Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

4-та гарнитура на главата


milenjs

Препоръчано мнение

Преди години (4-5) скъсах ремък и ударих 8 смукателни клапана. Смених ги но оттогава не ми върви с гарнитурите на главата, издухват се. При този първи ремонт не помня каква марка сложих.

След година се издуха и почна да изхвърля водата. Свалихме я, нова гарнитура (Elring) шлайф на главата че имаше малка кривина и газ.

След година и половина - същата работа. Направо опечена гарнитурата, една такава се рони. Викам си попаднал съм на менте. Нова, този път виктор рейнц, главата проверена и не беше крива.

И оня ден пак след година и половина същата история, от аспуха направо мога да правя парна баня. Направо не ми стига акъла защо така се получава. Питах Миро за оригинална гарнитура но няма налична а с доставка а колата ми трябва... Ако нямам възможност да изчакам този път мисля да пробвам с PAYEN . Някой има ли мнение за тази марка и изобще за този ефект при мен?

Направо си мисля да взема и една резервна гарнитура в багажника, след толкова смени и на пътя мога да я сменя за час-два :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Първия път стяга майстора на ръка, втория и третия с динамометричен ключ по описаната процедура в ръководството - затягане, развиване и пак затягане. Според него излишно упражнение с ключа, от 30 години завива болтове и ги усеща колко са стегнати. Чудя се болтове ли да сменя този път...

Най-ме е страх от ментета обаче :(

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, на него не се установява кривина. Възможно ли да съм такъв карък с поне 2 клапави гарнитури? Автомобила е предполагам около 450000

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе май и ти като мене попадаш на едни майстори :) Той може да не е разбрал ,че може да има разпънати болтове и следващия път купи едни болтове 70 лева са някъде :) Според мен не е нормално да стягаш на око с голямата тръба :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като се шлайфа главата и колко е свалено?....,каква гарнитура се слага ,за да компенсира сваленото.Ако не са разтеглени резбите,болтовете не подпират дъното,наистина няма криво... ''с динамометричен ключ по описаната процедура в ръководството''би трябвало всичко да е о.к.Явно нещо се пропуска.Някога....като минехме 1000км,донатягахме отново ,сега уж по модерни нещата.. :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Забравих колко е свалено но беше нещо минимално, май 0.1мм. Гарнитура стандартна, мисля няма ремонтни за този двигател. Сега съм заръчал нови болтове, старите последно не бяха разтегнати, мерил съм лично със шублера. В ръководстовото не пише за донатягане ;)

Чакам малко да потпусне времето за да я придвижа до майстора и свалим главата, интересно ми е как се е сдухала и на ке място. Последно беше към 3-ти цилиндър.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Преди време на Рънара ми изби гарнитурата при 4цил.на маслена магистрала(не го смесваше с антифриза,а само оливаше по блока).Нова гарнитура,шлайфане на глава,мерене на блок,стягане по всички правила.Използвах обаче старите болтове(мерих ги и бяха в допуск).Изкара 15000-20000км и изби на същото място.Сега с нови болтове да видим колко ще изкара.Не съм притягал , макар че се изкушавах.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вчера ми остана време и сменихме гарнитурата (гарнитура + болтове на Payen). Старата гарнитура на говна, на 3 и 4-ти цилиндър пръстените за цилиндрите с язви, отделно от кръг станали на елипси. 2-та цилиндъра бяха пълни с антифриз, маслото на майонеза. Главата и блока нямат кривини. Сега карам с М10Д, ще го сменя след ден-два. С предното масло (5W40) повдигачите причукваха около минутка, с това обаче е бетон, нищо не се чува. Чудя се дали пак с 5W40 да о карам или да налея 10W40?

Ще кача и снимки да се види гарнитурата как изглеждаше.

Някой викат нишо им няма на гарнитурите но при мен повече от 30 000 не изкарват. Виж ако карам 3 000 на година вярно ще устискат 10години :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

M10Д ? Защо си причиняваш нещо такова на колата?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Еми да се промие маслената система от сместа на масло с вода. Ще я покарам ден-два и после с хубаво масло.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знаех че има подобен процес. Интересно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, извинявам се,но за да не отварям нова тема се включвам в тази, тъй като е близка до моя проблем. Накратко, надува маркучите и естествено майстора се точи да сменя гарнитура и да тества глава. Да, обаче преди две години съм правил основен ремонт на двигателя (преди <20к). Малко след това започна да меши масло с антифриз и айде шлайф на глава,нова гарнитура, нови болтове и поправка на радиатор. Направо съм се видял в чудо с тая кола, а и харчи като за световно. Към момента съм установил следното:

1. На студено като я запаля, маркучите се втвърдяват след 2-3 минути, но няма мехурчета в казанчето, дори и при форсиране. От капачката на радиатора (сменена с нова) започва да излиза антифриз, пак след минути.

2. pH на антифриза е в норма (7-7,5), лично премерено от мен в лаба, т.е не би следвало да има изгорели газове

3. Изглежда, че първа степен на перката ми не работи, включва се само при пуснат климатик (не съм сигурен на колко градуса тр. да се включи и дали има възка)

4. Термостатът работи

Колата никога не е прегрявана.

Има ли нещо друго, което може да се направи преди да се отваря двигателя ? Благодаря предварително !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да смениш майстора :) При смяната на това което си написал и обработките но главата и блока няма как да не си дойдат нещата на място освен ако не ти е пукната главата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето снимки, вижда се къде са се пробили металните пръстени около отворите на цилиндите, за геометрията им, особенно на 4-я цилиндър няма да говорим ;)

Снимка 1

Снимка 2

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

chovek69, какво си налял за охладителна течност? - на мен ми излизаше антифриз, само защото в системата имаше чист антифриз, без да е разреден с вода. След като го разредих 50/50, спря да прелива от казанчето.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

chovek69, какво си налял за охладителна течност? - на мен ми излизаше антифриз, само защото в системата имаше чист антифриз, без да е разреден с вода. След като го разредих 50/50, спря да прелива от казанчето.

Това е добра идея. Послено в големия студ наистина налях около 0,5Л антифриз концентрат. Ще пробвам да го разредя да видим, но се съмнявам, да е от това. Благодря 1

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...