wsw Публикувано 12 март 2017 Сподели Публикувано 12 март 2017 Здравейте колеги и съфорумци!От много време ме тормози въпрос за съвместимост на части и детайли при различните старчета , че даже и при звездичките от различните модели.Някой да има някаква идея? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dreadx Публикувано 12 март 2017 Сподели Публикувано 12 март 2017 Не си уцелил форума - аз им разправям, че на Галанта стават задни пружини от ЛАДА, като им се резне една витка - ама тук само ми се подиграват. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bace Публикувано 13 март 2017 Сподели Публикувано 13 март 2017 Не си уцелил форума - аз им разправям, че на Галанта стават задни пружини от ЛАДА, като им се резне една витка - ама тук само ми се подиграват....е друго си е да се оръсиш 100тина лева за 2 пружини, и да се надъхваш, че са от самурайска стомана ))) п.с. стават и от друго (даже без преправяне) ама няма да пиша, щото ставам черен за някой....правилно си го посъветвал ...не е уцелил форума за такива питанки. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
wsw Публикувано 13 март 2017 Автор Сподели Публикувано 13 март 2017 (редакция) И къде му е мястото тогава на това моето питане? Редактирано 13 март 2017 от wsw Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bace Публикувано 13 март 2017 Сподели Публикувано 13 март 2017 И къде му е мястото тогава на това моето питане?...може би в руския мицубиши форум ... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
wsw Публикувано 13 март 2017 Автор Сподели Публикувано 13 март 2017 ...може би в руския мицубиши форум ...И какво ни пречи на нас БЪЛГАРИТЕ, че после да хвилим руснаците:"ИИИИИИИИИИИИИИ, то при руснаците всичко се намира! Пък ний -темерути!Кой каквото знае-крие го за себе си.Нали за това е форум. :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bace Публикувано 13 март 2017 Сподели Публикувано 13 март 2017 (редакция) ...ами един колега го беше обяснил, но в друга тема...има няколко причини. Едно на ръка....като обясниш на някого нещо...и оня го направи без никакъв умисъл и с цялата си некдърност....после ти си виновен, не че си му помогнал....а, че един вид си го пре###л....друг момент (мен лично не ме притеснява), че започват едни подигравки и т.н....абе каквото и да кажа...просто не сме дорасли БЪЛГАРиТЕ, да си помагаме. Едно Благодаря ни е свидно да си кажем....по-лесно е да хвърляме кал....Затова знаещите си мълчат....щото не веднъж ги е сполетявала Българското Благодаря.п.с. може модераторите да ми изтрият мненията в тази тема...всичките са спам Редактирано 13 март 2017 от bace Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
wsw Публикувано 13 март 2017 Автор Сподели Публикувано 13 март 2017 Страшна сила сме българите! Аз пък ще кажа това, което съм разбрал от личен опит! За Спейс Стар гайки за железни джанти стават от Москвич-412! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
senator Публикувано 13 март 2017 Сподели Публикувано 13 март 2017 Стават ама по-добре си вземи от някоя морга :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bace Публикувано 13 март 2017 Сподели Публикувано 13 март 2017 За да не съм съвсем спамер макар да няма много общо с темата, мога да кажа как съм преправил запалването на Спейса (1.3 двигателя). Щом колегата иска знания Аз не крия за себе си ...за някой може би нямам такива И все пак ще споделя: За да нямам ядове със смотаните кабели и лули на запалителните бобини (особено на газ), сложил съм "лула-бобина", по спомен май от Kолт след 2006г. и вече Спейса е 4 бобини. Тая интервенция я направихме и на Каризмата на брат ми (1.6) - при него от Тойота Авенсис. Аз бях с късата клечка - трябваше да отнема малко от диаметъра на бобините защото не влизаха и слава богу се получи без филми. Докато на Каризмата направо беше plug and play - само кабелажа преправихме. Цялата операция за Спейса излезе около 50-тина лева с бобини втора ръка, а на брат ми около 20 - Тойотовските бобини ги намерихме по 5лв/бр. Вече близо 2 години ги караме колите и ги няма ядовете от предишната схема - зачудване при потегляне ....