Премини към съдържание

Двигателно масло за Lancer - 1.6-2004г.


Stoqn74

Препоръчано мнение

Да, интересна тема. То вече много от новите модели коли ползват 0w20, hybrid те специално само с такова масло се карат, и да кажа честно, чувал съм много коментари където хора се оплакват, че фирмата им наливат 5w30 вместо 0w20 и се усеща разлика в разхода, дори веднъж и на мен ми се случи на една Тойота Приус,. Интересно ми е, дали ще бъде проблем да се омешат А3 с А5 масла с близък вискозитет 5w40 и 5w30? По принцип описанието на А5 е , че покрива икономията на А1 и експлоатационните изисквания на А3, може би при нормална употреба, ежедневно ползване на колата няма да е фатално ползването на А5 пред А3 или да бъдат смесени, при доливане например?

 

A1 Fuel economy petrol

A2 Standard performance level (now obsolete)

A3 High performance and/or extended drain

A4 Reserved for future use in certain direct injection engines

A5 Combines A1 fuel economy with A3 performance

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 50
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Да, интересна тема. То вече много от новите модели коли ползват 0w20, hybrid те специално само с такова масло се карат, и да кажа честно, чувал съм много коментари където хора се оплакват, че фирмата им наливат 5w30 вместо 0w20 и се усеща разлика в разхода, дори веднъж и на мен ми се случи на една Тойота Приус,. Интересно ми е, дали ще бъде проблем да се омешат А3 с А5 масла с близък вискозитет 5w40 и 5w30? По принцип описанието на А5 е , че покрива икономията на А1 и експлоатационните изисквания на А3, може би при нормална употреба, ежедневно ползване на колата няма да е фатално ползването на А5 пред А3 или да бъдат смесени, при доливане например?

 

A1 Fuel economy petrol

A2 Standard performance level (now obsolete)

A3 High performance and/or extended drain

A4 Reserved for future use in certain direct injection engines

A5 Combines A1 fuel economy with A3 performance

 

Горните редове са някак си странно преразказани и тълкувани.

Говорейки с факти, трябва да се опрем на първоизточника. А той е някое от изданията на ACEA (Асоциацията на европейските автомобилни производители). Последното нейно за сега издание е ACEA-2012. Вътре на стр 5/14 виждаме пълното, правилно и единствено описание на тези категории. Ненапразно за ACEA A1/B1 и ACEA A5/B5 има забележка, че не са подходящи за някои двигатели и да направим сверка със сервизната книжка.

Сега тук попадаме малко в сферата на лукумите.

По принцип бензиновите азиатски двигатели (това съм го разказвал и преди) се обръщат на първо място към API нормата Sx (напр. API SN, SM, SL, SJ, SH, SG). Чак след около 2000г под законови изисквания производителя в последващи сервизни книжки е задължен да допълни и кои европейски стандарти приблизително са равни на изискващия се по API. Разбира се няма 1:1 и затова се добавят ACEA A1, ACEA A5, ACEA A2, ACEA A3 стандарта. Разликата между тях главно е с HTHS фактора даващ индикация за концепцията на маслото. HTHS < 3.5, това означава по-голяма икономия и (негласно) при износен двигател, абсурдната ситуация да се използва масло с нисък вискозитет. Както казах при HTHS > 3.5 икономия на гориво се намаля, но вискозитета на маслото е по-висок в работна температура и от теоретична гледна точка може да се приеме, че това масло защитава двигателя повече (спрямо първата категория и когато е подбран и правилен вискозитетен клас).

Така и при мен. В сервизната ми книжка дошла на хартиен носител пише само мин API SG или по-висока норма. В онлайн ръководството качено тук вече широко се тръби и за ACEA A1, A2 или A3 стандарта.

В препоръките подадени от Mitsubishi към производителите на каталози (на масла) за твоя Lancer 1.6 2004--> са позволени всякакви масла (ACEA A1, A5, A3) и/или даден стандарт по API SG или по-вискока норма. Надявам се и това да го потвърждава сервизната книжка на хартиен носител в джабката ти. Тогава след малко престрашаване може да се подходи към (опасните за други двигатели) ACEA A1/A5 стандарти и да се пробва такова масло.

