Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Динамо, Акумулатор или лоши връзки


mdm

Препоръчано мнение

Здравейте Колеги и честита баба Марта,

 

Преди месец имах странен проблем: след запалване остана да свети лампа за акумулатор и ниво на маслото. Изгасих и запалих отново - лампите изгаснаха и не отчете някаква грешка. Не обърнах внимание.

Преди седмица при загрял двигател след престой 10-тина минути в магазина колата не пожела да запали (сякаш няма токв акумулатора). Като прешраках с контактния ключ 2-3 пъти запали и всико е ОК.

Днес в задръстване докато чакам на светофар светна лампа на акумолатор (и ниво масло) и угасна. Избутах извън колоната, замерих акумулатора - показа 9 волта и не запали. Оставих колата и отидох за служебната кола и кабели за запалване. Върнах се след 2-3 часа и първо замерих: акумулатора показа 11,6 волта, запали без проблем но показанията паднаха на 11,4 волта като не реагираха при подаване на газ. Показанията паднаха до около 10,4 волта ИИИИИ изведнъж се вдигнаха на 13,4 волта (започна да зарежда). При подаване на газ вдига до 13,8 волта. Акумулатора в ВАРТА и е на 2 години.

Каква може да е причината - веднъж зарежда, веднъж не зарежда??? Предполагам сутринта когато угасна не е зареждало динамото и затова е уганала.

Моля насочете накъде да проверявам? Кой бушон е от динамото? Възможно ли е слаба връзка, слаба маса (от ръжда или друго)???

При дефектиране на динамото или реле за зареждане на него - това отведнъж ли става?

 

Моля за съвет - понеже е много неприятно да нямаш сигурност в автомобила.

 

Благодаря предварително на всички отзовали се

 

Поздрави,

Милен 0885 777 702

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, не съм майстор и е хубаво да я погледне някой, който разбира, но по написаните признаци, според мен си за смяна на реле-регулатор. Аз имах подобни на твоите признаци, докато в един момент не се наложи да се прибирам без динамо от София. Бих искал да кажа, че ако наистина е реле-регулатор бих ти препоръчал да си купиш на mobiletron, ето от тук примерно: Цък

Редактирано от eXistenZ
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Необичаен шум им ли? Динамото има един блок в него, най вероятно е заминал той или четките. При всички случаи трябва да се свали генератора и да се занесе на ремонт. Хората ще ти кажат дали подлежи на ремонт или не.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Тази сутрин правих замервания с мултицета отново:

- преди стартиране на двигатела - 12,4 волта

- при стартиране на студен двигател - вържи 1.500 оборота и показва 14,5 волта на клемите на акумолатора, при подаване на газ вдига до 14,6 волта - зарежда значи

- като позагря двигатела - оборотите паднаха до около 800 - зареждането също падна на 14,0 волта , при подаване на газ покачва до 14,2 волта

- при напълно загрял двигател и обороти около 600-650 , зарежда до 13,8 волта и при подаване на газ до 14,0 волта

Покарах из града, и нямаше проблеми. Но ме е страх да излизам надалеч.

 

Възможно ли е динамото веднъж да зарежда, веднъж НЕ ??? Какво се получава когато се поизносят четките???

 

Утре ще зачиствам всички клеми, и връзки към маса на минусовия кабел (акумолатор-маса-двигател)

и на плюсовия до динамото, клеми и др.

