Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

СЪВМЕСТИМИ


Препоръчано мнение

 

wsw споко, мисля, че поне в тази тема няма да има коментари от сорта: "- е толко ли ти се свидят 20-30-50 лв. за дръжка от морга".

 

Е ти вече започна да се бъзикаш, такъв коментар можеше да се види преди 7-8 г. и то за последната генерация на Лансър, за Спейса няма кой да му търси 50 лв. за дръжка, защото цялата врата вече струва толкова .

Другия път ако си счупи колегата дръжката на дясната врата, аз лично ще му подаря една .http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

 

 

Един съвет: когато повдигате, запазете хода на амортисьора (не, че е много редна комбинацията оригинален амортисьор+твърда пружина), но когато сложите по-дълга пружина и амортисьора седи постоянно разпънат....има голяма вероятност да се счупи...защото често ще работи с удари при разпъване.

Ей за това има често из форума съвети от рода на "не правете сами това в къщи", защото като направите веднъж нещо и ставате автоматично професионалисти и раздавате после съвети .

Можеш ли да обясниш как точно ще се разпъне този амортисьор до край, след като е монтиран на колата, при условие, че не си си отстранил стабилизиращата щанга, както някои, които я смятат за излишна, или пък не си присадил биелетки от някой Опел, за по евтино .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Стабилизиращата щанга не пречи дори при лифт от 5см на амортисьора...или 10-12см измерено при гумата и арката на калника. Пречат други неща, като например жилото на ръчната, маркуча за спирачката.

А това за професионализма...въобще няма да коментирам...казват, че професионалисти са създали и управлявали "Титаник"...

...добре си бях спрял да пиша във форума....кой ме кара..наистина.

Редактирано от bace
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз никъде не съм казал, че щангата пречи, http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/yes3.gif просто ти зададох въпрос на който явно не знаеш отговора щом не искаш да отговориш .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...напротив - точно ти отговорих...не пречи да се разгъне + още някъде 5см...но не виждам смисъл да споря и да давам обяснения...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз нямам намерение да споря, само ще ти кажа, вдигни си задното колело на крик, забележи до къде е разпънат амортисьора, после откачи биелетката и премери още колко се разпъва без нея .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Можеш ли да обясниш как точно ще се разпъне този амортисьор до край, след като е монтиран на колата, при условие, че не си си отстранил стабилизиращата щанга, както някои, които я смятат за излишна, или пък не си присадил биелетки от някой Опел, за по евтино .
Аз никъде не съм казал, че щангата пречи, просто ти зададох въпрос на който явно не знаеш отговора щом не искаш да отговориш .

 

Не съм сигурен какво точно ме питаш.

 

Когато вдигна цялата задница (двете колела), биалетките не са под напрежение и могат да се демонтират без филми. Не знам защо реши, че пречи стабилизиращата щанга. Сега няма да ида да я вдигам на крик за да снимам, че да показвам снимки, амортисьори съм сменял скоро и имам спомен как застава стабилизиращата щанга, докато интервенцията с окачването съм го правил доста отдавна. Когато я вдигнеш, както казах повече от 5-6см от стандартната височина на амортисьора (т.е. развиеш стоковия амортисьор от купето и остане луфт до купето 5-6см) чак тогава стабилизиращата щанга се завърта толкова много, че да задържа, защото биалетките застават в кофти положение ...но това не е чак такъв проблем (винаги можеш да сложиш по-дълги биалетки), има друг проблем - рамената (разбирай носачите) застават така, че кембъра става много голям - гумите застават като на ненатоварена Татра. А пък аз никъде не съм казал, че ще правя Галант - Allroad, нали?

И все пак няма нищо невъзможно. Единствено - невъзможно е да си обуеш панталона през главата :lol:

Само не знам защо така се палите, когато човек има различно виждане на нещата. Различно от стоковото.

Вместо да кажете - ами направи еди си какво и ще стане по-добре...тук можеш това да направиш ..онова.... а не " - виж ся колко си тъп..."

