Премини към съдържание

Не е садо-мазо....но може и да греша?:)


vlad

Препоръчано мнение

Става дума за една история с ремък (ангренажен), черни пластмасови капаци и.... лошо свършена автомонтьорска работа. :icon_censored: Сега, когато всичко е зад гърба ми, мога да се нахиля и да си повторя за кой ли път, че съм страхотен късметлия:) Но разбрах това със сигурност само преди ден.... А преди това?

Историята. Покрай празниците (около 24-ти май) се поразходих до Варна и на връщане ми се случи нещо, което досега не познавах, като емоция. Наложи се да спра в аварийната лента на магистралата, да поставя зад колата светлоотразителен триъгълник и да се правя, че не забелязвам злорадите погледи на всички шофьори на ауди-та, мерцедеси и bmw-та, които бях издухал преди това. Срам за марката - аварирал Галант на пътя...дано не се е намерил папарак, който да е заснел колата ми, качена върху камьона на пътната помощ. Още се изчервявам, като си спомня за това.:)

Предисторията. Както си карах на автопилот (с около 140 км/час), изведнъж ускорението ми изчезна... Не загрях веднага какво става, но насочих плавно автомобила встрани и докато разсъждавах върху сложната комбинация от проблеми и облаги, които законът за инерцията носи, забелязах, че контролните лампи по таблото ми светят, а двигателят е изгаснал. След като спрях, опитах естествено да запаля....един, втори...трети път. Това май не беше моят автомобил....държеше се, като недостъпна мадама по време на серенада. Бях виждал, че когато нечии автомобил не върви, шофьорът слиза, отваря предния капак и обезателно започва да бърника разни нещица вътре. Не бях сигурен, че зная кое да бърникам аз, но най-вероятно не са били сигурни и по-голямата част от онези, които съм виждал да го правят:) Така, че слезнах и отворих капака.... Всичко си беше на място, ако изключим едно черно пластмасово капаче, което стоеше в полуравновесно недоумение върху разни тръболяци и чаркове вляво от двигателя. Погледнах от къде се е откачило това чудо и изтръпнах....в отвора, освободен от въпросното капаче, надничаше грозно раздърпан и разнищен ремък. Дори за дилетант като мен стана ясно, че това е не нещо друго, а АНГРЕНАЖНИЯТ ремък. Същият, който бях сменил само преди три месеца и с който бях изминал не повече от 3500 км.

Развръзката. Когато в сервиза свалиха всички капаци (или по-скоро парчетиите от тях), се оказа, че ремъкът е здрав....но вече не е широк 35 мм, а само 12 -15 мм. Цялата му останала ширина се изсипа под формата на някаква странна космата субстанция.....имах усещането, че съм във фризьорски салон, а не в сервиз за автомобили. Бях поразен от това с каква прецизност ремъкът е прорязал капаците, които го прикриват. В резултат се бе появило онова черно парченце от тях, за което вече разказах и което аз мислех(каква заблуда), че е промишлено направено, за да се прави ревизия на ремъка. Хубавата новина бе, че ремъкът е превъртял само с един зъб (при разпределителния вал) и на двигателя му няма нищо. Това, че датчикът на коляновия вал бе сдал багажа възприех, като истинско щастие....та нали точно това бе накарало двигателят ми да загасне и по този начин го бе спасило!:)

Причината. Тя вече е ясна. Майсторът, който ми бе сменил ремъка преди 3 месеца не беше затегнал една от ролките, през които той минава. При това положение оста на ролката се измества от хоризонталата и при въртенето изтласква ремъка навън - към капаците.

Защо сега се хиля? Ами защото отново си имам автомобил....напълно изправен. А това няма как да не ме радва. И защото в този форум има хора, като DJ Tymbi и Иво Дизела, на които винаги може да се разчита и на които съм безкрайно благодарен:)

Искате ли съвет? Не си сменяйте ангренажните ремъци при майстори, които държат плакати на голи блондинки върху стените на сервиза си.....трудно е да повярва човек, че при тези условия ще мислят за колата ви...дори тя да е Мицубиши:)))))

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления за късмета :icon_thumbup:

 

Искам да споделя и подобна история с Балканстар Пловдив, но ще дам линк към темата на човека, на който му се е случило, а така ще видиш че наистина си късметлия :)

http://forum.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=13239

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления за късмета :icon_thumbup:

 

Искам да споделя и подобна история с Балканстар Пловдив, но ще дам линк към темата на човека, на който му се е случило, а така ще видиш че наистина си късметлия :)

http://forum.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=13239

Е, не че на мен този ремонт ми излезна без пари...дадох около 650 лева за него. Но пред алтернативата от 4000-5000 (ако бях ударил клапаните), това все пак е пренебрежимо малко:)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е, не че на мен този ремонт ми излезна без пари...дадох около 650 лева за него. Но пред алтернативата от 4000-5000 (ако бях ударил клапаните), това все пак е пренебрежимо малко:)

 

Прочетох със съпричастност написаното от теб. Освен да се радвам, че всичко е минало по най-благоприятен начин, друго не остава. Мисля че това е най-важно, когато вече се е случило.

