mdm Публикувано 1 март 2019 Сподели Публикувано 1 март 2019 Здравейте Колеги и честита баба Марта, Преди месец имах странен проблем: след запалване остана да свети лампа за акумулатор и ниво на маслото. Изгасих и запалих отново - лампите изгаснаха и не отчете някаква грешка. Не обърнах внимание.Преди седмица при загрял двигател след престой 10-тина минути в магазина колата не пожела да запали (сякаш няма токв акумулатора). Като прешраках с контактния ключ 2-3 пъти запали и всико е ОК.Днес в задръстване докато чакам на светофар светна лампа на акумолатор (и ниво масло) и угасна. Избутах извън колоната, замерих акумулатора - показа 9 волта и не запали. Оставих колата и отидох за служебната кола и кабели за запалване. Върнах се след 2-3 часа и първо замерих: акумулатора показа 11,6 волта, запали без проблем но показанията паднаха на 11,4 волта като не реагираха при подаване на газ. Показанията паднаха до около 10,4 волта ИИИИИ изведнъж се вдигнаха на 13,4 волта (започна да зарежда). При подаване на газ вдига до 13,8 волта. Акумулатора в ВАРТА и е на 2 години.Каква може да е причината - веднъж зарежда, веднъж не зарежда??? Предполагам сутринта когато угасна не е зареждало динамото и затова е уганала.Моля насочете накъде да проверявам? Кой бушон е от динамото? Възможно ли е слаба връзка, слаба маса (от ръжда или друго)???При дефектиране на динамото или реле за зареждане на него - това отведнъж ли става? Моля за съвет - понеже е много неприятно да нямаш сигурност в автомобила. Благодаря предварително на всички отзовали се Поздрави,Милен 0885 777 702 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
eXistenZ Публикувано 2 март 2019 Сподели Публикувано 2 март 2019 (редакция) Здравей колега, не съм майстор и е хубаво да я погледне някой, който разбира, но по написаните признаци, според мен си за смяна на реле-регулатор. Аз имах подобни на твоите признаци, докато в един момент не се наложи да се прибирам без динамо от София. Бих искал да кажа, че ако наистина е реле-регулатор бих ти препоръчал да си купиш на mobiletron, ето от тук примерно: Цък Редактирано 2 март 2019 от eXistenZ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 2 март 2019 Сподели Публикувано 2 март 2019 Необичаен шум им ли? Динамото има един блок в него, най вероятно е заминал той или четките. При всички случаи трябва да се свали генератора и да се занесе на ремонт. Хората ще ти кажат дали подлежи на ремонт или не. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mdm Публикувано 2 март 2019 Автор Сподели Публикувано 2 март 2019 Здравейте,Тази сутрин правих замервания с мултицета отново:- преди стартиране на двигатела - 12,4 волта- при стартиране на студен двигател - вържи 1.500 оборота и показва 14,5 волта на клемите на акумолатора, при подаване на газ вдига до 14,6 волта - зарежда значи- като позагря двигатела - оборотите паднаха до около 800 - зареждането също падна на 14,0 волта , при подаване на газ покачва до 14,2 волта- при напълно загрял двигател и обороти около 600-650 , зарежда до 13,8 волта и при подаване на газ до 14,0 волтаПокарах из града, и нямаше проблеми. Но ме е страх да излизам надалеч. Възможно ли е динамото веднъж да зарежда, веднъж НЕ ??? Какво се получава когато се поизносят четките??? Утре ще зачиствам всички клеми, и връзки към маса на минусовия кабел (акумолатор-маса-двигател)и на плюсовия до динамото, клеми и др. Поздрави, Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gogomen Публикувано 2 март 2019 Сподели Публикувано 2 март 2019 Аз имах същия проблем.Цяла година не можех да я хвана кога и колко зарежда.При студен двигател фаровете се усилваха с повишаване на оборотите и така докато минат 5-6 мин.При майстора показа нормално зареждане.Карам я предимно градско от около 20км.на ден до работа(10+10)и на две седмици трябваше да зареждам акомулатора за да запаля.Включих към запалката един волтметър от "лада" но неговата скала няма цифри а е с цветове(червен.бял и зелен).Един път стрелката беше в зеленото,друг път е м/у бяло и зелено http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_hmm.gif И така до преди месец.Ставам сутринта паля я и двете лампи(акомулатор и ниво масло)останаха да светят.Огасих и пак запалих но те си светеха.Отидох до работа и се върнах(моята е дизел)Свалих генератора и го занесох за диагностика.Оказа се че е изгорял електронния блок.Искаха ми 90лв.за блока и работата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 3 март 2019 Сподели Публикувано 3 март 2019 Нали ти казах какво трябва да направиш! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 4 март 2019 Сподели Публикувано 4 март 2019 Колеги, това чудо, което зарежда се казва алтернатор. Милене отиди да ти го свалят и отремонтират преди да е спрял да зарежда напълно. Сменят му се диодния блок (реле регулатора) и четките,почиства се, лагери евентуално и си готов. Ако е надран колектора, тогава вече се търси нов колектор. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mdm Публикувано 4 март 2019 Автор Сподели Публикувано 4 март 2019 Здравейте, Почистени са и проверени всички клеми и маси (акумолатор-купе-двигател), клема на алтернатор. Засега зарежда, но ще послушам съветите за проверка и ремонт на алтернатора.Моля да ме насочите за сервиз алтернатори в София - обикновенно искат да се занесат свалени: при 2,5 мотора лесно ли се сваля??? Имал съм 2.0 Галант преди и там беше лесно(има място и достъп отгоре), но тук е по-сгъчкано. Огледах отгоре вижда се едно малко винтче което е и замасено и отдолу се вижда дебел болт за ключ 13 или 14 който предполагам е и за обтягане. Но няма да има место да се извади нагоре като гледам - надолу има ли ??? Благодаря предварително.Поздрави,Милен 0897 677 707 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 5 март 2019 Сподели Публикувано 5 март 2019 Отдолу излиза. Има бая разглобяване. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
eXistenZ Публикувано 5 март 2019 Сподели Публикувано 5 март 2019 Отдолу излиза. Има бая разглобяване. Според мен отгоре е по лесно, това го казвам след 4 сваляния на моя . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 5 март 2019 Сподели Публикувано 5 март 2019 Според мен отгоре е по лесно, това го казвам след 4 сваляния на моя .А стига ве, как успя да го извадиш от горе :icon_doh: Говорим за 6А13 161 к.с. нали?! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
eXistenZ Публикувано 5 март 2019 Сподели Публикувано 5 март 2019 (редакция) А стига ве, как успя да го извадиш от горе :icon_doh: Говорим за 6А13 161 к.с. нали?! Да , за същия говорим. Следвах ето това: Цък , и повярвай ваденето става за около 30-на минути, ако имаш инструментите. Редактирано 5 март 2019 от eXistenZ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
frantic_ Публикувано 6 март 2019 Сподели Публикувано 6 март 2019 (редакция) И аз съм го вадил отгоре поне 2 пъти, при мен е 6а13 163к.с. - точно за около 30ина мин се случват нещата ... първия път единствено ми отне повече време гайката на обтяжната ролка - леко замазана и зверски стегната от майстора сменял ремъците. За по-удобно се сваля и гумата от същата страна. Оригиналния алтернатор загина от пробита намотка на статора. Редактирано 6 март 2019 от frantic_ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mdm Публикувано 11 март 2019 Автор Сподели Публикувано 11 март 2019 Здравейте, Днес ми направи същия номер - стартирам двигателя и лампата остава да свети. Замерих 11,4 волта -> явно не зарежда. поработи 10-тина минути, загря двигателя и започна да зарежда.Явно не е от слаби връзки - ще се сваля и ремонтира.Моля за контакти на проверен сервиз в София за сваляне и ремонт ??? Благодаря предварителноПоздрави,Милен 0897 677 707 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mdm Публикувано 16 март 2019 Автор Сподели Публикувано 16 март 2019 Здравейте колеги, След сваляне на алтернатора и тестване на стенд - зарежда 14 волта и всичко изглежда нормално. Намотки и диоди - проверени и здрави. Сменихме реле регулатора превантивно - засега всичко е ОК.Само преди запалване по-слабо светят лампа за акумолатор и масло. Майстора ми обясни че сигналите за там идват от реле-регулатора - възможно ли е да са с различни параметри и затова да е ??? Поздрави, Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
eXistenZ Публикувано 16 март 2019 Сподели Публикувано 16 март 2019 Здравей колега. И аз го играх същия филм, след ремонт на реле-регулатора при майстор, динамото ми спря да зарежда на празен ход и се наложи да го свалям отново. Аз затова ти препоръчах да вземеш реле-регулатор на Mobiletron . Сега когато съм с това на mobiletron, динамото ми държи стабилни 14V. Дано при теб нещата да са по-добре отколкото бяха при мен. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mdm Публикувано 21 март 2019 Автор Сподели Публикувано 21 март 2019 Здравей,не знам каква марка реле-регулатор е поставил майстора - но работи добре. Държи стабилни 14,1 волта при подаване на газ вдига максимум до 14,2 волта.Засега вече 2 седмица - всичко работи добре. Поздрави, Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.