от време на misfire error codes, пукане, кихане на газ и други такива. Проблеми, на които стандартните отговори на "майсторите" или колегите от форума са - "Сменяй свещи, кабели, бобини!" ....то да бяха по 5-10лв. да ги сменям на всеки 100км...разбирам ...ама това не е сериозно просто, особено за съвременен автомобил. Ще се опитам да обясня идеята на "побългаряването", както някой обичат да казват. Идеята е, че се заменя старата (изключително нескопосана за мен) схема с 2 последователно свързани свещи с такава с 4 отделни блока "бобина-свещ". При тази схема липсва ефекта от обдухването на искрата ( докато има искра там където трябва - цилиндъра с работния такт, примерно първи - има и там където не трябва в случая другата свещ свързана с общата бобина - четвърти), а както всяко хлапе знае, токът в една последователна верига е един и същ, и ако по някаква причина искрата от четвърти цилиндър се прекъсне (в случай, че в дадения момент или постъпва горивна смес или се избутват изгорелите газове) - изненада...прекъсва и в първи цилиндър - на всеки му се е случвало като изгори една крушчица от новогодишния гирлянд - спира цялата редичка. Има и друг тънък момент ...но няма да изпадам в подробности. Липсва момента с прецаканите кабели и лули (няма такива вече), единствено бобината може да се прецака, но това принципно по рядко се случва от колкото при схема 2 бобини - 4 свещи - защо - защото не е необходимо да преодолява пробивното напрежение на две свещи последователно свързани. Принципно сега пак работят 2 по 2 свещи, но са абсолютно независими една от друга. Малко сложничко ми се видя да слагам разни логически схеми за да разпознава кой цилиндър след кой идва (някакъв вид електронно делко - на по-разбираем език) и за това си я оставих така. Как се свързват бобините - много просто - буксите са с 3 пина - намирате +12В и маса и ги свързвате паралелно, Сигналния го разделяте към двете бобини през два резистора по 680ома (аз се презапасих с 5W, а и е по здрав механично) и това е.Ако някой има въпроси - нека пита. [*]Очаквам замерянето с кал да започне СЕГА Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dreadx Публикувано 13 март 2017 Сподели Публикувано 13 март 2017 Не се бях замислял колко лесно може да се преправи по начина, по който си посочил. Много ми хареса тази идея! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dreadx Публикувано 13 март 2017 Сподели Публикувано 13 март 2017 (редакция) Mitsubishi Diamante < < Японский ДеМоН > > › Бортжурнал › Список взаимозаменяемых деталей:https://www.drive2.ru/l/3512808/ А, забравих да дам линк за задните пружини от ВАЗ 21099:ЗАМЕНА ЗАДНИХ ПРУЖИН НА КУЗОВЕ Е55 - http://mitsubishi-club.md/forum/index.php?/topic/101-zamena-zadnikh-pruzhin-na-kuzove-e55/ bace, ти какви пружини имаше предвид и за каква кола? - да не би предни от Тико -> задни на Галант?- нямам каталози и много трябва да търся по нет-а, дали някой е дал размери и други параметри (- не че не го правя понякога.) За предни на моя Галант Е52А не съм успял да намеря какви други може да станат - чудех се дали от HYUNDAI Sonata, но едва ли ще са по-евтини. Редактирано 13 март 2017 от dreadx Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
