Премини към съдържание

По-шумен ауспух - как и колко $$$$


Andy Van Der Drift

Препоръчано мнение

Шумът от свободно навлизащите отвън емоции при местещият се в пространството галант ми омръзна. Искам да разбера с каква сума пари приблизително ще трябва да се разделя, при положение че искам по-шумен ауспух. Хрумва ми само един "читав" вариант. От гърнето излизат два накрайника. На единият се слага електрически задвижвана клапа с копче вътре в автомобила. Около двата накрайника се слага голям овал хромирано железо с форма да изпълни почти докрай фабрично изрязания отвор в бронята за накрайник на ауспуха.

Погледнато отгоре, отстрани и отдалеч колата ще изглежда все едно има един голям кюнец. Но вътре ще се крият двата накрайника.

Идеята е от единия накрайник да изкарва газовете през серийния заглушител, а от съседния (с клапата) да не излизат газове. Когато се цъкне копченцето клапата се отваря и газовете трябва да преминават (почти) незаглушени.

Когато пътувам сам предпочитам акцентът по отношение шумотевицата в купето да е върху бученето от излизащите изгорели газове. Това би убило други дразнещи ме шумове, а и ми харесва да "бръмчи" когато пожелая разбира се. Не да задейства алармите по всяко време при преминаване покрай спрели автомобили. Само на дълъг път ако не пречи на никого.

Тук може да обсъдим как да се направи заобикалянето на заглушителя и пак да има някакъв заглушител, но с по-едра "цедка" за да се чува.

На някои "яки" коли е направено точно така - RS6, ферари италия и сигурно и други. На RS6 кюнците са по 10 санта диаметър тип овал, но вътре има две накрайничета с нормален диаметър. На "Italia"-та ауспусите са три броя. Производителят не е забравил четвъртия ауспух (нали е с 8 цил.). В режим трак, или де да знам кой беше, почва да бучи и от третия. Иначе от два, с които минава като по тарлъци из града.

Нали серийните коли с бутони за различни режими са на подобен принцип - бутонът спорт активира по-агресивна настройка на двигателя (по-рязко поемане на газта, повече шум от генерацията, по-твърд волан, по-твърдо окачване, кутията сменя за по-малко милисекунди и т.п.).

Ако имах вр мотор и пари, това го правех на секундата. В режим спорт тръгва другата програма на ЕКУ-то с 360 коня, а в нормал - 280 и тихата генерация.

Мечтите са без пари. Интересува ме коя тръба къде трябва да се резне и въобще как би могло да стане.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Шумът от свободно навлизащите отвън емоции при местещият се в пространството галант ми омръзна. Искам да разбера с каква сума пари приблизително ще трябва да се разделя, при положение че искам по-шумен ауспух. Хрумва ми само един "читав" вариант. От гърнето излизат два накрайника. На единият се слага електрически задвижвана клапа с копче вътре в автомобила. Около двата накрайника се слага голям овал хромирано железо с форма да изпълни почти докрай фабрично изрязания отвор в бронята за накрайник на ауспуха.

Погледнато отгоре, отстрани и отдалеч колата ще изглежда все едно има един голям кюнец. Но вътре ще се крият двата накрайника.

Идеята е от единия накрайник да изкарва газовете през серийния заглушител, а от съседния (с клапата) да не излизат газове. Когато се цъкне копченцето клапата се отваря и газовете трябва да преминават (почти) незаглушени.

Когато пътувам сам предпочитам акцентът по отношение шумотевицата в купето да е върху бученето от излизащите изгорели газове. Това би убило други дразнещи ме шумове, а и ми харесва да "бръмчи" когато пожелая разбира се. Не да задейства алармите по всяко време при преминаване покрай спрели автомобили. Само на дълъг път ако не пречи на никого.

Тук може да обсъдим как да се направи заобикалянето на заглушителя и пак да има някакъв заглушител, но с по-едра "цедка" за да се чува.

На някои "яки" коли е направено точно така - RS6, ферари италия и сигурно и други. На RS6 кюнците са по 10 санта диаметър тип овал, но вътре има две накрайничета с нормален диаметър. На "Italia"-та ауспусите са три броя. Производителят не е забравил четвъртия ауспух (нали е с 8 цил.). В режим трак, или де да знам кой беше, почва да бучи и от третия. Иначе от два, с които минава като по тарлъци из града.

