Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Смяна на воден радиатор


Препоръчано мнение

Здравейте,

Ще сменям воден радиатор. Може ли малко съвети и най-добре ако някой опише в последователни стъпки цялата процедура - от източване на системата, през сваляне и монтиране на радиатора, до напълване на системата с нов антифриз и обезвъздушаване. (в каква последователност се разкача всичко, как най-добре се източва и от къде и т.н.)

 

(Естествено, че мога да ида и на доверен майстор но приемете, че имам очарователна причина да искам да го направя сам :) )

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Отдолу на радиатора има пробка от която може да източиш антифриза, след това махаш долния маркуч на радиатора от където да източиш ако е останало още нещо. След това разкачваш и другите маркучи и махаш перките. Сваляш горните планки които държат радиатора и го изкарваш нагоре. Слагаш новия радиатор, накичваш перки и маркучи, пълниш с антифриз и си ти. След това си провери пак течността след като е работила колата за всеки случай и така :)

Редактирано от TASSO
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какъв ти е новият радиатор?

 

 

Просташки - на "Nissens" уж при поръчката, а доставиха някакъв друг нищо не видях да пише. Пак такъв клас - 160 лв.

Редактирано от Михаил Атанасов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сложих го аз днес, не било кой знае какво. Трудности срещнах единствено с ръждиви и изгнили болтове (на ушите и на перките в долния ред). Старият (ОЕ) направо се саморазпадаше..

Налях обаче антифриз на "Rompetrol" - само такъв имах под ръка, уж пише че има антикорозионно действие (син).

Редактирано от Михаил Атанасов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен на 2.5V6 реших след около 9 години доливане и частични замени на антифриза да направя пълна промивка.

Съдържанието на системата изпразвах от радиатора + откачах единия маркуч на масления охладител - изтичаше ~ 7л първоначално мътно-зелено-кафява течност, която след 5-6 промивки стана достатъчно бистра.

Налях около 4л син антифриз на Hepu и допълних с вода - засега година след операцията и не много изминати километри съдържанието на охладителната система е бистро синьо.

П.П. Водата която ползвах беше от сушилнята ... т.е. нещо като дестилирана.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така е, но не се навих да развия двете тапи на блока - прецених, че щом излиза бистра вода след шестата промивка е достатъчно чисто вътре. Според мен охладителната система е с отлична чистота спрямо това което беше вътре, въпреки че не съм спазил техническата процедура.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може, все пак помпата върти и като си източвал няколко пъти се е оправила всичката течност. Другия начин, за който споменах е по - бърз и мързелив, като за мене.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен на 2.5V6 реших след около 9 години доливане и частични замени на антифриза да направя пълна промивка.

Съдържанието на системата изпразвах от радиатора + откачах единия маркуч на масления охладител - изтичаше ~ 7л първоначално мътно-зелено-кафява течност, която след 5-6 промивки стана достатъчно бистра.

Налях около 4л син антифриз на Hepu и допълних с вода - засега година след операцията и не много изминати километри съдържанието на охладителната система е бистро синьо.

П.П. Водата която ползвах беше от сушилнята ... т.е. нещо като дестилирана.

Може ли по-подробно обяснение как се прави промивка на радиатор без да се отвиват тапи и да се източва блока (така както колегата го е направил)?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може ли по-подробно обяснение как се прави промивка на радиатор без да се отвиват тапи и да се източва блока (така както колегата го е направил)?

Както колегата горе е споменал се разчита на водната помпа да завърти намиращото се в блока и радиаторчето на парното за да бъде пречистено и там.

Изливането на съдържанието на радиатора правих през пробката му, а на малкия кръг през един от маркучите(долния) на масления охладител.

След това се пълни водата през радиатора докато прелее през пробката на термостата. Пали се и работи 10-15мин докато достигне работна температура, след което се източва пак всичко ... и така 6 пъти.

Само да кажа - не е правилния начин това, но не исках да рискувам да развивам тапите на блока (вероятно е нищо работа, но ...), като времетраене отне около 2ч и малко, сутрин преди работа :).

Редактирано от frantic_
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, но пак остават някои неща, които не са ми ясни - малкия и големия кръг как работят и къде се намират те и пробките им, нито термостата.

Мога ли да си промия охладителната с-ма по следния начин:

1. отвъртам пробката долу на радиатора, изтича каквото има да изтича, завъртам пробката;

2. пълня радиатора с вода (с вода или с нещо друго? - суроватка?), паля колата и чакам да загрее;

3. спирам двигателя, отвъртам пробката и процедурата се повтаря 5-6 пъти.

4. окончателно наливам антифриза който искам в правилните пропорции.

 

ПП: Това за суроватката не е от тази тема, но май го четох в друга, Марин беше го казал и не се шегуваше :)

Редактирано от vld1
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Без вадене на термостата и надуване на кръга на радиаторчето на парното с налягане, не може да се изчисти системата напълно. Затова маркуча с топлата вода на мястото на извадения термостат, уплътняваш и пускаш, долната голяма тръба на радиатора е откачена. Може и да развиеш двете връзки за радиаторчето и от горната да надуваш, после за блока през неговите тръби и накрая през капачката на радиатора и да излиза през долната му част, но е голяма играчка и навсякъде става мазало и антифризи и води и мизерия. Иначе 7 литра няма как да източиш,а ако искаш всичките, след промивката с вода, трябва да надуваш с компресор, за да излезе остатъчната промивна такава.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тия тапи на блока какво им се плашите, те за това са сложени .. без никакви промивки наливах по 6.5л по спомен .. това излизаше просто с източване на блока и радиатора, без развиване на термостати, махане на маркучи и т.н.. като се сменя редовно (2-3г син (G11), 5г червен) и няма нужда от промивки - излиза както си го налял, с леко променен цвят само - и да остава малко вътре не е проблем..

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...