Премини към съдържание

Двигателно масло за Lancer - 1.6-2004г.


Stoqn74

Препоръчано мнение

  • Отговори 50
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Здравейте,колеги :)Кое масло е най-добро за този вид двигатели ?

 

Здравей колега,

Твоя двигател изисква определени американски стандарти (мин API SG), или европейски (ACEA 1-98, ACEA A2-96, ACEA A3/-02) в определени вискозитетни класове. При целогодишна употреба те са SAE 0W-40, SAE 5W-40. Други също са подходящи но за за определна температура на околната среда от рода на SAE 0W-30, SAE 5W-30, SAE 10W-30, SAE 10W-40, SAE 10W-50...

На пазара няма да намериш (колкото и да търсиш) по масло цитираните американски или европейски норми във вида в който се изискват (нормите са завишени през годините).

Така че най-подходящото масло (според мен) е да предпочетеш такова отговарящи на следните норми: ACEA A3/B4, API SN в SAE 0W-40 или SAE 5W-40 масло. Конкретна марка двигателно масло сам я избери.

Поздрави

П.С. Лично аз предпочитам маслото да е с висок HTHS >3.5 (т.е. ACEA A3, пред ACEA A1)

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

Здравейте,

ако може да преотворя темата. Аз съм с Спейс Стар 1,6/98 от '04, на 115к/км. Явно същият двигател е използван в Лансера.

Ориентирал съм се към марка, която няма да спомена, но ми трябва съвет относно кое точно масло да избера.

Списъкът е :

ОW30 - ACEA A3/B4 API SM / CF

0W40 - ACEA A3/B4-04 API SM / CF

5W30 (COMP) - ACEA C3 (препоръчан от производителя и за ACEA A3/B4 ACEA A5/B5/C2 API SM/CF) LowSAPS

5W30 (NG) - ACEA A3/B4 ACEA A5/B5/C2 API SM/CF (препоръчан от п. и за ACEA A3/B4-04)

5В30 (FuelEco)- ACEA C2 ; API SN ; API CF LowSAPS/LowHTHS (препоръчан от п. и за ACEA A1 ; ACEA B1 ; ACEA A5)

5W40 (LL) - ACEA A3/B4-04 API SM / CF

5W40 (UPLL) - ACEA A3/B3,B4 API SN / CF

5W40 (HC) - ACEA A3/B4-08 API SN / CF

5W40 (LowE) - ACEA C3 API SN / CF (Low SAPS)

 

(Съкращенията в скобите са за мен, за да разбера за кой точно модел става въпрос :)

Има ли смисъл да се поглежда към Low-SAPS масла и въобще ок ли са за този мотор предвид, че за GDI са вредни :)

 

Смятам да сложа газ на колата, ако това има някакво отношение за избора на масло.

 

Готов съм да използвал по-скъпо масло, в случай че това би довело до някакъв спад в консумацията на гориво (или тези реклами на производителите са алабала?)

 

Благодаря предварително!

Редактирано от ustim
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

ако може да преотворя темата. Аз съм с Спейс Стар 1,6/98 от '04, на 115к/км. Явно същият двигател е използван в Лансера.

Ориентирал съм се към марка, която няма да спомена, но ми трябва съвет относно кое точно масло да избера.

Списъкът е :

ОW30 - ACEA A3/B4 API SM / CF

0W40 - ACEA A3/B4-04 API SM / CF

5W30 (COMP) - ACEA C3 (препоръчан от производителя и за ACEA A3/B4 ACEA A5/B5/C2 API SM/CF) LowSAPS

5W30 (NG) - ACEA A3/B4 ACEA A5/B5/C2 API SM/CF (препоръчан от п. и за ACEA A3/B4-04)

5В30 (FuelEco)- ACEA C2 ; API SN ; API CF LowSAPS/LowHTHS (препоръчан от п. и за ACEA A1 ; ACEA B1 ; ACEA A5)

5W40 (LL) - ACEA A3/B4-04 API SM / CF

5W40 (UPLL) - ACEA A3/B3,B4 API SN / CF

5W40 (HC) - ACEA A3/B4-08 API SN / CF

5W40 (LowE) - ACEA C3 API SN / CF (Low SAPS)

 

(Съкращенията в скобите са за мен, за да разбера за кой точно модел става въпрос :)

Има ли смисъл да се поглежда към Low-SAPS масла и въобще ок ли са за този мотор предвид, че за GDI са вредни :)

 

Смятам да сложа газ на колата, ако това има някакво отношение за избора на масло.

 

Готов съм да използвал по-скъпо масло, в случай че това би довело до някакъв спад в консумацията на гориво (или тези реклами на производителите са алабала?)

 

Благодаря предварително!