Нали серийните коли с бутони за различни режими са на подобен принцип - бутонът спорт активира по-агресивна настройка на двигателя (по-рязко поемане на газта, повече шум от генерацията, по-твърд волан, по-твърдо окачване, кутията сменя за по-малко милисекунди и т.п.).

Ако имах вр мотор и пари, това го правех на секундата. В режим спорт тръгва другата програма на ЕКУ-то с 360 коня, а в нормал - 280 и тихата генерация.

Мечтите са без пари. Интересува ме коя тръба къде трябва да се резне и въобще как би могло да стане.

Само щуротии ти в главата. Може да се преработи съществуващата изпускателна система срещу около 1300 лв. Може и да си сложиш по-широка права тръба на 63 мм. и едно крайно гърне, което на дълъг път да заглушаваш "хардуерно" с поставянето на заглушител в накрайника. И последното и то 1000 лв.

Редактирано от SLX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Резваш фланците на състествуващата генерация(безплатно),после купуваш за около 60-80лв 6метра неръждаема тръба фи 54х1.5 за около 20-30лв 4-5 колена неръждаеми и 2кв.м. неръждаема ламарина за 150лв. всичко около 200-250лв. и си правиш тръбите по старата генерация.Требе само аргонов апарат ако нямаш те тва е проблем,иначе за ден два сам си готов и всичко излиза мноого по ефтинко от 1000лв.Успех с начинанието :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Резваш фланците на състествуващата генерация(безплатно),после купуваш за около 60-80лв 6метра неръждаема тръба фи 54х1.5 за около 20-30лв 4-5 колена неръждаеми и 2кв.м. неръждаема ламарина за 150лв. всичко около 200-250лв. и си правиш тръбите по старата генерация.Требе само аргонов апарат ако нямаш те тва е проблем,иначе за ден два сам си готов и всичко излиза мноого по ефтинко от 1000лв.Успех с начинанието :mitsu-smiley:

 

Не е нужен аргонов апарат едно МИГ-МАГ с телоподаващо по-ново (почети всички заварчици имат вече, защото и китайците ги правят). Та хващаш някой с такова, ако можеш да заваряваш се хващаш сам, хубаво е да четеш от вътре на капака таблицата - там пише за неръждавейката, да кажем AlSi304, какви режими и каква газова среда (напр. добре се получава при тънките ламарини с 85% CO2 и 15% Ar, но не ползвай тел под 1мм), а сега са се навъдили апарати с допълнително накъсване на дъгата при които не нужен майстойрлък.

Редактирано от Bogdan Hlebarov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нещо такова мисля как да се направи:

 

Заглушителят да се преправи да завършва с два накрайника, като на единият да има байпас за директно излизане на газовете през втория накрайник. Пак така отваряне на етапи. В ютюб излизат много клипове с electric exhaust cutout или wirelles remote exhaust system.

Тук има една дама с FTO.

 

Хиляди го правят. Значи хиляди сме любителите на хубавия звук, т.е. на щуротиите :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не е нужен аргонов апарат едно МИГ-МАГ с телоподаващо по-ново (почети всички заварчици имат вече, защото и китайците ги правят). Та хващаш някой с такова, ако можеш да заваряваш се хващаш сам, хубаво е да четеш от вътре на капака таблицата - там пише за неръждавейката, да кажем AlSi304, какви режими и каква газова среда (напр. добре се получава при тънките ламарини с 85% CO2 и 15% Ar, но не ползвай тел под 1мм), а сега са се навъдили апарати с допълнително накъсване на дъгата при които не нужен майстойрлък.

Ако искаш да стане кадърно,само с Виг апарат.Газта се казва Cоrgon,и не е за тънки ламарини а за такива с малко по-високо съдържание на легиращ елемент в състава си,в случая неръждавейката не е с малко съдържание а с високо.След изстиване на заварката се намазва с киселина и се измива и полира на ръка с киченце,за да не ръждяса .Опит в заварянето,ммдаа иска се поне малко :rolleyes: ,иначе ще вземе от тръбите да съска,или в най лошия случай да се скъсат .Поздрави :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За кадърно "заваряване" трябва майстор. Става с всички познати методи и точните основен материал и флюс. Може и Пенетрант тест да се прави, ако щете.

