Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Безобразие в Ратола


Препоръчано мнение

Прилагам без редакции писмото, което пуснах до управителя на Ратола Галин Бахов на 15 юли тази година:

 

Здравейте,

 

Казвам се Стефан Стефанов, управител на фирма В6 Хорайзънс ООД и дългогодишен клиент на сервиза ви. Пиша ви във връзка с автомобил Mitsubishi Montero Sport с регистрационен номер CA7294BX. Ще се опитам да възстановя събитията по спомени, защото както може да видите от фактурите колата е била 10 пъти в сервиза ви за период от 8 месеца и някои неща вече ми се губят. Тъй като детайли липсват по повечето фактури се надявам, че можете да ги възстановите по вътрешна документация на фирмата.

 

През ноември месец миналата година вкарвам колата за преглед на окачване и спирачки. Увещават ме, че има сериозни проблеми със спирачната система - блокирали апарати, дискове за смяна и т.н. Казвам ОК, действайте. 1600лв по-късно при взимане на колата не установявам кой знае каква разлика, но продължавам да я карам. С приемчика се уговаряме следващия месец да я оставя за смяна на ремъци ролки. Колата съм я оставил декември месец, не помня кога точно, с обещанието до 2 седмици да я направят. Това не се случва и взимам колата на 26 януари, като твърдят, че всичко е перфектно по нея. На 2км от сервиза колата прегрява, установявам празен разширителен съд за антифриза и я връщам обратно. На следващия ден я изписват с обяснение, че са сменили някаква гарнитура и отново ме увещават, че всичко е перфектно. Потеглям за Русе и по средата на пътя установявам, че колата прегрява отново. Огледът отново показва празен разширителен съд, но за щастие имам 1 бутилка антифриз под ръка и някакси стигаме до Русе. Минавам през местен сервиз, правят оглед и решават да сменят една скоба, която изглеждаше хлабава и антифризът беше омазал около маркуча до нея. Това не помага и докато стигна обратно до сервиза на Ратола през радиатора минават още 50л антифриз от джоба ми докато успея да я върна февруари месец в София обратно. Поредни гарнитури и не помня какво още, поредни 300лв и на 23 февруари за пореден път ми я връщат "перфектна", карана, проверена и не знам какво още. Разбира се, историята се повтаря, нови 70лв за неясни ремонти на 11 март, пак връщам колата и най-накрая някой се сеща, че забравили да поръчат водна помпа към комплекта за смяна на ремъци и ролки, което било "по книга". Аз в документацията на Mitsubishi не открих инструкции да се сменя водна помпа заедно с ремъци и ролки, но както и да е - нови 230лв и на 14 април я взимам с оправени течове най-накрая. Тази част от сагата е при приемчик Александър Господинов, който след всяко вкарване в сервиза ме увещаваше, че е карал колата след ремонта и всичко било по мед и масло.

 

Юни месец вкарвам отново колата заради прегряване. Новото 20 е, че перката на вентилатора не работела като хората и трябвало да се смени заедно с виското, а освен това имало изгоряло бушонно табло, което щели да оправят. Казвам и за проблем с примигващ индикатор на ръчната спирачка, твърдят че е от спирачната течност, която съм проверил, че е на ниво. Приемчикът (Павел Донков) настоява, че фарът от шофьорската страна на колата не работел като хората, ел. инсталацията не била читава и механикът ви гарантирал, че ако сменят кабелите и сложат ваш баласт всичко щяло да бъде цветя и рози. Съгласявам се, правят смяната, "оправят ръчната", оставям аванс 500лв за части и се уговаряме да докарам колата когато пристигнат частите. Колата я закарва жена ми миналата седмица (разбира се, с примигващ индикатор за ръчната). На следващият ден ми звънят, че е готова и я пращам да я взема. Два часа по-късно, на влизане в Ботевград тя установява, че няма фарове, освен това от самото начало и свети индикатора на airbag-а и на следващия ден получавам прекрасните снимки, които съм ви прикачил. Колата отново прегрява, за което приемчикът ви се опита да ми обяснява, че това било нормално в тези жеги, а тази кола преди да стъпи във вашия сервиз за смяна на ролки и ремъци не е мърдала от средно положение дори през август месец на 45 градуса външна температура. Това, което преля чашата обаче беше фантастичната му теория, че крушката сама се била мръднала и запалила тялото на фара и това нямало ама нищо общо с ремонтите извършени от Ратола. Аз тази крушка и с просто око на снимката виждам, че не се е пръснала - нещо, което неминуемо щеше да се случи, ако беше допряла тялото на фара и беше причинила пожара. Това при положение, че с предишния баласт, който работеше проблем не съм имал и единствените, които са пипали по този фар са вашите механици.

 

Накратко, това което искам от вас е да се оправят поразиите причинени от сериите некадърни изпълнения на механиците ви за ваша сметка. Искам тази кола като я изкарам от сервиза ви да има работещ airbag, сменено тяло на фар (+баласт/крушка 55W/кабели - каквото е поразено) и да не прегрява. Сам можете да направите сметка колко хиляди лева съм хвърлил при вас за тези 8 месеца - можете да ги удържите от заплатата на изпълнителите на това чудо. За 10 влизания в сервиза не е имало нито едно излизане, в което да е свършена работата, която е поръчана и да не се е наложило да връщам колата за доработки. Колко пари съм хвърлил за коли под наем през тези 8 месеца (от които 4 е престояла при вас) няма да приказвам.

 

С уважение,

 

Стефан Стефанов

 

Файловете по казуса можете да намерите тук:

 

Фактури и съсипан фар

 

Отговор не последва. След няколко дни му се обадих и коментарът беше:

 

"Да, да, явно е станал проблем, ще проверим и ще ви се обадя."

 

Обаждане не последва. Един от служителите му (Павел Донков, приемчик при повечето от тези безобразия...другият се казва Александър Господинов, който не работи там вече) ми звънна да ми каже, че колата е "оправена". Как я бяха "оправили" разбрах след 2-3 седмици като гръмна баласта на здравия фар - бяха използвали резервни баласти, които държах в багажника си за зор-заман, а върху изгорелият план сложили 2 метални планки да държат крушката да не падне. Освен това, отрязали всички конектори между баластите и крушките и сложили изолирбанд на кабели усукани на ръка. В резултат на това вече не мога да сменя нито баласт, нито крушка на тази кола без да купя чисто нов комплект ксенон. За това, че не са подменили изгорелия фар няма и да коментирам.

 

Та да си знаете, ако случайно ви хрумне да ходите при тия престъпници.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мдаа, там явно нещата вървят на зле. Информацията която аз имам е, че преди около половин година е напуснал един от мениджърите заедно с половината механици и е отворил нов сервиз.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Писмото заедно със снимките може да се препрати директно към КЗП.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Писмото заедно със снимките може да се препрати директно към КЗП.

 

Какъв е смисълът? Това са търговски взаимоотношения, колегата е взел фактура, не е потребител.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

В интерес на обективността последните 3 години там поддържам колата и нямам сериозни забележки(даже ми спестиха 1200лв. за нов актуатор, като го ремонтираха за 230). Това, което със сигурност не е ок, обаче, е вътрешната им организация, не може за масло/ филтри и два тампона отпред да се чака 3 часа, да не говорим за миризливото им кафе на втория етаж.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...