Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Разход масло на Грандис 2.4


Препоръчано мнение

Колега спазвайки изискванията на WV спецификация 507.00 сложих това масло би трябвало да е по подходящо от GM. Не мога да разбера как на едно и също масло един път му дават 15 х.км. после 30 х.км. и накрая 50 х.км. интервал за смяна.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега спазвайки изискванията на WV спецификация 507.00 сложих това масло би трябвало да е по подходящо от GM. Не мога да разбера как на едно и също масло един път му дават 15 х.км. после 30 х.км. и накрая 50 х.км. интервал за смяна.

 

Това масло не е по-подходящо, а правилното вече колега. Тънкият момент който ти убягва е, че не производителя на масло дава пробег на продукта си, а производителя на двигателя дефинира норма и пробег. Ако имаше обикновен PD двигател, щеше да имаш във фиксираният интервал на смяна 15000км/12 месеца (което събитие настъпи по-напред) базовите норми за PD VW 505.01 в SAE 5W-30 / 5W-40 масло.

След Юни 1999г VW въвежда за някой (повечето) двигатели и удължен интервал на смяна. Той се достига с VW 506.01 SAE 0W-30 и VW 507.00 SAE 5W-30.

Понеже твоя двигател е с DPF, ти и в 2-та интервала на смяна имаш една и съща норма VW 507.00. Но ако компютъра ти е заложен да брои от 15000км надолу, то попадаш във фиксираният интервал, ако е заложен да бъде в удълженият, попадаш в удълженият. При последният бордовият компютър следи всичко и дава индикация кога ще бъде следващата смяна. Има едно Но обаче.

В сервизна книжка на Шкода гаранционна съм виждал, Производителя да упомене следното (преразказвам):

- Ако местният дилър прецени че нивото на сяра е по-високо от нормите, то той може да забрани удълженият интервал и да го направи фиксиран, а ако допълнително прецени може и да го намали до 7500 км.

От 01.2009г ужким дизеловото гориво трябва да е евро5, тогава на теоретичен път може маслото да изкара и в удълженият интервал. Аз препоръчвам той да се забрави и да си го сменяш във фиксираният (че и по-рано). Споменах по-горе че това масло е с по-нисък TBN (между 6 и 8) и се влияе страшно много от лошата нафта.

Ще разкажа един емпиричен факт:

Транспортно масло с TBN 16 в Европа (с читава нафта) изкарва 100 000 км. В Африка (с мизерно гориво и прашни условия) издъхва на 8000 км.

Транспортно масло с TBN 11 в Европа (с читава нафта) изкарва 60 000 км. В Африка (с мизерно гориво и прашни условия) издъхва на 5000 км.

 

В сервизната книжка на двигателя трябва да имаш лепенка с баркод (виждал съм я и залепена над резервната гума в багажника). Там търси кодовите:

QG0 / QG2 = фиксираният интервал 15000/1г

QG1 = удълженият

И ще видиш дали освен фиксираният, наистина се препоръчва и удълженият.

Но аз все още залагам на нормалният. След направени множество лабораторни анализи, дори и топ синтетиките едвам достигат 15-20к.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

Разход на масло след изминати 10 х.км. е 600 - 700 гр.с Mitsubishi Diamond Evolution 5W-30 . Нормално ли е и , ако ли не е къде е проблема в избора на правилнто маслото или в колата която вече е на 210 000 км.Няма течове не съм забелязал пропушване.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Разход на масло след изминати 10 х.км. е 600 - 700 гр.с Mitsubishi Diamond Evolution 5W-30 . Нормално ли е и , ако ли не е къде е проблема в избора на правилнто маслото или в колата която вече е на 210 000 км.Няма течове не съм забелязал пропушване.

....нормално е, сега ако смвниш гумички клапани ще намалиш наполовина разхода ......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

....нормално е, сега ако смвниш гумички клапани ще намалиш наполовина разхода ......

 

Смяната им може да се съчетае с регулирането на клапаните , ако се размина само с регулиране тъй като мощността и на високи обороти не е както беше. Въпросите са два как се диагностицира да ли клапаните са за смяна освен измерване на компресията , и на топъл или студен мотор се регулират ?

Редактирано от marin8888
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 6 месеца ...

Някой от колегите с бензинов Грандис да кара(л) с някое от тия масла? Нужно ми е мнение кое ще е по подходящо.