Но тук въпроса е, каква цел гоним:

Теста отпада, тъй като заварката трябва да е с много големи шупли, за да "съска", а е скъп!

Съвременните технологии на заваряване изискват при ниска квалификация на заварчика, комбиниран МиГ-МаГ апарат с двойно инвертиране, както писах по горе. С него е достатъчно да можеш да държиш ръкохватка и да я движиш по контура. Апаратът, както се казва "сам си разнася" заваръчния материал.

За газовата среда - не е толкова важно да е точната смес и как му викат заварчиците на газа - има норми по които се определят наименованието и маркировките на бутилките.

Важно е да се знае, че неръждавейката с горепосочената от мен смес за газова среда дава доста добра повърхнина и може да се шлайфа и даже полира сравнително лесно.Ако говорим за най-добро качество на заварка при неръждавейката AlSi 3xx - получава се в газова среда с наличие на 2-5% О2, но това също не е необходимо в случая.

 

Така че - ентусиастите могат спокойно да си сметнат фитинги, тръба, ламарина и да почват :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Темата не е за заваряне или заваръчни апарати,но нека не се залъгват незапознатите в тази сфера колеги.Газта е да защитава тела или при аргоновото Волфрама,както и заваръчния шеф.А това AlSi-не е неръждавейка,неръждавейката е CrV... ,нека колегата сам прецени дали може да се справи с направата на генерацията.Към колегата Bogdan Hlebarov -не се опитвам да правя полемика а да дам правилния съвет на човека пуснал темата,а може да помогне и на други колеги,все пак се занимавам от 17г. със заваряване.Дано не ме разберете погрешно, :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А за спокойствието на другите хора мислите ли с тези "по-шумни ауспухи"?

В блока, в който живеех имаше едно леке, естествено с VW ГУолф.

Сутрин като тръгваше за работа около 06:00АМ с ауспуха активираше поне 5-6 аларми на паркинга. Вечер, на връщане от чалга клуба- същата работа. Дори когато кошницата работеше на празни обороти се чуваше на 7 етаж.,

Казах му няколко пъти да си вкара кошницата в шумови норми, ама не- така бил харесвал :icon_doh: С мъка се сдържах да му загрея врата.

Тъкмо бях вербувал един елемент (съсед,) аз да инвестирам в един флакон полиуретанова пяна, а той да има грижата да му я достави в ауспуха :) и се преместих...

Но ноу-хауто е вече предадено, така че не се знае.

 

Та идеята ми е: когато си доставяте удоволствие, помислете дали не накърнявате правата на околните.

Освен че е незаконно де.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Темата не е за заваряне или заваръчни апарати,но нека не се залъгват незапознатите в тази сфера колеги.Газта е да защитава тела или при аргоновото Волфрама,както и заваръчния шеф.А това AlSi-не е неръждавейка,неръждавейката е CrV... ,нека колегата сам прецени дали може да се справи с направата на генерацията.Към колегата Bogdan Hlebarov -не се опитвам да правя полемика а да дам правилния съвет на човека пуснал темата,а може да помогне и на други колеги,все пак се занимавам от 17г. със заваряване.Дано не ме разберете погрешно, :rulez:

 

Колегата Adndy много добре знае какви фабрични "ускорители" на изгорели газове има, дори смятам, че има ориентация и за цената им. Та темата наистина е основно за материал и заваряване, предвид питането му за цена :) - по-евтино е предложеното по-горе "Направи си сам".

По отношение на материала: Неръждаема стомана (популярно неръждавейка; Stainless steel) е всяка Fe-C сплав при която корозията във времето е пренебрежимо ниска:

1. така наречената Алпака е прародителя на неръждавейката, но поради по-високата цена и ред по-лоши характеристики е изместена от така наречения Алсифер, и двете са базирани на Al-Si стомани и се означават AlSiXXX, където цифрата ХХХ определя съдържанието на легиращите елементи. Забележка: в България супер погрешно е наричана Хром-никел, тъй като те са само легиращи елементи.

