Премини към съдържание

Разход масло на Грандис 2.4


Препоръчано мнение

Колега спазвайки изискванията на WV спецификация 507.00 сложих това масло би трябвало да е по подходящо от GM. Не мога да разбера как на едно и също масло един път му дават 15 х.км. после 30 х.км. и накрая 50 х.км. интервал за смяна.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега спазвайки изискванията на WV спецификация 507.00 сложих това масло би трябвало да е по подходящо от GM. Не мога да разбера как на едно и също масло един път му дават 15 х.км. после 30 х.км. и накрая 50 х.км. интервал за смяна.

 

Това масло не е по-подходящо, а правилното вече колега. Тънкият момент който ти убягва е, че не производителя на масло дава пробег на продукта си, а производителя на двигателя дефинира норма и пробег. Ако имаше обикновен PD двигател, щеше да имаш във фиксираният интервал на смяна 15000км/12 месеца (което събитие настъпи по-напред) базовите норми за PD VW 505.01 в SAE 5W-30 / 5W-40 масло.

След Юни 1999г VW въвежда за някой (повечето) двигатели и удължен интервал на смяна. Той се достига с VW 506.01 SAE 0W-30 и VW 507.00 SAE 5W-30.

Понеже твоя двигател е с DPF, ти и в 2-та интервала на смяна имаш една и съща норма VW 507.00. Но ако компютъра ти е заложен да брои от 15000км надолу, то попадаш във фиксираният интервал, ако е заложен да бъде в удълженият, попадаш в удълженият. При последният бордовият компютър следи всичко и дава индикация кога ще бъде следващата смяна. Има едно Но обаче.

В сервизна книжка на Шкода гаранционна съм виждал, Производителя да упомене следното (преразказвам):

- Ако местният дилър прецени че нивото на сяра е по-високо от нормите, то той може да забрани удълженият интервал и да го направи фиксиран, а ако допълнително прецени може и да го намали до 7500 км.

От 01.2009г ужким дизеловото гориво трябва да е евро5, тогава на теоретичен път може маслото да изкара и в удълженият интервал. Аз препоръчвам той да се забрави и да си го сменяш във фиксираният (че и по-рано). Споменах по-горе че това масло е с по-нисък TBN (между 6 и 8) и се влияе страшно много от лошата нафта.

Ще разкажа един емпиричен факт:

Транспортно масло с TBN 16 в Европа (с читава нафта) изкарва 100 000 км. В Африка (с мизерно гориво и прашни условия) издъхва на 8000 км.

Транспортно масло с TBN 11 в Европа (с читава нафта) изкарва 60 000 км. В Африка (с мизерно гориво и прашни условия) издъхва на 5000 км.

 

В сервизната книжка на двигателя трябва да имаш лепенка с баркод (виждал съм я и залепена над резервната гума в багажника). Там търси кодовите:

QG0 / QG2 = фиксираният интервал 15000/1г

QG1 = удълженият

И ще видиш дали освен фиксираният, наистина се препоръчва и удълженият.

Но аз все още залагам на нормалният. След направени множество лабораторни анализи, дори и топ синтетиките едвам достигат 15-20к.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

Разход на масло след изминати 10 х.км. е 600 - 700 гр.с Mitsubishi Diamond Evolution 5W-30 . Нормално ли е и , ако ли не е къде е проблема в избора на правилнто маслото или в колата която вече е на 210 000 км.Няма течове не съм забелязал пропушване.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Разход на масло след изминати 10 х.км. е 600 - 700 гр.с Mitsubishi Diamond Evolution 5W-30 . Нормално ли е и , ако ли не е къде е проблема в избора на правилнто маслото или в колата която вече е на 210 000 км.Няма течове не съм забелязал пропушване.

....нормално е, сега ако смвниш гумички клапани ще намалиш наполовина разхода ......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

....нормално е, сега ако смвниш гумички клапани ще намалиш наполовина разхода ......

 

Смяната им може да се съчетае с регулирането на клапаните , ако се размина само с регулиране тъй като мощността и на високи обороти не е както беше. Въпросите са два как се диагностицира да ли клапаните са за смяна освен измерване на компресията , и на топъл или студен мотор се регулират ?

Редактирано от marin8888
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 6 месеца ...

Някой от колегите с бензинов Грандис да кара(л) с някое от тия масла? Нужно ми е мнение кое ще е по подходящо.

