Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Разход масло на Грандис 2.4


Препоръчано мнение

Здравейте колеги,

от както купих Грандиса съм минал 5000км за 4м и вчера с учудване долях около 800гр. което ме притесни.Маслото е GM 10w40.

Споделете при вас колко харчи за 10000км.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

от както купих Грандиса съм минал 5000км за 4м и вчера с учудване долях около 800гр. което ме притесни.Маслото е GM 10w40.

Споделете при вас колко харчи за 10000км.

 

Правилно ти е маслото колега, но може и още, още по-добро за това купе и двигател. Конкретно за използваното от теб масло в хранителният магазин до нас 5л струва под 30 лв. Сега няма да коментирам какво качество се крие зад тази цена с етикет на гръцки отзад. Без да нападам марката масло (казах че е в синхрон с изискванията на производителя ти), ще кажа, че ниските класове масло издъхват след много малко километри (базовото масло е от група 2, най-много 3 по API). Когато присадките се изтощят, маслото става податливо на изпарение. Ако смениш маслото с по-горен клас (пък и било то отново пак SAE 10W-40), много е вероятно при технически изправен двигател разхода ти да намалее. Пробвай.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

от както купих Грандиса съм минал 5000км за 4м и вчера с учудване долях около 800гр. което ме притесни.Маслото е GM 10w40.

Споделете при вас колко харчи за 10000км.

....с това масло - толкова, и колкото повече го ползваш, толкова по лошо за мотора ти.....никога не бих сложил такова масло на такъв мотор, най малкото заради МИВЕК-а ,който,за да работи адекватно, трябва маслото ти да е доста по висок клас.....бих заложил на Мотул 5В30 екоенерджи.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

....с това масло - толкова, и колкото повече го ползваш, толкова по лошо за мотора ти.....никога не бих сложил такова масло на такъв мотор, най малкото заради МИВЕК-а ,който,за да работи адекватно, трябва маслото ти да е доста по висок клас.....бих заложил на Мотул 5В30 екоенерджи.....

Доверих се на познат,но....Ок Ще сменя маслото най-малко с пълна синтетика или , това което ми предложи.А какво представлява МИВЕК разработката към двигателя?

Благодаря.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Доверих се на познат,но....Ок Ще сменя маслото най-малко с пълна синтетика или , това което ми предложи.А какво представлява МИВЕК разработката към двигателя?

Благодаря.

.....5В30 сложи, един от вариантите е Мотул, може и Мобил, Елф и т./н.....но да е 5В30......МИВЕК-а е система за променлив ход на клапаните,т.е. газоразпределението е променливо, а тази система се управялва чрез налягането на маслото чрез един ел.магнитен клапан.......колкото е по бързо маслото ,толкова по адекватно ще работи системата....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Разбирам отлично, хидравлик съм по професия.Ще ги сменя с такова.Подсказаха ми за японско масло ЕНСО, добра презентация има за него...

Редактирано от Добромир
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Разбирам отлично, хидравлик съм по професия.Ще ги сменя с такова.Подсказаха ми за японско масло ЕНСО, добра презентация има за него...

....ENEOS е маслото, но.....вннимавай, че не е точно японско, има и холандско или унгарско......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.....5В30 сложи, един от вариантите е Мотул, може и Мобил, Елф и т./н.....но да е 5В30......МИВЕК-а е система за променлив ход на клапаните,т.е. газоразпределението е променливо, а тази система се управялва чрез налягането на маслото чрез един ел.магнитен клапан.......колкото е по бързо маслото ,толкова по адекватно ще работи системата....

 

Привет:) Пламене и аз да попитам,аз съм със същия двигател има ли значение колата на колко хиляди километра е?

Аз в момента съм на 170хил. и съм с пълна синтетика 5W40 ,трябва ли да премина на 5W30,когато дойде време за смяна на маслото(заради въпросния МИВЕК)или да остана на същото???

И също така на няколко места пишеше,че 5W30 е за по-нови автомобили това дали е така??