 

Аз бих препоръчал обаче друг подход ако искаш да му е леко на двигателя и да се развърта по-лесно. Вместо да избираш рисковите ACEA A1/A5 стандарти, предпочети да останеш на масло с висок HTHS и намали вискозитетния клас, напр. ACEA A3 + SAE 0W-30.

 

Колкото до смесването на маслата, нямаш избор, защото не може да се източи напълно старото. Разбира се когато се омешат вътре няма да е хомогенна смес и формулата леко ще се изкриви, защото се смесват 2 различни категории. Ако следващото ти масло е пак ACEA A3, какъвто и вискозитет да избереш от позволените пак ще е по-добра комбинация от смесването ACEA A1,A5 с A3

 

Нищо против опасните ACEA A1,A5 стандарти, стига да се изискват само и единствено за двигателя. В твоя случай обаче не са и аз бих предпочел (и предпочитам за моя двигател) безопасният ACEA A3 стандарт. Но ако имаш 100 % доказателство от сервизната ти книжка или някога си слагал подобни масла без проблем, пробвай отново, ако това което те интересува е главно икономията на гориво и по-лесното развъртане на двигателя.

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 6 месеца ...

Малко ъпдейт по темата. Колата е Лансер 1.6 от 2007 ма година и така понеже в книжката на колата си пише , че спокойно може да се кара с всяко масло от класовете А1, А3, А5 реших да го пробвам това 5w30 A5 от Тойота. https://www.ebay.co.uk/itm/172364887395 Първоначално всичко си беше наред, двигателят работеше тихо и спокойно , маслото си беше чисто и така както и със всички останали масла до около 6000 км след това започна за изчезва и потъмня много, дори си мисля , че стана доста по-черно от предишното на Кастрол 0w40 A3, Castrol EDGE Engine Oil 0W-40 A3/B4 4L https://www.amazon.co.uk/dp/B004UFM6WG/ref=cm_sw_r_cp_tai_R6xrybKE112NP хидравличните повдигачи започнаха да се чуват когато е студен двигателя за около 10-20 секунди . Минах още 5000 км с малко доливане естествено и така до следващата смяна когато сложих Мотул 5w40 A3/B4.Motul 102870 Engine Oil https://www.amazon.co.uk/dp/B004XBHHY4/ref=cm_sw_r_cp_tai_A5xrybV08FZ4N И всичко пак абсолютно по същият начин, в началото много добре, но след първите 6000 км пак започнаха да се чуват повдигачите а маслото потъмня изключително много, дори се виждаше мръсотия в него, реших да сложа една интересна добавка за почистване на повдигачите Wynn's 76864 350ml Hydraulic Valve Lifter Treatment https://www.amazon.co.uk/dp/B0064M6ENK/ref=cm_sw_r_cp_tai_S0xrybD21VHFP прилича като ново тънко масло и дори така мирише, слага се и се кара с нея, не се сменя веднага маслото. Сложих я и карах около 800-1000км, но забелязах, че маслото стана много тънко и повдигачите започнаха дори повече да тракат, смених пак всичко на ново и сега карам с Total 5w40 A3/B4, Total Quartz Energy 9000 5 W-40 Motor Oil - 5L https://www.amazon.co.uk/dp/B003U7Q96Y/ref=cm_sw_r_cp_tai_p2xrybE78FP0C минах около 1000км и за сега всичко е ОК , маслото е чисто, няма тракане от повдигачите дори при минусови температури. Друг интересен експеримент си направих, този път с горивото. Сложих добавка за почистване на клапаните и инжекторите, пак на същата фирма: wynns injector cleaner, Wynns 55964 325ml Injector Cleaner Petrol https://www.amazon.co.uk/dp/B004RP3AEM/ref=cm_sw_r_cp_tai_IZxrybZQNP6ED сипах и хубав бензин 95 и врътнах около 500 км , разходът падна значително, от 7.8/100 от последното зареждане до 5.47/100 след добавката, двигателят работи по-спокойно и някак си по лесно се форсира. Ще мина още малко км и ще пиша пак какъв е останал разхода като цяло и как се държи двигателят с новото масло и след добавката в бензина.