Само да вметна, че и седалката съм си "пипнал" за да ми е по-удобно....и сега най-вероятно съм още по-опасен за останалите участници в движението, щото гледам от ъгъл различаващ се с 0,5 градуса от стоковата позиция на водача :icon_drive:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бат Марин казва, че не може да се разпъне амортисьора докрай (така че да се счупи), защото стаб. щанга чрез биалетите му пречи. Така го разбирам аз. И може би има право. Ето, примерно аз не знаех, че Спейса отзад има стаб. щанга... или отдавна не говорим за Спейс :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бат Марин казва, че не може да се разпъне амортисьора докрай (така че да се счупи), защото стаб. щанга чрез биалетите му пречи. Така го разбирам аз.

http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/good.gifТака го разбираш, защото така е написано . И има пояснение "след като е монтиран" и "биелетките да не са заменени с такива от друга кола" .

Никъде не съм споменал да се вдига цялата задница, http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif то на пътя ако ти се вдигне цялата задница във въздуха, амортисьорите после са ти най малкия проблем, по големия е дали ще се приземиш после на колела или по таван и дали изобщо ще оцелееш .

И вече съжалявам, че се намесих в темата ви, просто стана въпрос за промяна в окачване, а аз съм го правил десетки пъти повече от всеки един писал в темата и за това се намесих, някой модератор ако мине случайно през нея, моля да ми изтрие спама .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, нямам лоши чувства към никого тук, но ...сериозно...не те разбирам какво искаш да кажеш.

След като е монтиран....след като всичко е "сток" ...амортисьора не се разпъва докрай и без интервенции, когато вдигнеш едната гума - нормално колата е "килната" на една страна, щом си вдигнал едната гума...другата през стабилизиращата щанга не позволява да се разпъне до края. И след лифта е същото. А това дали могат двете гуми да се отлепят от асфалта - не съм го пробвал, но ако минеш през "легнал полицай" - каква функция изпълнява стабилизиращата щанга - я ни светни!

 

стана въпрос за промяна в окачване, а аз съм го правил десетки пъти повече от всеки един писал в темата
- това пък как го провери? :icon_hmm: ...а и да е така, някой се учат от 1-2 пъти....на други не им стига и цял живот примерно ;)

 

p.s. Чак сега загрях какво иска да каже бат Марин -той май не е прочел, че аз "повдигам" Галанта (споделих го заради другия колега който и той кара Галант) , а пък понеже темата е за Спейс и той е решил, че повдигам Спейса ...да там биалетката е само с едно ябълковидно с-ие ... Въпреки че съм подложил и на Спейса 2см ...но това както писах с е цел да не ми опират гумите в калниците, там и без това няма много възможности с тия напречните късите щангички.

Редактирано от bace
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Кормилен накрайник 17HY0500 на AS-Metal, предназначен за HYUNDAI по моето мнение става на Galant Е52А. Съвпаднаха резбите и конусът. Накрайникът е по-дълъг с 2 мм. - демек трябва да развиете контра-гайката с 1.3 витки, за да не се налага да правите допълнително реглаж на предница.

 

Ако някой пита от какъв зор ще търсим накрайници за други марки, като неоригиналните за Мицубиши са от същия ценови порядък - по 15-18 лв. -> просто исках да си сложа накрайник на АС-Метал, ама те пък не произвеждат за Мицубиши.

 

В магазина на вносителя, Спринт-ИД ми казаха, че по каталозите им не излиза такава съвместимост и не са сигурни, че ще стане. - Но ако нещо се усъмня, просто да не го монтирам, а да им го върна до 2-3 дена, и ще ми върнат парите. Явно не знаят за какви Мицубишита може да става, понеже в каталозите им Мицубишита няма.

- Аз пък бях сигурен, че просто са решили да не се занимават с глупавите им парт номерации, затова нямат в каталога :mitsu-smiley:

 

Все пак подобна замяна винаги правете, след сравнение със старата част - или я носете, за да я покажете в магазина.

 

Ето това е накрайникът: http://martiauto.net/bg/product-view/1199.html

 

Length: 78 mm.

Inner Thread: M14x1.5RHT mm.

Cone Pitch: 1/8

Cone Size: 13.4 mm.

 

Посоченият линк е само за справка - пазарувайте от вносителя - Спринт ИД, за да получите по-добра цена.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А за пружините: - не знам със сигурност дали няма вариант да се вдигнат и двете колела от пътя -> дори и при това ниско прелитане, през все по-големите вълни в новите участъци на магистралата..? ;)

- Е, може и да няма чак такава опасност, понеже амортисьорът пречи на моменталното разпъване (задържа за известно време).