 

Поздрави,

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах същия проблем.Цяла година не можех да я хвана кога и колко зарежда.При студен двигател фаровете се усилваха с повишаване на оборотите и така докато минат 5-6 мин.При майстора показа нормално зареждане.Карам я предимно градско от около 20км.на ден до работа(10+10)и на две седмици трябваше да зареждам акомулатора за да запаля.Включих към запалката един волтметър от "лада" но неговата скала няма цифри а е с цветове(червен.бял и зелен).Един път стрелката беше в зеленото,друг път е м/у бяло и зелено http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_hmm.gif И така до преди месец.Ставам сутринта паля я и двете лампи(акомулатор и ниво масло)останаха да светят.Огасих и пак запалих но те си светеха.Отидох до работа и се върнах(моята е дизел)Свалих генератора и го занесох за диагностика.Оказа се че е изгорял електронния блок.Искаха ми 90лв.за блока и работата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, това чудо, което зарежда се казва алтернатор. Милене отиди да ти го свалят и отремонтират преди да е спрял да зарежда напълно. Сменят му се диодния блок (реле регулатора) и четките,почиства се, лагери евентуално и си готов. Ако е надран колектора, тогава вече се търси нов колектор.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Почистени са и проверени всички клеми и маси (акумолатор-купе-двигател), клема на алтернатор. Засега зарежда, но ще послушам съветите за проверка и ремонт на алтернатора.

Моля да ме насочите за сервиз алтернатори в София - обикновенно искат да се занесат свалени: при 2,5 мотора лесно ли се сваля???

Имал съм 2.0 Галант преди и там беше лесно(има място и достъп отгоре), но тук е по-сгъчкано. Огледах отгоре вижда се едно малко винтче което е и замасено и отдолу се вижда дебел болт за ключ 13 или 14 който предполагам е и за обтягане. Но няма да има место да се извади нагоре като гледам - надолу има ли ???

 

Благодаря предварително.

Поздрави,

Милен 0897 677 707

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Отдолу излиза. Има бая разглобяване.

 

Според мен отгоре е по лесно, това го казвам след 4 сваляния на моя :).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен отгоре е по лесно, това го казвам след 4 сваляния на моя :).

А стига ве, как успя да го извадиш от горе :icon_doh: Говорим за 6А13 161 к.с. нали?!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А стига ве, как успя да го извадиш от горе :icon_doh: Говорим за 6А13 161 к.с. нали?!

 

Да :), за същия говорим. Следвах ето това: Цък , и повярвай ваденето става за около 30-на минути, ако имаш инструментите.

Редактирано от eXistenZ
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм го вадил отгоре поне 2 пъти, при мен е 6а13 163к.с. - точно за около 30ина мин се случват нещата ... първия път единствено ми отне повече време гайката на обтяжната ролка - леко замазана и зверски стегната от майстора сменял ремъците. За по-удобно се сваля и гумата от същата страна. Оригиналния алтернатор загина от пробита намотка на статора.

Редактирано от frantic_
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Днес ми направи същия номер - стартирам двигателя и лампата остава да свети. Замерих 11,4 волта -> явно не зарежда. поработи 10-тина минути, загря двигателя и започна да зарежда.

Явно не е от слаби връзки - ще се сваля и ремонтира.

Моля за контакти на проверен сервиз в София за сваляне и ремонт ???

 

Благодаря предварително

Поздрави,

Милен 0897 677 707

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

 

След сваляне на алтернатора и тестване на стенд - зарежда 14 волта и всичко изглежда нормално. Намотки и диоди - проверени и здрави. Сменихме реле регулатора превантивно - засега всичко е ОК.

Само преди запалване по-слабо светят лампа за акумолатор и масло. Майстора ми обясни че сигналите за там идват от реле-регулатора - възможно ли е да са с различни параметри и затова да е ???

 

Поздрави,

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега. И аз го играх същия филм, след ремонт на реле-регулатора при майстор, динамото ми спря да зарежда на празен ход и се наложи да го свалям отново. Аз затова ти препоръчах да вземеш реле-регулатор на Mobiletron . Сега когато съм с това на mobiletron, динамото ми държи стабилни 14V. Дано при теб нещата да са по-добре отколкото бяха при мен.

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

не знам каква марка реле-регулатор е поставил майстора - но работи добре. Държи стабилни 14,1 волта при подаване на газ вдига максимум до 14,2 волта.

Засега вече 2 седмица - всичко работи добре.

 

Поздрави,

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...