milenjs Публикувано 15 февруари 2017 Сподели Публикувано 15 февруари 2017 Преди години (4-5) скъсах ремък и ударих 8 смукателни клапана. Смених ги но оттогава не ми върви с гарнитурите на главата, издухват се. При този първи ремонт не помня каква марка сложих.След година се издуха и почна да изхвърля водата. Свалихме я, нова гарнитура (Elring) шлайф на главата че имаше малка кривина и газ.След година и половина - същата работа. Направо опечена гарнитурата, една такава се рони. Викам си попаднал съм на менте. Нова, този път виктор рейнц, главата проверена и не беше крива.И оня ден пак след година и половина същата история, от аспуха направо мога да правя парна баня. Направо не ми стига акъла защо така се получава. Питах Миро за оригинална гарнитура но няма налична а с доставка а колата ми трябва... Ако нямам възможност да изчакам този път мисля да пробвам с PAYEN . Някой има ли мнение за тази марка и изобще за този ефект при мен?Направо си мисля да взема и една резервна гарнитура в багажника, след толкова смени и на пътя мога да я сменя за час-два Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter G Публикувано 15 февруари 2017 Сподели Публикувано 15 февруари 2017 А динамометричния ключ сменихте ли? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 15 февруари 2017 Автор Сподели Публикувано 15 февруари 2017 Първия път стяга майстора на ръка, втория и третия с динамометричен ключ по описаната процедура в ръководството - затягане, развиване и пак затягане. Според него излишно упражнение с ключа, от 30 години завива болтове и ги усеща колко са стегнати. Чудя се болтове ли да сменя този път...Най-ме е страх от ментета обаче :( Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter G Публикувано 15 февруари 2017 Сподели Публикувано 15 февруари 2017 Надявам се, и на блока е проверена повърхността? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 15 февруари 2017 Автор Сподели Публикувано 15 февруари 2017 Да, на него не се установява кривина. Възможно ли да съм такъв карък с поне 2 клапави гарнитури? Автомобила е предполагам около 450000 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter G Публикувано 15 февруари 2017 Сподели Публикувано 15 февруари 2017 Да, особено тази, която се е ронила... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
senator Публикувано 15 февруари 2017 Сподели Публикувано 15 февруари 2017 Абе май и ти като мене попадаш на едни майстори Той може да не е разбрал ,че може да има разпънати болтове и следващия път купи едни болтове 70 лева са някъде Според мен не е нормално да стягаш на око с голямата тръба Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mit_slx Публикувано 16 февруари 2017 Сподели Публикувано 16 февруари 2017 Като се шлайфа главата и колко е свалено?....,каква гарнитура се слага ,за да компенсира сваленото.Ако не са разтеглени резбите,болтовете не подпират дъното,наистина няма криво... ''с динамометричен ключ по описаната процедура в ръководството''би трябвало всичко да е о.к.Явно нещо се пропуска.Някога....като минехме 1000км,донатягахме отново ,сега уж по модерни нещата.. :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 16 февруари 2017 Автор Сподели Публикувано 16 февруари 2017 Забравих колко е свалено но беше нещо минимално, май 0.1мм. Гарнитура стандартна, мисля няма ремонтни за този двигател. Сега съм заръчал нови болтове, старите последно не бяха разтегнати, мерил съм лично със шублера. В ръководстовото не пише за донатягане ;)Чакам малко да потпусне времето за да я придвижа до майстора и свалим главата, интересно ми е как се е сдухала и на ке място. Последно беше към 3-ти цилиндър. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
