dit Публикувано 27 септември 2017 Сподели Публикувано 27 септември 2017 Здравейте,Започвам с извинение,защото въпросът ме има сигурно бърз отговор в техническата документация,но нямам време!Аутлендър 2008 4B12-Mivec 170кс.Карам с газов инжекцион и добри газаджии ми казаха,че ако съм с механични повдигачи трябва да имам допълнителна мазителна система.А аз не знам???Моля за помощ!Благодаря предварително! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
de4i Публикувано 27 септември 2017 Сподели Публикувано 27 септември 2017 (редакция) Чел съм, че това е само препоръка. Сигурно оказва ползотворно влияние, но липсата не е фатална. Много други фактори /като вида на маслото/ са по-решаващи за живота на мотора от това. Редактирано 27 септември 2017 от de4i Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 27 септември 2017 Admin Сподели Публикувано 27 септември 2017 Здравейте,Започвам с извинение,защото въпросът ме има сигурно бърз отговор в техническата документация,но нямам време!Аутлендър 2008 4B12-Mivec 170кс.Карам с газов инжекцион и добри газаджии ми казаха,че ако съм с механични повдигачи трябва да имам допълнителна мазителна система.А аз не знам???Моля за помощ!Благодаря предварително! Не в повдигачите, а в клапаните е проблема. Пропан-бутана влиза в горивната камера в газообразно състояние и поради това, че имат по-високо октаново число горивния процес се извършва при по-висока температура подлагайки на по-високо напрежение горещите и сухи клапани и клапанни гнезда. Липсата на смазване на клапаните, в комбинация с високата температура на горене на пропан-бутана или метана, води до преждевременно износване и увреждане на клапаните и на клапанните легла.От тази генерация двигатели на Мицубиши (4В) до наши дни вече са оборудвани с така наречените "меки клапани".За това за предотвратяване на евентуални проблеми се налага монтирането на система за омасляване и предпазване на клапаните и клапанните легла.От там нататък може да се избират 2 вида - вакумна или електрическа система за автоматично мазане на клапаните.За предпочитане е електрическата система за смазване, защото има електрическа помпа, гарантираща постоянен поток на лубриканта,сензор за ниско ниво на лубриканта в резервоара, придружен обикновено със светлинен индикатор, за да следиш нивото,и накрая ECU, което регулира потока на лубриканта според мощността на двигателя. Монтирането на такава система на твоя двигател е строго препоръчителна, да не кажа задължителна! Успех! http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/rulez.gif Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dit Публикувано 27 септември 2017 Автор Сподели Публикувано 27 септември 2017 Благодаря за кампетентния отговор.И...Ще сложа,щото намерих "ОТКРОВЕН" газаджия,който не беше категоричен за ползата,но ме увери,че няма да навреди. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 27 септември 2017 Сподели Публикувано 27 септември 2017 Благодаря за кампетентния отговор.И...Ще сложа,щото намерих "ОТКРОВЕН" газаджия,който не беше категоричен за ползата,но ме увери,че няма да навреди.....съдейки по личен /субективен опит ,така и по обективен опит,тази система има полза при карането на газ за колата ти, още повече ,че мотора й е от тези "кекавите" ,къде всичко по него е максимлно спестено о материала .... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kd5332 Публикувано 27 септември 2017 Сподели Публикувано 27 септември 2017 а на 2,4 gdi 2003 също ли са "меки",всъщност японските двигатели са едни от най твърдите на сплав,майстор на двигатели ми го е казал. :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 27 септември 2017 Admin Сподели Публикувано 27 септември 2017 Благодаря за кампетентния отговор.И...Ще сложа,щото намерих "ОТКРОВЕН" газаджия,който не беше категоричен за ползата,но ме увери,че няма да навреди. Добре е да чуеш мнението на компетентни майстори, отколкото на "ОТКРОВЕНИ". а на 2,4 gdi 2003 също ли са "меки",всъщност японските двигатели са едни от най твърдите на сплав,майстор на двигатели ми го е казал. :icon_hmm: Тук не говорим за GDI двигателите, а за 4B12-Mivec. Всъщност доста митове се изказаха за безумно твърдите сплави на японските двигатели.