mario64 Публикувано 16 март 2017 Сподели Публикувано 16 март 2017 wsw споко, мисля, че поне в тази тема няма да има коментари от сорта: "- е толко ли ти се свидят 20-30-50 лв. за дръжка от морга". Е ти вече започна да се бъзикаш, такъв коментар можеше да се види преди 7-8 г. и то за последната генерация на Лансър, за Спейса няма кой да му търси 50 лв. за дръжка, защото цялата врата вече струва толкова .Другия път ако си счупи колегата дръжката на дясната врата, аз лично ще му подаря една .http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif Един съвет: когато повдигате, запазете хода на амортисьора (не, че е много редна комбинацията оригинален амортисьор+твърда пружина), но когато сложите по-дълга пружина и амортисьора седи постоянно разпънат....има голяма вероятност да се счупи...защото често ще работи с удари при разпъване. Ей за това има често из форума съвети от рода на "не правете сами това в къщи", защото като направите веднъж нещо и ставате автоматично професионалисти и раздавате после съвети .Можеш ли да обясниш как точно ще се разпъне този амортисьор до край, след като е монтиран на колата, при условие, че не си си отстранил стабилизиращата щанга, както някои, които я смятат за излишна, или пък не си присадил биелетки от някой Опел, за по евтино . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bace Публикувано 16 март 2017 Сподели Публикувано 16 март 2017 (редакция) Стабилизиращата щанга не пречи дори при лифт от 5см на амортисьора...или 10-12см измерено при гумата и арката на калника. Пречат други неща, като например жилото на ръчната, маркуча за спирачката.А това за професионализма...въобще няма да коментирам...казват, че професионалисти са създали и управлявали "Титаник"......добре си бях спрял да пиша във форума....кой ме кара..наистина. Редактирано 16 март 2017 от bace Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 16 март 2017 Сподели Публикувано 16 март 2017 Аз никъде не съм казал, че щангата пречи, http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/yes3.gif просто ти зададох въпрос на който явно не знаеш отговора щом не искаш да отговориш . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bace Публикувано 16 март 2017 Сподели Публикувано 16 март 2017 ...напротив - точно ти отговорих...не пречи да се разгъне + още някъде 5см...но не виждам смисъл да споря и да давам обяснения... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 16 март 2017 Сподели Публикувано 16 март 2017 И аз нямам намерение да споря, само ще ти кажа, вдигни си задното колело на крик, забележи до къде е разпънат амортисьора, после откачи биелетката и премери още колко се разпъва без нея . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bace Публикувано 16 март 2017 Сподели Публикувано 16 март 2017 Можеш ли да обясниш как точно ще се разпъне този амортисьор до край, след като е монтиран на колата, при условие, че не си си отстранил стабилизиращата щанга, както някои, които я смятат за излишна, или пък не си присадил биелетки от някой Опел, за по евтино .Аз никъде не съм казал, че щангата пречи, просто ти зададох въпрос на който явно не знаеш отговора щом не искаш да отговориш . Не съм сигурен какво точно ме питаш. Когато вдигна цялата задница (двете колела), биалетките не са под напрежение и могат да се демонтират без филми. Не знам защо реши, че пречи стабилизиращата щанга. Сега няма да ида да я вдигам на крик за да снимам, че да показвам снимки, амортисьори съм сменял скоро и имам спомен как застава стабилизиращата щанга, докато интервенцията с окачването съм го правил доста отдавна. Когато я вдигнеш, както казах повече от 5-6см от стандартната височина на амортисьора (т.е. развиеш стоковия амортисьор от купето и остане луфт до купето 5-6см) чак тогава стабилизиращата щанга се завърта толкова много, че да задържа, защото биалетките застават в кофти положение ...но това не е чак такъв проблем (винаги можеш да сложиш по-дълги биалетки), има друг проблем - рамената (разбирай носачите) застават така, че кембъра става много голям - гумите застават като на ненатоварена Татра. А пък аз никъде не съм казал, че ще правя Галант - Allroad, нали?И все пак няма нищо невъзможно. Единствено - невъзможно е да си обуеш панталона през главата :lol: Само не знам защо така се палите, когато човек има различно виждане на нещата. Различно от стоковото. Вместо да кажете - ами направи еди си какво и ще стане по-добре...тук можеш това да направиш ..