 

Здравей колега, да не пиша наново ще си позволя да копирам поста си към друг колега със същият двигател:

 

1. Преди да прочетеш надолу, моля прочети тук ( цък) моя пост N:6

2. После тук моя пост N:2 цък , а след това превърти надолу и пост N:13 (раздела за маслата за двигател)

 

 

Сега ще ти подам заводските изисквания за двигателя ти подадени от компанията Mitsubishi към производителите на каталози:

 

OEM recommendation

year-round ACEA A3-98 SAE 0W-30

year-round ACEA A3-98 SAE 0W-40

year-round ACEA A3-98 SAE 5W-40

year-round ACEA A2-96 SAE 5W-40

year-round ACEA A1-98 SAE 0W-30

year-round ACEA A1-98 SAE 5W-30

year-round API: SJ SAE 0W-30

year-round year-round API: SJ SAE 5W-30 API: SJ SAE 5W-40

year-round API: SG SAE 5W-40

From -25 to 40 ACEA A3-98 SAE 10W-30

Above -25 ACEA A3-98 SAE 10W-40

Above -25 ACEA A3-98 SAE 10W-50

Above -15 ACEA A3-98 SAE 15W-40

Above -15 ACEA A3-98 SAE 15W-50

From -25 to 40 API: SJ SAE 10W-30

Above -25 API: SJ SAE 10W-40

Above -25 API: SJ SAE 10W-50

Above -15 API: SJ SAE 15W-40

Below -15 API: SJ SAE 15W-50

From -25 to 40 API: SG SAE 10W-30

Above -25 Above -25 API: SG API: SG SAESAE 10W-40 10W-50

Above -15 API: SG SAE 15W-40

Above -15 Above -10 API: SG API: SG SAESAE 15W-50 20W-40

Above -10 API: SG SAE 20W-50

From -25 to 40 ACEA A1-98 + ACEA B1-98 SAE 10W-30

From -25 to 40 ACEA A2-96 + ACEA B2-98 SAE 10W-30

Above -25 ACEA A2-96 SAE 10W-40

Above -25 ACEA A2-96 SAE 10W-50

Above -15 ACEA A2-96 SAE 15W-50

 

Генерално се виждат 2 неща:

1. Предпочитан вискозитетен клас, тези са с думичките year-round. Т.е. независимо от температурата вънка и няма връзка с километрите и хлабините вътре:

year-round ACEA A3-98 SAE 0W-30

year-round ACEA A3-98 SAE 0W-40

year-round ACEA A3-98 SAE 5W-40

year-round ACEA A2-96 SAE 5W-40

year-round ACEA A1-98 SAE 0W-30

year-round ACEA A1-98 SAE 5W-30

year-round API: SJ SAE 0W-30

year-round year-round API: SJ SAE 5W-30 API: SJ SAE 5W-40

 

Други вискозитетни класове като SAE 10W-40 са позволени, но при не толкова ниски температури (напр. -25С)

 

2. Минимална смазочна норма. Тя по американските стандарти е API SG (1988-1992г) и по европейските ACEA A2-96г издание. Съвременните масла се надграждат като формула, защото покриват все по-високи изисквания. Към днешен момент не можеш да намериш толкова стари стандарти, т.е. всяко масло ще ги покрива с 15-20г напред като смазочна защита.

 

Извод, за мен най-подходящо масло ще бъде това отговарящо на следните стандарти:

ACEA A3 ; API SN в SAE 5W-30 ; SAE 0W-40; SAE 5W-40 масло (разбира се това са най-скъпите опции, но аз говоря от моя гледна точка)

 

За масло на газ и горната комбинация става, но аз бих добавил и ACEA C3 стандарта.

 

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

5W30 (COMP) - ACEA C3 (препоръчан от производителя и за ACEA A3/B4 ACEA A5/B5/C2 API SM/CF) LowSAPS

5W30 (NG) - ACEA A3/B4 ACEA A5/B5/C2 API SM/CF (препоръчан от п. и за ACEA A3/B4-04)

 

Втори коментар тъй-като не мога да едитна моя отговор по-горе.

Изброените по-горе 2 комбинации масла са невъзможни с тези стандарти, т.е. те са взаимоизключващи! За пример ACEA C3 е стъпнало върху ACEA A3/B4, до тук добре, но ACEA A3/B4 е на обратният полюс спрямо ACEA A5/B5. Изобщо човек вещ в материята на маслата с 1 поглед вижда пропуските. Кой знае от какви интернет магазини на сляпо някой от персонала им ги е натракал, просто маслата да имат повече стандарти.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Втори коментар тъй-като не мога да едитна моя отговор по-горе.

Изброените по-горе 2 комбинации масла са невъзможни с тези стандарти, т.е. те са взаимоизключващи! За пример ACEA C3 е стъпнало върху ACEA A3/B4, до тук добре, но ACEA A3/B4 е на обратният полюс спрямо ACEA A5/B5. Изобщо човек вещ в материята на маслата с 1 поглед вижда пропуските. Кой знае от какви интернет магазини на сляпо някой от персонала им ги е натракал, просто маслата да имат повече стандарти.

 

Здравей,

много благодаря за пространният отговор и препратките.

Да, явно в интернет магазина са объркали нещата, защото на страницата на производителя нормите са други (вече споменавам само от производителя)

Така...

единият вариант тогава е, заради C3 :

5W40 (LowE) - ACEA C3 API SN / CF (Low SAPS)

само че е MB 229.31, а ти казваш в препратката, че е по-добре да е 229.5, въпреки че и 229.3 става (не 31). От препратките не разбрах дали това, че LowSAPS (заради намалените емисии) е някакъв проблем за този 1,6 двигател (GDI-то трака с LowSAPS :)

Алтернативата е :

5W40 (HC) - ACEA A3/B4 API SN / CF , което има MB 229.5 , но няма C3.