Поздрави

Редактирано от tonino_g3
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Малко ъпдейт по темата. Колата е Лансер 1.6 от 2007 ма година и така понеже в книжката на колата си пише , че спокойно може да се кара с всяко масло от класовете А1, А3, А5 реших да го пробвам това 5w30 A5 от Тойота. https://www.ebay.co.uk/itm/172364887395 Първоначално всичко си беше наред, двигателят работеше тихо и спокойно , маслото си беше чисто и така както и със всички останали масла до около 6000 км след това започна за изчезва и потъмня много, дори си мисля , че стана доста по-черно от предишното на Кастрол 0w40 A3, Castrol EDGE Engine Oil 0W-40 A3/B4 4L https://www.amazon.co.uk/dp/B004UFM6WG/ref=cm_sw_r_cp_tai_R6xrybKE112NP хидравличните повдигачи започнаха да се чуват когато е студен двигателя за около 10-20 секунди . Минах още 5000 км с малко доливане естествено и така до следващата смяна когато сложих Мотул 5w40 A3/B4.Motul 102870 Engine Oil https://www.amazon.co.uk/dp/B004XBHHY4/ref=cm_sw_r_cp_tai_A5xrybV08FZ4N И всичко пак абсолютно по същият начин, в началото много добре, но след първите 6000 км пак започнаха да се чуват повдигачите а маслото потъмня изключително много, дори се виждаше мръсотия в него, реших да сложа една интересна добавка за почистване на повдигачите Wynn's 76864 350ml Hydraulic Valve Lifter Treatment https://www.amazon.co.uk/dp/B0064M6ENK/ref=cm_sw_r_cp_tai_S0xrybD21VHFP прилича като ново тънко масло и дори така мирише, слага се и се кара с нея, не се сменя веднага маслото. Сложих я и карах около 800-1000км, но забелязах, че маслото стана много тънко и повдигачите започнаха дори повече да тракат, смених пак всичко на ново и сега карам с Total 5w40 A3/B4, Total Quartz Energy 9000 5 W-40 Motor Oil - 5L https://www.amazon.co.uk/dp/B003U7Q96Y/ref=cm_sw_r_cp_tai_p2xrybE78FP0C минах около 1000км и за сега всичко е ОК , маслото е чисто, няма тракане от повдигачите дори при минусови температури. Друг интересен експеримент си направих, този път с горивото. Сложих добавка за почистване на клапаните и инжекторите, пак на същата фирма: wynns injector cleaner, Wynns 55964 325ml Injector Cleaner Petrol https://www.amazon.co.uk/dp/B004RP3AEM/ref=cm_sw_r_cp_tai_IZxrybZQNP6ED сипах и хубав бензин 95 и врътнах около 500 км , разходът падна значително, от 7.8/100 от последното зареждане до 5.47/100 след добавката, двигателят работи по-спокойно и някак си по лесно се форсира. Ще мина още малко км и ще пиша пак какъв е останал разхода като цяло и как се държи двигателят с новото масло и след добавката в бензина.

Поздрави

 

Както дискутирахме по-горе всичките масла са правилни. От тях изпъква като "пръв сред равните" Castrol 0W-40. Мисля че бе най-доволен от него, нали?

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти , Мотул също има много добри характеристики, но не се представи много добре при мен, От Кастрол бях доволен , но пак всичко се повтаряше по същият начин след като мина 6000км. Все още немога да кажа от кое съм най-доволен , но най-недоволен останах от Тойота масло, мисля че то не е издържало на високата температура и се беше по изпържило та затова и двигателят се беше зацапал, което може би е и причината Мотулът който налях след това да се беше замърсил бързо. Този човек тук тества много видове масла и ми направи впечатление че Тотал остана много чисто след теста:

 

 

Има много други негови клипчета , който се интересува може да гледа. Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...но пак всичко се повтаряше по същият начин след като мина 6000км.