 

Сега е важно да кажеш къде ти развалиха колата! За да не отидем и ние там, може да нямаме късмета ти. Интересно как се е е повредил този сензор, освен ако не го е подпилил и него. Няма значение, всъщност...

 

п.с. ти сменяш вече ангренаж??? На колко км стана, аз съм на 55 000, догодина

(нали много се било карало в западна европа, според народните легенди...)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Прочетох със съпричастност написаното от теб. Освен да се радвам, че всичко е минало по най-благоприятен начин, друго не остава. Мисля че това е най-важно, когато вече се е случило.

 

Сега е важно да кажеш къде ти развалиха колата! За да не отидем и ние там, може да нямаме късмета ти. Интересно как се е е повредил този сензор, освен ако не го е подпилил и него. Няма значение, всъщност...

 

п.с. ти сменяш вече ангренаж??? На колко км стана, аз съм на 55 000, догодина

(нали много се било карало в западна европа, според народните легенди...)

Ремъка ми смени един майстор в сервиза, който някои знаят като Ратола-Горубляне. Истината е, че Ратола продава там оригинални части за Мицубиши, но няма нищо общо със самия сервиз. Така, че не бива тази авария да се лепва на тяхното име. Ще кажа още една истина - същият този майстор ми е поддържал и трите Галанта, които съм имал в последните 10 години и аз винаги съм бил много доволен от него. Считам, че много си разбира от работатата, но...явно в момента, в който е сменял моят ремък мисълта му е била някъде другаде.... Всеки човек греши понякога, аз имах шанса майсторът да се разсее точно, когато се е занимвал с моя автомобил. Хубавото е, че последствията бяха възможно най-леките:) А датчикът, вероятно се е повредил от парчетиите, които са хвърчали по време на цялото това пилене...както споменах, те никак не са били малко. Веднага след аварията се обадих по телефона на човека, сменил ремъка и той изрази мнение, че е възможно ремъкът да не е превъртял, а само да е повредил датчика....оказа се абсолютно прав! Впрочем, когато поставихме нов ремък (ремонта правих в друг сервиз), колата си запали и работеше нормално...т.е първоначално датчикът не подсказваше да е повреден и ние се чудехме, защо колата е изгаснала при произшествието. Но след като поработи малко и загря до нормална температута, двигателят изгасна. Тестера покза, че причината е сензорът. При всички последвали проби ставаше същото. Когато е студена, колата запалваше и след като загрее датчикът излизаше от строя.

Да, смених ангренажият ремък, макар километража на колата ми да показва 66 000. Когато я взех показваше 22 000. Т.е. аз съм я карал 44 000 км. Реших все пак да не рискувам и да сменя ремъка, тъй като не можех да бъда абсолютно сигурен, дали колата наистина е била точно на 24000, когато съм я взел. Но ето, какво стана...:)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ремъка ми смени един майстор в сервиза, който някои знаят като Ратола-Горубляне. Истината е, че Ратола продава там оригинални части за Мицубиши, но няма нищо общо със самия сервиз. Така, че не бива тази авария да се лепва на тяхното име. Ще кажа още една истина - същият този майстор ми е поддържал и трите Галанта, които съм имал в последните 10 години и аз винаги съм бил много доволен от него. Считам, че много си разбира от работатата, но...явно в момента, в който е сменял моят ремък мисълта му е била някъде другаде.... Всеки човек греши понякога, аз имах шанса майсторът да се разсее точно, когато се е занимвал с моя автомобил. Хубавото е, че последствията бяха възможно най-леките:) А датчикът, вероятно се е повредил от парчетиите, които са хвърчали по време на цялото това пилене...както споменах, те никак не са били малко. Веднага след аварията се обадих по телефона на човека, сменил ремъка и той изрази мнение, че е възможно ремъкът да не е превъртял, а само да е повредил датчика....оказа се абсолютно прав! Впрочем, когато поставихме нов ремък (ремонта правих в друг сервиз), колата си запали и работеше нормално...т.е първоначално датчикът не подсказваше да е повреден и ние се чудехме, защо колата е изгаснала при произшествието. Но след като поработи малко и загря до нормална температута, двигателят изгасна. Тестера покза, че причината е сензорът. При всички последвали проби ставаше същото. Когато е студена, колата запалваше и след като загрее датчикът излизаше от строя.

