Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Долен прав носач


manol

Препоръчано мнение

Здравейте,

 

Преди 2 години сменях двата предни долни прави носача Yamato. Тази ранна пролет десния заскърца сериозно в шарнира и отново го смених. Сега и двата излгежда са за смяна, пак...

 

Нормално ли е:

  • След монтаж при нормална натоварена позиция на колата (не вдигната на крик), вилицата на амортисьора буквално да смачква средния тампон на носача?
  • На десния, скоро сменен, тампона откъм моста очеведно да испуска и "разклеква" предницата, само след няколко месеца, водейки до прекомерно износване на вътрешната страна на гумите (вече за изхвърляне)?

 

Снимки: ТУК

 

Каква е процедурата по правилното монтиране на носачите? Кога се прави фиксиране и финално затягане? Неща, за които все повече нямам никакво доверие на майстори и сервизи.

 

Пояснение, винаги след ремонти по окачването минавам на цялостен реглаж. Колата не дърпа наляво или на дясно. При по-силно спиране от висока скорост се чува бучене от гумите. При рязко ускорение след около 70 км в час (от 3-та на 2-ра и газ), предницата тресе. При ускорение на магистрала тресе между 80 и 120.

 

 

Поздрави,

Манол

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Привет,

- не е нормално вилицата да смачква тампона за който е закачена, ако е прекалено мек състава на каучука на тампона вероятно би имало подобен ефект.

- също не е нормално вътрешния тампон да се деформира така - или е прекалено мек, като другия или са сгафили при монтажа.

 

Не знам за процедура, но аз веднъж ги сменях и последователността която следвах беше - вътрешен тампон откъм магарето, тампон на вилицата и накрая шарнира в шенкела.

Затягането се извършва когато автомобила с цялото си тегло е върху окачването т.е. всички тампони са в работно положение.

Иначе работят в усукано положение и приключват бързо, нещо като при твоя вътрешен тампон.

Дали ще стане на канал или с повдигане на шенкела - въпрос на условия и възможности.

Аз ползвах втория, като предварително измерих разстоянието м/у ръба на калника и центъра на външното каре, после с крик вдигнах шенкела и стягах.

Ползвах оригинални носачи, че нали - шега с тях не бива. Беше преди доста време, сега сигурно два прави оригинални носача струват колкото целия ми галант :D .

Кое колко се затяга:

http://repairguide.autozone.com/znetrgs/repair_guide_content/en_us/images/0996b43f/80/22/23/47/large/0996b43f80222347.gif

Редактирано от frantic_
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Смени марката,аз също преди месец го смених моя Ямато, еми не са достатъчно качествени. Сложих Meyle, да видим те колко ще изкарат.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Смени марката,аз също преди месец го смених моя Ямато, еми не са достатъчно качествени. Сложих Meyle, да видим те колко ще изкарат.

 

Yamato прави - единия 6 месеца и шарнира заскърца, другия още 6 м и тампоните станаха на мек пластелин.

GMB прав (след като първото Yamato се предаде) изкара само 6 месеца и беше по-зле от Yamato-то - при по-сериозна изпъкналост на пътя, вилицата направо чукаше във втълката на тампона.... no comment...

Смених я марката. Сложих долни прави Meyle и горни TRW. Все още се чудя какво да правя с кривите, че тампоните им са сцепени вече... мисля да ги рециклирам и да сложа хубави здрави тампони, даже се чудех дали да не е полиуретанов, например на TedGum или някоя др фирма. Приемам предложения :)

 

П.П. Чудя се колегите с VR-и какви носачи ползват. Като търся за Galant VR/Legnum (EC5A/W) в каталозите излизат Lemforder, Феби за по 5-6-700 лв по-скъпи и от оригиналните. А като търся за Galant EA5A излизат и по-евтините предложения...

Редактирано от manol
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Продават се само тампони за кривия носач.

Да, но кои са наистина качествени?! Yamato, Monroe, Moog, Ashika, Febest, Sidem, Spidan... или пък TedGum - има ги и гумени и полиуретанови.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, но кои са наистина качествени?!

Всичките които започват с М и S.http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/smile.gifОстаналите фирми са създадени за да произвеждат части предимно за източна Европа.http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

А по-какво точно се познават ляв и десен? Ако е само по лекия ъгъл в тампона как да разбера, понеже имам два с лека разкика точно там, но не зная кой за коя страна е. :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А по-какво точно се познават ляв и десен? Ако е само по лекия ъгъл в тампона как да разбера, понеже имам два с лека разкика точно там, но не зная кой за коя страна е. :rolleyes:

На някои носачи има обозначение L и R...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът е, че не пише. Взех ги втора употреба и това което виждам, че имат лек ъгъл в тампона до шарнира. А тези, които свалих от колата само левият има ъгъл в тампона, а десният няма. Написали обозначения на кривите носачи, където няма как да се сбъркат, а пък на правите нищо не сложили.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При оригиналните има разлика в ъгъла, под който е набита средната втулката на носача (отвора не е перпендикулярен на носача), при алтернативни съм срещал този отвор и съответно втулаката да са перпендикулярни на носача.

По принцип изместването от перпендикуляра е малко и е възможно и да не окаже голямо влияние, но все пак за да направят така, явно от Мицубиши са имали нещо в предвид.

 

Точно при мен се получи смачкване на тампона в средната втулка и при преминаване през вдлъбнатина/издатина, дори и гладка, но с по-висока скорост, се чуваше не-силно изразен гумено металически звук - няма как да е от другите две страни сподед мен. Не съм сигурен дали са били монтирани правилно и/или са отворите не са отговаряли на OEM изискваанията. Meyle-то си ги монтирах сам и съм сигурен, че спазих L/R и засега нямам ядове.

 

П.П. при "калпавите" някак си средната втулка стоеше на криво, може би заради неспазване ъгъла или объркани L/R...

Редактирано от manol
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

 

П.П. при "калпавите" някак си средната втулка стоеше на криво, може би заради неспазване ъгъла или объркани L/R...

Те не са "калпави", калпави са продавачите и монтажниците .http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/yes3.gif

Носачите са си ляв и десен, и разликата не е само в ъгъла на втулката за амортисьора, а имат леко извиване след тази втулка, което не се хваща на око и понеже изглеждат горе-долу еднакви много често продавачите дават един и същ носач за ляв и десен, а дори и да продадат правилните, после пък някой им размества местата .http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

Тази разлика се усеща, като ги сложиш един до друг легнали и погледнеш разстоянието между шарнирите, после им разместваш местата и пак гледаш това разстояние и чудото станало .http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...