 

Хмм, сега гледайки директно на сайта на производителя какво казват за 5W30 NG:

ACEA C3 API CF/API SN BMW LL-04 MB 229.51 VW 502 00 VW 505 00

т.е. за MB дори е по-висок от 229.5 (ако тази допълнителна единица има значение). Маслото е LowSAPS.

 

Предполагам, че би препотъчал третото.

 

Имам възможността да поръчам маслото в туба от 20л (излиза с 25% по-евтино) и да си отливам нужното количество при смяна. Има ли проблем, при положение че се съхванява на тъмно и хладно, ако така го използвам около 2,5 години (около 20к/година правя) или да предпочета бидончетата от 5л?

 

Не бях се замислял за маслото за скоростната, че вероятно трябва да го сменя. От същия производител видях, че има GL4 SAE 75W-90, полусинтетично . От това, което си писал в препратката, май това е маслото което препоръчваш, ако го има на пазара, в смисъл като параметри, не производител :) Препоръчват го за MIL-L 2105. Има и версия GL4+, пълна синтетика, която е в пъти по-скъпа, но има повече допълнителни спецификации : Ford ESD-M2C 175-A / VW 501 50 (G50) / ZF TE-ML 08A / MIL-L 2105 . GL5, която не препоръчваш е MIL-L 2105 D ; MIL-L 2105 C. (2,1л ли поема кутията?)

 

Отновно благодаря предварително за ценните съвети!

Редактирано от ustim
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

много благодаря за пространният отговор и препратките.

Да, явно в интернет магазина са объркали нещата, защото на страницата на производителя нормите са други (вече споменавам само от производителя)

Така...

единият вариант тогава е, заради C3 :

5W40 (LowE) - ACEA C3 API SN / CF (Low SAPS)

само че е MB 229.31, а ти казваш в препратката, че е по-добре да е 229.5, въпреки че и 229.3 става (не 31). От препратките не разбрах дали това, че LowSAPS (заради намалените емисии) е някакъв проблем за този 1,6 двигател (GDI-то трака с LowSAPS :)

Алтернативата е :

5W40 (HC) - ACEA A3/B4 API SN / CF , което има MB 229.5 , но няма C3.

 

Хмм, сега гледайки директно на сайта на производителя какво казват за 5W30 NG:

ACEA C3 API CF/API SN BMW LL-04 MB 229.51 VW 502 00 VW 505 00

т.е. за MB дори е по-висок от 229.5 (ако тази допълнителна единица има значение). Маслото е LowSAPS.

 

Предполагам, че би препотъчал третото.

 

Имам възможността да поръчам маслото в туба от 20л (излиза с 25% по-евтино) и да си отливам нужното количество при смяна. Има ли проблем, при положение че се съхванява на тъмно и хладно, ако така го използвам около 2,5 години (около 20к/година правя) или да предпочета бидончетата от 5л?

 

Не бях се замислял за маслото за скоростната, че вероятно трябва да го сменя. От същия производител видях, че има GL4 SAE 75W-90, полусинтетично . От това, което си писал в препратката, май това е маслото което препоръчваш, ако го има на пазара, в смисъл като параметри, не производител :) Препоръчват го за MIL-L 2105. Има и версия GL4+, пълна синтетика, която е в пъти по-скъпа, но има повече допълнителни спецификации : Ford ESD-M2C 175-A / VW 501 50 (G50) / ZF TE-ML 08A / MIL-L 2105 . GL5, която не препоръчваш е MIL-L 2105 D ; MIL-L 2105 C. (2,1л ли поема кутията?)

 

Отновно благодаря предварително за ценните съвети!

 

Няма причина за търсиш лоусапс за този мотор. За трансмисионните масла само синтетични.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

много благодаря за пространният отговор и препратките.

Да, явно в интернет магазина са объркали нещата, защото на страницата на производителя нормите са други (вече споменавам само от производителя)

Така...

единият вариант тогава е, заради C3 :

5W40 (LowE) - ACEA C3 API SN / CF (Low SAPS)

само че е MB 229.31, а ти казваш в препратката, че е по-добре да е 229.5, въпреки че и 229.3 става (не 31). От препратките не разбрах дали това, че LowSAPS (заради намалените емисии) е някакъв проблем за този 1,6 двигател (GDI-то трака с LowSAPS :)

Алтернативата е :

5W40 (HC) - ACEA A3/B4 API SN / CF , което има MB 229.5 , но няма C3.

 

Хмм, сега гледайки директно на сайта на производителя какво казват за 5W30 NG:

ACEA C3 API CF/API SN BMW LL-04 MB 229.51 VW 502 00 VW 505 00

т.е. за MB дори е по-висок от 229.5 (ако тази допълнителна единица има значение). Маслото е LowSAPS.

 

Предполагам, че би препотъчал третото.