2. AlSi 3XX са "нормални" неръждаеми стомани с по-високо съдържание на никел и практически незабележимо окисляване. Недостатък - никаква механична якост

3. AlSi 4XX са неръждаеми стомани с високо съдържание на Cr. Теса силно износоустойчиви, но се окисляват във времето, като образуват петна и след време - ръжда. Повечето от тях подлежат на термо-обработка, след която придобиват много добра механична якост.

Специално към изпълнителя на генерацията - трябва да подбере измежду марките AlSi 3XX, според вида на елемента и бюджета, с който разполага.

 

Хром-ванадиевите Cr-V стомани нямат нищо общо с неръждавейката - те са с много висока мех. якост, но за да не се окисляват най-често се никелират. Най-важното им приложение е при ръчни инструменти, които ако се поддържат в омаслена среда, никога не ръждясват. От тях в никакъв случай не се правят конструкционни елементи.

 

Отново за Andy - Моето мнение, ако си се навил да изпълниш генерацията сам: Едно много добро решение за неръждавейка е AlSi341. Много добри показатели дава при големи температурни амплитуди, много добра киселино-устойчивост и добра "склонност" към заваряване. Недостатък - липсва блясък, което се дължи на по-ниско съдържание на Ni, но пък се превръща в +, когато говорим за заваръчни шевове по целия контур.

 

Сега към колегата със 17-год. опит в заваряване: Заваряването ведно с термо-обработката на стоманите е една от най-сложните части на Металознанието. Без да се заяждам - но държане на ръкохватка не е заваряване. За качествено изпълнение на заварена конструкция (КАКВАТО В СЛУЧАЯ НЕ Е ПРЕДМЕТ НА ОБСЪЖДАНЕ) е необходим технологичен процес, описан специалист Инженер по заваряване: WPS -> WPQR .

 

Отново за Andy - Не се плаши, заварките в твоя случай са най-малкия ти проблем - вземай материалите и действай. А на края чакаме клипче СЪС ЗВУК, какво се е получило. :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...

На теб нали няма да ти бръмчи? За твое сведение колите без крайно гърне бръмчат поносимо. Даже не включват аларми. Никой не говори за гърмене и трещене, за каквото сигурно си мислиш. Ми аз мога да мина покрай блока ти с мотор в 1 през нощта, да набия 4-5-6- прекъсвача, да гръмна още толкова пъти да излезе 1 педя огън и като отпраша, кво? Ама правя ли го - НЕ :icon_rock:

На мен пък ми харесва агресивния (спортен) звук придружен от няколко мини пукотевици при връщане на предавка.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

На мен пък ми харесва агресивния (спортен) звук придружен от няколко мини пукотевици при връщане на предавка.

 

Е нали и аз за това говорех в моя пост "на мен така пък ми харесва" :):):)

Въпрос на гледна точка и отношение...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да се сдържа да не вметна..."Пази боже от инженери" .Всички са капацитети,ама като допре до изпълнението и,.... абе чекай да видим дали нема некой дето знае да го направи.Ами нали пишете разни глупости къде ли не,как трябвало да се направи ама с какви материали и с какъв добавъчен материал и т.н. ... нека модераторите ако сметнат за нужно да изстрият мненията ми,че може и да объркам с некомпетентното ми мнение човека който е поискал помощ.Пък ако му стиска нека слуша инженера

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да се сдържа да не вметна..."Пази боже от инженери" .Всички са капацитети,ама като допре до изпълнението и,.... абе чекай да видим дали нема некой дето знае да го направи.Ами нали пишете разни глупости къде ли не,как трябвало да се направи ама с какви материали и с какъв добавъчен материал и т.н. ... нека модераторите ако сметнат за нужно да изстрият мненията ми,че може и да объркам с некомпетентното ми мнение човека който е поискал помощ.Пък ако му стиска нека слуша инженера

 

Няма как да не отвърна на спама - С доста инженери по заваряване съм работил. Демонстрациите на новите апарати също се правят от инженери по заваряване, защото могат не само ръкохватка да държат. И слава богу, щото ако ти заваряваш Cr-V стомани, пази боже от майсторлък. Не съм видял някой майстор да е конструирал нещо, освен ако не си мисли "наплюта" заварка за изобретение. Ако ми трябваше да правя такова изпълнение 100% щях да се доверя на такъв инженер. Както писах по-горе, това е една от най-сложните материи в металознанието и за нея се ходи на училище, а ти явно си сбъркал училището.

