Премини към съдържание

Оборотите


IVAILO:N

Препоръчано мнение

Здравейте ред-колегията.

Имам Каризма 1.6лтр. ...на студено трудно пали (Бензин) и след броени секунди оборотите са 2 200об./мин.Затопли ли ,след отпускането на газта бързо падат оборотите и на светофара тръгваме с мъка.Забива.Мъчи се с тръгването.....!

Дайте преддложения,моля.

Дебитомер или някой друг датчик излязъл в пред-коледна отпуска!?!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте ред-колегията.

Имам Каризма 1.6лтр. ...на студено трудно пали (Бензин) и след броени секунди оборотите са 2 200об./мин.Затопли ли ,след отпускането на газта бързо падат оборотите и на светофара тръгваме с мъка.Забива.Мъчи се с тръгването.....!

Дайте преддложения,моля.

Дебитомер или някой друг датчик излязъл в пред-коледна отпуска!?!

Има ли газ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моята е 1.6 90 к.с. с газов инжекцион. При тръгване малко забива муцуната и ме дразни това. Последно време сипвам бензин 100 октана от Газпром и сутрин при ниски температури пали от първия път, а преди притрисаше и угасва, на второто въртене палеше. Не знам дали това се дължи на бензина.

Редактирано от MusicMAN
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моята е 1.6 90 к.с. с газов инжекцион. При тръгване малко забива муцуната и ме дразни това. Последно време сипвам бензин 100 октана от Газпром и сутрин при ниски температури пали от първия път, а преди притрисаше и угасва, на второто въртене палеше. Не знам дали това се дължи на бензина.

.......дължи се от запушени дюзи ,а това че с 100 октановия бензин пали от първия път се дължи на факта,че то( бензина )се възпламенява дори и при пикаеща и запушена дюза......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Забива муцуната и на газ, което изключва дюзите да са запушени.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Забива муцуната и на газ, което изключва дюзите да са запушени.

......кога? При студен мотор или при загрял?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При топъл мотор, под 1500 оборота, ако тръгна няма много мощност. Тръгва колата и ако намачкам газта, за да се измъкна от някъде по-бързо, моментно се замисля и тогава ускорява. Говорим за първа предавка.

Редактирано от MusicMAN
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А ламбда сондата?

Моята е така само студена и на бензин.Като достигне работна темп се оправя.

Един добър майстор на ауспуси ми даде съвет на мястото на катализатора(беше махнат) вместо права тръба да има резонаторно гърне.Спира газовете и така ламбдата загрява както трябва .

Проверявал ли си я?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А ламбда сондата?

Моята е така само студена и на бензин.Като достигне работна темп се оправя.

Един добър майстор на ауспуси ми даде съвет на мястото на катализатора(беше махнат) вместо права тръба да има резонаторно гърне.Спира газовете и така ламбдата загрява както трябва .

Проверявал ли си я?

Точно така, аз съм без катализатор така я взех с тръба, и сега като стана по-хладно, ако тръгна веднага да настъпвам педала на газта, придърпва и забива муцуна,и не реагира на пезала на газта /тогава може да търсиш хиляди причини за прекъсването/ в този случай, отпускам педала и изчаквам около 3-5 секунди докато се оправи - оборотите сами се вдигат и след това работи нормално. Като загрее малко всичко е ок. Въпроса е да няма конденз на ламбдата, когато настъпваш педала на газта т.к. подава грешни данни на компа /явно подгряването на ламбдата е заминало и е за смяна/, но колата е газифицирана и ще стане същото след много малко време, а слагане на гърне вместо катализатор едва ли... Чакам 1-3 минути да загрее или тръгвам, но първите 100-150 метра карам без газ /педала/ 1500 оборота, тогава не бива да си в интензивно градско движение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има логика в това, което казвате. Докато правих различни замервания с осцилоскоп и мултиметър закачени за чисто нова ламда сонда, пак се забелязваха аномалии в поведението и. Понякога не сработваше и искаше да се форсира, за да загрее. Моето заключение е, че от там идват всички проблеми. Колата ми е с махнат катализатор и е монтирано някакво подобие на гърне. Може и да е кухо вътре, не знам. Това пречи на сондата да загрее както е проектирана. В следващите версии на Каризма 1997 нататък се забелязва, че са оправили някои проблеми. Сложили са по-високи пружини отзад на окачването, преместили са ламда сондата на изходните колектори, махнали са механичното делко и сигурно още други подобрения има. Просто колите са ни първа версия от модела 1995 година и имат неизчистени проектантски проблеми.

 

 

Моята ламда сонда е нова, писал съм в тази тема за нея http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=35125

За да върви колата нормално се оказа, че трябва да поработи малко на място преди да тръгнете, за да подгрее сондата и да почне да дава сигнал.

 

По пътя на откриване на проблема проверих много работи по колата.

Ще изброя какво бях проверил и не оправя прекъсването:

- Сменени свещи с NGK

- Сменени кабели на свещите TESLA

- Сменен палец ( оригинален от Ratola)

- Сменена дистрибуторна капачка (почти оригинална)

- Диагностика на Елкон на запалителната система ( всичко беше ОК)

- Проверих датчика за температурата на охладителната течност

- Направих самодиагностика, има грешка само за инжекторите, което е нормално при работа на газ

- Свалих пак свещите за проверка

 

Изглеждаха перфектно

 

http://s7.postimg.org/mxbjusa0n/WP_20150424_18_01_37_Pro.jpg

Редактирано от MusicMAN
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А сега да видим дали сме помогнали на колегата :good:

:mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

... За да върви колата нормално се оказа, че трябва да поработи малко на място преди да тръгнете, за да подгрее сондата и да почне да дава сигнал.

... Не ! На студен мотор ламбда сондата не се отчита от ЕКУ-то, и не оказва никакво влияние. Нужно е да се достигне работна температура 80-95 градуса - тогава ЕКУ-то започва да я отчита и да влезе в режим Closed loop.

Проверката на ламбда сондата се прави на добре загрял мотор и се сваля график на празен ход и на 2000 оборота. Измерването с волтметър - не може да даде ясна представа и съответно диагноза.

В тази връзка - предположението на Пламен е валидно (проверка дюзи).

... Направих самодиагностика, има грешка само за инжекторите, което е нормално при работа на газ.

Не е нормално ! Дори и с обикновена АГУ (моята е такава, с емулатор за дюзите)-> няма никакви грешки. Какво остава за газов инжекцион...?

Относно свещите - на картинката наистина електродите на свеща изглеждат перфектно - но не е сниман изолатора/керамиката - там, където се нахлузва наконечника.

... Има ли тъмнокафяви/черни ивички...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Газовата ми няма емулатор за дюзите. Попаднах на кофти газаджия. Запои ми 4 резистора по 100 ома (много касапски наряза новите кабелни снопове) и каза, че така залъгвал компютъра. Това залъгване работеше до скоро, но вече почна да светва лампата за диагностика почти всеки ден.

 

Това прекъсване ми го прави и като я запаля на загрял двигател. Минава на газ и продължава да прекъсва. Ако след това я загася, запаля отново и изчакам да поработи около 20 сек на място преди да тръгна и се оправя.

 

Старите свещи бяха Бош на 10к километри и имаха кафяви кръгчета по горния изолатор на който се нанизват лулите. Кръгчетата са в долната част на изолатора до шестостена за ключа за свещи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...