 

Явно минаваш много километри, щом от май месец до сега си сменил 3-4 марки? За да ти издържи маслото повече тези 6000 км, търси да е на PAO основа (група 4).

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Явно минаваш много километри, щом от май месец до сега си сменил 3-4 марки? За да ти издържи маслото повече тези 6000 км, търси да е на PAO основа (група 4).

Поздрави

 

Да, по около 1500км на седмица 😉 , може да потърся но в случай , че е много скъпо може и да продължа да си сменявам различни марки и по-чести смени , аз обичам да си цапам ръцете пък и предпочитам маслото да е по прясно.

Благодаря за съветите 👍🍻

Редактирано от tonino_g3
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

Нова година -ново масло 😊😉, миналата седмица сложих Shell Helix 5w40 A3/B4, и както се очакваше двигателят стана малко по-тих и неприятното тракане на повдигачите при студен старт изчезна, както при всяка предишна смяна без значение от марката. При Shell забелязах повишен разход на гориво със 0.5л/100км , в сравнение със предишните две масла на Motul и Total. Следващата смяна може да опитам с една Английска марка "Millers" , чета хубави ревюта за тези масла.

Поздрави 👍

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нова година -ново масло 😊😉, миналата седмица сложих Shell Helix 5w40 A3/B4, и както се очакваше двигателят стана малко по-тих и неприятното тракане на повдигачите при студен старт изчезна, както при всяка предишна смяна без значение от марката. При Shell забелязах повишен разход на гориво със 0.5л/100км , в сравнение със предишните две масла на Motul и Total. Следващата смяна може да опитам с една Английска марка "Millers" , чета хубави ревюта за тези масла.

Поздрави 👍

 

 

Най-голяма икономия трябва да си имал с нискофрикционното масло на Toyota 5W-30. По-малка такава, но все пак видима усещаш с конкретните продукти на Motul / Castrol защото са сертифицирани по MB-Approval 229.5 цък. Странно, защото ако ако използваш Shell Helix Ultra 5W-40, то също е MB-Approval 229.5. Пръв сред равните от HTHS>3.5 за мен остава онзи Castrol 0W-40, но каза че цената му не е оправдана за бързата смяна която правиш?

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-голяма икономия трябва да си имал с нискофрикционното масло на Toyota 5W-30. По-малка такава, но все пак видима усещаш с конкретните продукти на Motul / Castrol защото са сертифицирани по MB-Approval 229.5 цък. Странно, защото ако ако използваш Shell Helix Ultra 5W-40, то също е MB-Approval 229.5. Пръв сред равните от HTHS>3.5 за мен остава онзи Castrol 0W-40, но каза че цената му не е оправдана за бързата смяна която правиш?

Поздрави

 

Здрасти,

Кастрол беше супер , но наистина много скъпо, Тотал ми хареса също много и бих го ползвал пак. От Тойота ниско фрикционното масло не съм доволен и не бих повторил., интересното е че Тотал и Мотул даваха същата икономия, но както вече ти спомена в предишен пост разликата е минимална и не оправдава ползването на ниско фрикционно масло освен ако не е задължително. Ще опитвам нови марки и ще споделям инфо .

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

...Тотал ми хареса също много и бих го ползвал пак.

 

Тогава търси серията Total Activia. За Франция линията се казва така. Тотала от Румъния се води Total Quartz. Не мога да кажа качеството същото ли е, но го оприличивам на ладите от едно време. Тези сглобки износ за Белгия бяха върха. Моята като правена за соц. страните бе обикновенна...

Цените на Тотал в България са смешно ниски и будят подозрения. Маслото ползвано от теб 5W-40 струва около 7 лв/л и то цена за краен клиент. Има го под път и над път в известни и неизвестни онлайн магазини.