wsw Публикувано 14 март 2017 Автор Сподели Публикувано 14 март 2017 Прав си, ама разликата в цената! Москвичовите от магазин са по 2 лв./бр и като обувах старчето си за зимата сметката 4 джанти излиза солена, а разликата в полза на москвичовите гайки доста прилична. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bace Публикувано 14 март 2017 Сподели Публикувано 14 март 2017 Темата я превърнахме в "Направи си сам"...Моя галант е EA5 и пружините са конусни...т.е. чашката на амортисьора е по-малка от тази на тампона... Специално за моите задни амортисьори бях писал в една друга тема. Идеята там беше, че след конверсията от нивомат към нормални...(с най-усилените стандартни KYB) беше изключително меко и като се качат 3-ма отзад....и става грейдер Сложих добре омекнали предни и работата заспа...иначе пробвах от Пасат 3 (малко се разтваря долния край на пружината), някакви пак на фв спортни....принципно всичко може...трябва ръцете да са ти на правилното място...и да имаш инструменти. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
wsw Публикувано 14 март 2017 Автор Сподели Публикувано 14 март 2017 (редакция) :icon_rock: :icon_clap: :mitsu-smiley: Редактирано 14 март 2017 от wsw Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dreadx Публикувано 14 март 2017 Сподели Публикувано 14 март 2017 Аз обаче верно ще трябва да си измисля някакви пружини за Галанта - предни и задни. И тук гледах едни https://chastite.com/%D0%BF%D1%80%D1%83%D0%B6%D0%B8%D0%BD%D0%B0-%D0%B7%D0%B0-%D1%85%D0%BE%D0%B4%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D1%87%D0%B0%D1%81%D1%82-NIPPARTS-N5555005-p2880417.html - NIPPARTS на топ цена, намалени от 11.64 лв. на 10.48 лв. 8-)- ама пуснах поръчка на сайта и онези еб*лници ми се обадиха, че: не можели да ги предложат, нямали ги в момента, освен това вероятно са били някакви единични бройки, каквито повече няма да имат.. ;) - та уж на майтап го написах - ама като нищо накрая ще взема да пробвам онзи номер с пружините от ЛАДА. От BMW също май са подобни, ама по-къси. За предни не знам обаче от какво да търся. А как се прави това:..иначе пробвах от Пасат 3 (малко се разтваря долния край на пружината)..Пружината може ли да се разширява - с огъване някакво ли се прави (- с/без термична обработка?) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bace Публикувано 14 март 2017 Сподели Публикувано 14 март 2017 Пружината може ли да се разширява - с огъване някакво ли се прави (- с/без термична обработка?)С нагряване, разбира се и то яко (до жълто примерно) иначе се чупят много лесно. Дядо ми беше много добър в тия работи - той ми ги прави...аз почупих една :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dreadx Публикувано 15 март 2017 Сподели Публикувано 15 март 2017 Чудех се как ги избирате тези пружини - дали по каталози, или наживо по моргите, като си носите мостра - та попаднах на един каталог на МООГ, http://www.moog-suspension-parts.com/universal_coil_springs.asp- ще го разцъкам горе-долу да придобия представа за какво става въпрос - все пак кажете как си избирате пружините. Има ли други онлайн каталози за търсене на пружина по параметри? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bace Публикувано 15 март 2017 Сподели Публикувано 15 март 2017 (редакция) ...предимно по размери...чак толкова подробни каталози не съм попадал...не, че съм търсил усилено де...а и не ми е трябвало...където ме досърби - там се почесвам, както се казва...нямам навика да изпадам в дълбоки подробности...нито ще чета лекции на някого....нито ще векувам със решеният конкретен проблем...въпрос на нагласа ;) До колкото разбирам от заглавието на темата, идеята е да се посочат взаимозаменяеми части...с цел да се намерят по-ефтини варианти....докато аз и имах съвсем друга идея, когато "побългарих" задното окачване на Галанта....то там какво не съм... :icon_blush: Редактирано 15 март 2017 от bace Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
wsw Публикувано 15 март 2017 Автор Сподели Публикувано 15 март 2017 ...предимно по размери...чак толкова подробни каталози не съм попадал...не, че съм търсил усилено де...а и не ми е трябвало...където ме досърби - там се почесвам, както се казва...нямам навика да изпадам в дълбоки подробности...нито ще чета лекции на някого....нито ще векувам със решеният конкретен проблем...въпрос на нагласа ;) До колкото разбирам от заглавието на темата, идеята е да се посочат взаимозаменяеми части...с цел да се намерят по-ефтини варианти....докато аз и имах съвсем друга идея, когато "побългарих" задното окачване на Галанта....то там какво не съм... :icon_blush: :icon_thumbup: :icon_clap: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
