Премини към съдържание

Смяна на масло


Aardwolf

Препоръчано мнение

Поразрових се във форума и четох, четох, четох...

 

В крайна сметка са писани доста стандарти, формули и какво ли още не, което аз не разбирам много. Та в крайна сметка какво масло да сложа на колицата? Пускам ви няколко ако някое от тях става направо казвайте, а ако не става предложете някое. И още нещо, на някои масла виждам че пише, че са за бензинови и дизелови двигатели, на други само за дизелови, а има и такива които са за газ и метан. Та има ли значение дали е за бензин/дизел или е по-добре да се търсия някое, което е само за бензин?

 

Ето някои, които намерих по магазините:

 

Motul 8100 X-clean C3 5W40 - 5 литра

 

- Горивоспестяващо моторно масло, разработено за последен клас EURO IV двигатели, изискващи ACEA C3 моторни масла, висок HTHS- вискозитет (> 3.5 mPa.s) и средни стойности на SAPS- ниски нива на сяра, фосфор и сулфатна пепел. Подходящо за всякакъв вид дизелови и бензинови двигатели (ACEA A3/B3 или A3/B4). Да не се смесва с лубриканти непокриващи ACEA:C3. Стандарти: API: SM/ CF; ACEA: A3/ B4 ACEA:C3; Сертифицирано по: BMW Longlife-04, MB 229.31, Porsche, VW 502.00 505.00.

 

Valvoline SYNPOWER MST C3 SAE 5W-40 - 5 литра

 

- ACEA A3/B4, C3-10, API SN/CF MB APROVAL 229.51, BMV LL-04, VW 505.00/505.01 GM DEXOS 2

 

Meguin Low Emission SAE 5W-40 - 5 литра

 

- megol Motorenoel Low Emission SAE 5W-40 е високоефективно двигателно масло, произведено на базата на технологията HC-синтез, с нова специална система от добавки (с ниски нива на сяра, фосфор и сулфатна пепел - SAPS технология). megol Motorenoel Low Emission SAE 5W-40 отговаря на високите изисквания за качество и ефективност поставени от съвременните бензинови и дизелови двигатели. Това масло по-специално, осигурява ефективност на ЕС 4/EС 5 системите за пречистване на отработените газове за продължителен период на експлоатация и обезпечава по-слабо износване, чист двигател и смяна на маслото на по-големи интервали. Спесификации: ACEA A3/B4-04, ACEA:C3-04, API SM / CF,MB-Approval 229.31 VW 502 00 / 505 00,BMW Longlife 04, Porsche Meguin препоръчва този продукт за превозни средства, които са предмет на следните спецификации: VW 505.01, WSS-M2C 917-A.

 

MITSUBISHI DIAMOND PERFORMANCE 5W40 - 1 литър

 

- Висококачествено всесезонно двигателно масло, подходящо за бензинови и дизелови (комън-рейл и дюза помпа) атмосферни и турбо двигатели. Спецификации: API: SL/CF, ACEA: A3/B4.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бих добавил още 3

 

Comma Syner-G 5W-40

 

Yacoo VX 1000 LL 5W-40

 

Petronas Syntium 3000AV 5W-40

 

Като от дотук изброените на галанта съм ползвал Motul, Мицу Diamond, Comma, Petronas... в същата последователност :)

Не мога да дам превес на нито едно..като със сигурност за себе си съм решил повече Motul да не взимам, а тепърва ще видим как ще се представи Petronas. Сменял съм винаги на 1 година или 10 000км...

Редактирано от zexer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Трета година карам с Yacco VX 1000. Понастоящем VX 1000 LL. Мисля че само VX 1000 към момента не се предлага. Има VX 1000 FAP, но то не е за нашите коли, а за дизели с филтър за твърди частици - FAP и DPF.