 

Мерси

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Привет:) Пламене и аз да попитам,аз съм със същия двигател има ли значение колата на колко хиляди километра е?

Аз в момента съм на 170хил. и съм с пълна синтетика 5W40 ,трябва ли да премина на 5W30,когато дойде време за смяна на маслото(заради въпросния МИВЕК)или да остана на същото???

И също така на няколко места пишеше,че 5W30 е за по-нови автомобили това дали е така??

 

Мерси

.....дали ще е с 5В40 или 5В30, почти няма значение, но аз лично бих предпочел 5В30,предвид това че съм наясно със системите по мотора......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.....дали ще е с 5В40 или 5В30, почти няма значение, но аз лично бих предпочел 5В30,предвид това че съм наясно със системите по мотора......

 

Ясно,значи 5W30 ще се сложи!А марка последно? :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Някой има ли впечатления от това масло ENEOS PREMIUM HYPER 5W30 ? А дали е подходящо за Грандис 2.4 и колко е Японско на тази цена?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

....А дали е подходящо за Грандис 2.4

 

Здравей колега,

Да, по стандарти покрива изисквания на производителя. Подозирам, че въпросният онлайн магазин е copy / paste доста остарял текст. Така и подозирах... Официалният (или последен TDS на маслото е по ACEA A3/B4 (07), което е по-приемливо за мен цък. Да не те притеснява това. Маслото е Mid SAPS формула с TBN между 6 и 8, затова може да покрие само изисквания на ACEA 07. На теб ти трябва ACEA A3-98 стандарта, така че при всички случай имаш надвишаване на стандартите.

По другите зададени въпроси , не мога да взема отношение.

И тия 4л за какво са ти, като двигателя ти ако не се лъжа събира 4,3л?

Поздрави,

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

Да, по стандарти покрива изисквания на производителя. Подозирам, че въпросният онлайн магазин е copy / paste доста остарял текст. Така и подозирах... Официалният (или последен TDS на маслото е по ACEA A3/B4 (07), което е по-приемливо за мен цък. Да не те притеснява това. Маслото е Mid SAPS формула с TBN между 6 и 8, затова може да покрие само изисквания на ACEA 07. На теб ти трябва ACEA A3-98 стандарта, така че при всички случай имаш надвишаване на стандартите.

По другите зададени въпроси , не мога да взема отношение.

И тия 4л за какво са ти, като двигателя ти ако не се лъжа събира 4,3л?

Поздрави,

Благодаря за отговора но сега гледам , че в сайта им дават ENEOS Premium Hyper Multi 5W30 за Грандис 2.4 , а относно литрите смятам да долея 300 мл. от маслото което ми остана от предната смяна Diamond Performance 5W40 от което нямам оплакване да го гори мн. На предния интервал бях го забравил при проверка на нивото установих ,че е под маркера на минимума за пробег от 17,600 км. без да съм доливал по време на пробега. Като план Б е да сложа Diamond Evolution 5W30 .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора но сега гледам , че в сайта им дават ENEOS Premium Hyper Multi 5W30 за Грандис 2.4 , а относно литрите смятам да долея 300 мл. от маслото което ми остана от предната смяна Diamond Performance 5W40 от което нямам оплакване да го гори мн. На предния интервал бях го забравил при проверка на нивото установих ,че е под маркера на минимума за пробег от 17,600 км. без да съм доливал по време на пробега. Като план Б е да сложа Diamond Evolution 5W30 .

 

Такива акробатики са в полза на джоба, но не и на производителността на двигателя. Не че е фатално, но идеята е да ползваш хомогенно масло в него, е именно формулата да бъде една и да отговаря на едни и същи стандарти. Маслото в първия ти пост бе ACEA A3, това с което смяташ да долееш от SAE 5W-40 също е ACEA A3 (до тук съм съгласен по извънредни причини), но това масло цък е от съвсем различна ACEA A5! Моя съвет е да се придържаш към ACEA A3 стандарта. Не съм привърженик на нискофрикционните масла (ACEA A5/B5), ако само те изрично не се изискват. Предпочитам маслото да бъде с висок HTHS, следователно ACEA A3.

