Премини към съдържание

Спирачен апарат


Trif83

Препоръчано мнение

Зависи, аз мога за теб не знам.

Трябва да се махне зегерката, която държи маншоните на цилиндърчетата и същите се изваждат после, туйто.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За да извадиш буталата ползвай компресор. Ако накрайника е за почваме на гуми, сложи вентил без игличка, за да контактува със спирачният апарат.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За да извадиш буталата ползвай компресор. Ако накрайникът е за помпане на гуми, сложи вентил без игличка, за да контактува със спирачния апарат.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз така процедирам - с компресор е най-лесно,само да се внимава с пръстите :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Зависи, аз мога за теб не знам.

Трябва да се махне зегерката, която държи маншоните на цилиндърчетата и същите се изваждат после, туйто.

 

Като стана въпрос, моя опит покозва, че тези маншончета противопрашни са виновни за над 90 % от проблемите със заяждането на буталцата. Леглата/жлебовете на супорта в които лягат маншончетете ръждясват, ръждата надува и стяга маншончето /гумата/ около буталото което пречи да се върне след отпускане педала на спирачката. Обърни им внимание.

Редактирано от Krasko
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Включваш първа скорост, дърпаш ръчната, разхлабваш болтовете на колелото и вдигаш колата. Подложи си някакъв пън под гредата на автомобила за сигурност. Сваляш колелото.

Спирачките на нашите коли може да не са много добре реализирани, но пък се работи лесно по тях. Всичко е оправно и разбираемо кое как. Правих ги преди 2 години, но ще опитам да ти дам насоки. Може да ти е от полза.

 

Развиваш болт-водачите. Това са двата болта, които държат супорта към апарата (желязото дето се маха за смяна на накладките). Извади ги напълно. Единият болт-водач е с гумичка. Мисля че беше горния. При мен гумичката остана в апарата и я човрих с една тел половин час докато се закачи. Дотук си свалил супорта и накладките. На галантите дисковете седят на главината като шайби - без допълнителни болтове за пристягане. Просто се измъкват от мястото си (при свален супорт). Изнижи и диска.

Отвий спирачния маркуч от апарата преди да си демонтирал апарата. Като го развиеш го пусни да капе в един буркан например. Ще покапе малко и ще спре, т.е. няма да изтече много спирачна течност.

След това развиваш двата болта, които държат апарата за главината.

 

Моите апарати са с две бутала. Изваждането на буталата чрез компресор става като пъхнеш маркуча на компресора в отвора за спирачния маркуч. Буталцата тръгват да излизат почти веднага. Натискай маркуча към отвора и отхлабвай да съска навън и така на пресекулки по 0,5-0,2 секунди ги вади. Ако затиснеш все едно помпиш гума ще излетят с 200 и дано някой пръст не е на пътя им ... Гърмят като шампанско по нова година. Омотай парцал върху железета, които стърчат от другия край на буталата (на разстояние 5-6 см) за да не се наранят.

Ако едното бутало излезе преди другото, трябва да го върнеш с 2-3 мм обратно и да го придържаш с ръка докато "гръмне" и другото буталце. Може да пробваш да ги измъкнеш на ръка последните 2-3 мм.

На всяко бутало има гумичка. Прегледай за ръжда и язвички по буталцата и цилиндърчетата им. Почисти леглата и на болт-водачите (в супорта). Самите болт-водачи се намазват със специална смазка. Да не е да ги намажеш с грес като сглобяваш. Смазването им става като ги покриеш размазвайки с пръста си хубаво със смазката на тънко, колкото да ги оцветиш. Не слагай много смазка че прави вакуум и задържат спирачките на това колело. Аз ползвах руска смазка в малка тубичка. 7-8 лева мисля че струваше и има материал за мазане на сума ти водачи.

Връщаш апарата, затягаш му болтовете, пъхаш единия болт-водач да хване няколко навивки резба и докато супорта е надигнат над апарата слагаш накладките както са си били. Натискаш супорта надолу, слагаш втория болт-водач, стягаш водачите, слагаш сп. маркуч и притягаш.

Ще трябва да обезвъздушиш спирачките. Би трябвало да "дойдат" само с изкарване въздуха от разглобения апарат. Това ако никой не е натискал спирачката докато ти правиш колата :rolleyes: Моята я обезвъздуших сам когато сменях предните апарати и по-големи дискове.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Развиваш болт-водачите. Това са двата болта, които държат супорта към апарата (желязото дето се маха за смяна на накладките). Извади ги напълно. Единият болт-водач е с гумичка. Мисля че беше горния. При мен гумичката остана в апарата и я човрих с една тел половин час докато се закачи. Дотук си свалил супорта и накладките. На галантите дисковете седят на главината като шайби - без допълнителни болтове за пристягане. Просто се измъкват от мястото си (при свален супорт). Изнижи и диска.

Отвий спирачния маркуч от апарата преди да си демонтирал апарата. Като го развиеш го пусни да капе в един буркан например. Ще покапе малко и ще спре, т.е. няма да изтече много спирачна течност.

След това развиваш двата болта, които държат апарата за главината.

 

 

 

 

Така написано е пълна обърквация ? Предполагам спирачния апарат е абсолютно класически за нашата марка, така че:

 

Щом искаш да свалиш спирачния апарат за ремонт, както колегата е написал, развий спирачния маркуч(където влиза в апарата), остави спирачната течност да се източи в чист съд, след което развий двата водача (въпросните болтове с гумени маншони) - предполагам са ключ 17. Ако не успееш да отделиш апарата, използвай права отвертка като лост и го измъкни.

 

Не е нужно да се сваля супортта (който е хванат с два болта към шенкела - отново 17ки мисля) освен ако не искате да махнете и спирачния диск.

 

Иначе съветите, които е написал Andy Van Der Drift са полезни :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Искам да уточним къде стои водача с гумичката. На моите май бяха отдолу, но питах и Сашо и ми каза да гледам буквите на самите водачи и на супорта и така като се водя,видях че, само единия символ отговаря,но на задните мисля, дойдоха да са отгоре. Вашите как са сложени колеги?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Болт - водачите, на които са монтирани гумени сегменти се слагат от горната страна и на предните и на задните апарати.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всеки водач има символ на главата. Мисля,че са "G" и "L". На супортта също са отбелязани символите, с цел правилен монтаж. Въпросния водач с гумичка е водач "G" и както mmotors написа, се намира от горната страна на апарата, където е и пробката за обезвъздушаване.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всеки водач има символ на главата. Мисля,че са "G" и "L". На супортта също са отбелязани символите, с цел правилен монтаж. Въпросния водач с гумичка е водач "L" и както mmotors написа, се намира от горната страна на апарата, където е и пробката за обезвъздушаване.

 

Корекция

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хм,ами ако на единия водач има гръцката буква Омега и нещо като :mitsu-smiley: на другия, кое е отгоре кое е отдолу или пак да слагам това с гумата отгоре ???

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...