Mitsubishi diamond 5/40 също съм го ползвал два пъти. Май цената я гледах в нета за 18 лв/л. ЯкО е повечко парици и можеш да го ползваш и за чисто нова кола. То си има бензиновите стандарти за целта. Ако искаш, взимай такова ЯкО 4 л и като източиш, направо го лискай вътре без да гледаш докъде е (4,3 литра го дават). После като повърви си запомни докъде е на пръчката. Аз за първа година си взех 5 л, иначе 4. Какво като не е на максимум :rolleyes: Много масла стават, но нека и други ти препоръчат.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...

Не мога да дам превес на нито едно..като със сигурност за себе си съм решил повече Motul да не взимам, а тепърва ще видим как ще се представи Petronas. Сменял съм винаги на 1 година или 10 000км...

 

Каква е причината да вземеш това решение?

 

Аз имам 2 смени с Motul 8100 X-clean 5W-40 и 1 (текущата) с I.G.A.T. PLATIN FE 5W-30 (Made in Germany). Засега се доверявам на Пламен. Иначе и при мен наближава следваща смяна и ми стана интересна тази тема.

 

Изкажете някакви впечатления за маслото на I.G.A.T. ?

 

ПП: И аз сменям маслото на 10К, които ги навъртам за около 6 месеца.

Редактирано от manol
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Каква е причината да вземеш това решение?

 

Аз имам 2 смени с Motul 8100 X-clean 5W-40 и 1 (текущата) с I.G.A.T. PLATIN FE 5W-30 (Made in Germany). Засега се доверявам на Пламен. Иначе и при мен наближава следваща смяна и ми стана интересна тази тема.

 

Изкажете някакви впечатления за маслото на I.G.A.T. ?

 

ПП: И аз сменям маслото на 10К, които ги навъртам за около 6 месеца.

И как е? Има ли разлика между 5W-40 И 5W-30? По книжка виждам, че за галанта дават 5W-30 да се слага, но пък всички слагат 5W-40... Дай едно мнение защо мина на 5W-30 и по-добре, по-зле или не усещаш разлика?

Редактирано от Aardwolf
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И как е? Има ли разлика между 5W-40 И 5W-30? По книжка виждам, че за галанта дават 5W-30 да се слага, но пък всички слагат 5W-40... Дай едно мнение защо мина на 5W-30 и по-добре, по-зле или не усещаш разлика?

 

 

Няма сериозна причина за преминаването от 5w-40 към 5w-30, просто като правих последната смяна, в сервиза имаха само от това масло, и съответно наляха от него.

 

Реало не съм виждал тубите от Мотул-а, но така съм си записал в сервизните записки, които си водя.

 

Това, което съм чувал е, че за повдигачите(хидравличните повдигачи) било по-добре с 5w-30...но колко е вярно последното, не мога да кажа.

 

От опита с маслото на I.G.A.T., мога да кажа, че е имало моменти (напр. при първоначално палене), при които усещах двигателя малко по шумен, а това не ми се беше случвало преди. Мнението ми е субективно и не ми е подплътено със сериозни аргументи. По натам ще видим как ще е.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Трета година карам с Yacco VX 1000. Понастоящем VX 1000 LL. Мисля че само VX 1000 към момента не се предлага. Има VX 1000 FAP, но то не е за нашите коли, а за дизели с филтър за твърди частици - FAP и DPF...

 

Да, масло по оранжевата визия на VX 1000 5W-40 от 1,5г някъде не се произвежда, защото се се обособиха 2 продукта със същото име: VX 1000 LL 5W40 и VX 1000 FAP 5W40. И 2-те са ориентирани съм извънредно мощни бензинови и дизелови двигатели. В конкретни случаи едното става за определен тип двигатели, а в друг случай е неподходящо. Не може еднозначно да се каже (ако не се знае двигателя на който ще се слага) кога е правилно и кога не. VX 1000 LL 5W40 се води Full SAPS, докато VX 1000 FAP 5W40 е по-скоро Mid SAPS масло (спрямо нивата на SAPS в 1-вото). Конкретно за бензинките на Mitsubishi и 2-те са отлична опция (API SN) като 2-рото масло би удължило малко повече живота на катализатора (ако го има още, или не се е задръстил). Моя двигател не е на Galant но изисква същите типове стандарти масло. Аз му слагам (от 1-вия пост на колегата в темата, масло със стандарти на 2-рото предложение).