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

Нова смяна на масло и ново откритие., маслото, което последно сипах - Shell Helix Ultra 5w40 A3/B4 се оказа най-добро от всичките които съм ползвал до момента на този Лансер. Минах 8500 мили и нито веднъж не съм чул хидравличните повдигачи да тракат при студен старт, маслото остана доста по-бистро и си запази вискозитета, докато всички останали се разваляха още след около 4500 мили. Сега налях един микс от Мотул и Тотал, бяха ми останали от предишните смени и след това започвам да наливам само Shell. За икономията на гориво също се представи отлично, бях писал , че има разлика от половин литър, но в последствие се оказа , че по-скоро е било разлика от качеството на горивото, като пак бензин на Shell е най-добър и е за предпочитане тук в Англия. За маслото в скоростите мога да кажа, че изглеждаше като ново след около 45000 мили пробег, а скоростите се включват добре , ползвам Castrol Syntrans 75w90 което мога също да препоръчам.

Поздрави 👍

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това, че маслото е бистро не бих казал, че е добър знак. Това означава, че не разтваря и почиства въглеродните нагари.

За пример мога да ти дам, Eneos Sustina, което е отлично масло, прави се само в Япония и е с удължен експлоатационен интервал. Няма и 1000 км след като го сипеш и вече е черно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Важно е да се знае, че тестовете за икономията на гориво при API и ACEA (европейските изисквания) са различни.

 

Тестовете на ACEA C3 и C4 масла имат Fuel Economy (1% според ACEA тестовете); ACEA A3/B4 и A3/B3 маслата не са тествани за F.E. За тези масла Fuel Economy не е достатъчна да покрият API-EC нивата.

 

От теоретична гледна точка в двигател който изисква API SL-EC (Energy Coonserving) могат да се използва 5W-30 (примерно ACEA C3 ; API SN) но нивата на F.E. са занижени...

 

Маслата по стандартите ACEA C1; ACEA C2; ACEA A5/B5; ACEA A1/B1 имат повече F.E. (2.5% или 3% според ACEA тестовете).

 

Да, възможно е тези масла да претендират че покриват API EC нивата, но за да бъдат официално признати че го могат това, трябва да бъдат подложени на прецизните API / ILSAC F.E. специфични тестове.

 

Така че от теоритична гледна точка, най-голяма икономия си имал, с онова масло на Toyota ACEA A5/B5 5W-30 което не го хареса., в сравнение с останалите масла с висок HTHS.

 

Поздрави

 

едит: Позитивните мнения които споделяш идват от следното:

1) Маслото е официално одобрено от Mercedes и в нейята страница цък , във норма 229.5 и упоменат Shell Helix Ultra 5W-40. Този стандарт дава икономия на гориво и удължени пробези спрямо предходния MB 229.3 в повечето бензинови и някой дизелови без DPF.

 

2) Маслото е Full SAPS формула с множество най-върховни стандарти, даващи се на топ синтетиките в SAE 5W-40

 

3) Актуален технически документ цък показва, че неговият HTHS не е много над 3.5 (точно 3.68). Вискозитета на маслото при 100С е само 13.1 cSt. Да повторя, че маслото за да бъде от вискозитетен клас xxW-40 диапазона трябва да бъде между 12,5-16.3 cSt. А за да бъде от xxW-30 трябва да бъде между 9,3-12,5 cSt. Вижда се HELIX ULTRA 5W-40 е в долната граница на SAE 40, един "косъм по-гъсто" от 5W-30 масло. От тук му е по-леко на двигателя и се чувства донякъде икономия на гориво, спрямо другите масла от 5W-40 които могат да имат вискозитет при 100С примерно ако им се проверят техните TDS 15-16 cSt.

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Специално за потъмняването на маслото това, което Lix споменава съм напълно съгласен и точно този Shell мисля е по-добър от всички останали (Castrol edge 0w40, Motul 8100 5w40, Castrol edge 5w40, Total quartz energy 5w40, Toyota fe 5w30. След смяната със Шел и след около 1000 мили маслото потъмня значително повече от колкото другите масла за същите мили, но след това със времето остана някак си по-светло и нямаше никакви мътилки или карбонови отлагания, както при Тойота маслото например, което стана черно като при дизел и имаше мръсотии , на теория може този Шел да не е най-доброто , но в моят случай е победител. Ще повторя задължително със същото масло и ако пак се представи отлично и остане на същата ниска цена ще работя с него за напред.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 седмици ...