 

Имам възможността да поръчам маслото в туба от 20л (излиза с 25% по-евтино) и да си отливам нужното количество при смяна. Има ли проблем, при положение че се съхванява на тъмно и хладно, ако така го използвам около 2,5 години (около 20к/година правя) или да предпочета бидончетата от 5л?

 

Не бях се замислял за маслото за скоростната, че вероятно трябва да го сменя. От същия производител видях, че има GL4 SAE 75W-90, полусинтетично . От това, което си писал в препратката, май това е маслото което препоръчваш, ако го има на пазара, в смисъл като параметри, не производител :) Препоръчват го за MIL-L 2105. Има и версия GL4+, пълна синтетика, която е в пъти по-скъпа, но има повече допълнителни спецификации : Ford ESD-M2C 175-A / VW 501 50 (G50) / ZF TE-ML 08A / MIL-L 2105 . GL5, която не препоръчваш е MIL-L 2105 D ; MIL-L 2105 C. (2,1л ли поема кутията?)

 

Отновно благодаря предварително за ценните съвети!

 

Сега, с риск да се повторя от някоя тема ще напиша пак следното:

Един двигател не изисква стандарти от датата му на производство, а от тогава когато е почнал да се проектира. За бензиновите двигатели на Mitsubishi това е период 5-10-15г назад във времето. Доказват го и минималното ниво в твоя случай на американска норма API SG (1988-1992г). С навлизането на европейските стандарти проходили през 1991г и сериозно ъпгрейднати през 1996г, производителя вече дава и аналог кой европейски стандарт покрива американската? API SJ (1996-2001г) също се изисква, затова присъстват и ACEA A1-98, ACEA A3-98г издание на стандартите. При по-новите сервизни книжки вече е абсолютно задължително (някакви регулации) производителя да дава както по API, така и по ACEA нормите в препоръчаните вискозитетни класове. Онези линкове в началото дават предимствата на синтетичните масла SAE 5W-40 пред SAE 10W-40. Недей да гледаш там за скоростите, защото за твоята кола са други!

 

Колкото до съответните стандарти по MB, BMW т.н. те не се изискват изобщо за двигателя ти. От допълнителните стандарти обаче може да се направи извода до колко кораво е маслото, каква технология е, струва ли си или не. В зависимост от конкретната кола MB, BMW и т.н. и в зависимост дали е бензин или дизел и в зависимост дали е дизел с DPF, тогава даденият стандарт става правилен, а в другия случай грешен. Не може да се отсече без да се знае колата че MB 229.5 е по-нисък от MB 229.51/31. Това си е казус за мерджаните. Те дори и да са газифицирани ще изискват само Full SAPS масла (229.5)

 

Основата която аз ти препоръчах да търсиш е масло в SAE 0W-30 / 5W-30 / 0W-40 / 5W-40, което да отговаря задължително на един от 2-та стандарта API SN/SM/SL или ACEA A3 (избягвай ACEA A5). Ако маслото отговаря и на 2-та имаш по-голяма сигурност, защото те обхващат различни критерии за защита на двигателя.

И 3-те по-горе масла стават, но само 2-рото има 2-та критерия.

 

Сега за газифицирането:

 

При леките и лекотоварните автомобили няма изискване за употреба на специфично масло, когато двигателя е на газ. Изключение прави компанията FIAT, която за фабрично вградените си газови уредби изисква специфичен стандарт стъпнал върху европейската норма на ACEA C3. Т.е. за FIAT двигателите се изиска Fiat 9.55535-T2 (стъпнал върху ACEA C3) в комбинация от SAE 5W-40. За всички останали автомобило производители при фабрично вградените им газови уредби или метанови, стандартите за масло не се променят. Те са тези които се изискват за двигателя, например определен вискозитетен клас в комбинация от някоя норма по API, ACEA и/или OEM стандартите по MB, VW, GM ... примерно.

Маслото SAE 5W-40, ACEA C3... е нископепелно в класа на Mid SAPS са му стойностите (понижено съдържание на сулфатна пепел, фосфор и сяра). Когато се използва масло в газифициран двигател, то при частичното изгаряне на маслото в горивната камера, тези нагари остават по нея като и променят формата, а така също и се натрупват по клапаните. От тук и избора на по-малкото зло, да се използват такива масла за газифицирани двигатели (концепцията на FIAT). Друг фактор при работата на газ е по-чистото горене, следвано от по-високата температура в горната част на главата. Това води до негативно отношение към използваното масло, защото трябва да оперира в по-неблагоприятни условия и неговият живот се съкращава. Когато се избере по-качествена формула масло, то тя трябва да бъде в няколко аспекта:

1. Колкото се може по-висок процент на синтетика в себе си

2. Колкото се може по-висок стандарт по API Sx (американските стандарти)

3. Колкото се може по-висок стандарт по ACEA Ax (европейските стандарти)

4. И още няколко които са важни, но лукумите стават прекалено дълги.

 

Битува тезата, че когато колата няма газ, трябва да се използва Full SAPS масла, т.е. конвенционална формула, 2-рото посочено от теб масло. Тогава имаш най-много защита на двигателя (фосфорните добавки са най-много). Но пък фосфора атакува катализаторните системи и ги запушва.

