Премини към съдържание

Шарнири за Lancer 2008+


Препоръчано мнение

Здравейте.

След като смених оригиналните шарнири, колата ми стана "музикална"......., т.е скърца като каруца! При въртене на волана или минаване през неравности, скърца ли скърца, скръц, скръц.....

 

Новите шарнири били Yamatao, четири дена след смяната левия се разскърца, смениха ми го гаранционно! Подменили го с LEMFÖRDER. Новият издържа малко повече или две седмици. Само че скърцаше от време на време и по-малко, което зимата си го обяснявах с разликата в температурите навън. Да ама, от скоро вече си скърца постоянно и стабилно. Един път, че на мен ме дразни, втори път вече няколко пъти познати ме питат и бъзикат за скърцането на колата, трето ме хваща яд че не съм пестил за поддръжка и ремонт. Днеска вече ми писна и отидох пак в сервиза, все пак оставях някаква вероятност проблема да е друг, естествено оказах се прав, шарнира е!

Интересното е, че само левият се разскърцва! Също така в сервиза се очудиха, че и двата шарнира били много ръждясали за 5-6 месеца и вероятно от водата се разскърцвали.

Казват шарнира е наред и няма проблем да карам, а ако сложат нов той пак има голяма вероятност да се разскърца, такива били частите.

Първият шарнир който смених бил Yamato, a вторият LEMFÖRDER, казват само на тези две марки шарнира бил направен като оригиналният.

 

Въпросите са:

1. Има ли смисъл да го сменям, ако такива са частите?

2. Каква друга марка да търся?

3. Каква марка са били оригиналните?

4. Мога ли да ги закупя от Дарс Ауто или Балкан Стар?

5. Изобщо Дарс Ауто или Балкан Стар дали ще предложат нещо различно или ще искат те да ги сменят, при което ще монтират някоя от горните марки и ще ми кажат, че са монтирали оригинални :mitsu-smiley: шарнири ?!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има и доста други марки, които произвеждат шарнири, но освен марката смени и сервиза .http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_thumbup.gif

Тези явно нещо пропускат, щом и с Лемфьордер имаш проблеми .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Как установихте, че проблема е в шарнира?

Доколкото съм запознат, шарнирите не скърцат, а тропат. За да ръждясват толкова бързо шарнирите, значи бързо късат маншоните - смени си ги с полиуретанови.

Моите шарнири са FEBI, нямат проблеми повече от година.

Оригинални шарнири, в смисъла на тези, с които е излезнала колата от завода, надали ще намериш. Лемфьордер ги смятаме за най-добрите.

Според мен ти скърца нещо друго...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Установиха като демонтираха предна лява гума, разкачиха една малка цилиндрична гредичка, след което като се хване спирачният диск с две ръце и го бутат-дърпат така че все едно се върти волана(наляво и надясно). Та при тази гимнастика скърцането се чуваше от тази част зад спирачният диск, където има една цилиндрична и накъдрена гума.

Пфф извинявам се нелепото обяснение, ама не съм запознат много с механиката и терминологията, но явно колкото повече остарява Лансъра толкова повече ще се запознавам!

Аз малко се съмнявам, че вторият път са ми сложили Лемфьордер, защото си спомням как като ходих да си взема колата ми обясняваха че били поръчали всички шарнири за Лансър на пазара. Монтирали някакъ който веднага си проличало че няма да го бива, другите даже нямало смисъл да пробват да ги монтират и накрая пак сложили Ямато защото само той бил като оригиналния! А вчера ме убеждаваха че в крайна сметка сложили Лемфьордер ! Като цяло не помнеха какво са правили, пробваха да видят какво са сложили, но заради ръждата не можаха да разберат марката на шарнира!

Абе явно трябва да сменя сервиза, досега не съм имал забележки от този сервиз, но винаги си има първи път.

Пак много писах, за нещо малко пак филм стана!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Установиха като демонтираха предна лява гума, разкачиха една малка цилиндрична гредичка, след което като се хване спирачният диск с две ръце и го бутат-дърпат така че все едно се върти волана(наляво и надясно). Та при тази гимнастика скърцането се чуваше от тази част зад спирачният диск, където има една цилиндрична и накъдрена гума.

Пфф извинявам се нелепото обяснение, ама не съм запознат много с механиката и терминологията, но явно колкото повече остарява Лансъра толкова повече ще се запознавам!

Аз малко се съмнявам, че вторият път са ми сложили Лемфьордер, защото си спомням как като ходих да си взема колата ми обясняваха че били поръчали всички шарнири за Лансър на пазара. Монтирали някакъ който веднага си проличало че няма да го бива, другите даже нямало смисъл да пробват да ги монтират и накрая пак сложили Ямато защото само той бил като оригиналния! А вчера ме убеждаваха че в крайна сметка сложили Лемфьордер ! Като цяло не помнеха какво са правили, пробваха да видят какво са сложили, но заради ръждата не можаха да разберат марката на шарнира!

