IVAILO:N Публикувано 20 декември 2015 Сподели Публикувано 20 декември 2015 Здравейте ред-колегията.Имам Каризма 1.6лтр. ...на студено трудно пали (Бензин) и след броени секунди оборотите са 2 200об./мин.Затопли ли ,след отпускането на газта бързо падат оборотите и на светофара тръгваме с мъка.Забива.Мъчи се с тръгването.....!Дайте преддложения,моля.Дебитомер или някой друг датчик излязъл в пред-коледна отпуска!?! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sviliv Публикувано 21 декември 2015 Сподели Публикувано 21 декември 2015 Здравейте ред-колегията.Имам Каризма 1.6лтр. ...на студено трудно пали (Бензин) и след броени секунди оборотите са 2 200об./мин.Затопли ли ,след отпускането на газта бързо падат оборотите и на светофара тръгваме с мъка.Забива.Мъчи се с тръгването.....!Дайте преддложения,моля.Дебитомер или някой друг датчик излязъл в пред-коледна отпуска!?!Има ли газ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
IVAILO:N Публикувано 23 декември 2015 Автор Сподели Публикувано 23 декември 2015 Da Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MusicMAN Публикувано 24 декември 2015 Сподели Публикувано 24 декември 2015 (редакция) Моята е 1.6 90 к.с. с газов инжекцион. При тръгване малко забива муцуната и ме дразни това. Последно време сипвам бензин 100 октана от Газпром и сутрин при ниски температури пали от първия път, а преди притрисаше и угасва, на второто въртене палеше. Не знам дали това се дължи на бензина. Редактирано 24 декември 2015 от MusicMAN Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 24 декември 2015 Сподели Публикувано 24 декември 2015 Моята е 1.6 90 к.с. с газов инжекцион. При тръгване малко забива муцуната и ме дразни това. Последно време сипвам бензин 100 октана от Газпром и сутрин при ниски температури пали от първия път, а преди притрисаше и угасва, на второто въртене палеше. Не знам дали това се дължи на бензина........дължи се от запушени дюзи ,а това че с 100 октановия бензин пали от първия път се дължи на факта,че то( бензина )се възпламенява дори и при пикаеща и запушена дюза...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MusicMAN Публикувано 25 декември 2015 Сподели Публикувано 25 декември 2015 Забива муцуната и на газ, което изключва дюзите да са запушени. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 25 декември 2015 Сподели Публикувано 25 декември 2015 Забива муцуната и на газ, което изключва дюзите да са запушени.......кога? При студен мотор или при загрял? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MusicMAN Публикувано 26 декември 2015 Сподели Публикувано 26 декември 2015 (редакция) При топъл мотор, под 1500 оборота, ако тръгна няма много мощност. Тръгва колата и ако намачкам газта, за да се измъкна от някъде по-бързо, моментно се замисля и тогава ускорява. Говорим за първа предавка. Редактирано 26 декември 2015 от MusicMAN Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
IVAILO:N Публикувано 28 декември 2015 Автор Сподели Публикувано 28 декември 2015 И на газ се мисля Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
san4o pansa Публикувано 29 декември 2015 Сподели Публикувано 29 декември 2015 А ламбда сондата?Моята е така само студена и на бензин.Като достигне работна темп се оправя.Един добър майстор на ауспуси ми даде съвет на мястото на катализатора(беше махнат) вместо права тръба да има резонаторно гърне.Спира газовете и така ламбдата загрява както трябва .Проверявал ли си я? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sviliv Публикувано 30 декември 2015 Сподели Публикувано 30 декември 2015 А ламбда сондата?Моята е така само студена и на бензин.Като достигне работна темп се оправя.Един добър майстор на ауспуси ми даде съвет на мястото на катализатора(беше махнат) вместо права тръба да има резонаторно гърне.Спира газовете и така ламбдата загрява както трябва .Проверявал ли си я?Точно така, аз съм без катализатор така я взех с тръба, и сега като стана по-хладно, ако тръгна веднага да настъпвам педала на газта, придърпва и забива муцуна,и не реагира на пезала на газта /тогава може да търсиш хиляди причини за прекъсването/ в този случай, отпускам педала и изчаквам около 3-5 секунди докато се оправи - оборотите сами се вдигат и след това работи нормално. Като загрее малко всичко е ок. Въпроса е да няма конденз на ламбдата, когато настъпваш педала на газта т.