senator Публикувано 16 февруари 2017 Сподели Публикувано 16 февруари 2017 При мен притягаха на 1000 км след смяната Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Atosh Публикувано 25 февруари 2017 Сподели Публикувано 25 февруари 2017 Преди време на Рънара ми изби гарнитурата при 4цил.на маслена магистрала(не го смесваше с антифриза,а само оливаше по блока).Нова гарнитура,шлайфане на глава,мерене на блок,стягане по всички правила.Използвах обаче старите болтове(мерих ги и бяха в допуск).Изкара 15000-20000км и изби на същото място.Сега с нови болтове да видим колко ще изкара.Не съм притягал , макар че се изкушавах. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 26 февруари 2017 Автор Сподели Публикувано 26 февруари 2017 Вчера ми остана време и сменихме гарнитурата (гарнитура + болтове на Payen). Старата гарнитура на говна, на 3 и 4-ти цилиндър пръстените за цилиндрите с язви, отделно от кръг станали на елипси. 2-та цилиндъра бяха пълни с антифриз, маслото на майонеза. Главата и блока нямат кривини. Сега карам с М10Д, ще го сменя след ден-два. С предното масло (5W40) повдигачите причукваха около минутка, с това обаче е бетон, нищо не се чува. Чудя се дали пак с 5W40 да о карам или да налея 10W40?Ще кача и снимки да се види гарнитурата как изглеждаше.Някой викат нишо им няма на гарнитурите но при мен повече от 30 000 не изкарват. Виж ако карам 3 000 на година вярно ще устискат 10години Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MuxoB Публикувано 26 февруари 2017 Сподели Публикувано 26 февруари 2017 M10Д ? Защо си причиняваш нещо такова на колата? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 26 февруари 2017 Автор Сподели Публикувано 26 февруари 2017 Еми да се промие маслената система от сместа на масло с вода. Ще я покарам ден-два и после с хубаво масло. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MuxoB Публикувано 26 февруари 2017 Сподели Публикувано 26 февруари 2017 Не знаех че има подобен процес. Интересно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
chovek69 Публикувано 26 февруари 2017 Сподели Публикувано 26 февруари 2017 Здравейте колеги, извинявам се,но за да не отварям нова тема се включвам в тази, тъй като е близка до моя проблем. Накратко, надува маркучите и естествено майстора се точи да сменя гарнитура и да тества глава. Да, обаче преди две години съм правил основен ремонт на двигателя (преди <20к). Малко след това започна да меши масло с антифриз и айде шлайф на глава,нова гарнитура, нови болтове и поправка на радиатор. Направо съм се видял в чудо с тая кола, а и харчи като за световно. Към момента съм установил следното:1. На студено като я запаля, маркучите се втвърдяват след 2-3 минути, но няма мехурчета в казанчето, дори и при форсиране. От капачката на радиатора (сменена с нова) започва да излиза антифриз, пак след минути.2. pH на антифриза е в норма (7-7,5), лично премерено от мен в лаба, т.е не би следвало да има изгорели газове3. Изглежда, че първа степен на перката ми не работи, включва се само при пуснат климатик (не съм сигурен на колко градуса тр. да се включи и дали има възка)4. Термостатът работиКолата никога не е прегрявана.Има ли нещо друго, което може да се направи преди да се отваря двигателя ? Благодаря предварително ! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
senator Публикувано 28 февруари 2017 Сподели Публикувано 28 февруари 2017 Да смениш майстора При смяната на това което си написал и обработките но главата и блока няма как да не си дойдат нещата на място освен ако не ти е пукната главата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 28 февруари 2017 Автор Сподели Публикувано 28 февруари 2017 Ето снимки, вижда се къде са се пробили металните пръстени около отворите на цилиндите, за геометрията им, особенно на 4-я цилиндър няма да говорим ;)Снимка 1Снимка 2 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
boko84 Публикувано 28 февруари 2017 Сподели Публикувано 28 февруари 2017 Колега, просто от любопитство, от къде я купи последната гарнитура? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dreadx Публикувано 6 март 2017 Сподели Публикувано 6 март 2017 chovek69, какво си налял за охладителна течност? - на мен ми излизаше антифриз, само защото в системата имаше чист антифриз, без да е разреден с вода. След като го разредих 50/50, спря да прелива от казанчето. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
chovek69 Публикувано 10 март 2017 Сподели Публикувано 10 март 2017 chovek69, какво си налял за охладителна течност? - на мен ми излизаше антифриз, само защото в системата имаше чист антифриз, без да е разреден с вода. След като го разредих 50/50, спря да прелива от казанчето.Това е добра идея. Послено в големия студ наистина налях около 0,5Л антифриз концентрат. Ще пробвам да го разредя да видим, но се съмнявам, да е от това. Благодря 1 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.