 

Извинявам се за спама, ама аман от неграмотни некадърници.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...Както писах по-горе, това е една от най-сложните материи в металознанието и за нея се ходи на училище, а ти явно си сбъркал училището.

 

Извинявам се за спама, ама аман от неграмотни некадърници.

Колега, извинявай че се намесвам, ама тук вече си за сериозно предупреждение от модераторите. Не си чел правилата на форума. Все пак до този пост добрият тон не е нарушен от никой. Друго ми прави впечатление - погледни датата на твоята регистрация, броя мнения които имаш, после погледни тези на свето и на SLX, с който в друга тема пак нещо се сдърпа, и си направи изводи, по-точно си постави някакви граници на своята компетентност.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, извинявай че се намесвам, ама тук вече си за сериозно предупреждение от модераторите. Не си чел правилата на форума. Все пак до този пост добрият тон не е нарушен от никой. Друго ми прави впечатление - погледни датата на твоята регистрация, броя мнения които имаш, после погледни тези на свето и на SLX, с който в друга тема пак нещо се сдърпа, и си направи изводи, по-точно си постави някакви граници на своята компетентност.

 

Колега, погледни качеството на мненията - SLX си е спамър. - по статистика на форума - повечето му изказвания са заяждане с изказващите се любители на Митсубиши

 

Колко мнения има някой, а още повече дата на регистрация, не е от значение - от количествени изменения стигнахме до социализъм.

Давам си мнението по компетентност - занимавам се с доста по-сложни неща от списания за коли от доста години и ме дразни не простотията, а глупостта.

 

За добрия тон - назоваването на неграмотността не обида или лош тон, още повече показана на показ.

Репликата ми е точен отговор на абсолютно погрешното му изказване за вида на стоманите, последвано от "пази боже от инженери"

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, погледни качеството на мненията - SLX си е спамър. - по статистика на форума - повечето му изказвания са заяждане с изказващите се любители на Митсубиши

 

Колко мнения има някой, а още повече дата на регистрация, не е от значение - от количествени изменения стигнахме до социализъм.

Давам си мнението по компетентност - занимавам се с доста по-сложни неща от списания за коли от доста години и ме дразни не простотията, а глупостта.

 

За добрия тон - назоваването на неграмотността не обида или лош тон, още повече показана на показ.

Репликата ми е точен отговор на абсолютно погрешното му изказване за вида на стоманите, последвано от "пази боже от инженери"

Габровски докторе, ще съм много щастлив да обсъдим на чай с коняк авомобилните ни занимания и егоцентрични изблици. Дотогава моля възпитан тон. Между другото имам заваръчен апарат и безшевни тръби и съм готов да ги предоставя за проба.

Редактирано от SLX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Май ще си говорим за марки стомани и легиращи.

Тук съм в свои води, нали съм металург, все пак :).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif

Май ще си говорим за марки стомани и легиращи.
Тук съм в свои води, нали съм металург, все пак :).

Аз пък съм металист, само Гард, Геви и траш меДъл, пожалуйста :icon_rock: :icon_rock: :icon_rock:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Между другото имам заваръчен апарат и безшевни тръби и съм готов да ги предоставя за проба.

 

Този вариант го предложи на Andy, ама човека питаше и колко пари ще му струва, пиши му - той е ентусиаста. Между другото не е необходимо тръбите да са безшевни.

 

Габровски докторе, ще съм много щастлив да обсъдим на чай с коняк авомобилните ни занимания и егоцентрични изблици. Дотогава моля възпитан тон.

 

Пия вино, автомобилът не ми е занимание, а безотказно средство за придвижване (затова карам само Митсубиши), а егоцентризма в днешно време е необходим дори. От доста време не се опитвам да доказвам нищо - достатъчно съм се образовал, квалифицирал, ... остави; съм доста завършени проекти зад гърба си, ... който иска да гледа и слуша ...

 

Май ще си говорим за марки стомани и легиращи.

Тук съм в свои води, нали съм металург, все пак :).

