Премини към съдържание

СЪВМЕСТИМИ


Препоръчано мнение

Здравейте колеги и съфорумци!

От много време ме тормози въпрос за съвместимост на части и детайли при различните старчета , че даже и при звездичките от различните

модели.Някой да има някаква идея?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не си уцелил форума - аз им разправям, че на Галанта стават задни пружини от ЛАДА, като им се резне една витка - ама тук само ми се подиграват.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не си уцелил форума - аз им разправям, че на Галанта стават задни пружини от ЛАДА, като им се резне една витка - ама тук само ми се подиграват.

...е друго си е да се оръсиш 100тина лева за 2 пружини, и да се надъхваш, че са от самурайска стомана :)))) п.с. стават и от друго (даже без преправяне) ама няма да пиша, щото ставам черен за някой....правилно си го посъветвал ...не е уцелил форума за такива питанки.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И къде му е мястото тогава на това моето питане?

...може би в руския мицубиши форум :) ...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...може би в руския мицубиши форум :) ...

И какво ни пречи на нас БЪЛГАРИТЕ, че после да хвилим руснаците:"ИИИИИИИИИИИИИИ, то при руснаците всичко се намира! Пък ний -темерути!Кой каквото знае-крие го за себе си.Нали за това е форум. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...ами един колега го беше обяснил, но в друга тема...има няколко причини. Едно на ръка....като обясниш на някого нещо...и оня го направи без никакъв умисъл и с цялата си некдърност....после ти си виновен, не че си му помогнал....а, че един вид си го пре###л....друг момент (мен лично не ме притеснява), че започват едни подигравки и т.н....абе каквото и да кажа...просто не сме дорасли БЪЛГАРиТЕ, да си помагаме. Едно Благодаря ни е свидно да си кажем....по-лесно е да хвърляме кал....Затова знаещите си мълчат....щото не веднъж ги е сполетявала Българското Благодаря.

п.с. може модераторите да ми изтрият мненията в тази тема...всичките са спам

Редактирано от bace
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Страшна сила сме българите! Аз пък ще кажа това, което съм разбрал от личен опит! За Спейс Стар гайки за железни джанти стават от Москвич-412!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За да не съм съвсем спамер :) макар да няма много общо с темата, мога да кажа как съм преправил запалването на Спейса (1.3 двигателя). Щом колегата иска знания :) Аз не крия за себе си ...за някой може би нямам такива :) И все пак ще споделя:

 

За да нямам ядове със смотаните кабели и лули на запалителните бобини (особено на газ), сложил съм "лула-бобина", по спомен май от Kолт след 2006г. и вече Спейса е 4 бобини. Тая интервенция я направихме и на Каризмата на брат ми (1.6) - при него от Тойота Авенсис. Аз бях с късата клечка - трябваше да отнема малко от диаметъра на бобините защото не влизаха и слава богу се получи без филми. Докато на Каризмата направо беше plug and play - само кабелажа преправихме. Цялата операция за Спейса излезе около 50-тина лева с бобини втора ръка, а на брат ми около 20 - Тойотовските бобини ги намерихме по 5лв/бр. Вече близо 2 години ги караме колите и ги няма ядовете от предишната схема - зачудване при потегляне ....от време на misfire error codes, пукане, кихане на газ и други такива. Проблеми, на които стандартните отговори на "майсторите" или колегите от форума са - "Сменяй свещи, кабели, бобини!" ....то да бяха по 5-10лв. да ги сменям на всеки 100км...разбирам ...ама това не е сериозно просто, особено за съвременен автомобил. Ще се опитам да обясня идеята на "побългаряването", както някой обичат да казват. Идеята е, че се заменя старата (изключително нескопосана за мен) схема с 2 последователно свързани свещи с такава с 4 отделни блока "бобина-свещ". При тази схема липсва ефекта от обдухването на искрата ( докато има искра там където трябва - цилиндъра с работния такт, примерно първи - има и там където не трябва в случая другата свещ свързана с общата бобина - четвърти), а както всяко хлапе знае, токът в една последователна верига е един и същ, и ако по някаква причина искрата от четвърти цилиндър се прекъсне (в случай, че в дадения момент или постъпва горивна смес или се избутват изгорелите газове) - изненада...прекъсва и в първи цилиндър - на всеки му се е случвало като изгори една крушчица от новогодишния гирлянд - спира цялата редичка. Има и друг тънък момент ...но няма да изпадам в подробности. Липсва момента с прецаканите кабели и лули (няма такива вече), единствено бобината може да се прецака, но това принципно по рядко се случва от колкото при схема 2 бобини - 4 свещи - защо - защото не е необходимо да преодолява пробивното напрежение на две свещи последователно свързани. Принципно сега пак работят 2 по 2 свещи, но са абсолютно независими една от друга. Малко сложничко ми се видя да слагам разни логически схеми за да разпознава кой цилиндър след кой идва (някакъв вид електронно делко - на по-разбираем език) и за това си я оставих така. Как се свързват бобините - много просто - буксите са с 3 пина - намирате +12В и маса и ги свързвате паралелно, Сигналния го разделяте към двете бобини през два резистора по 680ома (аз се презапасих с 5W, а и е по здрав механично) и това е.