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Реших се и днес смених маслото с Mitsubishi Diamond Evolution 5W-30 пък ще видя дали ще има разлика в държанието от 5W-40.

Въпросът е дали е подходящо по тия спецификации които са обозначени на него за двигателите на WV с DPF след като на него не пише 507.00 ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Реших се и днес смених маслото с Mitsubishi Diamond Evolution 5W-30 пък ще видя дали ще има разлика в държанието от 5W-40.

Въпросът е дали е подходящо по тия спецификации които са обозначени на него за двигателите на WV с DPF след като на него не пише 507.00 ?

 

Чакай сега. Ти нали имаш бензинов Grandis 2.4? Тогава маслото трябва да отговаря на ACEA A3 стандарта, и/или и на предходен американски, който към днешна дата маслата ще поддържат API SL, SM, SN. Ако има някоя от тези спецификации става за грандиса. Ако маслото ще се слага на VW DPF, тогава няма няма начин, на етикета да не е изписан VW 507.00. Последният стандарт какво общо има с твоя грандис?

Поздрави

 

ЕДИТ, ей тук цък намирам някакви упоменати стандарти. Същите като на гърба на бутилката ли ти са?

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да имам , на него съм го налял . Но имам и Touran 2.0 TDI с DPF по този повод питах дали става ТОВА за WV , че го карам с GM 5W30 не е от супермаркета , ако има значение от къде съм го купил . Четох стари дискусии във форума но нищо конкретно . Има и други сайтове който дават разни спецификации за WV.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да имам , на него съм го налял . Но имам и Touran 2.0 TDI с DPF по този повод питах дали става ТОВА за WV , че го карам с GM 5W30 не е от супермаркета , ако има значение от къде съм го купил . Четох стари дискусии във форума но нищо конкретно . Има и други сайтове който дават разни спецификации за WV.

 

Ох колега. За грандиса иди дойде, но за VW DPF и 2-те масла са тотално грешни. Това че поддържат ACEA C3 стандарта, не означава че стават за VW. Те и 2-те масла са ACEA C3, но опелското има само дизеловия стандарт за PD 505.01, а това на Mitsubishi изобщо няма по VW (съдейки по картинката ти, на ъпдейтната в последствие формула не знам докато не се изпише черно на бяло).

На теб ти трябва на първо място VW 507.00. Това е смазочна норма най-върховата до сега. От скоро почна да се дава и на SAE 0W-30 масло. Това, че тя (VW 507.00) е стъпнала върху ACEA C3, не означава че първото хванато от гората такова е правилно. Говорим маслото да има смазочна норма VW 507.00, оставяме на страна че ще поддържа и ACEA C3. Обратното не винаги е вярно както си подходил - слагаш ACEA C3 и искаш да е и VW 507.00.

За Touran 2.0 TDI с DPF друга акробатика освен VW 507.00 няма (говоря с грижа към възела)

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ох колега. За грандиса иди дойде,

 

Така ме успокои с този отговор за моя избор на масло та било то и оригинално уж http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/mitsu-smiley.gif. Не знам дали не направих грешка като не отбелязах по напред в темата , че го карам предимно на LPG. Интересен ще ми е отговора ти. По удачно ще е да ми препоръчаш един два варианта масла за следващата смяна като човек който явно ги разбира нещата като спецификации препоръки на производителя и др. който не всеки ги разбира.

Редактирано от marin8888
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ох колега. За грандиса иди дойде,

 

Така ме успокои с този отговор за моя избор на масло та било то и оригинално уж http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/mitsu-smiley.gif. Не знам дали не направих грешка като не отбелязах по напред в темата , че го карам предимно на LPG. Интересен ще ми е отговора ти. По удачно ще е да ми препоръчаш един два варианта масла за следващата смяна като човек който явно ги разбира нещата като спецификации препоръки на производителя и др. който не всеки ги разбира.