 

Не е лошо тогава, да ограмотиш, колегата "Т.Минтов", поне за основните групи стомани, щото ако той си беше направил труда в интернет да чукне въпросче за тях, нямаше да поства тези откровени глупости.

Редактирано от Bogdan Hlebarov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Май ще си говорим за марки стомани и легиращи.

Тук съм в свои води, нали съм металург, все пак :).

Айде казвай, да видим дали си ходил в правилното училище :icon_thumbup:

Аз си направих труда да чукна в интернет и разбрах, че AiSi не е някакво химично съединение от рода да алуминий и силиций, а е всъщност American Iron and Steel Institute, т.е някакъв американски стандарт за стоманите, подобно на SAE при маслата. Или греша? Но темата изобщо не е затова. Всяка теоретична информация, поднесена в такъв менторски стереотип, остава неразбрана и неоценена. Затова посъветвах колегата Bogdan Hlebarov да си постави някакви граници.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Айде казвай, да видим дали си ходил в правилното училище :icon_thumbup:

Аз си направих труда да чукна в интернет и разбрах, че AiSi не е някакво химично съединение от рода да алуминий и силиций, а е всъщност American Iron and Steel Institute, т.е някакъв американски стандарт за стоманите, подобно на SAE при маслата. Или греша? Но темата изобщо не е затова. Всяка теоретична информация, поднесена в такъв менторски стереотип, остава неразбрана и неоценена. Затова посъветвах колегата Bogdan Hlebarov да си постави някакви граници.

 

Колегата е написал ALSI (AlSi), а не AiSi.

Става въпрос за Al-Si-Fe сплав.

Не съм много убеден, че строго погледнато тези сплави могат да се отнесат към стоманите, които по обща дефиниция са сплав на желязо и въглерод, в която съдържанието на въглерод се колебае в границите от 0,025% до 2,14%.

 

P.S. Границите за съдържание на въглерод 0,025% до 2,14% е според Fe-C диаграма

 

American Iron and Steel Institute: Американски институт по желязо и стомана.

 

US стандарт за стомани: ASTM

Редактирано от Т. Минтов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Стомана е, тъй като съдържанията на въглерод и желязо са според условната дефиниция, но нещо повече - всички механични показатели за тази група сплави ги присъединяват към стоманите.

А и нека се доверим на Германците и Американците, все пак са най-добри в ,металургията: по ASA (респективно и по ISO) групата е записана "Stainless steel", а по DIN - "Rostfrei staal" (разбира се "о"-то е с две точки отгоре). Та поради това се наложило понятието стомана и за тази група.

 

По отношение на теорията - това е минимума информация, който е необходим за да се прецени технологията на заваряване, респективно да си направи сметката за необходимото финансиране. А именно това питаше нашият ентусиаст. Ако е въпрос само до шума - това е. Ако иска Andy, обаче може покрай по-шумната генерация да добие малко повече мощност - с фабричен Марвинг около 8%, ако изпълни задоволително технологията му в домашни условия може да се радва и на 5%.

Пробвай, може да постнеш и клипове тук :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Стомана е, тъй като съдържанията на въглерод и желязо са според условната дефиниция, но нещо повече - всички механични показатели за тази група сплави ги присъединяват към стоманите.

А и нека се доверим на Германците и Американците, все пак са най-добри в ,металургията:................

 

Не споря, просто казах, че не съм убеден :). Имаше и ограничение на общия процент легиращи, над който материалът вече не е стомана, а някаква сплав, но за съжаление съм го забравил. Механичните показатели сами по себе си като критерий не са достатъчни да се причисли някой материал към стоманите.

 

Колкото до последното твърдение, ми се струва много дефинитивно :). Превъзходната степен е много задължаваща.

Не че са лоши специалисти, но руснаците хич не са за пренебрегване. И в металургията, и в заваряването.

Редактирано от Т. Минтов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма невъзможни неща,спомням си на мен като ми влезе тази муха в главата преди години с какъв кеф и мерак си направих такава клапа.Ровичках се в разни сайтове за такива клапи но цените бяха убийствени и понеже не ми излизаше мухата от главата трябваше да направя нещо по въпроса.Единствено с ел. управлението не стана защото температурата е висока и направих клапата с пружина и ръчка която отваря клапата отвътре.

http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=45&t=8178

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...