Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Моторче за парно


tsonev7

Препоръчано мнение

Здравейте,

 

Вече окончателно ми замина моторчето на парното (което се намира под жабката).

В един магазин ми каза цена от 186 лева, което включва моторчето + перката (не знам дали се продават поотделно по принцип).

Някой купувал ли е такова моторче и цената му като цяло каква е ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така е - едно цяло са. Не зная, дали има начин, да бъде отремонтирано. При мен понякога бучи и оборотите падат драстично. Взех си втора употреба, но изчаквам моето да сдаде багажа и тогава ще пробвам ремонт.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Защо не го свалиш това, дето е полу-умряло -- и да си сложиш здравото, вместо да чакаш да блокира напълно?

 

Може и само с почистване да вземе да се оправи. А ако блокира, може да изгори и да стане сложен и безсмислен ремонтът на моторчето.

 

Да кажем, че си го прежалил това, старото. - а и ако блокира, по-скоро трябва бушонът да изгори, но

 

- ако не успее да изгори бушонът, ще прегрява кабели и връзки - ще товари ел. инсталацията.

Не е желателно да се ползва така.

 

/- ти пак ще си сложиш резервното, ама това няма нужда да го чакаш - после като се свали ще видиш дали има шанс за втори живот, или какъв му е точно случаят./

 

А на колегата с тотално заминалото моторче бих препоръчал също да види ако може да го раздвижи, да го смаже и т.н.

 

Имам едно такова моторче (за друга кола), което беше напълно блокирало. Оста беше на втулки, които бяха запекли с нещо. Разбутахме го и уж тръгна да се върти, ама тегаво. Пускахме ток, харчи много ток и прегряват жиците.. Сложихме вазелин на втулките, повъртя тегаво още малко и като се развъртя -> после си работеше много добре.

 

Докато не реших да го сменя с едно друго, което имах. Ама ей-така го смених, за да видя дали другото няма да е по-добро.

От напълно блокирало, след като го смазахме с вазелин, после си работеше без проблем - година и нещо го въртях на колата.

Редактирано от dreadx
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Защо не го свалиш това, дето е полу-умряло -- и да си сложиш здравото, вместо да чакаш да блокира напълно?

 

Може и само с почистване да вземе да се оправи. А ако блокира, може да изгори и да стане сложен и безсмислен ремонтът на моторчето.

 

Да кажем, че си го прежалил това, старото. - а и ако блокира, по-скоро трябва бушонът да изгори, но

 

- ако не успее да изгори бушонът, ще прегрява кабели и връзки - ще товари ел. инсталацията.

Не е желателно да се ползва така.

 

/- ти пак ще си сложиш резервното, ама това няма нужда да го чакаш - после като се свали ще видиш дали има шанс за втори живот, или какъв му е точно случаят./

 

А на колегата с тотално заминалото моторче бих препоръчал също да види ако може да го раздвижи, да го смаже и т.н.

 

Имам едно такова моторче (за друга кола), което беше напълно блокирало. Оста беше на втулки, които бяха запекли с нещо. Разбутахме го и уж тръгна да се върти, ама тегаво. Пускахме ток, харчи много ток и прегряват жиците.. Сложихме вазелин на втулките, повъртя тегаво още малко и като се развъртя -> после си работеше много добре.

 

Докато не реших да го сменя с едно друго, което имах. Ама ей-така го смених, за да видя дали другото няма да е по-добро.

От напълно блокирало, след като го смазахме с вазелин, после си работеше без проблем - година и нещо го въртях на колата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега!

 

Проблема с моторчето на парното е обща болка за повечето от нас. Възниква поради факта, че оста на турбината е разположена вертикално и при вентилиране на студен и влажен въздух се създава предпоставка конденза дори и да е малко да се концентрира в най-ниската точка - т.е. в долната втулка, където лагерува опашката на ротора. От влагата първоначално поради влошено триене започва да се чува леко "виене", което в повечето случаи в последствие преминава в силен стържещ звук. В повечето случаи, когато вече се е стигнало до тук опашката на ротора вече не лагерува във втулката, а вече ръждата ги е "споила" и направо превърта втулката в гнездото си към корпуса на двигателчето и оттам идва и този силен и неприятен звук.

 

Съветът ми е да не отписваш за сега моторчето. Свали го заедно с турбината и го занеси в специализиран сервиз за ремонт на стартери и алтернатори. Там са специалисти и ще го разглобят, почистят и смажат както трябва и най-малкото дълго време няма да имаш проблем с това. Ако, все пак моторчето не е повредено.

 

Дано да няма повреда на електронния блок, чрез който се захранва моторчето с регулируемо напрежение. Това можеш да провериш с лампа 12 в. присъединена към буксата вместо моторчето.

 

Турбината е добре набита на оста на двигателчето и те съветвам да оставиш изваждането й да направят в сервиза.