 

RAVENOL HLS SAE 5W-30

 

MOBIL ESP 5W30 5L

Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30

Valvoline SynPower MST C3 5W30

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Колега, ти нали беше карал с истинско масло...Някой беше казал че ENEOS е марката... Аз вече втора смяна правя на по 20 000 км и доливам около 500 - 600 грама през това време...5W30 пълна синтетика на Енеос от магазина на Крайезерна си го купувам...И MIVEC-а работи чудно с него да знаеш...моторът ми е вече на 230 000 км. и сега пак с такова ще го сменям...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега с какво ли не съм я карал и то все Истинско МАЙ. Първо и сложих GM 5W30 от магазина на опел,второто беше http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/mitsu-smiley.gif 5W40 ,третото http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/mitsu-smiley.gif 5W30 с което работеше добре и разхода беше нормален по моята схема . А тя е при смяната на маслото нивото е на макс 4,3 л, след като падне на минимума доливам останалото и така до 15 000 км. Тях също съм ги купувал от http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/mitsu-smiley.gif истински масла в истински туби МАЙ . Четвъртото обаче не стигна и 13 000 км. по моята схема става дума за прехваления MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W30 от него никога повече. Сега сложих YACCO LUBE O 5W30 нещо различно от това във въпроса зададен по горе на когото никой нищо не сподели. Това е първия път когато слагам масло от тази марка и не знам колко отговаря по спецификация за моята кола НО колата работи може би най-добре в сравнение от четирите изброени по горе,ако и разхода е в нормите ще е супер. Махнах двата катализатора на колектора за напред мога да избирам масло по други изисквания , а относно километрите и на моята са толкова .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Последните изисквания с конкретни смазочни норми по API, както и конкретна група и издания по ACEA за долната кола:

Конкретно YACCO LUBE O 5W-30 отговаря и надвишава изискванията и на двете Класификации на моторните масла по експлоатационни свойства API и ACEA, Mid SAPS формула - API SN; ACEA A3/B4-07

 

Mitsubishi, Grandis NA0W, Grandis 2.4, 2004-2011

Manufacturer: Mitsubishi Motors Corporation, Japan

Drive type: f.w.d.

Cylinder capacity: 2378 cc

Power output: 165 HP / 121 kW at 6000 RPM

 

Engine 4G69

Petrol, 4-stroke, 4 cilinder, Line, 4 valves/cyl, liquid cooled

Cylinder capacity: 2378 cc

Power output: 165 HP/121 kW at 6000 RPM

Capacity 4.3 liter

Filter capacity: 0.3 liter

 

Use: Normal

Change 15000 km/12 months

 

OEM recommendation

year-round ACEA A3-98 SAE 0W-30

year-round ACEA A3-98 SAE 0W-40

year-round ACEA A3-98 SAE 5W-40

year-round ACEA A2-96 SAE 5W-40

year-round ACEA A1-98 SAE 0W-30

year-round ACEA A1-98 SAE 5W-30

year-round API: SJ SAE 0W-30

year-round API: SJ SAE 5W-30

year-round API: SJ SAE 5W-40

year-round API: SG SAE 5W-40

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 месеца ...

https://www.drive2.r...11985424515788/

Отново сложих такова но смятам следващият път да пробва с DE.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Приятел, трета смяна правя с ENEOS HYPER PREMIUM 5W30 - даже малко го позабравих това лято, но според мен добре пасва на колата!...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

https://www.ebay.de/itm/7-98-L-6x1-Liter-Castrol-Edge-Professional-Longlife-III-5W-30-5W30/382668826301?hash=item5918d6e6bd:g:XiIAAOSwLuBcESDF

Колеги, това дали става за бензиновия Грандис? Не пише да има тези всички спецификации дето ги изброявате, но на Лансера слагам само от него и съм много доволен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

https://www.ebay.de/itm/7-98-L-6x1-Liter-Castrol-Edge-Professional-Longlife-III-5W-30-5W30/382668826301?hash=item5918d6e6bd:g:XiIAAOSwLuBcESDF

Колеги, това дали става за бензиновия Грандис? Не пише да има тези всички спецификации дето ги изброявате, но на Лансера слагам само от него и съм много доволен.

 

Маслото отговаря на изискванията на производителя. Конкретно е по API SN. Колкото до нормите VW 504.00/507.00 ценителите на масла разпознават формулата като изключително върхова...

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Маслото отговаря на изискванията на производителя. Конкретно е по API SN. Колкото до нормите VW 504.00/507.00 ценителите на масла разпознават формулата като изключително върхова...

Поздрави

Във началото като купих Лансера по съвет на майстора сложих масло 10w40 защото и той си беше на над 200тк, за да не горял масло. Още на следващия ден при студено палене разбрах, че това е грешка. Чуваха се повдигачите на студено. Веднага смених маслото с Castrol Edge 5w30 (което си носех от Германия)и не знам дали си внушавам, но всичките паразитни шумове изчезнаха. От тогава слагам само и единствено от това масло. Сменям маслото на 10 000 и за тези километри не доливам никакво масло.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...