Те просто са двигатели, като всички останали със своите минуси и плюсове.Тези легенди, както и категорични изказвания тип "сектанизъм" само пречат на обективността. Всъщност двигателите на Мицубиши са доста надеждни, но при определени условия на поддръжка и внимание към тях.Все пак така или иначе всичко свързано с Япония е специфично и трябва определения човек, който поправя колата да има знания и опит. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 27 септември 2017 Сподели Публикувано 27 септември 2017 (редакция) Моето наблюдение върху тези 4B12......или поне колкото глави съм свалил досега за клапани е че системата за смазване е абсолютно безсмислена. Материала на всмукателните клапани е такъв че от високата температура се закаляват и стават уникално здрави, дори почти невъзможни за механична обработка..... А изгарят изпускателните(проблем на материала, така да се каже). Съответно маслото което влиза с газта и въздуха ми се струва краино нереално да смаже изпускателните клапани без да изгори в цилиндъра. Дори като се замисля всички глави които съм свалил са били със система за смазване.....Най-добре си е редовна проверка и регулиране, дори ги оставям с доста по-голяма хлабина, без значение че мотора ще е по-шумен, важното е да живее по дълго..... Редактирано 27 септември 2017 от Milen_z Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 27 септември 2017 Сподели Публикувано 27 септември 2017 Моето наблюдение върху тези 4B12......или поне колкото глави съм свалил досега за клапани е че системата за смазване е абсолютно безсмислена. Материала на всмукателните клапани е такъв че от високата температура се закаляват и стават уникално здрави, дори почти невъзможни за механична обработка..... А изгарят изпускателните(проблем на материала, така да се каже). Съответно маслото което влиза с газта и въздуха ми се струва краино нереално да смаже изпускателните клапани без да изгори в цилиндъра. Дори като се замисля всички глави които съм свалил са били със система за смазване.....Най-добре си е редовна проверка и регулиране, дори ги оставям с доста по-голяма хлабина, без значение че мотора ще е по-шумен, важното е да живее по дълго..........има ,има разлика ,не е голяма, но има...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
inj.stoichev Публикувано 18 април 2021 Сподели Публикувано 18 април 2021 Не в повдигачите, а в клапаните е проблема. Пропан-бутана влиза в горивната камера в газообразно състояние и поради това, че имат по-високо октаново число горивния процес се извършва при по-висока температура подлагайки на по-високо напрежение горещите и сухи клапани и клапанни гнезда. Липсата на смазване на клапаните, в комбинация с високата температура на горене на пропан-бутана или метана, води до преждевременно износване и увреждане на клапаните и на клапанните легла.От тази генерация двигатели на Мицубиши (4В) до наши дни вече са оборудвани с така наречените "меки клапани".За това за предотвратяване на евентуални проблеми се налага монтирането на система за омасляване и предпазване на клапаните и клапанните легла.От там нататък може да се избират 2 вида - вакумна или електрическа система за автоматично мазане на клапаните.За предпочитане е електрическата система за смазване, защото има електрическа помпа, гарантираща постоянен поток на лубриканта,сензор за ниско ниво на лубриканта в резервоара, придружен обикновено със светлинен индикатор, за да следиш нивото,и накрая ECU, което регулира потока на лубриканта според мощността на двигателя. Монтирането на такава система на твоя двигател е строго препоръчителна, да не кажа задължителна! Успех! http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/rulez.gif 4B модела казвате е кекав, а как стоят нещата със "6G72" дето е към 177к.с. (някъде 181кс. го пишат). Той е по-старо поколение има ли такъв проблем като на 4В ? Изобщо как му се отразява пропан-бутана? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.