Ако някой има въпроси - нека пита.

[*]Очаквам замерянето с кал да започне СЕГА :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не се бях замислял колко лесно може да се преправи по начина, по който си посочил. Много ми хареса тази идея!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Mitsubishi Diamante < < Японский ДеМоН > > › Бортжурнал › Список взаимозаменяемых деталей:

https://www.drive2.ru/l/3512808/

 

А, забравих да дам линк за задните пружини от ВАЗ 21099:

ЗАМЕНА ЗАДНИХ ПРУЖИН НА КУЗОВЕ Е55 - http://mitsubishi-club.md/forum/index.php?/topic/101-zamena-zadnikh-pruzhin-na-kuzove-e55/

 

bace, ти какви пружини имаше предвид и за каква кола? - да не би предни от Тико -> задни на Галант?

- нямам каталози и много трябва да търся по нет-а, дали някой е дал размери и други параметри (- не че не го правя понякога.)

 

За предни на моя Галант Е52А не съм успял да намеря какви други може да станат - чудех се дали от HYUNDAI Sonata, но едва ли ще са по-евтини.

Редактирано от dreadx
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Прав си, ама разликата в цената! Москвичовите от магазин са по 2 лв./бр и като обувах старчето си за зимата сметката 4 джанти излиза солена, а разликата в полза на москвичовите гайки доста прилична.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Темата я превърнахме в "Направи си сам"...

Моя галант е EA5 и пружините са конусни...т.е. чашката на амортисьора е по-малка от тази на тампона... Специално за моите задни амортисьори бях писал в една друга тема. Идеята там беше, че след конверсията от нивомат към нормални...(с най-усилените стандартни KYB) беше изключително меко и като се качат 3-ма отзад....и става грейдер :)

Сложих добре омекнали предни и работата заспа...иначе пробвах от Пасат 3 (малко се разтваря долния край на пружината), някакви пак на фв спортни....принципно всичко може...трябва ръцете да са ти на правилното място...и да имаш инструменти.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз обаче верно ще трябва да си измисля някакви пружини за Галанта - предни и задни. И тук гледах едни https://chastite.com/%D0%BF%D1%80%D1%83%D0%B6%D0%B8%D0%BD%D0%B0-%D0%B7%D0%B0-%D1%85%D0%BE%D0%B4%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D1%87%D0%B0%D1%81%D1%82-NIPPARTS-N5555005-p2880417.html - NIPPARTS на топ цена, намалени от 11.64 лв. на 10.48 лв. 8-)

- ама пуснах поръчка на сайта и онези еб*лници ми се обадиха, че: не можели да ги предложат, нямали ги в момента, освен това вероятно са били някакви единични бройки, каквито повече няма да имат.. ;)

 

- та уж на майтап го написах - ама като нищо накрая ще взема да пробвам онзи номер с пружините от ЛАДА. От BMW също май са подобни, ама по-къси. За предни не знам обаче от какво да търся.

 

А как се прави това:

..иначе пробвах от Пасат 3 (малко се разтваря долния край на пружината)..

Пружината може ли да се разширява - с огъване някакво ли се прави (- с/без термична обработка?)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пружината може ли да се разширява - с огъване някакво ли се прави (- с/без термична обработка?)