Накратко, каквото и масло (за предпочитане с HTHS>3.5) отговарящо на API SN/SM/SL/SJ/SH/SG да намериш (болднатите са архивни и отпаднали категории) е правилно. Вискозитетния клас е по-избор (от позволените), като най-масов би бил SAE 5W-40 пред SAE 10W-40.

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите!

 

Най-вероятно ще го сменя към края на месеца, тъй като имам една гарнитура за смяна (не знам дали има значение дали гарнитурата се сменя преди или след смяната на маслото).

За сега остават 2 опции за масло:

1:YACCO VX 1000 5W40

2:SYNPOWER MST C3 SAE 5W-40

 

Като първото излиза с около 50% по-скъпо от второто, но това не е от голямо значение. Е от значение е до колко първото е по-добро от второто де...

 

Ето и спецификация на първото, тъй като няма по нагоре в темата:

YACCO VX 1000 5W40

- Официални одобрения: API SM/CF; MB 229.5; BMW Longlife 01; VW 502.00/505.00; PORSCHE A40 (* без Cayenne V6 -> VX 2103 5W30); Спецификации: ACEA A3/B4-08; RENAULT RN010/RN0700 level; GM–LL– B025 level; PSA B71 2296 level; FIAT level.

 

П.П. Има време за още мнения до към края на месеца. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите!

 

Най-вероятно ще го сменя към края на месеца, тъй като имам една гарнитура за смяна (не знам дали има значение дали гарнитурата се сменя преди или след смяната на маслото).

За сега остават 2 опции за масло:

1:YACCO VX 1000 5W40

2:SYNPOWER MST C3 SAE 5W-40

 

Като първото излиза с около 50% по-скъпо от второто, но това не е от голямо значение. Е от значение е до колко първото е по-добро от второто де...

 

Ето и спецификация на първото, тъй като няма по нагоре в темата:

YACCO VX 1000 5W40

- Официални одобрения: API SM/CF; MB 229.5; BMW Longlife 01; VW 502.00/505.00; PORSCHE A40 (* без Cayenne V6 -> VX 2103 5W30); Спецификации: ACEA A3/B4-08; RENAULT RN010/RN0700 level; GM–LL– B025 level; PSA B71 2296 level; FIAT level.

 

П.П. Има време за още мнения до към края на месеца. :)

 

Колега, информацията която подаваш на VX 1000 5W-40 е остаряла и невалидна вече. По-горе казах, че този продукт вече не съществува. Неговия 1:1 наследник е VX 1000 LL 5W-40. Стандартите на VX 1000 LL 5W-40 за надградени и са по-високи. От многото на VX 1000 LL 5W40 ти трябва само този че е API SN (но с официално одобрение/ кръглият знак поничка).

Дилемата пред която си изправен (освен за цената е), какво искаш от маслото:

При т.1 имаш максимална защита на двигателя и много добра защита на катализаторните системи,

Докато при т.2 имаш висока (или изключително висока) защита на двигателя и максимално приятелски настроено масло към катализатора (ако го има още).

И 2-те масла ти вършат работа, защото са API SN (Но Valvoline не е официално одобрен по API и TBN му е по-нисък (7.5) заради Mid SAPS нивата, спрямо над 10.4 при Yacco), от един и същ вискозитетен клас са SAE 5W-40 и са с HTHS>3.5

Поздрави

П.С. Колкото маслото е с по-висок TBN (при лоши горива, в случая бензин), толкова е по-способно да се справи ако то е с лошо качество.