Ако може да ползвам темата за едно въпросче отностно смазване на лагери на електромотор ,ако не е редно моля да ме извините. Намирам специално масло на wd-40 3 in 1 electric motor oil sae 20, какъв заместител например от моторни масла или друг вид смазка може да свърши работа, става въпрос за Ел мотор на резачка за храсти , 😉 От време на време съм и градинар 😂

Благодаря предварително .

Редактирано от tonino_g3
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако може да ползвам темата за едно въпросче отностно смазване на лагери на електромотор ,ако не е редно моля да ме извините. Намирам специално масло на wd-40 3 in 1 electric motor oil sae 20, какъв заместител например от моторни масла или друг вид смазка може да свърши работа, става въпрос за Ел мотор на резачка за храсти , 😉 От време на време съм и градинар 😂

Благодаря предварително .

 

След като е SAE 20, то значи се използва масло като за 4Т двигател, а не 2Т масло. Би ли предоставил модел на резачката, и ще бъде много полезно ако имаш нейна сервизна книжка/паспорт, където да видя спецификациите на производителя. Ако я има в Информационният масив ще я открием

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за бързият отговор. Резачката е електрическа, и е много стара от 1997 ма година, сега и правя лек ремонт и искам да сложа една две капки масло на лагера на Ел моторчето, но имам само това:

3-in-1 Ho5110 Standard Flexican 3-in-1 Oil https://www.amazon.co.uk/dp/B0001P0AI6/ref=cm_sw_r_cp_tai_RbRjzbB3NYT02

А по принцип намирам инфо , че трябва да се ползва специално масло за ел двигатели като това например:

https://www.ebay.co.uk/itm/370060080560 аз ще сложа само една две капки и не ми се купува цяла туба , а имам много други видове смазки та си мислех дали да ползвам това първото масло което е универсално или някаква грес или моторно масло.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На мен по-скоро ми трябваше точен модел на резачката, пък после да наслагваме маслото...

 

Ok, ей сега го проверих : Black&Decker GT249 👍

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ok, ей сега го проверих : Black&Decker GT249 👍

 

За съжаление в случая не мога да помогна. Утишителното е, че маслото струва евтино и ти трябва минимално количество.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление в случая не мога да помогна. Утишителното е, че маслото струва евтино и ти трябва минимално количество.

Поздрави

 

Благодаря все пак, че се включи в темата.

Приятни почивни дни. 👍🍺

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

Здравейте, и най-вече колегата Светльо. Много благодаря за обширните и подробни мнения по темата за маслата. След много четене и опити за разбиране съм се спрял на следното масло за моя аутлендър 1 2.4 на газ. https://www.championlubes.com/TDS/tds_65607_ch_en_uk_20190227044244_lr.pdf

Маслото има исключително ниски нива на сулфатна пепел. Може би ще е по-добре да е 5w40, но от тази серия не намирам. На motul specific и x-clean 8100 имат 5w40 сходни нива. Аз съм убеден, че сулфатната пепел е от огромно значение, когато се кара на газ, макар да карам и на бензин относително често. Аз имам и нов катализатор (може би затова също съм се вживял по темата =) много интересно, на сайта на Motul в английския вариант се споменава sulfated ash, докато на немски НЕ.

Ще се радвам на обратна връзка и да изкажеш мнение и за другите показатели. Вискозитетният индекс например на шампиона е 182 срещу 167 на мотул специфик, което масло е и по-скъпо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, и най-вече колегата Светльо. Много благодаря за обширните и подробни мнения по темата за маслата. След много четене и опити за разбиране съм се спрял на следното масло за моя аутлендър 1 2.4 на газ. https://www.championlubes.com/TDS/tds_65607_ch_en_uk_20190227044244_lr.pdf

Маслото има изключително ниски нива на сулфатна пепел. Може би ще е по-добре да е 5w40, но от тази серия не намирам. На motul specific и x-clean 8100 имат 5w40 сходни нива. Аз съм убеден, че сулфатната пепел е от огромно значение, когато се кара на газ, макар да карам и на бензин относително често. Аз имам и нов катализатор (може би затова също съм се вживял по темата =) много интересно, на сайта на Motul в английския вариант се споменава sulfated ash, докато на немски НЕ.

