LiX Публикувано 3 август 2014 Сподели Публикувано 3 август 2014 В голяма чуденка съм какво масло да сложа на Ево Х. Това което дават като спецификация е: 1) Select engine oil of the correct SAE viscosity numberSAE 5W-30, 0W-30 and 0W-40 engine oil can only beUsed if it meets ACEA A3/B3, A3/B4 or A5/B5 and API SM (or higher) specifications2) SAE 0W-30 and 0W-40 engine oil are recommended to use to improve engine startability on a very cold weather condition3) Use engine oil conforming to the following classification:API classification: 'For service SM' or higherILSAC certified oilACEA classification: 'For service A1/B1, A3/B3, A3/B4, or A5/B5 Какво ще препоръчате? 5W30 ясно, но какво точно? Eneos които се правят в Европа са боза ами Sustina, мнения? Motul, Mobil1 ? Какво? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 3 август 2014 Сподели Публикувано 3 август 2014 Направи един лек консулт с JDM_Style.Вйрно, че той е с осмица, но все пак има опит. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 3 август 2014 Сподели Публикувано 3 август 2014 (редакция) В голяма чуденка съм какво масло да сложа на Ево Х. Това което дават като спецификация е: 1) Select engine oil of the correct SAE viscosity numberSAE 5W-30, 0W-30 and 0W-40 engine oil can only beUsed if it meets ACEA A3/B3, A3/B4 or A5/B5 and API SM (or higher) specifications2) SAE 0W-30 and 0W-40 engine oil are recommended to use to improve engine startability on a very cold weather condition3) Use engine oil conforming to the following classification:API classification: 'For service SM' or higherILSAC certified oilACEA classification: 'For service A1/B1, A3/B3, A3/B4, or A5/B5 Какво ще препоръчате? 5W30 ясно, но какво точно? Eneos които се правят в Европа са боза ами Sustina, мнения? Motul, Mobil1 ? Какво? Заповядай колега, заводските изисквания на MMC подадени към производителите на каталози (за масла): Mitsubishi, Lancer Evolution, Lancer Evolution X GSR, CZ4A, 2007-Manufacturer: Mitsubishi Heavy Industries Ltd., Tokyo, JapanDrive type: a.w.d.Cylinder capacity: 1998 ccPower output: 291 HP / 217 kW at 6500 RPM Engine 4B11TPetrol, 4-stroke, 4 cilinder, Line, 4 valves/cyl, Turbo Intercooler, liquid cooledCylinder capacity: 1998 ccPower output: 291 HP/217 kW at 6500 RPMCapacity 4 literFilter capacity: 0,3 liter Use: NormalChange 7500 km/6 monthsOEM recommendation: See below Use: SevereChange 5000 km OEM recommendationtemperate climate ACEA A1/B1-08 SAE 5W-30temperate climate ACEA A3/B3-08 SAE 5W-30temperate climate ACEA A3/B4-08 SAE 5W-30temperate climate ACEA A5/B5-08 SAE 5W-30temperate climate API: SM SAE 5W-30Above -10 ACEA A1/B1-08 SAE 10W-30Above -10 ACEA A3/B3-08 SAE 10W-30Above -10 ACEA A3/B4-08 SAE 10W-30Above -10 ACEA A5/B5-08 SAE 10W-30Above -10 API: SM SAE 10W-30Below 10 ACEA A1/B1-08 SAE 0W-30Below 10 ACEA A3/B3-08 SAE 0W-30Below 10 ACEA A3/B4-08 SAE 0W-30Below 10 ACEA A5/B5-08 SAE 0W-30Below 10 API: SM SAE 0W-30Below 10 ACEA A1/B1-08 SAE 0W-40Below 10 ACEA A3/B3-08 SAE 0W-40Below 10 ACEA A3/B4-08 SAE 0W-40Below 10 ACEA A5/B5-08 SAE 0W-40Below 10 API: SM SAE 0W-40 От тях се вижда че съвпада информация с цитираната от теб. Аз бих добавил само че при мен са упоменати и мин нивото по ACEA (2008). Масло по горните критерии можеш да срещнеш под път и над път в много от топ марките масла, но предпочети такова, на което базовото масло да е от група 4 или 5 по API (т.е. наистина PAO или Esters). Моля отбележи и срока на смяна (Смяна 7500 км/6 месеца, което събиетие дойде по-напред).