Freerider Публикувано 22 февруари 2016 Сподели Публикувано 22 февруари 2016 Колата ми е галант 2.0 97 година имам я от една година. малко след като я купих забелязах че стои накриво, разликата между преден десен клник и преден ляв е 2см а между зден десен и зден ляв е 1.5см. След щтателно разглеждне установих че преден десен амортисьор не е вкаран до краи в стягата а е леко на криво и засечката кото е като букв "т" е упряла с вертикалната си част до стягата, тоест вертикалната част не е влезла в прореза н стягта а е упряла до него. Управих проблема но коката се уравновеси само с 3мм и сега пак е 1.7см по високо от дясно. Пружините са здрави и изглеждат абсолютно еднакви. Същто така установих че между вска намотка рзликата е приблизително 2мм между предна дясна и предна лява пружина. Чуд се дали е вузможно ако няколко години колата е била с неправилно закрепен десен амортисьор това да е оказало натиск на лявата пружина. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 23 февруари 2016 Сподели Публикувано 23 февруари 2016 Може, в пружините с времето настъпва "умора". Или някога някой е сменил само едната. Затуй като се наложи смяна се сменят и двете. Смени си ги и ще се оправи. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Freerider Публикувано 24 февруари 2016 Автор Сподели Публикувано 24 февруари 2016 Благодаря ти и аз така смятам да направя Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 25 февруари 2016 Сподели Публикувано 25 февруари 2016 Може, в пружините с времето настъпва "умора". Или някога някой е сменил само едната. Затуй като се наложи смяна се сменят и двете. Смени си ги и ще се оправи.......не е ясно, може единия амортисьор да блокира до някъде и да "дърпа" купето надолу или пък да го "подпира" нагоре...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Bogdan Hlebarov Публикувано 25 февруари 2016 Сподели Публикувано 25 февруари 2016 ......не е ясно, може единия амортисьор да блокира до някъде и да "дърпа" купето надолу или пък да го "подпира" нагоре...... Пламка, вземете я при вас на крика; пускайте бавно по 4-5 мм надолу като почне да се криви - мерете по пружините и гледате и амортисьорите веднага ще си каже сам Галанта. Има и по лесен начит - сменя се едно по едно от легналата страна (по вероятно е там) и ..., ама това зависи от бюджета :icon_thumbup: Сега сериозно - като се движиш по Нашенските дупки с по- голяма скорост в завой например - поднася ли, чувсва ли се нестабилност в някой край (отпред/отзад; ляво/дясно) и пр. Пробвай и при по-рязко спиране в завой ... изобщо накарай Галанта да ти подскаже къде е болежката... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Freerider Публикувано 26 февруари 2016 Автор Сподели Публикувано 26 февруари 2016 ......не е ясно, може единия амортисьор да блокира до някъде и да "дърпа" купето надолу или пък да го "подпира" нагоре......значи няма да бързам със смяната на пружините. щтом и амортисьорите са възможност щте дам ощте информация колата е комби, дали е възможно да е от нивоматите на задните амортисьори. Наскоро сменяхме с един приятел реглажните болтове но нищто не забелязахме. Същто така преден ляв амортисьор протече преди няколко месеца. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 26 февруари 2016 Сподели Публикувано 26 февруари 2016 ....... щтом и амортисьорите са възможност щте дам ощте информация колата е комби, дали е възможно да е от нивоматите на задните амортисьори.....от там трябваше да почнеш , почти съм убеден че е от тях.....на няколко пъти са ми идвали с такъв проблем, и все комбита и се е оказвало че е от ам-те...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Freerider Публикувано 27 февруари 2016 Автор Сподели Публикувано 27 февруари 2016 ....от там трябваше да почнеш , почти съм убеден че е от тях.....на няколко пъти са ми идвали с такъв проблем, и все комбита и се е оказвало че е от ам-те...... Ди джей Благодарност за ценната информация която винаги даваш. Много нещта съм научил от твоите публикации. Много маостори съм питал за този проблем но до сега никои не беше споменал за амортисьорите. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Freerider Публикувано 27 февруари 2016 Автор Сподели Публикувано 27 февруари 2016 Някои можели да ми обясни какъв е принципът на работа на здните амортисьори на комбито Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Freerider Публикувано 28 февруари 2016 Автор Сподели Публикувано 28 февруари 2016 Порових се из форума и намерих теми за задните амортисьори с нивомат. И сега след като вече им понаучих принципът у мен изникна въпросът дали е възможно на единия да му работи невомата а на другия да се е развалил и зтова колата да стои наклонена на един краи. Цената за амортисьори с нивимат е умопомръчителна затова ако е в тях проблема щте минавам на вариант седнови или на вариант от комби 2.0 след 2000та до колкото разбрах от тях има модели без нивомати Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
fullfog Публикувано 3 Май 2016 Сподели Публикувано 3 Май 2016 (редакция) Здравейте!По какво се разбира, дали колата е с нивомати или с обикновенни амове?Моето комби е набор-97 и има сравнително същия проблем (като цяло задницата е доста клекнала).Не усещам да имам проблем с амортесьорите (имат си нормален ход).Дали пружините са заминали?Проблема дали би се пооправил ако сложа подложки на пружините, или направо смяната им с нови? Редактирано 3 Май 2016 от fullfog Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 11 Май 2016 Сподели Публикувано 11 Май 2016 (редакция) Нивоматите са доста дебели, примерно 7-8см диаметър (спрямо 4-5 при обикновените) и не могат да се сбъркат. Също така, пружините при системата с нивомат са чист цилиндър, а при нормалното окачване са конус с по-тясна част отдолу. Ако си извадиш оригиналния номер по номера на рамата от този каталог, ще разбереш веднага дали си с нивомати или не. По принцип преди 2000 година болшинството комбита са с нивомат, след това започват да се срещат по-често и с нормално окачване. Нивоматите изпълняват ролята на амортисьори И пружини, 2 в 1 така да се каже - пружините там са много меки и имат само допълваща роля, така че ако единия нивомат е протекъл е нормално да седи килната колата, а ако и двата са приключили, да е виснала задницата - нищо няма да се оправи с пружините, т.к. както казах те само допълват и не носят практически нищо. Сменя се системата с обикновено окачване, има стари теми с парт номера и прочие, аз лично съм писал поне 2-3 пъти.. Тънката част е да се обърне внимание и да се вземат пружини за комби с нормално окачване, а не седанови, понеже и двата вида стават, но със седановите ще кляка колата и при минимален товар в багажника. Също така се сменят чашки, шок тампони, и прахоуловители. Някой от тези неща става да се вземат и втора употреба .. ровете за старите теми, има писано конкретно с парт номера, от къде какво да се купи, цени и т.н .. успех.. Редактирано 11 Май 2016 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.