Ще се радвам на обратна връзка и да изкажеш мнение и за другите показатели. Вискозитетният индекс например на шампиона е 182 срещу 167 на мотул специфик, което масло е и по-скъпо.

 

Здравей колега. Безспорно като пръв сред равните от цитирани от теб масла изпъква маслото Champion OEM SPECIFIC 5W30 C3. То и останалите две са Mid SAPS формула.

В обновеното издание на ACEA през 2004 всичките 3 новосъздадени категории ACEA C1, ACEA C2 и ACEA C3 бяха обозначени като Low SAPS масла. Т.е. тяхното съдържание на сулфтатна пепел, фосфор и сяра имаха по-ниски нива спрямо конвенционалните масла на пазара с неофициално име Full или High SAPS. Специално в ACEA 2007 се добави ACEA C4 категорията. Но от 4-те категории някои имат още по-ниски нива едни спрямо други. Истинските Low SAPS са ACEA C1 и ACEA C4, а Mid SAPS маслата са ACEA C2 и ACEA C3. Ако го оприлича с един блок от 8 етажа, най-горните 7-ми и 8-ми етажа са High SAPS масла. Като съвременни масла отговарящи напр на API SN, те също имат не толкова високи нива на фосфор и пак ще предпазват катализатора. Средните 4-ти и 5-ти етажа са Mid SAPS формулата. Те имат едни си същи стойности на SAPS, като разликата е само във Fuel Economy теста. Напр. за ACEA C2 позволените вискозитетни класове са SAE 0W-30 и 5W-30 и трябва да осигурят мин 2,5% F.E. Това се постига с масла с понижено триене и не толкова високи кинематични вискозитети. Обикновено при 100С са около 10 cSt. За ACEA C3 вариантите са SAE 0W-30, 5W-30 и 5W-40. Без последния, маслата дават малко над 1,1 %, защото техния кин. вискозитет при 100С е в горната граница на SAE 30. На Champion-а е 12,2 cSt. Обратно към примера най-ниските нива са ACEA C1 (1-ви етаж) и ACEA C4 (2-ри етаж). За да се използват обаче двигателя трябва да е проектиран да оперира с тези масла. Спомням си към 2013г един колега с Mitsubishi Carisma 1.8 бе сложил ACEA C1 5W-30 масло и двигателя се разтрака като шевна машина, защото нивата на фосфор в противоизносващите добавки бяха значително намалени. Не трябва да се сравнява коя ACEA Cx категория е по-добра от другата. Просто всеки автомобило производител за двигатели за европейския пазар изискващи някоя ACEA Cx я препоръчва. Така например ACEA C1 си остана за предходните класически двигатели на Mazda DPF, Land Rover/Jaguar DPF. ACEA C2 е широко използвана от Peugeot/Citroen и азиатските двигатели с DPF. ACEA C3 масово е за BMW, VW, Opel, Mercedes и азиатските двигатели с DPF. Докато ACEA C4 е за Renault/Nissan FAP. В ACEA 2016 се добави нова категория ACEA C5. Това пак е Mid SAPS масло, но главно с изразена Fuel Economy концепцията. Вискозитетния клас е SAE 0W-20 (за сега, с тенденция надолу). Поради спецификата на регулациите за намаляване на вредните емисии, новите двигатели се конструират по специфичен начин. Маслата използвани в тях са с тенденция за намаляване вискозитетния клас. Така например в най-новите BMW, VW, Mercedes, Renault, Volvo се изисква само ACEA C5 SAE 0W-20 масло. Създадоха се изключително пречистени групи базови масла с много висок вискозитетен индекс.