 

Без да имам почти никакъв опит, (освен, дето 1-2 пъти съм сменявал пружини), си мислех, че за да постигнем по-твърдо и по-високо окачване, трябва да изберем по-твърди пружини, от по-дебел материал. След това да отрежем новите пружини на същата височина като старите -> т.е. не да постигаме по-голямо противодействие, чрез принудително сгъване на по-дълга пружина.

Например за задни пружини, при максимално разпънат амортисьор, пружината да е съвсем леко натегната (- на ръка + например 50 кг. натиск от човек.) - не да се вземе с 15 см. по-дълга пружина и принудително да се свие със скоби. (при което също ще получим определени нютони противодействие срещу тежестта на колата и тя наистина ще се повдигне. Но при максимално разпънат амортисьор, пружината ще се опитва да доразпъне амортисьора с доста по-голямо усилие, което самият амортисьор може да не е предвиден да понесе.

Не знам дали съм прав, дали не - но като гледам и двамата май сте спазили точно това условие при смяна на пружините.

 

Сега си разглобявах колата (Галант Е52А) и отзад не видях стабилизираща щанга и биелетки. Кога се разпъват амортисьорите при такова окачване със стабилизираща щанга - при завой ли?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Отдавна не бях писал в любимата ми тема -> този път ми се спука по-дългият маркуч, който отива към долната страна на радиатора.

 

Май и при други собственици на Галант Е52А се е случвал този дефект - даже май на същото място се пука при всички, от горната страна.

 

Имах някакви спомени, че съм чел тук по форума за този маркуч и замяната му с такъв от Лада. Затова грабнах смело маркуча и се запътих към един известен магазин за водни съединения.

 

Там продавачът успя да ми предложи един подобен маркуч от Хюндай, който *естествено* не беше оригинален, а марка "ТОПРАН". Тъкмо бях извадил едни 28 лв. да го плащам и колегата, който ме закара до там ми вика: - Абе луд ли си, 28 лв. чакай да видим в ЕВРО-07, /което е в съседната врата, на 3 метра/.

 

То истината е, че тези маркучи (- при това истински, от Пловдив) струват 23 лв. метъра, а на мен ми трябват 55 см. = значи колко 13 лв.

 

(--- Между другото съм му благодарен на колегата, че ме спря. Нищо че така и не намерихме маркуч и отново ще трябва да походя малко пеша --> то ходенето е полезно и здравословно де.. ;)

 

Та влизаме в Евро-07, ама там човекът беше чул какво обсъждахме с другия продавач и още от вратата ни вика, че и да има такъв маркуч, нямало да е много по-евтин. Аз му казах, че то не е само за 28-те лв., ами лошото е, че пак ще е същият TOPRAN -- и си тръгнахме.

 

И сега, след известно преглеждане на различни авточасти стигнах до това Феби от 19 лв. - мисля, че с малко преправяне, ще стане идеално.

http://avtopolis.net/bg/markuch-vodno-sedinenie-citroen-jumper-fiat-ducato-peugeot-boxerdiesel-2.5-2.8-1994-prodava-em-komplekt-druzhba-0884333265.html

- проблемът му е, че и този е с две чупки, но сочат в една и съща посока, а моят е S-образен. Единият вариант е да се натъпче някак си, но ще се опитва да се огъне в обратната посока. Вторият вариант е да се среже през средата и да се настави с една тръба и две скоби - да се обърне на другата страна и ще си дойде тъкмо на мястото.

 

- Имате ли идеи за по-подходящ заместител, от някоя друга марка кола? (ама не от Лада, ако ще е някакво менте.)

Един колега ми обеща да потърси от BMW E39. - утре ще видя какво е намерил, но там май бяха по-къси и ще трябва да ги снаждам.

/което е горе-долу същият вариант, като с маркуча от Citroen-Fiat-Peugeot, за който писах по-горе./

 

- Феби-то добри ли са?

 

- Чудя се и за този от Пловдив. На снимката се вижда, че е с три слоя оплетка и изглежда много здрав. (- ако е по-добър от FEBI-то, може да си поръчам от него, пък ще изчакам още 2 дена).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...