Когато колата има модерен катализатор или филтър за сажди (DPF), производителя препоръчва употребата на нископепелно (Low SAPS) масло. Тогава е преценил в каква степен да намали фосфора в маслото с цел да има двигателя все още защита, но и да има перфектна защита на системите за третиране на отработените газове. Тук един колега се бе излъгал и бе сложил масло за Мазда ACEA C1 и така му се разтрака колата. Защо? В ACEA C1 има възможно най-най-малко фосфор и максимална защита на техните филтри. Но двигателя на каризмата не е проектирана за такива масла. Сложи Full SAPS масло и се оправи.

В европейското издание на ACEA-2004г излязло, се споменават за първи път понятието Low SAPS категориите, и това са ACEA C1 (Mazda DPF, Land Rover/Jaguar DPF), ACEA C2 (Peugeot/Citroen, Honda... DPF), ACEA C3 (MB, VW, BMW, Porsche, Opel DPF...) През 2007г за Renault се обособи специална категория ACEA C4 (Renault/Nissan DPF).

От тези Low SAPS масла/категории, наистина Low са само ACEA C1, ACEA C4. Другите като ACEA C2 / ACEA C3 са с малко по-високи нива и някои производители ги титулуват Mid SAPS. Понятието Mid SAPS и Full SAPS не присъства в бюлетина на ACEA, но при положение че имаме масла с най-ниските стойности ACEA C1, ACEA C4, средните ACEA C3, ACEA C2, то на върха са конвенционалните масла с най-високи такива. Представител е 2-рото масло и се познава по стандарта MB 229.5, докато първото и третото масло са Mid SAPS формула.

Американските стандарти по API и миска между японско-американски норми по ILSAC също регулират нивото на фосфор в маслата. Там също имат модерни катализатори при бензинките им. Т.е. дори и да намериш масло по API SN, MB 229.5 (второто ти масло) то нивата на сулфатна пепел са около 1-1,05 %), т.е. не много високи спрямо Mid SAPS маслата даже. Друга песен е старите конвенционални Full SAPS масла с нива от 1,4%, тогава това е прекалено много.

Получил съм информация от най-високо ниво, че дори и маслото да е Mid SAPS, стига да е и по ACEA A3, то осигурява нужната защита. Защото производителя е казал търсете API Sx или ACEA Ax стандарта. Не е регламентирал конкретните нива на SAPS в тях.

 

Най-добре да си купуваш прясна опаковка масло. Така шанса да попаднеш на по-завишена формула е по-голям а и по-високо издание на ACEA. Прясното си е прясно. Пък и ако купиш брадва цял живот има да го караш.

 

Сега за скоростите. Производителя за Space Star 1.6 изисква:

OEM recommendation

year-round API: GL-4+ (Tranself TRX) SAE 75W-80

 

Кутията е на Renault и използването на масло само по API GL-4 е забранено. Тук се изисква по-високата API GL4+

И вискозитетния клас е специфичен - SAE 75W-80. Пробвано е със SAE 75W-90, е не влизат добре скоростите, защо? Защото вискозитета на маслото при 100С е почти 2 пъти по-висок спрямо това което иска производителя. Нито на студено, нито на топло влизат мазно.

Това е от мен,

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

толкова много информация :)

Не разбрах, кое би си сложил, ако имаше същият автомобил. Ти имаш СС, но 1.3 и караш на газ и си със мид сапс. Т.е. заключавам, че мога и аз да посегна към третото посочено от мен масло :

5W30 NG - ACEA C3 API CF/API SN BMW LL-04 MB 229.51 VW 502 00 VW 505 00

 

Ще си взема една малка туба от 5л за да го пробвам. Ако съм доволен следващият път ще е бидон от 20л. (при сравнение една смяна излиза безплатна). Сравнявам цената с доставката на 20л бидон и на 4 опаковки по 5л. Маслото си го карам от Германия, когато пътувам (а не е често). При моите годишни километри бидонът ще свърши бързо.

 

 

Относно маслото за скоростната. Това че е на Рено обяснява, защо производителят на маслото по-горе не предлага точно такова 75w80 GL4+ (имат го като 90). Самият този производител препоръчва 75w80 GL5, но предполагам защото нямат 75w80 GL4+ в каталога си :).

Открих 4 масла (3 френски :), които са по твоята препоръка -

- TOTAL Transmission BV 75W-80

- TOTAL Тransmission Gear 8 (наследник на BV?) (най-евтиното)

- Elf Тranself NFP 75W-80 за Рено скоростни кутии (Pxx, VM1, NE, NG, NO, UN) (най-скъпото)

- Castrol SYNTRANS V FE 75W-80 (със сертификации за VW, предполагам си е ок за фолксвагените)

 

Та предполагам, че най-добре да си взема Елф. Само че колко трябва да си купя? :)

 

Отново благодаря!

Редактирано от ustim
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

толкова много информация :)

Не разбрах, кое би си сложил, ако имаше същият автомобил. Ти имаш СС, но 1.3 и караш на газ и си със мид сапс. Т.е. заключавам, че мога и аз да посегна към третото посочено от мен масло :

5W30 NG - ACEA C3 API CF/API SN BMW LL-04 MB 229.51 VW 502 00 VW 505 00

 

Ще си взема една малка туба от 5л за да го пробвам. Ако съм доволен следващият път ще е бидон от 20л. (при сравнение една смяна излиза безплатна). Сравнявам цената с доставката на 20л бидон и на 4 опаковки по 5л. Маслото си го карам от Германия, когато пътувам (а не е често). При моите годишни километри бидонът ще свърши бързо.

