Премини към съдържание

Аварийно захранване на ел. помпа за печка с водна риза


Препоръчано мнение

Капака се сваля, и захранващия кабел на помпата се свързва вътре към платката. Има си клема. Дори мисля, че трябва да имаш и напечатана схема :)

 

Ако нещо те притеснява, ще отворя моето да ти щракна снимка.

Редактирано от Емил Димитров
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма да отваряш твоето. Работи си с него.

Може да е голяма глупост, но мисля да изкарам контакт и с щепсел да включвам помпата или компютъра, или лед телевизора. Напролет може да включа с щепсела кабела на компютъра.

В момента доколкото разбирам е направено да срежа кабела на помпата, щепсела му няма да се ползва и кабелите да минат през оставения "отвор" със "стягащ винт" (не знам кое как се нарича и честно казано не ме вълнува), вътре на първото "гнездо" на клемореда да свържа фазата на помпата (което не знам как се определя!?!) и на второто гнездо нулата. Накрая стягам "стягащия винт", изолацията на кабела замръзва и няма опасност да се изскубят двата кабела. Кабел за заземяване нямам. Вкъщи заземяване не съм виждал никъде. Има на един контакт и то защото аз му сложих - към 3 см кабелче вътре в щепсела. Може и нищо да не съм направил, но това е друга тема. Важното е че работи и няма фойерверки.

 

Та, Емо, какво мислиш за това да му изкарам контакт като тия в стените, които ползваме? От него ще стърчи двоен кабел, ще го застопоря с врътката на корпуса (ти знаеш какво искам да кажа) и вече вътре в устройството кабелите ще се "веят" до клеми 1 и 2.

Уф, днес определено не ми е ден...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това с което стягаш кабела, се нарича щуцер. А това което си направил с мостчето на контакта, се нарича "защитно зануляване" което е различно от "защитно заземяване". На въпроса ти за извеждане на котакт от резервираното захранване - аз лично съм против подобно изпълнение. Ти си знаеш, но имай в предвид, че резервираното захранване е разчетено до 150 вата консуматор.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето такъв модел

http://blog.vikiwat.com/wp-content/uploads/2014/10/original_36605.jpg

Имах предвид симпатично двойно разклонителче, което да прикрепя към корпуса със скоч например. Дали ще го вържа направо както го дават или както казах че възнамерявам, зависи от отговора на следния въпрос - това захранване може ли да спаси лед тв от изгаряне/повреда вследствие на колебание в тока? Някой всяка седмица заварява с електрожен и токът мига по половин час. Закачих се на друга фаза, но след няма и месец пак някой църка с електрожен. Третата не съм я пробвал. Вече се отчаях. Много е калпав тока вкъщи. Едно мигане, пропада за половин секунда до сигурно 140V и пак се възстановява. Ако това нещо не предпазва ТВ-то, връзвам помпата и приключвам.

 

Четейки попаднах на следното изречение: Високочестотните хармоници създават магнитострикция в шихтования магнитопровод, предизвикват индукция на висши хармоници на електродвижещото напрежение в роторната намотка, които си взаимодействат с основния магнитен поток и създават паразитен допълнителен механичен момент на вала. :huh: За някои от вас това може да е като а,б,в , но на мен ми хареса как звучи :tok:

 

Има ли значение фаза и нула? Например включвам щепсела на помпата в контакта 220V наобратно, това проблем ли ще е? Едва ли.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В този случай, мисля че по-добре да си сложиш стабилизатор на напрежение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Свързах го с помпата. Взех акумулатора на астрата. Оказа се 55ач. Толкова малка и лека батерия с 55 ач виждам за първи път. Мислех че е 44. Толкова съм го и гледал. Един ми го свали от полото си понеже заминавал за дълго в Испания. Имал гаранция година и нещо, щял да ми я даде ... така си остана. В момента се зарежда. Захранването работи тихичко. Свети му индикацията "Мрежа" и "Помпа" в зелено. Помпата не се чува. Наведох се над нея, но не се чува. Отвих на радиатора в стаята врътката за обезвъздушаване и щом пръсна 25 санта вода право нагоре, значи се върти.

Благодаря на всички за съветите и най-вече на Емо! :icon_clap: Сега съм по-спокоен :good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Все пак може да провериш дали акумулатора се зарежда на 100% и зарядното на захранването изключва и да си направиш тест поне два часа дали ще те изкара. Така ще знаеш как да постъпиш когато тока спре...дали да бързаш да затваряш клапите и за да гасне печката или да я оставиш спокойно да си догаря това което е вътре. Радвам се, че сме ти били полезни...топла къща ти желая :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Акумулаторът показва 13,44V. Твоят на колко се поддържа?