к. подава грешни данни на компа /явно подгряването на ламбдата е заминало и е за смяна/, но колата е газифицирана и ще стане същото след много малко време, а слагане на гърне вместо катализатор едва ли... Чакам 1-3 минути да загрее или тръгвам, но първите 100-150 метра карам без газ /педала/ 1500 оборота, тогава не бива да си в интензивно градско движение. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MusicMAN Публикувано 30 декември 2015 Сподели Публикувано 30 декември 2015 (редакция) Има логика в това, което казвате. Докато правих различни замервания с осцилоскоп и мултиметър закачени за чисто нова ламда сонда, пак се забелязваха аномалии в поведението и. Понякога не сработваше и искаше да се форсира, за да загрее. Моето заключение е, че от там идват всички проблеми. Колата ми е с махнат катализатор и е монтирано някакво подобие на гърне. Може и да е кухо вътре, не знам. Това пречи на сондата да загрее както е проектирана. В следващите версии на Каризма 1997 нататък се забелязва, че са оправили някои проблеми. Сложили са по-високи пружини отзад на окачването, преместили са ламда сондата на изходните колектори, махнали са механичното делко и сигурно още други подобрения има. Просто колите са ни първа версия от модела 1995 година и имат неизчистени проектантски проблеми. Моята ламда сонда е нова, писал съм в тази тема за нея http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=35125За да върви колата нормално се оказа, че трябва да поработи малко на място преди да тръгнете, за да подгрее сондата и да почне да дава сигнал. По пътя на откриване на проблема проверих много работи по колата.Ще изброя какво бях проверил и не оправя прекъсването:- Сменени свещи с NGK- Сменени кабели на свещите TESLA- Сменен палец ( оригинален от Ratola)- Сменена дистрибуторна капачка (почти оригинална) - Диагностика на Елкон на запалителната система ( всичко беше ОК)- Проверих датчика за температурата на охладителната течност- Направих самодиагностика, има грешка само за инжекторите, което е нормално при работа на газ- Свалих пак свещите за проверка Изглеждаха перфектно http://s7.postimg.org/mxbjusa0n/WP_20150424_18_01_37_Pro.jpg Редактирано 30 декември 2015 от MusicMAN Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
san4o pansa Публикувано 30 декември 2015 Сподели Публикувано 30 декември 2015 А сега да видим дали сме помогнали на колегата :good: :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
George_B Публикувано 30 декември 2015 Сподели Публикувано 30 декември 2015 ... За да върви колата нормално се оказа, че трябва да поработи малко на място преди да тръгнете, за да подгрее сондата и да почне да дава сигнал.... Не ! На студен мотор ламбда сондата не се отчита от ЕКУ-то, и не оказва никакво влияние. Нужно е да се достигне работна температура 80-95 градуса - тогава ЕКУ-то започва да я отчита и да влезе в режим Closed loop.Проверката на ламбда сондата се прави на добре загрял мотор и се сваля график на празен ход и на 2000 оборота. Измерването с волтметър - не може да даде ясна представа и съответно диагноза.В тази връзка - предположението на Пламен е валидно (проверка дюзи).... Направих самодиагностика, има грешка само за инжекторите, което е нормално при работа на газ.Не е нормално ! Дори и с обикновена АГУ (моята е такава, с емулатор за дюзите)-> няма никакви грешки. Какво остава за газов инжекцион...?Относно свещите - на картинката наистина електродите на свеща изглеждат перфектно - но не е сниман изолатора/керамиката - там, където се нахлузва наконечника.... Има ли тъмнокафяви/черни ивички... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MusicMAN Публикувано 30 декември 2015 Сподели Публикувано 30 декември 2015 Газовата ми няма емулатор за дюзите. Попаднах на кофти газаджия. Запои ми 4 резистора по 100 ома (много касапски наряза новите кабелни снопове) и каза, че така залъгвал компютъра. Това залъгване работеше до скоро, но вече почна да светва лампата за диагностика почти всеки ден. Това прекъсване ми го прави и като я запаля на загрял двигател. Минава на газ и продължава да прекъсва. Ако след това я загася, запаля отново и изчакам да поработи около 20 сек на място преди да тръгна и се оправя. Старите свещи бяха Бош на 10к километри и имаха кафяви кръгчета по горния изолатор на който се нанизват лулите. Кръгчетата са в долната част на изолатора до шестостена за ключа за свещи. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.