 

 

Относно маслото за скоростната. Това че е на Рено обяснява, защо производителят на маслото по-горе не предлага точно такова 75w80 GL4+ (имат го като 90). Самият този производител препоръчва 75w80 GL5, но предполагам защото нямат 75w80 GL4+ в каталога си :).

Открих 4 масла (3 френски :), които са по твоята препоръка -

- TOTAL Transmission BV 75W-80

- TOTAL Тransmission Gear 8 (наследник на BV?) (най-евтиното)

- Elf Тranself NFP 75W-80 за Рено скоростни кутии (Pxx, VM1, NE, NG, NO, UN) (най-скъпото)

- Castrol SYNTRANS V FE 75W-80 (със сертификации за VW, предполагам си е ок за фолксвагените)

 

Та предполагам, че най-добре да си взема Елф. Само че колко трябва да си купя? :)

 

Отново благодаря!

 

Аз колега съм постъпил по подхода да намеря масло имащо в себе си и двата стандарта: API SN ; ACEA A3 ; отделно съм го подбрал и по други критерии като базово масло група 4 PAO, отделно по най-насъсканите VW 504.00-507.00 стандарти за масло, казващi на заден план че маслото играе в друга висша лига, отделно по ACEA C3/C2, вискозитетен индекс и т/н. и т.н.

Ако погледнеш отново заводските препоръки по-горе, ще видиш че целогодишно year-round се изискват в повече редове стандарта ACEA A3 примерно. Търси го него на първо време, а ако има и стандарт API SN ще е още по-добре. Американските бензинови стандарти изостават спрямо европейските норми, затова за по-голяма сигурност е добре да ги има и 2-те.

Рено никога няма да препоръча API GL-5 ниво, с него много бързо ще заминат синхронизаторите.

Правилният подход е: харесваш си марка масло, пише в Google .....Lubricant advisor и отиваш на на сайта им. Чекваш си колата в онлайн каталога и разбираш коя е правилната течност. За маслата е лукумджийска изтория - всичко модерно става,, но за скоростите трябва да се внимава. По принцип ти трябват 3.4л масло. Тази скоростна кутия JB3 се слага на една камара рена: Канго, манго и т.н.

Недей избирай на сляпо масло за скоростите, а търси да има API GL-4+ (в SAE 75w-80)

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей отново,

вероятно вече ти е досадило от мен :)

погледнах и видях следното маслослед като спомена по-насъскани VW,

5W30 - ACEA A3-04/B3-04/C3-04 ; API SN ; BMW LL-04 ; MB 229.31 ; MB 229.51 ; Porsche C30 ; VW 504 00 ; VW 507 00

изглежда ми, че обединява всичко, което си препоръчал - SN, А3, но и C3 и насъсканите VW стандарти. Но пък нивата на сулфатната пепел са 0,8%, което е много ниско. Значи се връщам на 5W40 (HC) - ACEA A3/B4 API SN / CF , с нива на пепелта 1-1,6%

 

Относно маслото за скоростната не се разбрахме. Няма значение. Мисля да си купя Elf Тranself NFP 75W-80 GL4+.

 

Поздрави!

Редактирано от ustim
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей отново,

вероятно вече ти е досадило от мен :)

погледнах и видях следното маслослед като спомена по-насъскани VW,

5W30 - ACEA A3-04/B3-04/C3-04 ; API SN ; BMW LL-04 ; MB 229.31 ; MB 229.51 ; Porsche C30 ; VW 504 00 ; VW 507 00

изглежда ми, че обединява всичко, което си препоръчал - SN, А3, но и C3 и насъсканите VW стандарти.

 

Относно маслото за скоростната не се разбрахме. Няма значение. Мисля да си купя Elf Тranself NFP 75W-80 GL4+.

 

Поздрави!

 

Да, двигателното масло (Mid SAPS) е пушка ако ще слагаш скоро газ. Но ако няма да слагаш скоро, вземи си SAE 5W-30 Full SAPS. И провери пак на страницата на производителя.

Маслото по горните стандарти ми се струва по-много стара технология създадено. В края на 2004г навлизат ACEA-04 нормите и затова ми е странно. Към днешен момент ако фирмата производителка на това масло е напред с материала (или гледаш стар технически документ), то стандартите трябва да изглеждат поне така ACEA A3/B4-07, ACEA C3-08 или 10 или 12.

Получава се така, защото ACEA-08 регламентира Low SAPS маслата да има TBN мин 6, а ACEA A3/B4 да и мин 8. Следователно по ACEA C3 може да е последно издание, но по ACEA A3/B4 да е предходно и това се получава не защото маслото е лошо, а защото в такива критерии попада. Дори и така да е той (ACEA A3-07) предлага с над 18г смазочна защита напред .

Би ли ми дал линк към техническият документ на това масло да го погледна.