 

45 минути - 12,42V на 40W. Значи 1 час гаранция - може да догори спокойно.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще те излъжа, но май до 13.80 зареждаше зарядното на резервираното захранване, след което изключва. Разбира се тази стойност бързо слиза. Не се сещам после на колко точно отново включва. По принцип ако акумулатора не може да достигне пълния заряден ток и зарядното зарежда денонощно, като пипнеш кутията ще е гореща :) В режим на работа от акумулатора, мисля че като падне до 10.80V захранването спира....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Акумулаторът показва 13,44V. Твоят на колко се поддържа?

 

45 минути - 12,42V на 40W. Значи 1 час гаранция - може да догори спокойно.

.......6-7 часа преспокойно ще изкара.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

... По принцип ако акумулатора не може да достигне пълния заряден ток и зарядното зарежда денонощно, като пипнеш кутията ще е гореща :) ...

В първия час като го сложих се загря и помислих защо не са направени вентилационни отвори, но сутринта беше изстинало. Така и послих че ще стане. Личи като пипам че има някаква температура, но никаква опасност от стопяване. Явно го е зареждало, защото батерията стоя доста (колата не се кара). Към месец и половина някъде .... тогава я бръмчах последно.

Пише че на 10,2V издава предупредителен сигнал и на 10,0V спира. Много ми харесва че не пищи докато му изскубах кабела и захранваше. Мислех че ще писка като юпиес и щеше да ме дразни. Обаче до помпата има едно бръмчене като на зарядно за акумулаторна батерия, която се зарежда (бръмченето на трансформатора докато зарежда). Слагах ръка върху тялото на помпата и нямаше никакви вибрации. Не мога да го направя нищо и не мисля да се притеснявам за помпата. Хората карат с юпс от 70 лева и нямат проблем с тези грюнфус помпи или там каквито са.

 

.......6-7 часа преспокойно ще изкара.....

:icon_dance: дано си прав. Устройваше ме и един - докато спя за това време ще прегори и няма да има среднощно ставане и т.н.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Ако сложиш UPS на APC от серията Smart, няма да бръмчи. Сега чуваш този звук, защото устройството ти не подава синусоида.

И при мен бръмчеше докато захранвах помпата с UPS от серията Back на APC и Patriot - някакъв американски, но за тях бях сигурен че вадят правоъгален сигнал или в най-добрия случай трапецовиден.

Обяснението може да се намери в развитието на ред на фурие за правоъгален импулс. В този случай той ще представлява сбор от всички хармонични, като се почне от І-ви хармоник, в случая 50Hz и така до безкрайност. Практически на помпата работа върши І-ви хармоник, а останалите предизвикват загряване. Успокоителното в случаят е, че помпата е разработена да работи в тежък режим, т.е. при висока температура. С други думи, там където другите двигатели започват да дефектират (при 70 градуса), двигателя на помпата е в номинални параметри.

 

Между другото свестните UPS-и имат бутон за спиране на алармана, нещо като MUTE на телевизора. :)

Редактирано от Николай Николов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Алармата представлява кратък тих звук с продължителност около 1 секунда, след който светва индикатора "помпа" в червено и изгасва едната зелена светлина (диод).

В упътването пише да се върже фазата на помпата към еди кой си пин, но аз не знам как да определя кое е фазата и го вързах както ми дойде. Не съм пробвал да го включа наобратно да видя ще бръмчи ли. Принципно го дават точно за такива помпи и с правилна синосуида. Така че може би само трябва да обърна щепсела на 180 градуса (изкарах контакт с два кабела от захранването и щепсела на помпата включих в този контакт). Нищо не е окончателно или непоправимо. Стори ми се по-лесно вместо да режа щепсела на помпата и свързвам кабелите, а и не знам кой от двата кабела е фазата на помпата. Ако го включа наобратно дали ще предизвикам авария? Според мен не, защото и щепселът може да се включи в ел. мрежата 220V и така, "и така".