Да, смених ангренажият ремък, макар километража на колата ми да показва 66 000. Когато я взех показваше 22 000. Т.е. аз съм я карал 44 000 км. Реших все пак да не рискувам и да сменя ремъка, тъй като не можех да бъда абсолютно сигурен, дали колата наистина е била точно на 24000, когато съм я взел. Но ето, какво стана...:)

 

добре си направил със смяната, но си избрал дяволско число на километрите :icon_dance:

наистина, важни са не само км, но и годините

 

сега да те попитам, смени ли и водната помпа? Тя се сменя доколкото знам също за всеки случай с ангренажа, макар че на 66 000км е напълно излишно според мен... но на 150 000 може би си е риск да се остави толкова дълго...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

добре си направил със смяната, но си избрал дяволско число на километрите :icon_dance:

наистина, важни са не само км, но и годините

 

сега да те попитам, смени ли и водната помпа? Тя се сменя доколкото знам също за всеки случай с ангренажа, макар че на 66 000км е напълно излишно според мен... но на 150 000 може би си е риск да се остави толкова дълго...

О...аз смених ремъка, преди 3000 км, което означава, че колата е била тогава на 63000. Виж, произшествието наистина се случи, когато на километража беше дяволското число:)

За водната помпа...не знаех, че се сменя заедно с ремъка и не съм я сменял. Но майсторът, който отстраняваше последиците от историята с ремъка ме попита, дали е сменяна и каза, че изглеждала доста нова... Когато тази помпа изгърми, случват ли се фатални неща с автомобила така, както се случват, когато се скъса ремъка?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

О...аз смених ремъка, преди 3000 км, което означава, че колата е била тогава на 63000. Виж, произшествието наистина се случи, когато на километража беше дяволското число:)

За водната помпа...не знаех, че се сменя заедно с ремъка и не съм я сменял. Но майсторът, който отстраняваше последиците от историята с ремъка ме попита, дали е сменяна и каза, че изглеждала доста нова... Когато тази помпа изгърми, случват ли се фатални неща с автомобила така, както се случват, когато се скъса ремъка?

 

 

Не знам, предполагам само че ако лагерите на помпата кородират и задерат, ремъка ще падне или ще се скъса. Питай някой друг, аз не съм спец по това... Мисля че след като ги сменят значи са имали случаи от този род, и вече е въпрос на статистика и вероятности дали именно твоята или моята кола, кога и как...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В общият случай протича, но е възможно да доведе и до прегряване ако не разбереш навреме. Гледай си антифриза на студено - всяка сутрин, ако започне да губи търси причината която не е задължително да е водната помпа. Смяната на водната помпа с ангренажа не е задължителна, лошото е ако се случи, че два пъти ще се прави една и съща операция и ще платиш два пъти за труд.

Благодаря....ще имам едно наум и за тази помпа, макар да се надявам все пак, че на моята още и е далече времето за смяна:)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В общият случай протича, но е възможно да доведе и до прегряване ако не разбереш навреме. Гледай си антифриза на студено - всяка сутрин, ако започне да губи търси причината която не е задължително да е водната помпа. Смяната на водната помпа с ангренажа не е задължителна, лошото е ако се случи, че два пъти ще се прави една и съща операция и ще платиш два пъти за труд.

 

A, като стана дума за нивото на антифриза, какво е нормалното ниво при студен мотор? При мен е на самата долна черта, а като загрее става в средата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Леле vlad, много се радвам, че е било малкото дяволско число, а не голямото... :)

Бяхме заедно с DJ-като се случи случката и той спомена, какво е станало, стана ми страшно неприятно, че се е случило такова нещо, но сега разбирам, че всичко е минало по най-лекият начин! :icon_clap: много се радвам! Еййй, една хубава новина днес! :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря....ще имам едно наум и за тази помпа, макар да се надявам все пак, че на моята още и е далече времето за смяна:)

Спокойно, всичко е наред ..............казах му да провери и помпата, включително и как ............просто нямах възможност аз да дойда, ма пуста му работа край няма..............той ми каза че е много нова и няма проблем,но за всеки случай ще те посъветвам едно - две неща да правиш известно време.........

1. проверявай си нивото на охл. течност всяка сутрин преди да запалиш мотора поне 1-2 седмици наред,тогава нивото на течноста трябва да е както каза Мирослав поне насредата м/у мин. и макс..........когато загрее мотора е нормално нивото да се качи до макс. че и отгоре.........

2. след като изгасиш загрятия мотор, ослушвай се за бълбукания,идващи "отпред" откъм таблото..............ако има нещо такова ,ми кажи...........