Поздрави Редактирано 3 август 2014 от svetliof Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LiX Публикувано 3 август 2014 Автор Сподели Публикувано 3 август 2014 Направи един лек консулт с JDM_Style.Вйрно, че той е с осмица, но все пак има опит.Десетката е със съвсем различен двигател в сравнение с предишните генерации. Съответно и препоръките за маслото са съвсем различни. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LiX Публикувано 3 август 2014 Автор Сподели Публикувано 3 август 2014 От тях се вижда че съвпада информация с цитираната от теб. Аз бих добавил само че при мен са упоменати и мин нивото по ACEA (2008). Масло по горните критерии можеш да срещнеш под път и над път в много от топ марките масла, но предпочети такова, на което базовото масло да е от група 4 или 5 по API (т.е. наистина PAO или Esters). Моля отбележи и срока на смяна (Смяна 7500 км/6 месеца, което събиетие дойде по-напред).Поздрави Какво имаш предвид за базовото масло да е от група 4 или 5 по API?Срока за смяна е ясен, колата сама си пищи за смяна хаха. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 3 август 2014 Сподели Публикувано 3 август 2014 (редакция) Какво имаш предвид за базовото масло да е от група 4 или 5 по API? Това е много дълга материя колега. Но доста добра представа дава 1-вия пост в тази тема цък. Но говорейки с факти трябва да кажем, че API (Американския петролен институт) разделя базовото масло на 5 групи, като качеството му разсте от 1-ва към 5-та. Преобладава мнението че маслата от група 3 (получавани чрез процеса на хидрокрекинг) по качество не отстъпват на синтетичните (примерно API group 4 - PAO). Ето и някои линкове синтезиращи казаното:Линк 1Линк 2Линк 3Линк 4 Важно е да се отчете, че до сега не съм срещал производител да изисква примерно двигателните масла да бъдат от еди коя си група. Но факт е че изисква на какви стандарти да отговарят, което пак в крайна сметка води към по-висок клас група по API. Защото т.напр. високото съдържание на сяра в минералното базово масло е крайно неподходящо за създаването на ACEA Cx масло по технологията Low SAPS предпазваща системите за третиране на отработените газове...В заключение за да се получи продукт с отлични топ характеристики трябва както базовото масло да е на висота, така и добавените към него пакет присадки. С някое от 2-те ако има компромис, то и крайният резултат ще е задоволителен. И извън темата, съвсем наскоро разбрах че има и друга група базово масло Castor (различна от горната класификация) на разстителна основа, чиито масло не трябва да се смесва нито с минерално, нито със синтетично масло, луда работа и това е за скоростна кутия на ретро автомобил към 1955г.Поздрави Редактирано 3 август 2014 от svetliof Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LiX Публикувано 3 август 2014 Автор Сподели Публикувано 3 август 2014 Тези групи за които говориш въобще не ги намирам в спецификациите на маслата. Има стандарти по API, за Ево Х SM или SN. Засега се насочвам към: Eneos Sustina 5W30Motul X-Clean 5W30Mobil 1 ESP Formula 5W30 Някакви отзиви конректно за този Енеос? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 3 август 2014 Сподели Публикувано 3 август 2014 (редакция) Тези групи за които говориш въобще не ги намирам в спецификациите на маслата. Има стандарти по API, за Ево Х SM или SN. Засега се насочвам към: Eneos Sustina 5W30Motul X-Clean 5W30Mobil 1 ESP Formula 5W30 Някакви отзиви конректно за този Енеос? Колега, 1) групите по API са за качеството на базово масло. Пакета добавки е ориентировъчно към 15-20-30% от цялото съдържание. Следователно се очевидно е защо трябва базовото масло да е от по-висока група. Това е едната страна на въпроса. Ако се намерят произволни рейсингови масла на различни фирми, в техническите им документи няма начин да не присъстват думичките PAO (група4), или Esters(група5). Масло създадена на по-ниска група по API базово масло, просто не може да издържи в рейсинг изпитанията...2) А стандартите които цитираш и произовдителя ги изисква са в отделен раздел за Класификация на моторните масла по експлоатационни свойства, т.