Токът не е гаснал откакто го взех. Оказа се, че не съм последният в града без резервирано захранване или UPS. Преди години имах приятелка от Виена. Спомен че откакто живее там (около 8 години) токът не е спирал нито веднъж, или поне тя не е била вкъщи за да разбере. А в работата ми изкара цяла седмица без да прекъсне. Ура!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Леко offtopic, но понеже гледам си се запритеснявал за LED TV-то: импулсните захранвания на съвременните телевизори, особено ако е доказана марка(което в днешно време е много относително понятие), спокойно работят в интервал на входното напрежение ~90-270V, така че едва ли имаш повод за притеснени от спад на напрежението в мрежата. По-скоро биха го притеснили пикове и/или лошо/липсващо зануляване/заземяване - в Гео Милев,София скоро имаше случай на откраднат нулев проводник от трафопост и доста техника в района сдаде багажа. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имам някаква повреда по системата. Топлим две стаи с три чугунени радиатора от 19-20 глидера всеки. Не знам колко е вместимостта в литри вода, но алуминиевите ми се виждат на много сериозна диета. И сега без да искам причинявам напичане на "чугуния", чувам бълбукания във водната риза и в най-високо разположения радиатор се образува въздух. Този въздух го изкарвам редовно през врътката за обезвъздушаване. А с по-малко вода в алуминиеви к`во праЙм?!

Мисля да мина на алуминиеви радиатори, защото май някой от сегашните се е запушил (не съм ги взел нова да си кажа) и се получават неприятни моменти - маркуча от изхода на ризата е врял, а радиаторът в стаята е леко затоплен. В другата стая първия радиатор е врял, а втория до половината топъл, като топлата му част е по-хладка от целия първи. Другата половина леко хладка. Не знам водата откъде минава първо. Явно ще да е първо през другата стая и се връща.... Не са ми ясни тия работи.

Аз ще се опитам да намеря майстора, който направи тази система преди 10 години и ще се консултирам с него, но това може да стане най-рано в събота. Дали мога да премина на затворена система с три алуминиеви радиатора от 15 глидера примерно. Гледах на Узунов (uzunovauto.com) цените за височина 50 см и 13,80 лв на глидер. Как да разбера литрите на тези радиатори? Опасявам се, че при това положение може да изврЪт като чайник. Ако съдържат наполовина вода на сегашните ми, има опасност да кипне водата в тях.

Питах един колега с камина. Вика три радиатора и малка лира в банята. Не завира нищо, но понякога като спре тока и ЮПС-а умре на 20-тата минута и седмата секунда, снадките на тръбите не издържат и водата потича из помещението. Каза че е е към 40 л вода системата му, пък аз имам спомен от баща ми че ми е споменавал че литрите в нас са над 200. Може би съм се объркАл леко... то беше преди 10 години :icon_hmm: А, колегата ме питА колко kw е печката ми. Викам самоделка е, немам идея. Чудно ми е как неговата система на завира, а мойта с чугунените е аха-аха... Със сигурност "мощността" на самоделката е по-ниска от камина Прити.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти,

От известно време се опитвам да влезна в час по темата за отопленията с водна риза и това, което убедително разбрах досега е, че или трябва да отделя сериозно време за четене на правила, механизми и формули /и след това смятане/, или да потърся специалист, който да сметне всичко. То си било цяла наука и неспазването на разни неща води до недобър резултат.

Относно чугунените радиатори - преди години на два в различни жилища /обаче в блок с абонатна станция и множество апартаменти/ ми се наложи да свалям такива радиатори /естествено стари/ и за всеки случай рекох да измия отвътре, което стана в банята с маркуч с топла вода със силна струя. Е, нямаш представа какво излезна отвътре. А какво още е останало не знам.

Та, като ти мине отоплителния сезон, сваляй и чисти, а ако ще купуваш други, изчислявай преди това.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Когато мъжете правиха локалното парно аз бях студент. Пропуснах всичко без измиването на радиаторите, подготовката за боядисване, правенето на стойките и боядисването им.

Говорих с друг колега. Каза че много рядко долива системата, пък аз я доливам всеки ден. Поема по няколко литра вода. Баща ми така и не успя да види как работи. Два дни се топлихме, всичко беше наред. На третия - проблем. Получи се възд. възглавница, прегряване на тръби, завиране на водата и беше живото чудо. Майсторът беше инструктирал баща ми. Останалите вкъщи не знаехме нищо. Знаех само откъде се допълва с вода, че не трябва да се чува шум от помпата, да не я спирам до април месец ... такива неща. Оказа се че трябва да се допълва след всеки 6-8 часа греене на печката. Изградих си го като навик и никога не забравям. Обаче нещо явно не е както трябва и точно това ще опитаме да оправим. Намерих номера на майстора. Днес ще се уговорим кога да го взема и да видим какво трябва да се направи.