Абе явно трябва да сменя сервиза, досега не съм имал забележки от този сервиз, но винаги си има първи път.

Пак много писах, за нещо малко пак филм стана!

....за да разджасат така, значи са ги заварявали за носача,и от там - и честия проблем с разбиването им......заваряват го ,защото леглото е малко по голямо, ,и новия шарнир не се набива, а си влиза свободно в леглото му, в този случай се заварява за носача, и тъй като температура при заварката е висока, и това прецаква хем шарнира ,хем обработката на шарнира против корозия....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На мен, като ми сменяха единия шарнир, не ми го завариха. Тръгнах и след 100м почувствах как колелото ми се търкаля не накъдето го карам :). Оказа се, че шарнира беше излезнал и колелото беше на падане, добре че го има амортисьора и че бях наблизо. Върнах се и накарах майстора да ми го завари здраво. Другия шарнир като сменях, предварително направих уговорка за заварка на CO.

Важно е да не се прегаря наистина - заварка, веднага обилно поливане с вода, ако трябва пак.

За шест месеца, сори ама каквато и заварка да е, не могат да ръждясат толкова, че да се разскърцат... моите ги карам вече две години, ръждата е повърхностна отдолу, не вътре в шарнира. И вътре да е, не вярвам ръждата да може да скърца :) Ако наистина скърца шарнира, значи е останал без грес.

При упражнението, което са правили колегите - да клатят шенкела ляво-дясно, все едно се върти волана - скърцане, за което се сещам, може да идва от макферсон тампона, но той е далеч нагоре като локация.

Редактирано от vld1
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи казвате Лемфьордер(ако изобщо са постави такъв) са много добри шарнири и не би трябвало да са проблемни.

Какви са им цените на Ямато и Лемфьордер за Lancer? Не успях да намеря цени за двете марки!

 

Все пак знаете ли каква марка са оригиналните и какви монтират в Балкан Стар и Дарс Ауто?

Освен да сменя сервиза има ли смисъл да пробвам с други марки шарнири?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи казвате Лемфьордер(ако изобщо са постави такъв) са много добри шарнири и не би трябвало да са проблемни.

Какви са им цените на Ямато и Лемфьордер за Lancer? Не успях да намеря цени за двете марки!

 

Все пак знаете ли каква марка са оригиналните и какви монтират в Балкан Стар и Дарс Ауто?

Освен да сменя сервиза има ли смисъл да пробвам с други марки шарнири?

.....в БС или където и да е официален сервиз ,ще ти предложат само целия носач на цена от около 1100 лв. (по спомен)защото само шарнир няма оригинален, има маншона му, има и тампона му ,но шарнир няма....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи казвате Лемфьордер(ако изобщо са постави такъв) са много добри шарнири и не би трябвало да са проблемни.

Какви са им цените на Ямато и Лемфьордер за Lancer? Не успях да намеря цени за двете марки!

 

Все пак знаете ли каква марка са оригиналните и какви монтират в Балкан Стар и Дарс Ауто?

Освен да сменя сервиза има ли смисъл да пробвам с други марки шарнири?

И мен силно ме съмнява да са ти поставили Лемфьордер, даже не знам дали изобщо го произвеждат Лемфьордер този шарнир .

Иначе въпроса с цените стои така, ако приемем че Ямато струва 20 лв., един шарнир на Лемфьордер струва минимум колкото 2 Ямато, даже по скоро колкото 3 .http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

За БС Пламен ти е отговорил вече какво поставят, за по лесно цели носачи, по другия въпрос, за сервиза го уточнихме още в началото на темата, сменяй го без да се замисляш, тези явно не могат да монтират шарнири, http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif а относно другите марки, задължително пробвай с такива, иначе няма как да разбереш, че има фирми с над 100 годишни традиции в производството на окачване, а има и фирми като Ямато .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Здравейте.

След като смених оригиналните шарнири, колата ми стана "музикална"......., т.е скърца като каруца! При въртене на волана или минаване през неравности, скърца ли скърца, скръц, скръц.....

 

Новите шарнири били Yamatao, четири дена след смяната левия се разскърца, смениха ми го гаранционно! Подменили го с LEMFÖRDER. Новият издържа малко повече или две седмици. Само че скърцаше от време на време и по-малко, което зимата си го обяснявах с разликата в температурите навън. Да ама, от скоро вече си скърца постоянно и стабилно. Един път, че на мен ме дразни, втори път вече няколко пъти познати ме питат и бъзикат за скърцането на колата, трето ме хваща яд че не съм пестил за поддръжка и ремонт. Днеска вече ми писна и отидох пак в сервиза, все пак оставях някаква вероятност проблема да е друг, естествено оказах се прав, шарнира е!