е. тук се дефинира качествените показатели на маслото и това е другата страна. Нямам конкретни наблюдения върху нито едно от цитираните по-горе масла (и 3-те отговарят както на 5W-30, така и на нужният че и по-висок стандарт по API и са правилен избор за масло според заводските изисквания за двигателя). Лично аз предпочитам SAE 5W-30 с висок HTHS, отколкото SAE 5W-30 с нисък HTHS при други равни условия за твоя двигател (производителя ти ги допуска и 2-те).Ти до сега с кое масло и на коя фирма си го обслужвал?Поздрави Редактирано 3 август 2014 от svetliof Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LiX Публикувано 4 август 2014 Автор Сподели Публикувано 4 август 2014 Ти до сега с кое масло и на коя фирма си го обслужвал?Поздрави Там е работата, че не съм, затова питам Преди е обслужвана само в БС и предполагам е слагано Mitsubishi Diamond Evolution 5W30. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 4 август 2014 Сподели Публикувано 4 август 2014 А защо не сложиш пак такова?Цената ли е неприемлива или самите качества на маслото те притесняват? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
thedivine Публикувано 4 август 2014 Сподели Публикувано 4 август 2014 Колега, аз карах Ево 10 три години закупено от Балканстар и слагах Eneos sustina 0-50,аз си го носих и те ми го сменяха Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LiX Публикувано 4 август 2014 Автор Сподели Публикувано 4 август 2014 Колега, аз карах Ево 10 три години закупено от Балканстар и слагах Eneos sustina 0-50,аз си го носих и те ми го сменяхаБлагодаря за информацията. Защо се спря точно на 0W50, понеже Sustina има също 5W30, което е препоръчителният грейд за нормална употреба. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LiX Публикувано 4 август 2014 Автор Сподели Публикувано 4 август 2014 А защо не сложиш пак такова?Цената ли е неприемлива или самите качества на маслото те притесняват?В краен случай мога да сложа същото, но все си мисля, че има по-добри масла на пазара. Гледах два клипа на Sustina и ако наистина е така както го представят ще излезе доста добро масло. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
thedivine Публикувано 4 август 2014 Сподели Публикувано 4 август 2014 Прочети характеристиките на маслата Eneos и сам реши кое да сложиш, но аз ти препоръчвам Eneos Sustina Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LiX Публикувано 7 август 2014 Автор Сподели Публикувано 7 август 2014 Спрях се на Eneos Sustina 5W30. На бутилките пише Made in Japan. :icon_rock: Специални благодарности на Светльо за доставката. :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Niki007 Публикувано 7 август 2014 Сподели Публикувано 7 август 2014 колко струва 1л или 5л при светльо с ддс Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 7 август 2014 Admin Сподели Публикувано 7 август 2014 Спрях се на Eneos Sustina 5W30. На бутилките пише Made in Japan. :icon_rock: Специални благодарности на Светльо за доставката. :icon_thumbup: Със здраве да си го ползваш. :icon_thumbup: колко струва 1л или 5л при светльо с ддс Това масло e за лично ползване. Не търгувам с него. Само на няколко колеги съм взимал при възможност на доставка от Япония през Англия, защото през shopper излиза в пъти по-евтино. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Niki007 Публикувано 7 август 2014 Сподели Публикувано 7 август 2014 o.k. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kesten Публикувано 13 август 2014 Сподели Публикувано 13 август 2014 Ще ползвам темата, за да не отварям нова. Препоръка за масло за Lancer 2008 1,8 бензин? Предстои човъркане по двигателя и искам да знам, какво да сипвам от тук-нататък. Благодаря! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LiX Публикувано 13 август 2014 Автор Сподели Публикувано 13 август 2014 Ще ползвам темата, за да не отварям нова. Препоръка за масло за Lancer 2008 1,8 бензин? Предстои човъркане по двигателя и искам да знам, какво да сипвам от тук-нататък. Благодаря! Дефинирай човъркане? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kesten Публикувано 13 август 2014 Сподели Публикувано 13 август 2014 Няма промяна, само отстраняване на проблем, но си е време и за смяна. До сега е наливано от маслата на БС и Ратола. Въпроса е, дали са най-доброто!? За това и очаквах препоръка. Не съм наясно, а на нашия базар има всякакви бълвочи. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kesten Публикувано 19 август 2014 Сподели Публикувано 19 август 2014 Дефинирай човъркане? Извинявай за късния отговор - уточнение Тя мойта е малко сложна... Очаквах отваряне на двигателя за реглаж и ми се щеше да знам вече, какво влиза в този двигател. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Niki007 Публикувано 19 август 2014 Сподели Публикувано 19 август 2014 все пак ,какво масло реши да сложиш ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kesten Публикувано 19 август 2014 Сподели Публикувано 19 август 2014 Все още не съм избрал. Очаквам жокер! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 19 август 2014 Сподели Публикувано 19 август 2014 Все още не съм избрал. Очаквам жокер! Качествените показатели при двигателните масла и тук са стеснени до мин ACEA 2008 или API SM: Mitsubishi, Lancer CY0, Lancer 1.8, 2008-Manufacturer: Mitsubishi Heavy Industries Ltd., Tokyo, JapanDrive type: f.w.d.Cylinder capacity: 1798 ccPower output: 138 HP / 103 kW at 6000 RPM Engine 4B10Petrol, 4-stroke, 4 cilinder, Line, 4 valves/cyl, liquid cooledCylinder capacity: 1798 ccPower output: 138 HP/103 kW at 6000 RPMCapacity 4 literFilter capacity: 0,3 liter Use: NormalChange 20000 km/12 monthsOEM recommendation: See below OEM recommendationtemperate climate ACEA A1/B1-08 SAE 0W-20temperate climate ACEA A3/B3-08 SAE 0W-20temperate climate ACEA A3/B4-08 SAE 0W-20temperate climate ACEA A5/B5-08 SAE 0W-20temperate climate API: SM SAE 0W-20temperate climate ACEA A1/B1-08 SAE 0W-30temperate climate ACEA A3/B3-08 SAE 0W-30temperate climate ACEA A3/B4-08 SAE 0W-30temperate climate ACEA A5/B5-08 SAE 0W-30temperate climate API: SM SAE 0W-30temperate climate ACEA A1/B1-08 SAE 5W-30temperate climate ACEA A3/B3-08 SAE 5W-30temperate climate ACEA A3/B4-08 SAE 5W-30temperate climate ACEA A5/B5-08 SAE 5W-30temperate climate API: SM SAE 5W-30temperate climate ACEA A1/B1-08 SAE 5W-40temperate climate ACEA A3/B3-08 SAE 5W-40temperate climate ACEA A3/B4-08 SAE 5W-40temperate climate ACEA A5/B5-08 SAE 5W-40temperate climate API: SM SAE 5W-40 Примерна отлична комбинация би било масло със стандарти SAE 5W-30 + ACEA A3/B4 + API SNПоздрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.