Премини към съдържание

Моторче за парно


tsonev7

Препоръчано мнение

Здравейте,

 

Вече окончателно ми замина моторчето на парното (което се намира под жабката).

В един магазин ми каза цена от 186 лева, което включва моторчето + перката (не знам дали се продават поотделно по принцип).

Някой купувал ли е такова моторче и цената му като цяло каква е ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така е - едно цяло са. Не зная, дали има начин, да бъде отремонтирано. При мен понякога бучи и оборотите падат драстично. Взех си втора употреба, но изчаквам моето да сдаде багажа и тогава ще пробвам ремонт.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Защо не го свалиш това, дето е полу-умряло -- и да си сложиш здравото, вместо да чакаш да блокира напълно?

 

Може и само с почистване да вземе да се оправи. А ако блокира, може да изгори и да стане сложен и безсмислен ремонтът на моторчето.

 

Да кажем, че си го прежалил това, старото. - а и ако блокира, по-скоро трябва бушонът да изгори, но

 

- ако не успее да изгори бушонът, ще прегрява кабели и връзки - ще товари ел. инсталацията.

Не е желателно да се ползва така.

 

/- ти пак ще си сложиш резервното, ама това няма нужда да го чакаш - после като се свали ще видиш дали има шанс за втори живот, или какъв му е точно случаят./

 

А на колегата с тотално заминалото моторче бих препоръчал също да види ако може да го раздвижи, да го смаже и т.н.

 

Имам едно такова моторче (за друга кола), което беше напълно блокирало. Оста беше на втулки, които бяха запекли с нещо. Разбутахме го и уж тръгна да се върти, ама тегаво. Пускахме ток, харчи много ток и прегряват жиците.. Сложихме вазелин на втулките, повъртя тегаво още малко и като се развъртя -> после си работеше много добре.

 

Докато не реших да го сменя с едно друго, което имах. Ама ей-така го смених, за да видя дали другото няма да е по-добро.

От напълно блокирало, след като го смазахме с вазелин, после си работеше без проблем - година и нещо го въртях на колата.

Редактирано от dreadx
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Защо не го свалиш това, дето е полу-умряло -- и да си сложиш здравото, вместо да чакаш да блокира напълно?

 

Може и само с почистване да вземе да се оправи. А ако блокира, може да изгори и да стане сложен и безсмислен ремонтът на моторчето.

 

Да кажем, че си го прежалил това, старото. - а и ако блокира, по-скоро трябва бушонът да изгори, но

 

- ако не успее да изгори бушонът, ще прегрява кабели и връзки - ще товари ел. инсталацията.

Не е желателно да се ползва така.

 

/- ти пак ще си сложиш резервното, ама това няма нужда да го чакаш - после като се свали ще видиш дали има шанс за втори живот, или какъв му е точно случаят./

 

А на колегата с тотално заминалото моторче бих препоръчал също да види ако може да го раздвижи, да го смаже и т.н.

 

Имам едно такова моторче (за друга кола), което беше напълно блокирало. Оста беше на втулки, които бяха запекли с нещо. Разбутахме го и уж тръгна да се върти, ама тегаво. Пускахме ток, харчи много ток и прегряват жиците.. Сложихме вазелин на втулките, повъртя тегаво още малко и като се развъртя -> после си работеше много добре.

 

Докато не реших да го сменя с едно друго, което имах. Ама ей-така го смених, за да видя дали другото няма да е по-добро.

От напълно блокирало, след като го смазахме с вазелин, после си работеше без проблем - година и нещо го въртях на колата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега!

 

Проблема с моторчето на парното е обща болка за повечето от нас. Възниква поради факта, че оста на турбината е разположена вертикално и при вентилиране на студен и влажен въздух се създава предпоставка конденза дори и да е малко да се концентрира в най-ниската точка - т.е. в долната втулка, където лагерува опашката на ротора. От влагата първоначално поради влошено триене започва да се чува леко "виене", което в повечето случаи в последствие преминава в силен стържещ звук. В повечето случаи, когато вече се е стигнало до тук опашката на ротора вече не лагерува във втулката, а вече ръждата ги е "споила" и направо превърта втулката в гнездото си към корпуса на двигателчето и оттам идва и този силен и неприятен звук.

 

Съветът ми е да не отписваш за сега моторчето. Свали го заедно с турбината и го занеси в специализиран сервиз за ремонт на стартери и алтернатори. Там са специалисти и ще го разглобят, почистят и смажат както трябва и най-малкото дълго време няма да имаш проблем с това. Ако, все пак моторчето не е повредено.

 

Дано да няма повреда на електронния блок, чрез който се захранва моторчето с регулируемо напрежение. Това можеш да провериш с лампа 12 в. присъединена към буксата вместо моторчето.

 

Турбината е добре набита на оста на двигателчето и те съветвам да оставиш изваждането й да направят в сервиза.