Интересното е, че само левият се разскърцва! Също така в сервиза се очудиха, че и двата шарнира били много ръждясали за 5-6 месеца и вероятно от водата се разскърцвали.

Казват шарнира е наред и няма проблем да карам, а ако сложат нов той пак има голяма вероятност да се разскърца, такива били частите.

Първият шарнир който смених бил Yamato, a вторият LEMFÖRDER, казват само на тези две марки шарнира бил направен като оригиналният.

 

Колега, този филм няма да има край...

Какво са направили:

1. Сменили са ти само шарнира с Yamato. Да де обаче диаметъра на носача ти е бил 41 мм, а не 40мм и са заварили шарнира, за да не изпадне.

Обаче така няма да постигнат нищо, защото се променя геометрията и ще се разскърца отново много бързо.

2. После са го сменили с цял носач заедно със втулките и шарнира с LEMFÖRDER, защото LEMFÖRDER не правят само шарнири за този носач.

И така до безкрай...

Решението е да си сложиш шарнир 555 SB-7872, който е с оригинален диаметър 40мм.

Обаче ако са ти сложили китайско менте носач, който е 41мм пак ще започне ходене по мъките.

 

Така се получава ВИНАГИ, когато някои се упражняват по Mitsubishi!

83c8b0es-960.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Mario64 бъди по конкретен, коя марка прерпоръчваш?

В форумът препоръката за марка не е проблем и не е забранена. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Оригинален носач Мицубиши струва около 430лв, TRW струва 190лв - това са цени без отстъпките.

При тази цена ми се струва безсмислено да се избива шарнир, да се набива нов, евентуално заварки и след няколко месеца да се окаже, че тампоните на носача са се разбили и трябва пак да се прави сходно упражнение като отново се плаща ремонт.

 

Имаче по отношение на марките, няма какво толкова да се говори, при цена на шарнир около 20лв ситуацията е съвсем ясна, независимо каква марка са написали на кутийката.

 

Правилен отговор. 👍 Аз бих сложил два нови носача на TRW , но в друг сервиз. Като изключим частите менте, които не са годни за употреба въобще, повечето проблеми при колите след ремонт възникват поради неправилен монтаж.

Успех

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Оригинален носач Мицубиши струва около 430лв, TRW струва 190лв - това са цени без отстъпките.

При тази цена ми се струва безсмислено да се избива шарнир, да се набива нов, евентуално заварки и след няколко месеца да се окаже, че тампоните на носача са се разбили и трябва пак да се прави сходно упражнение като отново се плаща ремонт.

 

Имаче по отношение на марките, няма какво толкова да се говори, при цена на шарнир около 20лв ситуацията е съвсем ясна, независимо каква марка са написали на кутийката.

....абе и ТРВ-тата са дървени, личен опит......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То пак стана като напречните греди за които писах наскоро(и все още не съм качил снимки), трябва да разуча и да се запозная по-добре от тези които си вадят хляба с тази професия, накрая остава и аз да си ги сменя!

 

1. Сменили са ти само шарнира с Yamato. Да де обаче диаметъра на носача ти е бил 41 мм, а не 40мм и са заварили шарнира, за да не изпадне.

Обаче така няма да постигнат нищо, защото се променя геометрията и ще се разскърца отново много бързо.

2. После са го сменили с цял носач заедно със втулките и шарнира с LEMFÖRDER, защото LEMFÖRDER не правят само шарнири за този носач.

И така до безкрай...

Решението е да си сложиш шарнир 555 SB-7872, който е с оригинален диаметър 40мм.

Обаче ако са ти сложили китайско менте носач, който е 41мм пак ще започне ходене по мъките.

 

Малко се обърках! Ако отворът на оригиналният носач е 41мм, защо ми предлагаш шарнир с диаметър 40мм? Или шарнира на "555" е еднакъв с диаметъра на оригиналния шарнир 40мм ? Или по-точно имаш в предвид, че ако евентуално са ми сменили оригиналният носач, с евентуално такъв на LEMFÖRDER, то отворът LEMFÖRDER носача е 40мм и затова трябва да се сложи шарнир с диаметър 40мм ?!?

 

Не се заяждам, просто или аз не разбрах или може да си се объркал. :drinks:

 

Оригинален носач Мицубиши струва около 430лв, TRW струва 190лв - това са цени без отстъпките.

При тази цена ми се струва безсмислено да се избива шарнир, да се набива нов, евентуално заварки и след няколко месеца да се окаже, че тампоните на носача са се разбили и трябва пак да се прави сходно упражнение като отново се плаща ремонт.

 

Имаче по отношение на марките, няма какво толкова да се говори, при цена на шарнир около 20лв ситуацията е съвсем ясна, независимо каква марка са написали на кутийката.