 

Аз направих това, което препоръчвам и на теб и за сега вече около година и половина нямам никакви проблеми.

 

Ако, все пак моторчето е вече повредено, можеш да се обадиш на обявите, където се предлагат на части катастрофирали Лансъри. В сайтовете има няколко такива обяви. Там със сигурност цената ще е по-ниска. При получаването от куриера можеш с два кабела веднага да изпробваш моторчето направо чрез захранване от акумулатора на колата.

 

Ако, имаш някакви въпроси - пиши ми на личния профил.

 

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само да питам тук (защото си мисля, че и аз имам същия проблем). Моторчето работи, духа студено, но не и топло, независимо на коя страна е завъртян регулатора. Това ли е случая?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има ли силна въздушна струя? Или го чуваш, че работи (по-скоро бучи), но не духа топло?! И на кой модел?

Редактирано от kesten
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има ли силна въздушна струя? Или го чуваш, че работи (по-скоро бучи), но не духа топло?! И на кой модел?

 

Да, чува се как работи, струята въздух е силна, но e само студена; регулаторът се върти, но топло няма. Лансерът е 2004, комби.

Редактирано от alexxander
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При теб проблема е друг. Някъде бях виждал решението му. Имаше нещо механично откачено, което отваря и затваря клапан. Жило?! Или нещо подобно. Ще потърся и ще пиша. Ако, разбира се, нямаш въздушна възглавница в охладителната система. :)

Разгледай това :

http://faq.lancer-club.ru/Ремонт_тросика_регулятора_отопителя

Редактирано от kesten
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В раздел Аутлендър имаше тема един колега дето му се беше откачило жилото, ако може да се пъхнеш под таблото и да огледаш дали не се е откачило и при теб.

Успех.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ремонт_тросика_регулятора_отопителя

Това го изпиши в гугъл и първите две ще ти дадат представа за проблема

https://www.drive2.ru/l/230068/

https://www.drive2.ru/l/4062246863888246763/

Редактирано от kesten
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Да внеса малко яснота в моя случай. Моторчето работи, но понякога започва да бучи. Това се случва на обороти по-ниски от максималните. Когато го "форсирам" се оправя. Но не е решение. Днес реших да го разглобя. Свалянето от колата е елементарно. Три винта, една букса и една тръбичка. Свалянето на перката също е лесно. Една гайка. Оста е изрязана и перката излиза нагоре с дърпане.

post-9651-000144000 1481437890_thumb.jpg

Отдолу има шайба. На гърба на перката откриваме доста метален прах от работата на моторчето.

post-9651-056035800 1481437933_thumb.jpg

Ваденето на самото моторче от пластмасовия кожух също е лесно. Става ето така :

post-9651-060288800 1481438055_thumb.jpg

По нататък не съм го разглобявал. Следващия ход трябва да е ваденето на оста с ротора и почистване на всичко. Според мен лагерите са ОК, а и в домашни условия нямаше да се справя. Задоволих се с почистване чрез почукване. Резултата:

post-9651-093223500 1481438386_thumb.jpg

Не бях сигурен в ефекта от използването на WD40 за почистването и си го спестих. Но и така има ефект. :)

Редактирано от kesten
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен, проблема идва точно от тези метални и графитени стружки, а не от конденз. Няма никакви следи от ръжда.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте

Четейки темата се поинтересувах и попаднах на това тук

надявам се да е полезно

Сега извън темата, възможно ли е да се увеличи мощността само с подмяната на едно реле, както показват във клипа по- горе?

Някой има ли мнение по въпроса?

Редактирано от b_o_g_o
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Здравейте

Четейки темата се поинтересувах и попаднах на това тук

надявам се да е полезно

Сега извън темата, възможно ли е да се увеличи мощността само с подмяната на едно реле, както показват във клипа по- горе?

Някой има ли мнение по въпроса?

Е за какво ти е повече мощност на тая духалка?!?!?!?! Да няма да го ползваш за сушене на женски коси? Ще се скапе по-скоро, друго не мисля че ще стане.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен, проблема идва точно от тези метални и графитени стружки, а не от конденз. Няма никакви следи от ръжда.

Кестен, ти друга работа нямаш ли бе човек?!?!?! Ти я разглоби и сглоби тая кола 100 пъти! Хахахахаха

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Здравейте,колеги, смених жилото лятото (изработиха ми го по старото) , не искаше да се застопори при завъртане на копчето. От няколко дни парното се редува:топло- студено, при вкарване на обороти на празен ход, топлото се засилва, газта в движение също замръзва. Маркучите са топли, датчика на таблото за температурата не играе, водната помпа и термостата са нови. Ако колегата се справи с проблема по - бързо да драсне в темата. :mitsu-smiley: :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

само да кажа - при мен се оказа, че всичко си е наред. просто клапата заяжда и невинаги може да превключи от топло към студено. Моторчето е здраво.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...