онова.... а не " - виж ся колко си тъп..." Само да вметна, че и седалката съм си "пипнал" за да ми е по-удобно....и сега най-вероятно съм още по-опасен за останалите участници в движението, щото гледам от ъгъл различаващ се с 0,5 градуса от стоковата позиция на водача :icon_drive: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vld1 Публикувано 16 март 2017 Сподели Публикувано 16 март 2017 Бат Марин казва, че не може да се разпъне амортисьора докрай (така че да се счупи), защото стаб. щанга чрез биалетите му пречи. Така го разбирам аз. И може би има право. Ето, примерно аз не знаех, че Спейса отзад има стаб. щанга... или отдавна не говорим за Спейс Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 17 март 2017 Сподели Публикувано 17 март 2017 Бат Марин казва, че не може да се разпъне амортисьора докрай (така че да се счупи), защото стаб. щанга чрез биалетите му пречи. Така го разбирам аз. http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/good.gifТака го разбираш, защото така е написано . И има пояснение "след като е монтиран" и "биелетките да не са заменени с такива от друга кола" .Никъде не съм споменал да се вдига цялата задница, http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif то на пътя ако ти се вдигне цялата задница във въздуха, амортисьорите после са ти най малкия проблем, по големия е дали ще се приземиш после на колела или по таван и дали изобщо ще оцелееш .И вече съжалявам, че се намесих в темата ви, просто стана въпрос за промяна в окачване, а аз съм го правил десетки пъти повече от всеки един писал в темата и за това се намесих, някой модератор ако мине случайно през нея, моля да ми изтрие спама . 1 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bace Публикувано 17 март 2017 Сподели Публикувано 17 март 2017 (редакция) Колега, нямам лоши чувства към никого тук, но ...сериозно...не те разбирам какво искаш да кажеш. След като е монтиран....след като всичко е "сток" ...амортисьора не се разпъва докрай и без интервенции, когато вдигнеш едната гума - нормално колата е "килната" на една страна, щом си вдигнал едната гума...другата през стабилизиращата щанга не позволява да се разпъне до края. И след лифта е същото. А това дали могат двете гуми да се отлепят от асфалта - не съм го пробвал, но ако минеш през "легнал полицай" - каква функция изпълнява стабилизиращата щанга - я ни светни! стана въпрос за промяна в окачване, а аз съм го правил десетки пъти повече от всеки един писал в темата - това пък как го провери? :icon_hmm: ...а и да е така, някой се учат от 1-2 пъти....на други не им стига и цял живот примерно ;) p.s. Чак сега загрях какво иска да каже бат Марин -той май не е прочел, че аз "повдигам" Галанта (споделих го заради другия колега който и той кара Галант) , а пък понеже темата е за Спейс и той е решил, че повдигам Спейса ...да там биалетката е само с едно ябълковидно с-ие ... Въпреки че съм подложил и на Спейса 2см ...но това както писах с е цел да не ми опират гумите в калниците, там и без това няма много възможности с тия напречните късите щангички. Редактирано 17 март 2017 от bace Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dreadx Публикувано 18 март 2017 Сподели Публикувано 18 март 2017 Кормилен накрайник 17HY0500 на AS-Metal, предназначен за HYUNDAI по моето мнение става на Galant Е52А. Съвпаднаха резбите и конусът. Накрайникът е по-дълъг с 2 мм. - демек трябва да развиете контра-гайката с 1.3 витки, за да не се налага да правите допълнително реглаж на предница. Ако някой пита от какъв зор ще търсим накрайници за други марки, като неоригиналните за Мицубиши са от същия ценови порядък - по 15-18 лв. -> просто исках да си сложа накрайник на АС-Метал, ама те пък не произвеждат за Мицубиши. В магазина на вносителя, Спринт-ИД ми казаха, че по каталозите им не излиза такава съвместимост и не са сигурни, че ще стане. - Но ако нещо се усъмня, просто да не го монтирам, а да им го върна до 2-3 дена, и ще ми върнат парите. Явно не знаят за какви Мицубишита може да става, понеже в каталозите им Мицубишита няма.- Аз пък бях сигурен, че просто са решили да не се занимават с глупавите им парт номерации, затова нямат в каталога :mitsu-smiley: Все пак подобна замяна винаги правете, след сравнение със старата част - или я носете, за да я покажете в магазина. Ето това е накрайникът: http://martiauto.net/bg/product-view/1199.html Length: 78 mm.Inner Thread: M14x1.5RHT mm.Cone Pitch: 1/8Cone Size: 13.4 mm. Посоченият линк е само за справка - пазарувайте от вносителя - Спринт ИД, за да получите по-добра цена. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dreadx Публикувано 18 март 2017 Сподели Публикувано 18 март 2017 А за пружините: - не знам със сигурност дали няма вариант да се вдигнат и двете колела от пътя -> дори и при това ниско прелитане, през все по-големите вълни в новите участъци на магистралата..? ;)- Е, може и да няма чак такава опасност, понеже амортисьорът пречи на моменталното разпъване (задържа за известно време). Без да имам почти никакъв опит, (освен, дето 1-2 пъти съм сменявал пружини), си мислех, че за да постигнем по-твърдо и по-високо окачване, трябва да изберем по-твърди пружини, от по-дебел материал. След това да отрежем новите пружини на същата височина като старите -> т.е. не да постигаме по-голямо противодействие, чрез принудително сгъване на по-дълга пружина.Например за задни пружини, при максимално разпънат амортисьор, пружината да е съвсем леко натегната (- на ръка + например 50 кг. натиск от човек.) - не да се вземе с 15 см. по-дълга пружина и принудително да се свие със скоби. (при което също ще получим определени нютони противодействие срещу тежестта на колата и тя наистина ще се повдигне. Но при максимално разпънат амортисьор, пружината ще се опитва да доразпъне амортисьора с доста по-голямо усилие, което самият амортисьор може да не е предвиден да понесе.Не знам дали съм прав, дали не - но като гледам и двамата май сте спазили точно това условие при смяна на пружините. Сега си разглобявах колата (Галант Е52А) и отзад не видях стабилизираща щанга и биелетки. Кога се разпъват амортисьорите при такова окачване със стабилизираща щанга - при завой ли? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dreadx Публикувано 26 март 2017 Сподели Публикувано 26 март 2017 Отдавна не бях писал в любимата ми тема -> този път ми се спука по-дългият маркуч, който отива към долната страна на радиатора. Май и при други собственици на Галант Е52А се е случвал този дефект - даже май на същото място се пука при всички, от горната страна. Имах някакви спомени, че съм чел тук по форума за този маркуч и замяната му с такъв от Лада. Затова грабнах смело маркуча и се запътих към един известен магазин за водни съединения. Там продавачът успя да ми предложи един подобен маркуч от Хюндай, който *естествено* не беше оригинален, а марка "ТОПРАН". Тъкмо бях извадил едни 28 лв. да го плащам и колегата, който ме закара до там ми вика: - Абе луд ли си, 28 лв. чакай да видим в ЕВРО-07, /което е в съседната врата, на 3 метра/. То истината е, че тези маркучи (- при това истински, от Пловдив) струват 23 лв. метъра, а на мен ми трябват 55 см. = значи колко 13 лв. (--- Между другото съм му благодарен на колегата, че ме спря. Нищо че така и не намерихме маркуч и отново ще трябва да походя малко пеша --> то ходенето е полезно и здравословно де.. ;) Та влизаме в Евро-07, ама там човекът беше чул какво обсъждахме с другия продавач и още от вратата ни вика, че и да има такъв маркуч, нямало да е много по-евтин. Аз му казах, че то не е само за 28-те лв., ами лошото е, че пак ще е същият TOPRAN -- и си тръгнахме. И сега, след известно преглеждане на различни авточасти стигнах до това Феби от 19 лв. - мисля, че с малко преправяне, ще стане идеално.http://avtopolis.net/bg/markuch-vodno-sedinenie-citroen-jumper-fiat-ducato-peugeot-boxerdiesel-2.5-2.8-1994-prodava-em-komplekt-druzhba-0884333265.html- проблемът му е, че и този е с две чупки, но сочат в една и съща посока, а моят е S-образен. Единият вариант е да се натъпче някак си, но ще се опитва да се огъне в обратната посока. Вторият вариант е да се среже през средата и да се настави с една тръба и две скоби - да се обърне на другата страна и ще си дойде тъкмо на мястото. - Имате ли идеи за по-подходящ заместител, от някоя друга марка кола? (ама не от Лада, ако ще е някакво менте.)Един колега ми обеща да потърси от BMW E39. - утре ще видя какво е намерил, но там май бяха по-къси и ще трябва да ги снаждам./което е горе-долу същият вариант, като с маркуча от Citroen-Fiat-Peugeot, за който писах по-горе./ - Феби-то добри ли са? - Чудя се и за този от Пловдив. На снимката се вижда, че е с три слоя оплетка и изглежда много здрав. (- ако е по-добър от FEBI-то, може да си поръчам от него, пък ще изчакам още 2 дена). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.