга на самата дюза,той е 30 символен код.....препишете ги ,като спазвате и реда на подреждане.....след това с хубав тестер прочетете реално на кой цилиндър кой код отговаря/е записан.....и ги сравнете....ако всичко е ок,значи търсете проблема във веригата.....или по скоро в "каренцето " м/у коляновия вал и балансир валовете,които са в картера.....въпреки че то трака само на празен ход.....

Много Ви благодаря за информацията, ще проверим кодовете. Странното е, че чукането, като от аванс се чува само, когато двигателя е загрял и при натоварване по баир нагоре извън града и то около 1600-2200 оборота, в останалите случаи го няма. Ако е веригата не би ли следвало да е постоянен шума?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, извинявай, че се повтарям, ама не разбрах усещаш ли кога двигателя влиза в режим на регенерация на ДПФ-а? Симптомите са подобни - ето това е от книжката -

Двигателят звучи малко по-различно от обикновено, докато

DPF автоматично изгаря уловените PM. Промяната в звуче-

нето на двигателя не указва за неизправност.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, извинявай, че се повтарям, ама не разбрах усещаш ли кога двигателя влиза в режим на регенерация на ДПФ-а? Симптомите са подобни - ето това е от книжката -

Двигателят звучи малко по-различно от обикновено, докато

DPF автоматично изгаря уловените PM. Промяната в звуче-

нето на двигателя не указва за неизправност.

Да си призная честно не усещам кога е в режим на регенерация, но в моя случай шума е свързан с подаване на газ при изкачване на наклон и то около 1600 - 2200 оборота. Ако пътувам от Русе до София, вендага, след като изляза от града и двигателя е хубаво загрял, още на първия баир започва да чука. Шума е главно при изкачването и само в споменатия по-горе диапазон от обороти. Чукането ще се появява при изкачване на всеки баир и няма да го има на равно или при спускане докато стигна до София. Поради това по-скоро изключвам шума да е от регенерацията. Харесвам си колата и много искам да открием причината, за да я остраня.

Редактирано от orion
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е щом до София не изчезва не е от регенерация. В Русе май има сервиз на Мицубиши , една диагностика може да покаже проблема. Всъщност не разбрах кой нарочи дюзите.

 

Изпратено от моят SM-A750FN с помощта на Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е щом до София не изчезва не е от регенерация. В Русе май има сервиз на Мицубиши , една диагностика може да покаже проблема. Всъщност не разбрах кой нарочи дюзите.

 

Изпратено от моят SM-A750FN с помощта на Tapatalk

Правени са два комп. теста и не излизат никакви грешки. В офиц. сервиз не съм я карал все още. Относно дюзите, след като четох по темата, сам се насочих към тях, споделих в сервиза и след, като я покараха и от там ми казаха, че е възможно това да е проблема. Тъй като на комп. не излизат грешки и отклонения ми обясниха, че трябва да се свалят и тестват... и така... Отново в изходно положение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моя като го взех и отидох в официален сервиз за диагностика профилактично. Нямах проблеми, нямаше и грешки, но си мисля, че тяхната диагностика има повече опции от универсалните, а цената е същата.

 

Изпратено от моят SM-A750FN с помощта на Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моя като го взех и отидох в официален сервиз за диагностика профилактично. Нямах проблеми, нямаше и грешки, но си мисля, че тяхната диагностика има повече опции от универсалните, а цената е същата.

 

Изпратено от моят SM-A750FN с помощта на Tapatalk

В Русе е доста скъпичко при тях, но ще ги посетя най-вероятно за да споделят и те мнение. Иначе търсенето на проблема си продължава, към момента главно със събиране на информация, тъй като при проверката на дюзите бях 2 седмици без автомобил и не ми се иска отново да демонтираме нещо,което реално не е имало нужда. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За справка диагностика в Севлиево 36 лв с ДДС

 

Изпратено от моят SM-A750FN с помощта на Tapatalk

Интересно, благодаря! Тук ми казаха два пъти по-висока цена, а ако имало грешки и се наложело да търсят какви са щяло да е и повече.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Притежавам ASX дизел 1.8, 150 к.с., 2011 год. При ускорение, особено при изкачане на наклон, между 1600-2200 оборота от двигателя са чува силно "чукане", като от аванс, проявява се само извън града при хубаво загрял двигател. Имахме съмнение, че причината идва от дюзите (въпреки, че колата пали отлично, ускорява мн. добре, не пуши, не тресе), демонтирахме ги и ги изпратихме за проверка на стенд. След проверката казаха, че дюзите са отлични. За да съм сигурен в достоверността на теста, ги изпратих и на втори стенд, от където получих същия отговор. Монтирахме дюзите отново и естествено чукането си остана.

 

Моля за мнение и препоръка къде да търся проблема!

Благодаря!

Поздрави!

 

 

Здравейте,

бихте ли казали в кои сервизи сте изпратили дюзите за диагностика, тъй като ние имаме абсолютно същият проблем, но от една седмица се появи и тресене основно като се кара по магистрала!

Благодаря, предварително!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

бихте ли казали в кои сервизи сте изпратили дюзите за диагностика, тъй като ние имаме абсолютно същият проблем, но от една седмица се появи и тресене основно като се кара по магистрала!

Благодаря, предварително!