За маслото за скоростите изглежда на пръв поглед правилно.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

След всичко казано до тук, може ли да заключим, че масло 5W40 по стандарт A3/B4 е ОК за този двигател?

Много изписано и му изгубих края 😀

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Теоретично за всеки един бензинов двигател на Мицку, комбинацията от вискозитетен клас SAE 5W-40 + ACEA A3 е правилна. С грижа към възела се виждат препоръките за конкретният двигател. Защото както знаеш за бензинките двигатели на Colt 1,1; 1,3, 1,5 (2004-2007) се изисква MB 229.1 + някакъв вискозитетен клас (да речем SAE 5W-40). Тогава преразгледани ще подбера маслото по възможност да бъде MB 229.5 + ACEA A3/B4 + SAE 5W-40.

Масово двигателите на Мицку вече 5години (модел 2010) изискват ACEA A3/B4-08 (или API SM) масло. Добре, но в ACEA-08 за първи път се регламентира маслото да има мин TBN 8, а Low SAPS маслата са задължени да имат мин 6. Така се получава че каталога попълва това масло по критерия на API, а не по критерия на ACEA (защото е като Low SAPS е само по ACEA A3-07 с TBN между 6 и 8 / Но пък производителките на масла наблягат на другия актуален фактор, маслото да бъде по ACEA C3-12)

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Аз избрах този път Castrol Edge FST 0w40 A3/B4.

 

Лудница. Води се формула Full SAPS. То според неговият TDS и SAE J300 е в долната граница на SAE 40, т.е. малко над горната граница на SAE xW-30 примерно. Ще се развърта двигателя по-леко. Много висок вискозитетен индекс. Отличен избор за мощни и високонатоварени бензинови двигатели. SAE 0W-40 си е SAE 0W-40. Аз една зима изкарах с масло от същият вискозитет.

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е значи добре съм избрал 😀

Още едно въпросче за маслото за скоростите на Лансер 1.6 , какво препоръчват от Мицубиши като интервал за смяна и също така това масло : castrol syntrans multi-vehicle 75w90 AP GL-4 добро ли е?

Благодаря .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е значи добре съм избрал

Още едно въпросче за маслото за скоростите на Лансер 1.6 , какво препоръчват от Мицубиши като интервал за смяна и също така това масло : castrol syntrans multi-vehicle 75w90 AP GL-4 добро ли е?

Благодаря .

 

Mitsubishi подават следната информация към производителите на каталози (ако това е колата):

 

Mitsubishi, Lancer CS0, Lancer 1.6 16V, CS0, 2003-2009

Manufacturer: Mitsubishi Heavy Industries Ltd., Tokyo, Japan

Drive type: f.w.d. Cylinder capacity: 1584 cc Power output: 98 HP / 72 kW at 5000 RPM

Engine 4G18

Petrol, 4-stroke, 4 cilinder, Line, 4 valves/cyl, liquid cooled Cylinder capacity: 1584 cc

Power output: 98 HP/72 kW at 5000 RPM

 

Transaxle, manual F5M41 Manual

Capacity 2,1 liter

Gears forward: 5 Gears reverse: 1

 

Use: Normal

Check 15000 km/12 months

 

Change 105000 km/84 months

OEM recommendation: See below

 

Use: Severe Check 15000 km/12 months

Change 45000 km/36 months

 

OEM recommendation

year-round API: GL-4 SAE 75W-85

year-round API: GL-4 SAE 75W-90

 

Продукта на Castrol е API: GL-4 SAE 75W-90 с много много високи показатели.

Интервала на смяна пак е нормален или в тежки условия.

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

Намерих на добра цена оригинално Тойота масло 5w30 A5/B5 но преглеждайки пак темата ми се струва, че не е много подходящо за Лансера, пише че е с нисък визкозитет и помага за икономия на гориво, вредно ли ще е за двигателя да по карам малко с него? В книжката на колата пише ОК , но не ми се рискува. Всеки коментар е високо ценен.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Намерих на добра цена оригинално Тойота масло 5w30 A5/B5 но преглеждайки пак темата ми се струва, че не е много подходящо за Лансера, пише че е с нисък визкозитет и помага за икономия на гориво, вредно ли ще е за двигателя да по карам малко с него? В книжката на колата пише ОК , но не ми се рискува. Всеки коментар е високо ценен.

Поздрави

 

Ако говорим за Mitsubishi Lancer 1.6 16V, CS0, 2003-2009, то

От теоретична гледна точка продукта е правилен, защото това масло има както американски стандарт API SL, така и европейският ACEA A5.

 

Две основания намирам да се избягва това масло:

1. От практическа гледна точка е разумно да се избягват нискофрикционни масла с изключително понижено триене. И то не заради евентуалната икономия, а заради по-ниският си вискозитет. При положение че не се изискват само и единствено такива норми (ACEA A1, A5), разумно е да се предпочете пак SAE 5W-30, но с висок HTHS и вискозитет при 100С. При втората комбинация икономията на гориво ще е по-малка, но защита на двигателя по-голяма. Втората опция не крие рискове, които евентуално нарастват с използването на първата.