wsw Публикувано 15 март 2017 Автор Сподели Публикувано 15 март 2017 :mitsu-smiley: :icon_rock: Днес съм зареден с ентусиазъм по повод две счупени външни дръжки на задна лява врата за две години. Ще прилагам български майсторлък! Ако номера стане ще споделя челен опит или ще има :icon_wwf: ! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dreadx Публикувано 15 март 2017 Сподели Публикувано 15 март 2017 bace, да де - аз искам да го направя малко по-твърдо и по-високо, ама и не съм сигурен дали просто не са ми омекнали пружините и колата да е клекнала.(ако пък знам как се мери - може би от височината до земята се вадят изводи за състоянието на пружините..) wsw споко, мисля, че поне в тази тема няма да има коментари от сорта: "- е толко ли ти се свидят 20-30-50 лв. за дръжка от морга".- А щом дори и от Мицубиши не са ги уцелили да не се чупят, определено имат нужда от доработка. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vld1 Публикувано 15 март 2017 Сподели Публикувано 15 март 2017 (редакция) Аз преди време, когато пробвах да пусна подобна тема, бях "публично порицан".Към dreadx за пружините:Смених задните пружини (налагаше се, защото исках да возя тежки товари, а оригиналните пружини бяха се уморили), премерих дължината на пружината, дебелината на навивката и най-важното - диаметъра на пружината (моите са с еднакъв D по цялата дължина). Това всичко без да демонтирам каквото и да е, само повдигнах задницата за да се отпусне пружината колкото може.Исках да сложа същите по височина пружини, но по-дебели, за да не ляга колата, когато я натоваря. Взех пружини от Ауди 80 от Продавалник.Монтирах ги успешно, наложи се да ги отрежа с витка и половина, защото бяха доста високи. Задницата се повдигна около 3см, стана доста по-твърда. В последствие слегна, сега е около 1-2см по-висока от оригиналния вариант. Вече 2 години си карам колата успешно и я товаря както си искам. А тогава писах в друга тема и ми беше обяснено от няколко човека как "така не се прави", а един от тях си пожела "никога да не ме среща по пътищата, защото колата ми е опасна". Колата ми не е СпейсСтар - важно да отбележа.Но мисля, че предните биалети са взаимозаменяеми с Опелски, примерно на Астра Ф. Опелските са 10лв, а същите, но за модела, са 20лв. Редактирано 15 март 2017 от vld1 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bace Публикувано 16 март 2017 Сподели Публикувано 16 март 2017 Един съвет: когато повдигате, запазете хода на амортисьора (не, че е много редна комбинацията оригинален амортисьор+твърда пружина), но когато сложите по-дълга пружина и амортисьора седи постоянно разпънат....има голяма вероятност да се счупи...защото често ще работи с удари при разпъване. По редно е да запазите положението на амортисьора (когато си е монтиран на място и колата си е на земята) а да повдигнете като цяло, с фланци. Но имайте в предвид, че самата система от носачи не позволява много...примерно 2-3 см не е проблем. Аз на Спейса съм правил това с цел да не ми опират 15-ките в калниците:А на Галанта това, с цел като си мъкна всичките музики и бутилки колата да е с нормална стойка (като прекарате мислена линия от предната до задната главина, тя да е успоредна на прага на колата...освен това да не кляка като се качат пасажери...да по-твърдо е от оригиналното, но мен така ме кефи ;): Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bace Публикувано 16 март 2017 Сподели Публикувано 16 март 2017 п.с. .... и не е лошо след интервенцията да се погледне реглажа на моста...защото вече наклоните...там кембъри и т.н. се променят! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.