 

Аз направих това, което препоръчвам и на теб и за сега вече около година и половина нямам никакви проблеми.

 

Ако, все пак моторчето е вече повредено, можеш да се обадиш на обявите, където се предлагат на части катастрофирали Лансъри. В сайтовете има няколко такива обяви. Там със сигурност цената ще е по-ниска. При получаването от куриера можеш с два кабела веднага да изпробваш моторчето направо чрез захранване от акумулатора на колата.

 

Ако, имаш някакви въпроси - пиши ми на личния профил.

 

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само да питам тук (защото си мисля, че и аз имам същия проблем). Моторчето работи, духа студено, но не и топло, независимо на коя страна е завъртян регулатора. Това ли е случая?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има ли силна въздушна струя? Или го чуваш, че работи (по-скоро бучи), но не духа топло?! И на кой модел?

Редактирано от kesten
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има ли силна въздушна струя? Или го чуваш, че работи (по-скоро бучи), но не духа топло?! И на кой модел?

 

Да, чува се как работи, струята въздух е силна, но e само студена; регулаторът се върти, но топло няма. Лансерът е 2004, комби.

Редактирано от alexxander
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При теб проблема е друг. Някъде бях виждал решението му. Имаше нещо механично откачено, което отваря и затваря клапан. Жило?! Или нещо подобно. Ще потърся и ще пиша. Ако, разбира се, нямаш въздушна възглавница в охладителната система. :)

Разгледай това :

http://faq.lancer-club.ru/Ремонт_тросика_регулятора_отопителя

Редактирано от kesten
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В раздел Аутлендър имаше тема един колега дето му се беше откачило жилото, ако може да се пъхнеш под таблото и да огледаш дали не се е откачило и при теб.

Успех.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ремонт_тросика_регулятора_отопителя

Това го изпиши в гугъл и първите две ще ти дадат представа за проблема

https://www.drive2.ru/l/230068/

https://www.drive2.ru/l/4062246863888246763/

Редактирано от kesten
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Да внеса малко яснота в моя случай. Моторчето работи, но понякога започва да бучи. Това се случва на обороти по-ниски от максималните. Когато го "форсирам" се оправя. Но не е решение. Днес реших да го разглобя. Свалянето от колата е елементарно. Три винта, една букса и една тръбичка. Свалянето на перката също е лесно. Една гайка. Оста е изрязана и перката излиза нагоре с дърпане.

post-9651-000144000 1481437890_thumb.jpg

Отдолу има шайба. На гърба на перката откриваме доста метален прах от работата на моторчето.

post-9651-056035800 1481437933_thumb.jpg

Ваденето на самото моторче от пластмасовия кожух също е лесно. Става ето така :

post-9651-060288800 1481438055_thumb.jpg

По нататък не съм го разглобявал. Следващия ход трябва да е ваденето на оста с ротора и почистване на всичко. Според мен лагерите са ОК, а и в домашни условия нямаше да се справя. Задоволих се с почистване чрез почукване. Резултата:

post-9651-093223500 1481438386_thumb.jpg

Не бях сигурен в ефекта от използването на WD40 за почистването и си го спестих. Но и така има ефект. :)

Редактирано от kesten
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен, проблема идва точно от тези метални и графитени стружки, а не от конденз. Няма никакви следи от ръжда.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте

Четейки темата се поинтересувах и попаднах на това тук

надявам се да е полезно

Сега извън темата, възможно ли е да се увеличи мощността само с подмяната на едно реле, както показват във клипа по- горе?

Някой има ли мнение по въпроса?

Редактирано от b_o_g_o
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Здравейте

Четейки темата се поинтересувах и попаднах на това тук

надявам се да е полезно

Сега извън темата, възможно ли е да се увеличи мощността само с подмяната на едно реле, както показват във клипа по- горе?

Някой има ли мнение по въпроса?

Е за какво ти е повече мощност на тая духалка?!?!?!?! Да няма да го ползваш за сушене на женски коси? Ще се скапе по-скоро, друго не мисля че ще стане.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен, проблема идва точно от тези метални и графитени стружки, а не от конденз. Няма никакви следи от ръжда.

Кестен, ти друга работа нямаш ли бе човек?!?!?! Ти я разглоби и сглоби тая кола 100 пъти! Хахахахаха

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Здравейте,колеги, смених жилото лятото (изработиха ми го по старото) , не искаше да се застопори при завъртане на копчето. От няколко дни парното се редува:топло- студено, при вкарване на обороти на празен ход, топлото се засилва, газта в движение също замръзва. Маркучите са топли, датчика на таблото за температурата не играе, водната помпа и термостата са нови. Ако колегата се справи с проблема по - бързо да драсне в темата. :mitsu-smiley: :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

само да кажа - при мен се оказа, че всичко си е наред. просто клапата заяжда и невинаги може да превключи от топло към студено. Моторчето е здраво.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...