 

2.Такива оригинални масла (за специфичен възел като автоматик-да), но за двигателя също не ми се струва удачна опция на фона на множество отворени алтернативи. Защо? Защото не се знае кой производител стои зад оригиналното масло в тубата. Има ли технически лист да се видят параметрите - не, тъмна Индия зад завесата на оригиналното масло. В някои родни сайтове, това масло 5л се намира доста под 70 лв и то преди още да си почнал да се пазариш...

 

Предишното масло SAE 0W-40 как се държеше? То бе лудница по параметри и с ясен произход на производител.

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти много, супер отговор !👍

За същата кола става въпрос да, спрях се на това масло понеже ми се вижда добро качество и цена, но щом има лек риск ще си остана с 0w40 , но ще опитам Mobil1 A3/B4 този път или Motul A3/B4 5w40, това от Тойота ще го продам , до колкото съм запознат е производство на Мобил, пише че е Холандско. С кастролът за който говорим съм вече втора смяна, значи всичко много добре с него , но забелязах , че след около 8000км започна да изчезва. Моята идея е да опитам различни марки масла които да отговарят на изискванията и да вида с кое масло ще имам най-малко грижи, аз го сменям през 2 месеца и 9000мили.

👍🍻

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като се заговорихме за икономия на гориво в маслата с понижено триене ще кажа какво съм чел в дебелите книги и какво са ми дообяснявали.

По американският стандарт на API Sx, маслата даващи икономия на гориво (енергоспестяващо; EC= energy conserving) се изписват така API SJ SAE 5W-30 цък. Сега дали ще бъде стандарт API SJ, SL, SM, SN зависи маслото каква норма е (снимката е примерна). Тези масла дават икономия на гориво мин 1,5 % (спрямо ако двигателя бе зареден със SAE 15W-40) масло.

Когато надписа съдържа и римското II, икономията на гориво е 2,4 % (спрямо ако двигателя бе зареден със SAE 15W-40) масло, и изискванията се изписват напр. така API SJ/EC-II .

 

Не зная дали метода на смятане ми е прецизен и дали това ще е на 100 % така, но ако направим груби сметки на горната теория ще излезе следното. Приемаме че един двигател дава разход 100л/100 км, тогава:

1) ако използваме API SJ-EC SAE 5W-30 и ще спестим 1,5 %, това са 0,15л/100 км

2) ако използваме API SJ-EC II SAE 5W-30 и ще спестим 2,4 %, това са 0,24л/100 км

 

Ако двигателя ми позволява аз за 500 км (толкова ми е месечният пробег) ще спестя около 1л с възможно най-енергоспестяващото масло и около 0,7л ако си използвам масло с висок HTHS. Дали изобщо ще може да се достигне тя (икономията на гориво)? Къси градски дистанции, старт-стоп трафик, прашни пътища, горива с неизвестни качества...

 

Тестовете за икономия на гориво при европейските стандарти ACEA не са същите като американските по API.

От европейските стандарти, само тези по ACEA C1, C2, C3, C4 са тествани за икономия на гориво. Останалите категории като ACEA A3/B4 ; ACEA A1/B1 ; ACEA A5/B5 не са но последните 2 се считат условно за такива.

 

В Европа навлизат все повече американски двигатели които изискват Energy conserving масла. Условно ако се изисква масло API SL-EC SAE 5W-30 масло, аз мога да го заменя с класическо масло с висок HTHS API SN, ACEA C3/C2, A3/B4 SAE 5W-30 масло (което ще осигури тези мин 1,5%). Но ако се изкисва API SL EC-II SAE 5W-30 масло, то аз ще дам само и единствено API SN, ACEA C2, A5/B5 SAE 5W-30 и ще съм убеден че ще покрия изискванията.

 

Но американските стандарти се обновиха и категорията за икономия на гориво от EC-II се трансформира в Resource conserving цък. Маслата при тези двигатели вече са още по-специфични и си изисква тяхното. Тук с много уговорки може да се сложи API SN, ACEA C2 SAE 5W-30, но няма да е същото като истинско API SN-RC масло.

 

Тенденцията е занапред маслата да понижават вискозитета си, защото разхода на гориво е правопропорционален на изгорелите газове. Масло даващо икономия на гориво, в двигател проектиран да използва такова, при други равни условия ще изгори по-малко гориво. Респективно ще отдели по-малко вредни емисии в атмосферата и ще помогне да се редуцира глобалното затопляне. Не мина година-две и вече последно поколение бензинови двигатели на разни производители изискват API SN-RC SAE 0W-20 масло. От половин година вече се разработват и SAE 0W-16 масла. Ще се минат неусетно 10години и най-гъстите масла ще останат SAE 5W-30, чиято роля ще запада, както сега се случва с минералните масла SAE 15W-40 например.

 

Всеизвестен е факта че масовите двигатели на Ford изискват нискофрикционни масла SAE 5W-30 (с норма Ford WWS-M2C913-D). Те дават ужким страхотна икономия на гориво. Добре обаче в града един такъв форд 1.6 бензин дава 10л/100км. Извънградско пада под 6. Е от онзи ден е газифициран вече. Икономията се трансформира в друга форма на спестяване на пари, но с друг вид гориво.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...