С нагряване, разбира се и то яко (до жълто примерно) иначе се чупят много лесно. Дядо ми беше много добър в тия работи - той ми ги прави...аз почупих една :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Чудех се как ги избирате тези пружини - дали по каталози, или наживо по моргите, като си носите мостра - та попаднах на един каталог на МООГ, http://www.moog-suspension-parts.com/universal_coil_springs.asp

- ще го разцъкам горе-долу да придобия представа за какво става въпрос - все пак кажете как си избирате пружините. Има ли други онлайн каталози за търсене на пружина по параметри?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...предимно по размери...чак толкова подробни каталози не съм попадал...не, че съм търсил усилено де...а и не ми е трябвало...където ме досърби - там се почесвам, както се казва...нямам навика да изпадам в дълбоки подробности...нито ще чета лекции на някого....нито ще векувам със решеният конкретен проблем...въпрос на нагласа ;)

До колкото разбирам от заглавието на темата, идеята е да се посочат взаимозаменяеми части...с цел да се намерят по-ефтини варианти....докато аз и имах съвсем друга идея, когато "побългарих" задното окачване на Галанта....то там какво не съм... :icon_blush:

Редактирано от bace
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...предимно по размери...чак толкова подробни каталози не съм попадал...не, че съм търсил усилено де...а и не ми е трябвало...където ме досърби - там се почесвам, както се казва...нямам навика да изпадам в дълбоки подробности...нито ще чета лекции на някого....нито ще векувам със решеният конкретен проблем...въпрос на нагласа ;)

До колкото разбирам от заглавието на темата, идеята е да се посочат взаимозаменяеми части...с цел да се намерят по-ефтини варианти....докато аз и имах съвсем друга идея, когато "побългарих" задното окачване на Галанта....то там какво не съм... :icon_blush:

:icon_thumbup: :icon_clap:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: :icon_rock: Днес съм зареден с ентусиазъм по повод две счупени външни дръжки на задна лява врата за две години. Ще прилагам български майсторлък! Ако номера стане ще споделя челен опит или ще има :icon_wwf: !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

bace, да де - аз искам да го направя малко по-твърдо и по-високо, ама и не съм сигурен дали просто не са ми омекнали пружините и колата да е клекнала.

(ако пък знам как се мери - може би от височината до земята се вадят изводи за състоянието на пружините..)

 

wsw споко, мисля, че поне в тази тема няма да има коментари от сорта: "- е толко ли ти се свидят 20-30-50 лв. за дръжка от морга".

- А щом дори и от Мицубиши не са ги уцелили да не се чупят, определено имат нужда от доработка.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз преди време, когато пробвах да пусна подобна тема, бях "публично порицан".

Към dreadx за пружините:

Смених задните пружини (налагаше се, защото исках да возя тежки товари, а оригиналните пружини бяха се уморили), премерих дължината на пружината, дебелината на навивката и най-важното - диаметъра на пружината (моите са с еднакъв D по цялата дължина). Това всичко без да демонтирам каквото и да е, само повдигнах задницата за да се отпусне пружината колкото може.

Исках да сложа същите по височина пружини, но по-дебели, за да не ляга колата, когато я натоваря. Взех пружини от Ауди 80 от Продавалник.

Монтирах ги успешно, наложи се да ги отрежа с витка и половина, защото бяха доста високи. Задницата се повдигна около 3см, стана доста по-твърда. В последствие слегна, сега е около 1-2см по-висока от оригиналния вариант. Вече 2 години си карам колата успешно и я товаря както си искам. А тогава писах в друга тема и ми беше обяснено от няколко човека как "така не се прави", а един от тях си пожела "никога да не ме среща по пътищата, защото колата ми е опасна".

 

Колата ми не е СпейсСтар - важно да отбележа.

Но мисля, че предните биалети са взаимозаменяеми с Опелски, примерно на Астра Ф. Опелските са 10лв, а същите, но за модела, са 20лв.

Редактирано от vld1
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Един съвет: когато повдигате, запазете хода на амортисьора (не, че е много редна комбинацията оригинален амортисьор+твърда пружина), но когато сложите по-дълга пружина и амортисьора седи постоянно разпънат....има голяма вероятност да се счупи...защото често ще работи с удари при разпъване. По редно е да запазите положението на амортисьора (когато си е монтиран на място и колата си е на земята) а да повдигнете като цяло, с фланци. Но имайте в предвид, че самата система от носачи не позволява много...примерно 2-3 см не е проблем. Аз на Спейса съм правил това с цел да не ми опират 15-ките в калниците:

post_4855_056556800_1380624321_thumb.jpg

post_4855_017202800_1380624336_thumb.jpg

А на Галанта това, с цел като си мъкна всичките музики и бутилки колата да е с нормална стойка (като прекарате мислена линия от предната до задната главина, тя да е успоредна на прага на колата...освен това да не кляка като се качат пасажери...да по-твърдо е от оригиналното, но мен така ме кефи ;):

1307201314078.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

п.с. .... и не е лошо след интервенцията да се погледне реглажа на моста...защото вече наклоните...там кембъри и т.н. се променят!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...