Михаил Атанасов Публикувано 14 юни 2017 Сподели Публикувано 14 юни 2017 Здравейте,Ще сменям воден радиатор. Може ли малко съвети и най-добре ако някой опише в последователни стъпки цялата процедура - от източване на системата, през сваляне и монтиране на радиатора, до напълване на системата с нов антифриз и обезвъздушаване. (в каква последователност се разкача всичко, как най-добре се източва и от къде и т.н.) (Естествено, че мога да ида и на доверен майстор но приемете, че имам очарователна причина да искам да го направя сам ) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TASSO Публикувано 14 юни 2017 Сподели Публикувано 14 юни 2017 (редакция) Отдолу на радиатора има пробка от която може да източиш антифриза, след това махаш долния маркуч на радиатора от където да източиш ако е останало още нещо. След това разкачваш и другите маркучи и махаш перките. Сваляш горните планки които държат радиатора и го изкарваш нагоре. Слагаш новия радиатор, накичваш перки и маркучи, пълниш с антифриз и си ти. След това си провери пак течността след като е работила колата за всеки случай и така Редактирано 14 юни 2017 от TASSO Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 14 юни 2017 Сподели Публикувано 14 юни 2017 Какъв ти е новият радиатор? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Михаил Атанасов Публикувано 14 юни 2017 Автор Сподели Публикувано 14 юни 2017 (редакция) Какъв ти е новият радиатор? Просташки - на "Nissens" уж при поръчката, а доставиха някакъв друг нищо не видях да пише. Пак такъв клас - 160 лв. Редактирано 14 юни 2017 от Михаил Атанасов Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Михаил Атанасов Публикувано 14 юни 2017 Автор Сподели Публикувано 14 юни 2017 (редакция) Сложих го аз днес, не било кой знае какво. Трудности срещнах единствено с ръждиви и изгнили болтове (на ушите и на перките в долния ред). Старият (ОЕ) направо се саморазпадаше..Налях обаче антифриз на "Rompetrol" - само такъв имах под ръка, уж пише че има антикорозионно действие (син). Редактирано 14 юни 2017 от Михаил Атанасов Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 21 юни 2017 Сподели Публикувано 21 юни 2017 Бива Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Михаил Атанасов Публикувано 21 юни 2017 Автор Сподели Публикувано 21 юни 2017 На есен ще си промия системата и ще налея сносен. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
frantic_ Публикувано 21 юни 2017 Сподели Публикувано 21 юни 2017 При мен на 2.5V6 реших след около 9 години доливане и частични замени на антифриза да направя пълна промивка.Съдържанието на системата изпразвах от радиатора + откачах единия маркуч на масления охладител - изтичаше ~ 7л първоначално мътно-зелено-кафява течност, която след 5-6 промивки стана достатъчно бистра.Налях около 4л син антифриз на Hepu и допълних с вода - засега година след операцията и не много изминати километри съдържанието на охладителната система е бистро синьо.П.П. Водата която ползвах беше от сушилнята ... т.е. нещо като дестилирана. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 22 юни 2017 Сподели Публикувано 22 юни 2017 Tрябва да се източи и течността от блока, не само от радиатора в такъв случай. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
frantic_ Публикувано 22 юни 2017 Сподели Публикувано 22 юни 2017 Така е, но не се навих да развия двете тапи на блока - прецених, че щом излиза бистра вода след шестата промивка е достатъчно чисто вътре. Според мен охладителната система е с отлична чистота спрямо това което беше вътре, въпреки че не съм спазил техническата процедура. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 23 юни 2017 Сподели Публикувано 23 юни 2017 Може, все пак помпата върти и като си източвал няколко пъти се е оправила всичката течност. Другия начин, за който споменах е по - бърз и мързелив, като за мене. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vld1 Публикувано 23 юни 2017 Сподели Публикувано 23 юни 2017 При мен на 2.5V6 реших след около 9 години доливане и частични замени на антифриза да направя пълна промивка.Съдържанието на системата изпразвах от радиатора + откачах единия маркуч на масления охладител - изтичаше ~ 7л първоначално мътно-зелено-кафява течност, която след 5-6 промивки стана достатъчно бистра.Налях около 4л син антифриз на Hepu и допълних с вода - засега година след операцията и не много изминати километри съдържанието на охладителната система е бистро синьо.П.П. Водата която ползвах беше от сушилнята ... т.е. нещо като дестилирана.Може ли по-подробно обяснение как се прави промивка на радиатор без да се отвиват тапи и да се източва блока (така както колегата го е направил)? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
frantic_ Публикувано 23 юни 2017 Сподели Публикувано 23 юни 2017 (редакция) Може ли по-подробно обяснение как се прави промивка на радиатор без да се отвиват тапи и да се източва блока (така както колегата го е направил)?Както колегата горе е споменал се разчита на водната помпа да завърти намиращото се в блока и радиаторчето на парното за да бъде пречистено и там.Изливането на съдържанието на радиатора правих през пробката му, а на малкия кръг през един от маркучите(долния) на масления охладител.След това се пълни водата през радиатора докато прелее през пробката на термостата. Пали се и работи 10-15мин докато достигне работна температура, след което се източва пак всичко ... и така 6 пъти.Само да кажа - не е правилния начин това, но не исках да рискувам да развивам тапите на блока (вероятно е нищо работа, но ...), като времетраене отне около 2ч и малко, сутрин преди работа . Редактирано 23 юни 2017 от frantic_ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vld1 Публикувано 23 юни 2017 Сподели Публикувано 23 юни 2017 (редакция) Благодаря, но пак остават някои неща, които не са ми ясни - малкия и големия кръг как работят и къде се намират те и пробките им, нито термостата. Мога ли да си промия охладителната с-ма по следния начин:1. отвъртам пробката долу на радиатора, изтича каквото има да изтича, завъртам пробката;2. пълня радиатора с вода (с вода или с нещо друго? - суроватка?), паля колата и чакам да загрее;3. спирам двигателя, отвъртам пробката и процедурата се повтаря 5-6 пъти.4. окончателно наливам антифриза който искам в правилните пропорции. ПП: Това за суроватката не е от тази тема, но май го четох в друга, Марин беше го казал и не се шегуваше Редактирано 23 юни 2017 от vld1 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 23 юни 2017 Сподели Публикувано 23 юни 2017 Без вадене на термостата и надуване на кръга на радиаторчето на парното с налягане, не може да се изчисти системата напълно. Затова маркуча с топлата вода на мястото на извадения термостат, уплътняваш и пускаш, долната голяма тръба на радиатора е откачена. Може и да развиеш двете връзки за радиаторчето и от горната да надуваш, после за блока през неговите тръби и накрая през капачката на радиатора и да излиза през долната му част, но е голяма играчка и навсякъде става мазало и антифризи и води и мизерия. Иначе 7 литра няма как да източиш,а ако искаш всичките, след промивката с вода, трябва да надуваш с компресор, за да излезе остатъчната промивна такава. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 24 юни 2017 Сподели Публикувано 24 юни 2017 (редакция) Тия тапи на блока какво им се плашите, те за това са сложени .. без никакви промивки наливах по 6.5л по спомен .. това излизаше просто с източване на блока и радиатора, без развиване на термостати, махане на маркучи и т.н.. като се сменя редовно (2-3г син (G11), 5г червен) и няма нужда от промивки - излиза както си го налял, с леко променен цвят само - и да остава малко вътре не е проблем.. Редактирано 24 юни 2017 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.