Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Mitsubishi , Hyundai, Kia


MuxoB

Препоръчано мнение

Здравейте, колеги!

 

Карайки дори и в България много често можете да се натъкнете на Мицубишо-подобен Хюндай. Например Хюндай Сантамо, което е реплика на Спейс Вагона.

Или Галопер, който е копие на Паджеро! Също така модела на Хюндай Н1 и Спейс Гиър - 1 към 1. Не само визията но и двигатели са еднакви - като параметри

и като външен вид. Разбрах че преди време е имало съюз между трите марки , но честно казано не знам повече. Чудя се дали някой от Вас е по-запознат.

 

Направих си труда да направя един пример с трите модела!

 

mitsubishi_hyundai.jpguploadimage

 

Или линк -

 

https://postimg.org/image/7fzy32hif/

Редактирано от MuxoB
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само с лека поправка - Киа се замесва в нещата доста по-късно, чак през 1998-ма година, когато Хюндай добива 51% от нея, след като Киа обявява фалит през 1997. А че имало съюз между три марки е имало и все още си го има, но не са Мицубиши, Хюндай и Киа, ами Мицубиши, Хюндай и Крайслер и сега се нарича GEMA (Global Engine Manufacturing Alliance). А историята е дълга и интересна. Както повечето от вас знаят, историята на компаниите Мицубиши(634 към 12.2016) започва преди повече от 140 години. А в последните 100 години Мицубиши имат и пръст в автомобилната история на света. Едва през 1970г. обаче се обособява Mitsubishi Motors Company като отделна компания. Тази нова компания, изцяло собственост на досегашната Mitsubishi Heavy Industries се оглавява от един инженер от авиационния отдел - Томио Кубо. Именно г-н Кубо е основния виновник за тези съюзи. Още в началото на 70-те той осъзнава, че трябва да увеличат износа на автомобили. Така на първо време се съюзяват с Крайслер. Отначало Крайслер продават японски автомобили в САЩ и Австралия под техни имена. Малко по-късно, Мицубиши купува изцяло завода на Крайслер в Австралия и го кръщава Mitsubishi Motors Australia, където до 2008ма си произвеждат автомобили за австралийския пазар. Към края на 80-те пък пак заедно с Крайслер основават DSM - Diamond Star Motors в САЩ. Така се ражда и модела Еклипс. Но да се върнем към 70-те отново и към темата Хюндай. До тогава Хюндай сглобяват модела Кортина на Форд, но решават, че е време за първия корейски автомобил. Така през 75-та се появява и той - Хюндай Пони. С дизайн на Джуджаро и задвижване от Мицубиши. И така Хюндай залагат изцяло на технологии от Мицубиши до края на 90-те. До този период силовото предаване е почти 1:1 с това на Мицубиши. Вече от края на 90-те, когато се замесва и Киа, на същата база корейците започват да си доразвиват нещата и вече има по-значителни разлики. Подобна е историята и на малайзийския Протон.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, правилна корекция :D Крайслер от 2014 вече е Фиат-Крайслер, Мицубиши вече е с Нисан, а към Даймлер остава само Фузо

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Да, правилна корекция :D Крайслер от 2014 вече е Фиат-Крайслер, Мицубиши вече е с Нисан, а към Даймлер остава само Фузо

 

Нещата са доста по-дълбоки: Митсубиши не е с Нисан, а само 30%, най-вече заради сглобката на Аутлендер в Рено, което за Рено е отлично, а за Митсубиши - отказ от продуктовата линия. Това доведе до Лансер върху база Аутлендер.

 

П.П. За Киа и Хюндай, това са най-вече търговски и счетоводни трикове - Компаниите са еднолично владение на баща и син.А Митсубиши им "дават" първоначално за сглобка само, а в последствие документация на предхождащите модели за самостоятелно производство:

Галопер е първоначално търговска марка на Митсубиши, Първите понита на Хюндай са с двигател на Митсубиши (12-клапановия на лансер) и пр.

Редактирано от Bogdan Hlebarov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Малко да ъпдейтнеме темата. Гледате горен ляв ъгъл.

 

hkm.jpg

Редактирано от MuxoB
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, може би малко се отклонявам от темата, но открих нещо. Гледах за двигателите 6А13 SOHC и попаднах на това:

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_6A1_engine#6A13

 

Видях това на две места и реших да попитам някой от вас - на всички 6А13 SOHC Галанти ли peak power е до 173 конски сили ? Както аз го разбирам на всички галанти с двигател 6А13 SOHC са им по високи конските сили и въртящият момент от означените по принцип 223 Nm i 163 hp. Става дума само за модела 2.5 V6 24V 1996-2003

Редактирано от japan
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тези 6А13 предназначени за японския пазар са 175hp, при тях липсват някои неща в сравнение с европейските варианти (кнок сензор, егр мисля ...) и еку-то е различно(софтуера).

За същия този пазар има комбинация 6А13 + 4wd.

От каталожните данни вадиш 12-15% и получаваш приблизителната реална мощност/върт.момент стигаща до дупките, за 6А13 с ръчка и в добро здраве.

Редактирано от frantic_
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тези 6А13 предназначени за японския пазар са 175hp, при тях липсват някои неща в сравнение с европейските варианти (кнок сензор, егр мисля ...) и еку-то е различно(софтуера).

За същия този пазар има комбинация 6А13 + 4wd.

От каталожните данни вадиш 12-15% и получаваш приблизителната реална мощност/върт.момент стигаща до дупките, за 6А13 с ръчка и в добро здраве.

 

 

 

И колко прави долу горе това ? Както е прието 163 к.с. 223 Нм или ? И още нещо ако на рама на колата пише "J" не е ли от японския пазар ?

 

Ето тази обява пише 125 kw ( 170 ) к.с.

http://eng.auto24.ee/used/1627079

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И колко прави долу горе това ? Както е прието 163 к.с. 223 Нм или ? И още нещо ако на рама на колата пише "J" не е ли от японския пазар ?

 

Ето тази обява пише 125 kw ( 170 ) к.с.

http://eng.auto24.ee/used/1627079

За EU Галант с ръчка прави около 140hp/190nm на гумите. J във VIN-а значи, че е произведена в Япония.

В обявите може да пише каквото си науми продавача.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 7 месеца ...

Да изтупаме темата. Тук можем да видим 3 мотора почти еднакви на външен с еднакви характериски и параметри.

 

 

 

http://www.img-share.eu/f/images/429/20130706_171107_HDRuV6iI4M.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Между Фиат и Мицубиши има някаква връзка понеже в Англия Фиат продават пикап под тяхната марка , който е същият като Л200.

https://www.fiat.co.uk/fiat-fullback-pick-up

Редактирано от tonino_g3
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да изтупаме темата. Тук можем да видим 3 мотора почти еднакви на външен с еднакви характериски и параметри.

 

 

 

http://www.img-share.eu/f/images/429/20130706_171107_HDRuV6iI4M.jpg

 

Хюндай и КИА са ясни - баща и син.

В далечната1988 политиката на Япония за развитие на региона въведе (най-естествено) върховата Японска технология първо в Корея а по-късно в Малайзия, Тайланд и пр.

Та двигателите са съвсем еднакви, дори помня, как появата на първото "Пони" на българския пазар беше с 12-клапановия бензинов мотор 1.5 на Митсубиши, а след това същия, но вече произведен от Хюндай.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...