 

Специално за твоя двигател, не се изисква никаква норма по ACEA Cx. Основното изискване е минимален стандарт по API SG (1988-1992г) или някои от първите европейски стандарти издание 1996г като ACEA A1, ACEA A2 или ACEA A3. Първия (ACEA A1) току що отпадна и се замени от ACEA C5, но ти определено не си за него в SAE 0W-20. Втория (ACEA A2) още през 2004г отпадна защото се надгражда от ACEA A3. Така че към днешен момент за теб само ACEA A3 остана. Това е масло с висок HTHS и си е жива High SAPS формула. Нивата на сулфатна пепел ако имаш късмет ще бъдат около 1,3% което не е добре никак. Но, двигателните тестове на ACEA C3 са същите като на ACEA A3/B4 категорията, така че ти можеш вместо ACEA A3 5W-30 или 5W-40 масло, да ползваш ACEA C3 SAE 5W-30 или 5W-40 масло като Motul 8100 X-clean 5W-40 или Motul SPECIFIC 505 01 502 00 5W-40. Ако трябва да сравня по "хубост" то 1) Champion ; 2) 8100 X-clean 5W-40 и 3)SPECIFIC 505 01 502 00 5W-40.

 

Най-пълна информация има за Champion. По последната ACEA 2016, подплатен от API SN и множество официални одобрения. Това говори за изключителни характеристики на формулата, защото е гледана под лупа от множество независими лаборатории. Колкото до сулфатната пепел. Понеже и 3-те масла са по ACEA C3, за нея изискването е нивото да е по-малко от 0,8%. На Champion е 0,77%, на Specific е 0,79%, а на 8100 е 0,8%.

 

Колко по-висок е ВИ на едно масло, толкова по-добра е неговата вискозитетно температурна характеристика. Изпъква Champion със 182, 8100 със 172 и Specific със 167.

От към поведение и еластичност на двигателя най-добре ще се чувства със Champion, чиито HTHS подозирам ще е 3,5, след това с 8100 3,6 и накрая субективно със Specific 3,7.

От към Fuel Economy само Champion изпъква. Защото ACEA няма тестове за SAE 5W-40, дори и да отговаря на ACEA C3.

Като Mid SAPS формула по ACEA C3 нивата на TBN са много сходни.

 

От дискутираните тук масла формулата по технически документи на Champion всява респект.

 

Друг подход при избора на двигателно масло е да се върнеш към официалната препоръка по API. От 01.Май 2018г навлезна и се създаде стандарт по най-нова смазочна защита на бензиновите азиатски и американски двигатели. Това е API SN PLUS. Той надгражда всички излязли след първоначалните препоръки API SG, SH, SJ, SL, SM и SN и е главно ориентиран към двигателите с директно впръскване страдащи от феномена LSPI. Почти винаги маслото за да премине тестовете на API SN PLUS, трябва и да е по ILSAC GF-5. Това са комбинирани изисквания на американските и японски производители главно към икономията на гориво и защитата на катализатора. Нивата на сулфатна пепел също са ниски или подобни на ACEA C3/C2. Фосфора също, понеже е API SN PLUS, API SN-RC, ILSAC GF-5. Най-честия представител от този 2-ри подход е масло SAE 5W-30 с пакет детергентни добавки на базата на магнезии за изключително чист двигател.

 

Горните масла запитани от теб са предзнаначени главно за употреба в двигатели на европейски производители. Champion е по API SN но до тук. Поддържа го този стандарт като един от многото. То и другите никога не могат да бъдат нито по ILSAC, нито по API SN-RC, камо ли по API SN PLUS. Просто защото таргет групата двигатели са европейските. Но всчики са подходящи за двигателя ти. Ценово Champion-а трябва да е най-скъпо поради множеството лицензи в него. Ако цената му е подозрително ниска за такъв клас масло, а тя е цък, си взимам думите назад, защото на хартия е едно, но качеството си държи цена. Малко тук ситуацията наподобява с маслото за новите Опелите, много сходно по стандарти с тези на Champion-а. Онова 5л даже струва 36 лв. Не, мерси.

Поздрави.

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...