3. дали ти тропат повдигачите и кога?

Тези работи ги проверявай всеки ден в рамките на 1-2 седмици, ако нищо не откриеш , значи караш си колата и си свиркаш спокойно и радостно.......... :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Леле vlad, много се радвам, че е било малкото дяволско число, а не голямото... :)

Бяхме заедно с DJ-като се случи случката и той спомена, какво е станало, стана ми страшно неприятно, че се е случило такова нещо, но сега разбирам, че всичко е минало по най-лекият начин! :icon_clap: много се радвам! Еййй, една хубава новина днес! :icon_thumbup:

Благодаря за съпричастието, Дани:) Сега разбирам, че и ти тайничко си ми стискал палци....как може при това положение да не се оправят нещата:))

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Спокойно, всичко е наред ..............казах му да провери и помпата, включително и как ............просто нямах възможност аз да дойда, ма пуста му работа край няма..............той ми каза че е много нова и няма проблем,но за всеки случай ще те посъветвам едно - две неща да правиш известно време.........

1. проверявай си нивото на охл. течност всяка сутрин преди да запалиш мотора поне 1-2 седмици наред,тогава нивото на течноста трябва да е както каза Мирослав поне насредата м/у мин. и макс..........когато загрее мотора е нормално нивото да се качи до макс. че и отгоре.........

2. след като изгасиш загрятия мотор, ослушвай се за бълбукания,идващи "отпред" откъм таблото..............ако има нещо такова ,ми кажи...........

3. дали ти тропат повдигачите и кога?

Тези работи ги проверявай всеки ден в рамките на 1-2 седмици, ако нищо не откриеш , значи караш си колата и си свиркаш спокойно и радостно.......... :icon_thumbup:

DJ, ти направи толкова много..оставаше да хукнеш в напрегнатото си ежедневие до сервиза, за да следиш за ремонта и на моя автомобил:)) Искрено съм ти благодарен и държа да заявя това на всеослушание пред всички във форума.

Ще се вслушам в съветитте ти и извстно време ще следя нещата, за които си ми писал тук. С надеждата разбира се всичко да е наред....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

DJ, ти направи толкова много..оставаше да хукнеш в напрегнатото си ежедневие до сервиза, за да следиш за ремонта и на моя автомобил :) ) Искрено съм ти благодарен и държа да заявя това на всеослушание пред всички във форума.

Ще се вслушам в съветитте ти и извстно време ще следя нещата, за които си ми писал тук. С надеждата разбира се всичко да е наред....

:mitsu-smiley: Хубаво че си се разминал леко Владо! Важно е развръзката да е положителна. При това положение и на майстора не можеш да се сърдиш много. :mitsu-smiley:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Хубаво че си се разминал леко Владо! Важно е развръзката да е положителна. При това положение и на майстора не можеш да се сърдиш много. :mitsu-smiley:

 

 

Разходите от подобна повреда в сервиз на Мицубиши в Австрия биха се поели от самия сервиз. Всяко пипане по колата, дори смяна на масло, става с 2 подписа, мой и на майстора, дата и час. Това само за информация, да не го жалите много майстора, който впрочем сменя и мой ангренаж веднъж, и за щастие успя. Ако не беше успял, щях например да остана насред зима в Сърбия с 1 годишно дете, или да стане по-сериозно. Поздрави. :icon_clap:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:icon_censored: Въпроса за скъпия сервиз и гаранцията от една страна и относително по ефтиния

но без гаранция от друга страна е като въпроса за кокошката и яйцето .......................... :icon_crying:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Чета за всички перипетии които са се случили на vlad и си мисля. Колко често сме обсъждали нещо подобно - имам предвид на колко читави майстори си оставяме колите. Сигурно всеки може да се "похвали" с поне един подобен неприятен случай, а аз и с по-вече. Въпреки, че vlad е отишъл при човек дето му има доверие - но късмет. Но както и да е радостното е че белята е била малка и всичко вече е наред с не голямо плащане. Между другото всеки може да си прецени по отношение на резервни части и майстори дали могат да се правят компромиси.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:icon_censored: Въпроса за скъпия сервиз и гаранцията от една страна и относително по ефтиния

но без гаранция от друга страна е като въпроса за кокошката и яйцето .......................... :icon_crying:

Англичаните казват "Не съм богат, за да купувам евтино". В случая vlad е платил много повече (и не само с пари, а и с нерви), отколкото в един скъп сервиз. Но проблемът е, че такъв сервиз, какъвто колегата aga описва в България просто няма.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съпричастието, Дани :) Сега разбирам, че и ти тайничко си ми стискал палци....как може при това положение да не се оправят нещата :) )

и не само аз, ами и pilcho, и bone... :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...