Давам пример. Производителя на автомобила няма да уточнявам. В бензиновите двигатели на тази марка се зарежда масло по технология от т.2 (уточнявам Low SAPS технология, а не конкретното масло като марка и модел). Този двигател зареден с това масло отива в Арабските страни, където качеството на бензина е занижено. В резултат на това множество двигатели блокират от т.нар. черна смърт. Веднага производителя пуска бюлетин с който категорично уточнява ако се излиза извън EU да се използва в бензиките му масла само от т.1. Ако се оперира в EU може и от т.1 и от т.2

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да тази информация е за YACCO VX 1000 5W40, все още го има по някои магазини, може би поостаряло.

Ето информацията за наследника му:

 

YACCO VX 1000 LL 5W40

 

Официални одобрения:

API SN

BMW Longlife-01

MB-Approval 229.5

PORSCHE A40

VW 502.00 / 505.00

 

Спецификации:

ACEA A3/B4

API CF

FIAT 95535 H2/M2/N2/Z2

GM-LL-B-025

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да тази информация е за YACCO VX 1000 5W40, все още го има по някои магазини, може би поостаряло.

Ето информацията за наследника му:

 

YACCO VX 1000 LL 5W40

 

Аз зная това колега, исках ти да разбереш че старото VX 1000 LL 5w40 бе само API SM и идваше в 1 и 2л туби (кой знае колко са залежали и стари по магазините и щом до сега не са продадени смятай) и кой знае как си калкулирал цена за 5л? Новото VX 1000 LL 5w40 е API SN и има вече 5л туба. Моя съвет е да не взимаш (ако си се спрял на нея) старата оранжева визия. Вземи си каквото масло ти е на сърце SAE 5w40 + API SN, шом като искаш конвенционална технология.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз зная това колега, исках ти да разбереш че старото VX 1000 LL 5w40 бе само API SM и идваше в 1 и 2л туби (кой знае колко са залежали и стари по магазините и щом до сега не са продадени смятай) и кой знае как си калкулирал цена за 5л? Новото VX 1000 LL 5w40 е API SN и има вече 5л туба. Моя съвет е да не взимаш (ако си се спрял на нея) старата оранжева визия. Вземи си каквото масло ти е на сърце SAE 5w40 + API SN, шом като искаш конвенционална технология.

Поздрави

Не се и съмнявам, че знаеш. Четох стари твои постове според които избрах маслата в първия пост. Аз от масло не разбирам и по тази причина питам. Нямам идея какво означават тези стандарти и технологията, а и не претендирам да знам (човек няма как да разбира от всичко).

 

Благодаря ви за отговорите на всички! :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, според мен за твоя мотор има по-подходящо масло, виж в темата "Обслужване" (линк), където в последсвие стана спора, сме го казали кое е, аз и mmotors (продава се в Ратола). Аз си държа, че това е най-доброто до сега което съм слагал в моя 2.5 за 5 години. Вече всеки си преценява на какво и кого да вярва.

 

Поздрави.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, според мен за твоя мотор има по-подходящо масло, виж в темата "Обслужване" (линк), където в последсвие стана спора, сме го казали кое е, аз и mmotors (продава се в Ратола). Аз си държа, че това е най-доброто до сега което съм слагал в моя 2.5 за 5 години. Вече всеки си преценява на какво и кого да вярва.

 

Поздрави.

Прочетено колега, благодаря! :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Прочетено колега, благодаря! :)

 

Просто за инфо share-вам линк към препоръката на Yacco Lubricant Advisor-а, който свалих от техния сайт: Yacco-Mitsubishi-Galant-2.5-96-04.xps

 

Странното за мен е, че VX 1000 липсва в списъка :icon_hmm: Може би доста надвишава изискванията за нашите двигатели, нз.

 

Вече закупих Yacco VX 1000 LL 5W40 5л и маслен филтър MANN / W 610/3. Този weekend ще направя смяната.

 

Аз лично смятам, че при по-агресивно каране (поддържане на високи обороти) и натоварване на двигателя е по-добре по-често да се сменя маслото. Затова не чакам да станат 15К а правя смяната на около 10К (в случая даже на по-малко).