Здравейте,

След като демонтираха дюзите в гр. Русе ги дадоха в местните дизел центрове за проверка, но се оказа, че нямат възможност да ги проверят, като в един от центровете чаках около седмица да се произнесат. Изпратих ги на мой приятел в гр. Варна, които ги занесе в Дизел център Варна, тел.0887 216 373. Очаквах да установят поне една повредена дюза, но от там казаха, че и 4-те са в отлично състояние.Тогава реших да бъдат занеси и на второ място за тест, това бе в Дани дизел, гр. Варна, тел.0888705870. След като ги провериха и там, тяхното становище също бе, че дюзите са перфектни. Върнаха ми ги в Русе и ги монтираха обратно. Имайте предвид, че задължително се сменят дифтунгуте, като за оригинали цената е 25 лв./бр. Междувременно приверих цените на нови дюзи, цената е около 700 лв./бр. ремонт не е препоръчителен. Моята идея бе някой да установи реално от дюзите ли е проблема, ако да, то колко бр. са за смяна. От сервиз в Пловдив пък ми обясниха, че в България няма стенд, който да може качествено да тества дюзи Denso. След монтажа обратно, нашата кола си чука отново, както и преди, като това много ме дразни. Искам да бъде открит истинския проблем, защото би било мн. неприятно да се подменят 4 бр. дюзи и да се окаже, че шума е идвал от другаде. Не зная кой и къде може да направи една качествена диагностика на тази кола. Ще се радвам да поддържаме връзка с вас и да успеем да намерим решение на проблемите с тези иначе така удобни коли.

Редактирано от orion
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

След като демонтираха дюзите в гр. Русе ги дадоха в местните дизел центрове за проверка, но се оказа, че нямат възможност да ги проверят, като в един от центровете чаках около седмица да се произнесат. Изпратих ги на мой приятел в гр. Варна, които ги занесе в Дизел център Варна, тел.0887 216 373. Очаквах да установят поне една повредена дюза, но от там казаха, че и 4-те са в отлично състояние.Тогава реших да бъдат занеси и на второ място за тест, това бе в Дани дизел, гр. Варна, тел.0888705870. След като ги провериха и там, тяхното становище също бе, че дюзите са перфектни. Върнаха ми ги в Русе и ги монтираха обратно. Имайте предвид, че задължително се сменят дифтунгуте, като за оригинали цената е 25 лв./бр. Междувременно приверих цените на нови дюзи, цената е около 700 лв./бр. ремонт не е препоръчителен. Моята идея бе някой да установи реално от дюзите ли е проблема, ако да, то колко бр. са за смяна. От сервиз в Пловдив пък ми обясниха, че в България няма стенд, който да може качествено да тества дюзи Denso. След монтажа обратно, нашата кола си чука отново, както и преди, като това много ме дразни. Искам да бъде открит истинския проблем, защото би било мн. неприятно да се подменят 4 бр. дюзи и да се окаже, че шума е идвал от другаде. Не зная кой и къде може да направи една качествена диагностика на тази кола. Ще се радвам да поддържаме връзка с вас и да успеем да намерим решение на проблемите с тези иначе така удобни коли.

....това може да стане само с проба на други дюзи на твоя мотор, а твоите дюзи да се пробват на друг мотор....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

....това може да стане само с проба на други дюзи на твоя мотор, а твоите дюзи да се пробват на друг мотор....

Може би наистина това ще е най-точния начин, но за съжаление няма от къде да взема дюзи за тест. Мисля да опитам вариант с компютърна диагностика в движение, да се провери какво се случва, когато двигателя започне да чука. Все си мисля, че основния проблем го прави една дюза, ако бяха повече, може би щеше да пуши, нямаше да върви добре... (ако въобще са дюзи).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, да споделя малко информация. Днес пътувам на дълъг път с колата и забелязвам следното поведение. При околна температура 32 градуса, колата си чука прилично, в планината, при температура под 20 градуса чукането го няма, след това минах през район, където температурата беше около 30 градуса, отново зачука, заваля дъжд и навън стана хладно, около 20 градуса и почти напълно спря да чука. Затопли се отново над 30 градуса, отново зачука и двигателя. Като че ли по време на чукането и леко започна да тресе. Помагайте моля, възможно ли е някой датчик да създава проблемите? DJ Tymbi, какво мислиш?

Редактирано от orion
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, да споделя малко информация. Днес пътувам на дълъг път с колата и забелязвам следното поведение. При околна температура 32 градуса, колата си чука прилично, в планината, при температура под 20 градуса чукането го няма, след това минах през район, където температурата беше около 30 градуса, отново зачука, заваля дъжд и навън стана хладно, около 20 градуса и почти напълно спря да чука. Затопли се отново над 30 градуса, отново зачука и двигателя. Като че ли по време на чукането и леко започна да тресе. Помагайте моля, възможно ли е някой датчик да създава проблемите? DJ Tymbi, какво мислиш?
това чукане е от детонация на горивото

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

това чукане е от детонация на горивото

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Да, но защо е свързано и с околната температура?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, но защо е свързано и с околната температура?

Не му стига кислорода, предполагам ECUто компенсира с по-ранно впръскване. Може и така да си работи вашия двигател щом дюзите за добре. Като ги свалите, видяхте ли компресията как е?

 

 

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...