 

RAVENOL HLS SAE 5W-30

 

MOBIL ESP 5W30 5L

Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30

Valvoline SynPower MST C3 5W30

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Колега, ти нали беше карал с истинско масло...Някой беше казал че ENEOS е марката... Аз вече втора смяна правя на по 20 000 км и доливам около 500 - 600 грама през това време...5W30 пълна синтетика на Енеос от магазина на Крайезерна си го купувам...И MIVEC-а работи чудно с него да знаеш...моторът ми е вече на 230 000 км. и сега пак с такова ще го сменям...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега с какво ли не съм я карал и то все Истинско МАЙ. Първо и сложих GM 5W30 от магазина на опел,второто беше http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/mitsu-smiley.gif 5W40 ,третото http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/mitsu-smiley.gif 5W30 с което работеше добре и разхода беше нормален по моята схема . А тя е при смяната на маслото нивото е на макс 4,3 л, след като падне на минимума доливам останалото и така до 15 000 км. Тях също съм ги купувал от http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/mitsu-smiley.gif истински масла в истински туби МАЙ . Четвъртото обаче не стигна и 13 000 км. по моята схема става дума за прехваления MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W30 от него никога повече. Сега сложих YACCO LUBE O 5W30 нещо различно от това във въпроса зададен по горе на когото никой нищо не сподели. Това е първия път когато слагам масло от тази марка и не знам колко отговаря по спецификация за моята кола НО колата работи може би най-добре в сравнение от четирите изброени по горе,ако и разхода е в нормите ще е супер. Махнах двата катализатора на колектора за напред мога да избирам масло по други изисквания , а относно километрите и на моята са толкова .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Последните изисквания с конкретни смазочни норми по API, както и конкретна група и издания по ACEA за долната кола:

Конкретно YACCO LUBE O 5W-30 отговаря и надвишава изискванията и на двете Класификации на моторните масла по експлоатационни свойства API и ACEA, Mid SAPS формула - API SN; ACEA A3/B4-07

 

Mitsubishi, Grandis NA0W, Grandis 2.4, 2004-2011

Manufacturer: Mitsubishi Motors Corporation, Japan

Drive type: f.w.d.

Cylinder capacity: 2378 cc

Power output: 165 HP / 121 kW at 6000 RPM

 

Engine 4G69

Petrol, 4-stroke, 4 cilinder, Line, 4 valves/cyl, liquid cooled

Cylinder capacity: 2378 cc

Power output: 165 HP/121 kW at 6000 RPM

Capacity 4.3 liter

Filter capacity: 0.3 liter

 

Use: Normal

Change 15000 km/12 months

 

OEM recommendation

year-round ACEA A3-98 SAE 0W-30

year-round ACEA A3-98 SAE 0W-40

year-round ACEA A3-98 SAE 5W-40

year-round ACEA A2-96 SAE 5W-40

year-round ACEA A1-98 SAE 0W-30

year-round ACEA A1-98 SAE 5W-30

year-round API: SJ SAE 0W-30

year-round API: SJ SAE 5W-30

year-round API: SJ SAE 5W-40

year-round API: SG SAE 5W-40

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 месеца ...

https://www.drive2.r...11985424515788/

Отново сложих такова но смятам следващият път да пробва с DE.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Приятел, трета смяна правя с ENEOS HYPER PREMIUM 5W30 - даже малко го позабравих това лято, но според мен добре пасва на колата!...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

https://www.ebay.de/itm/7-98-L-6x1-Liter-Castrol-Edge-Professional-Longlife-III-5W-30-5W30/382668826301?hash=item5918d6e6bd:g:XiIAAOSwLuBcESDF

Колеги, това дали става за бензиновия Грандис? Не пише да има тези всички спецификации дето ги изброявате, но на Лансера слагам само от него и съм много доволен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

https://www.ebay.de/itm/7-98-L-6x1-Liter-Castrol-Edge-Professional-Longlife-III-5W-30-5W30/382668826301?hash=item5918d6e6bd:g:XiIAAOSwLuBcESDF

Колеги, това дали става за бензиновия Грандис? Не пише да има тези всички спецификации дето ги изброявате, но на Лансера слагам само от него и съм много доволен.

 

Маслото отговаря на изискванията на производителя. Конкретно е по API SN. Колкото до нормите VW 504.00/507.00 ценителите на масла разпознават формулата като изключително върхова...

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Маслото отговаря на изискванията на производителя. Конкретно е по API SN. Колкото до нормите VW 504.00/507.00 ценителите на масла разпознават формулата като изключително върхова...

Поздрави

Във началото като купих Лансера по съвет на майстора сложих масло 10w40 защото и той си беше на над 200тк, за да не горял масло. Още на следващия ден при студено палене разбрах, че това е грешка. Чуваха се повдигачите на студено. Веднага смених маслото с Castrol Edge 5w30 (което си носех от Германия)и не знам дали си внушавам, но всичките паразитни шумове изчезнаха. От тогава слагам само и единствено от това масло. Сменям маслото на 10 000 и за тези километри не доливам никакво масло.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...