 

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Просто за инфо share-вам линк към препоръката на Yacco Lubricant Advisor-а, който свалих от техния сайт: Yacco-Mitsubishi-Galant-2.5-96-04.xps

 

Странното за мен е, че VX 1000 липсва в списъка :icon_hmm: Може би доста надвишава изискванията за нашите двигатели, нз.

 

Вече закупих Yacco VX 1000 LL 5W40 5л и маслен филтър MANN / W 610/3. Този weekend ще направя смяната.

 

Аз лично смятам, че при по-агресивно каране (поддържане на високи обороти) и натоварване на двигателя е по-добре по-често да се сменя маслото. Затова не чакам да станат 15К а правя смяната на около 10К (в случая даже на по-малко).

 

Поздрави!

 

Здравей колега. Никак не е странно че липсва посоченото масло. Продуктовия мениджър от 4-те възможни позиции е дръпнал 2 бр SAE 5W40, едно SAE 15W50 и едно SAE 10W40 за цвят. От гамата на съответната марка масло обаче може да има 8-10 продукта подходящи за твоя двигател. Не могат всички да присъстват в каталога, още повече ако са от един вискозитетен клас.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 години ...

Четох във форума за маслата и ме заболя главата. Майсторът, който ми сменяше маслото изчезна в чужбина и намерих картонче с надпис 10W40 Platinum Semi Sinthetic. За 9000км долях около 400мл. Сега ми престои смяна и ако маслото е подходящо ще го ползвам, ако не, моля знаещите да ми посочат подходящото. Mitsubishi Pajero Pinin 2,0 gdi, 2001g. Предварително благодаря !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Четох във форума за маслата и ме заболя главата. Майсторът, който ми сменяше маслото изчезна в чужбина и намерих картонче с надпис 10W40 Platinum Semi Sinthetic. За 9000км долях около 400мл. Сега ми престои смяна и ако маслото е подходящо ще го ползвам, ако не, моля знаещите да ми посочат подходящото. Mitsubishi Pajero Pinin 2,0 gdi, 2001g. Предварително благодаря !

 

Здравей колега, кратката версия е, че ти трябва SAE 5W-30, ACEA A3/B4, API SN. Но ако ти се чете надълго и нашироко още, тук цък моя пост N:445 , 447.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Четох доста, но гледах като индианец "Марица". Благодаря за бързата реакция. Пропуснах, да допълня, че километража показва 189000км.[/img]http://prikachi.com/images/199/9162199A.gif

Редактирано от nunev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Четох доста, но гледах като индианец "Марица". Благодаря за бързата реакция. Пропуснах, да допълня, че километража показва 189000км.[/img]http://prikachi.com/images/199/9162199A.gif

 

Още по-сдъвкано, през 2006г Мицубиши променят за GDI двигателите, маслото да има европейският стандарт ACEA A3 в комбинация от вискозитетен клас SAE 10W-30. Също така иска сулфатната пепел в маслото да не бъде в много високи граници, защото прави нагар по клапаните и горивната камера. В България много малко фирми за масла внасят SAE 10W-30 масло. Комбинацията от SAE 5W-30, ACEA A3/B4 (европейска категория на масло за бензин и дезел), както и последният по съвременост американски бензинов стандарт API SN, я правят чудесен избор. На двигателя ще му е по-леко и нагара ще е малко. Той ще се е увеличил спрямо анализите на Mitsubishi от 2006, но нищо не може да се направи. Дори и да сложиш 10W-30 масло. Затова важното е маслото да е "съвремененно" и да вдигнем качеството на формулата (синтетика), отколкото гъстотата (полусинтетика). И не на последно място, двигателя има конструктивно особености, които изискват масло с по-нисък вискозитет, отколкото фактора изминати километри. От отзивите че за 9000км си долял 400 мл, говори че техническото му състояние е добро. Тогава даже си закъснял да сложиш по-подходящо масло и да чуеш двигателя да работи, така, както никога до сега.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...