 

Здравей колега,

По презумпция всички масла са хубави. Живеем в такива времена, че реномиран производител няма да пусне не една грешна партида на кекав продукт на пазара. По-скоро подхода трябва да бъде как да се избере подходящото масло. Ако е избрано според изискванията на производителя тогава то става правилно, ако ли не - грешно.

1. За граднсиса ти си се спрял на SAE 5W-30 вискозитетн клас, хубаво, отличен е, но не се изисква само и единствено той. Но ако стесним стандартите в една отлична комбинация, то те ще бъдат:

SAE 5W-30, ACEA A3, API SN.

Купеното в момента на Mitsubishi покрива изискванията по 2 от критериите - SAE 5W-30, ACEA A3. Хубаво бе да има и американският стандарт по API SN (последен за сега), но и да го няма не е фатално, имаш другия за Европа ACEA A3. Това масло е (ACEA A3) с HTHS> 3.5, т.е. не е нискофрикционно като онова в по-предни постове. Знаейки горните критерии за SAE 5W-30, ACEA A3, API SN, то можеш да си подбереш масло от марка, която ти вдъхва доверие. Тука малко е като лекарствата. Ако знаеш че температурата се сваля с парацетамол, каквото и прахче от аптеката да вземеш, все ще съдържа тази съставка.

Маслото на Mitsubsihi се води Mid SAPS формула и според някои привърженици е подходяща за газифицирани двигатели (ще прави по-малко нагар в горивната камера и по клапаните). Трябва да се знае обаче, че само FIAT имат специфични стандарти за фабрично излезлите на газ коли. Всички други марки изискват смазочна норма за двигателя, независимо на какво гориво е проектиран. Маслото на Mitsubishi е в съответствие и с 2-те тези.

 

2. За VW DPF плоскостта не е толкова хлъзгава. Маслото на GM освен че не е за DPF (на VW), предлага обикновената норма за PD VW 505.01. Да не говорим че цената му е крайно смешна, 45,90 лв 5л туба клиент. Повтарям 45,90 лв 5л туба клиент. Ся...

За този двигател трябва да избереш само и единствено SAE 5W-30 ; VW 507.00 масло. Най-добре ще бъде, ако в техническият документ на маслото то да има Approval (одобрение) по този стандарт. Това означава, че маслото е изправено в лабораторията на VW, преминало е всички тестове и получава сертификат за качество. Така ще си убеден, че си сложил не само правилното масло, ами и възможно най-доброто. Хубава новина е че маслото е специфично и VW 504.00/507.00 стандарти са най-върховите и масло по тях почти винаги се сертифицира.

 

Горното масло на GM също има стандарт по API, това е API SM (бензинова защита между септември 2004 до 2010г). Този стандарт се изисква за Грандиса. Но той не е сертифициран в лабораторията на API (американският петролен институт). Маслото си има само официално одобрение само по GM Dexos 2 за опелите в Европа. Това е сравнението един стандарт доказан след анализ ли е, или просто го поддържа. Официално одобрените масла например по VW 507.00 трябва да следват скритно критериите на производителя на двигателя. Производителя на масло трябва да състави формулата от определен вид най-качествено базово масло, да добави еди кои си специфични добавки и чак тогава да смее да изпрати проба за лабораторен анализ. А и не трябва през периода на лиценза да променя формулата, иначе могат да му спрат партидата.

 

Надявам се че бях полезен колега. За съжаление не мога да ти препоръчам конкретна марка масло, защото съм професионално обвързан с такава. Помагам само с техническа информация (примера с парацетамола). Надявам се, че ще проявиш разбиране.

Поздрави,

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора,за напред ще знам какво да търся в аптеката. А трябва ли да гледам за някакви витамини в допълнения за това , че карам на газ или чисти да ги ползвам ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора,за напред ще знам какво да търся в аптеката. А трябва ли да гледам за някакви витамини в допълнения за това , че карам на газ или чисти да ги ползвам ?