 

Предполгам говориш за цената на TRW носача. Този и изобщо носачите в комплект с шарнирите ли вървят?

 

Аз до този момент с цените на авто частите и марките изобщо не съм бил запознат! На сервиза където ходя по принцип винаги съм имал доверие и съм казвал винаги да монтират по-добрите части(даже най-добрите), вече в случай че нещо е много скъпо и непоносимо, може да се мисли за алтернатива. Но като гледам цените на шарнирите, и най-скъпите не са непоносими. Съмнявам се да са ме излъгали, въпреки че този случай ми е "малко" мътен. По скоро нещо са оплескали с монтажа и не могат да се справят.

Пак ще отида да ги питам как са го монтирали и дали са заварявали, за да знам за какво да се подготвя и какво да поръчвам, шарнир или носач. Това с заваряването ми звучи много нелепо и аматьорско, а на този сервиз изобщо не му се носи такава слава! Това че ми предложиха, ако купя оригинален шарнир от :mitsu-smiley: , да ми го монтират, ме кара да се надявам че не са заварявали! А това пък, че заради един шарнир, са сменили носача за собствена сметка и то с три пъти по-скъпа марка, без да ми кажат, изобщо не ми се вярва, но все пак утре ще се пробвам да ги погледна и сравня.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Mario64 бъди по конкретен, коя марка прерпоръчваш?

В форумът препоръката за марка не е проблем и не е забранена. :)

Не смея, ще вземе да се окаже после, че са "дървени" .http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif Ей на, Миро направи тази грешка, да ти препоръча реномирана марка като ТРВ, то пък се оказа, че и те са дървета .http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

То пак стана като напречните греди за които писах наскоро(и все още не съм качил снимки), трябва да разуча и да се запозная по-добре от тези които си вадят хляба с тази професия, накрая остава и аз да си ги сменя!

 

Малко се обърках! Ако отворът на оригиналният носач е 41мм, защо ми предлагаш шарнир с диаметър 40мм? Или шарнира на "555" е еднакъв с диаметъра на оригиналния шарнир 40мм ? Или по-точно имаш в предвид, че ако евентуално са ми сменили оригиналният носач, с евентуално такъв на LEMFÖRDER, то отворът LEMFÖRDER носача е 40мм и затова трябва да се сложи шарнир с диаметър 40мм ?!?

 

Не се заяждам, просто или аз не разбрах или може да си се объркал. :drinks:

 

 

Знам че не се заяждаш, просто търсиш решение на проблема, който са ти създали.

 

Шарнира на "555" е еднакъв с диаметъра на оригиналния шарнир 40мм.

Освен това е еднакъв на височина. За качество не говорим изобщо.

http://prikachi.com/images/121/9119121X.jpg

 

В дясно е оригинала. Важното е да са еднакви на височина и да влиза в точния диаметър на носача.

 

http://prikachi.com/images/122/9119122y.jpg

 

http://prikachi.com/images/123/9119123I.jpg

 

Тук е нужна преса.

 

http://prikachi.com/images/124/9119124G.jpg

 

http://prikachi.com/images/125/9119125r.jpg

 

Защо ти препоръчвам да си намериш Sankei 555 SB-7872 Made in Japan.

Защото приключваш доста време да се занимаваш с разни фирми, които правят шарнири само за да намират работа на майсторите.

Имаш и други алтернативи - Masuma SB-7872 или MB-7872.

Може да си сложиш и корейския CTR СМВ-36.

 

Други евентуални варианти са:

 

MOOG CI-BJ-10658 - 11.47

 

CTR J15023 - 27.80 лв.

 

DELPHI TC2349 - 33.40 лв.

 

HERTH+BUSS JAKOPARTS J4865015 - 78.67лв.

 

Какви намаления ще си уговаряш с търговците и сервизите си е твоя договорка.

 

Относно TRW - тази марка от доста години е компромис.

Разбира се това е свързано с бюджет и лична преценка.

 

За разрешаването на този малък проблем, който стана ГОЛЯМ ти предлагам да смениш сервиза и да си намериш търговец на добри части.

 

Успех! http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/rulez.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не смея, ще вземе да се окаже после, че са "дървени" .http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif Ей на, Миро направи тази грешка, да ти препоръча реномирана марка като ТРВ, то пък се оказа, че и те са дървета .http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

.....мислиш ли? Колко ти си слагал от тази марка че да имаш мнение по този въпрос?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 седмици ...

В крайна сметка, отидох в друг сервиз където ми сложиха шарнир на NIPPARTS. Минаха повече от две седмици, за сега нямам проблеми, ще видим по-нататък какво ще стане.....

Смененият музикален шарнир за моя радост нямаше заварки, не бил LEMFÖRDER, само дето механика не беше много убеден Jamato или Japanparts е бил!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...