Харесвам си моите радиатори. Може да нямат дизайн и да заемат повече място, но вършат работа. За да мина на алуминиеви, трябва да дам поне 600 лева само за три радиатора.

Предполагам откъде се получи проблема - от копаенето за смяна на тръбите на ВиК мрежата на града и авариите. Повече от година има някакви режими на водата. Чешмата в кухнята почти спря да върви, а от цедката й извадих камъчета, парчета метал, пясък и не знам какво още. Това нещо се е набило по тръбите и някъде е запушило. Затова ще сложа филтър на входа от водопреносната мрежа към системата. Помпата успява да надделее само на трета степен и тогава всичко работи нормално. Но върна ли я на втора степен, започва да се образува въздух, неравномерно загряване на радиаторите, огромна разлика в температурата на тръбите от и до ризата и т.н. Ако не направя нищо, нещо ще се стопи или не знам и аз какво ще стане. Тоест, не мога да чакам да мине сезона.

Ако някой радиатор е много затлачен ще видя дали може да се замени от конвектор с датчици ... всичко както си трябва. Малко вид и разширяване не е излишно.

А за литрите на двата вида радиатори разбрах, че чугунените от 19-20 глидера са към 50 л. Алуминиевите са в пъти по-малка вместимост.

Може да не се усещам, но пък може и някой да знае. Тук има доста хора с впечатляваща осведоменост.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като цяло, според мен системата ти е направена доста нескопосано и не ефективно...Хубаво ще е да се посъветваш с човек който наистина е в час с нещата. Относно доливането, наистина не е хубаво! Именно поради тази причина имаш постоянно въздух в системата, защото вкарвайки свежа вода, вкарваш и кислород (което освен всичко допринася и за повече корозия). Когато водата е една и съща в системата, след известно време на работа и обезвъздушаване, тя става "мъртва" вода и повече няма да имаш отделяне на въздух в системата. Относно радиаторите...те се смятат според кубатурата на помещението, като се взема в предвид с каква дограма е то и дали е изолирано. Алуминиевите радиатори са много по-добри от старите чугунени. Ако всичко е разчетено като хората, ще имаш топлина с минимум разход на дърва (високо КПД). Както казах обаче, най добре е да се консултираш със специалист на място.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това са 10 години работа. Не бих използвал определения "нескопосано" и то много :rolleyes: . Освен едно допълване с вода не съм пипнал нищо. Едва вчера разбрах че е имало филтър преди помпата :icon_doh: . Беше се напълнил с боклуци. Как не е изгоряла, не знам. Майсторът каза да го чистя веднъж в месеца. 122 месеца без да подозирам че го има.

Въздух се образува като се загрее водата на около 65 градуса и огънят е силен. Нямам термометър да видя кога точно, но като напече радиаторите и гори силно, се появява въздух. Не знам как и откъде. Нищо фатално. Отвивам малко на радиатора до мен и за секунди въздухът е излязъл.

По въпроса с изолацията, уплътненията, дограмите, вратите ... цялостното запечатване на човек между 4 стени ... гледам по-различно :) Случвало ли ти се е камината да не ще да гори след няколко часа откакто е запалена? На мен не. От сутринта прозорецът бе отворен, запалих печката, преди час го затворих и вече е 22 гр. Аз си обичам по-хладни температури. Някой колега като влезе в моя кабинет и почва да припада от студ. Аз си проветрявам постоянно, дори радиаторът ми е запушен и там :), само че яко и не давам зар да ми го сменят. Трябва да източат цялата с-ма, да стоят на студено ~50 души... няма да им хареса. Пък на мен не ми пречи...

Разходът на дърва е колкото да поддържам огъня. С и без изолации това е разходът.

Ще чакам тези да се запушат, ще ида с галанта до Плевен, ще взема три панелни, ще ги монтираме същия ден и това е. Най-голям зор ще видя да изнеса тези, че са бая тежки. От тях ще взема към 100 лева за отпадък, с което ще си върна ~1/3 от парите за новите и това е.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За мен определението което дадох е дори меко казано. Заключение правя от всичко което си споделил към момента. Щом си доволен от ефективността, безопасността, начина на експлоатация и всичко останало то не виждам какво има да коментираме повече. Поздрави и със кеф да се топлиш в студените дни :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...