 

Вече майсторите и/или газаджията ще знае, твоя на двигател трябва ли задължително да се слага система за смазване на клапаните. Имаше и някъде в интернет таблица, кои точно двигатели задължително са за такива.

Колкото до добавки за маслото, всеки производител негласно не ги одобрява. Защото ти купуваш някаква и я слагаш. Но каква е гаранцията че добавките в маслото и добавката за двигателя са съвместими. Идеята е да има колкото се може по-хомогенна смес вътре. Сменяй си маслото според предписанията, и покарвай отвреме на време и на бензин да поддържаш тази система изправна.

Колкото за VW DPF, задължително сменяй бензинонстанцийте. Вярно е че има директива и от Януари 2009г дизела трябва да е Euro5, но не се знае с какво съдържание на сяра е в горивото. Маслото на GM, това на Mistusbishi и бъдещото по VW 507.00 са Low SAPS (или по-точно Mid SAPS формула). Тяхният TBN не е толкова висок (обикновено между 6 и 8), и алкалните добавки в маслото респективно са по-малки, защото се предполага че се използва Евро5 дизел (говоря ако са сложени в дизелов двигател). Ако се съмняваш че горивото е некачествено и то има по-високо съдържание на сяра, това ще увеличи антикорозионните процеси в двигателя, особено ако последните добавки са сдали багажа (защото имат малък TBN). Т.е. при лоша нафта пробега на маслото ще бъде по-къс (с грижа към двигателя) и концепцията logng life е теоритична. На дизела задължително на всяка смяна сменяй горивния филтър. Онзи ден един приятел колата му го остави на пътя - задръстен горивен такъв. Не само че го бе взел по-евтин предната смяна, ами и купува някаква навярно крадена нафта, която само по име е дизел.

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При монтирането на ГИ ми сложиха такава система (била задължителна за японските мотори) за смазване на клапаните която пускаше на около 15 секунди една капка от това така наречено масло на цена 30 лв. за литър. За пробег от около 25 х.км купих 3 бр. при което възникнаха въпроси които ме отказаха от него от типа колко ще ми излезе един ремонт на клапаните ако случайно им стане нещо като в същото време не ти дават гаранция ,че и с него всичко ще е окей с тях. Една капка на 15 секунди на високи обороти кой клапан ще смазва или охлажда както казват не знам. Минал съм вече повече от 20 х.км. без него за сега нямам проблеми , дано така е и за напред.От друга гледа точка казват , че задръства катализаторите това масло. То не знаеш кое да предпазваш и кое да прежалваш.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При монтирането на ГИ ми сложиха такава система (била задължителна за японските мотори) за смазване на клапаните която пускаше на около 15 секунди една капка от това така наречено масло на цена 30 лв. за литър. За пробег от около 25 х.км купих 3 бр. при което възникнаха въпроси които ме отказаха от него от типа колко ще ми излезе един ремонт на клапаните ако случайно им стане нещо като в същото време не ти дават гаранция ,че и с него всичко ще е окей с тях. Една капка на 15 секунди на високи обороти кой клапан ще смазва или охлажда както казват не знам. Минал съм вече повече от 20 х.км. без него за сега нямам проблеми , дано така е и за напред.От друга гледа точка казват , че задръства катализаторите това масло. То не знаеш кое да предпазваш и кое да прежалваш.

 

 

На съседната страница от линка ти намерих тази таблица с проблемните двигатели цък и твоя е вътре.

Колкото до катализатора, в Mid SAPS формулата на Mitsubishi маслото ACEA C3/C2, тези нива на сулфатна пепел, фосфор и сяра са намалени. Сулфатната пепел ще прави по-малко нагар, а фосфора ще атакува по-малко катализатора. За прегарянето на клапаните обаче трябва да кажат майсторите...

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...