driverbg Публикувано 26 юли 2014 Сподели Публикувано 26 юли 2014 (редакция) Здравейте! Когато миналата година си купих колата и сложих масло 10в40, като още след самото му наливане повдигачите не спряха да тракат около 200км. След това шума изчезна и около 3 -те хиляди отново зпочнаха да тракат като вече маслото беше намаляло с около 0,5 литра. Смених го с друго масло 5в40 до вчера бях много довелен от това масло и съответно вчера купих масло от същат марка за да го сменя! И още след смата му смяна като до днес съм навъртял 50км. с него, повдигчите отново не могат да се спрат! Ту се усилва тракането ту намалява!Моля ако някой може да ми препоръча някакво двигателно масло, с което не е имал проблеми и е карал поне 20-30хил с него, да ми препоръча такова на лични или както прецени за по уместно! Възможно ли е Спейс стар 1,3 да е толокав претенциозен от към двигателни масла!!! :icon_crying: Откакто имам колата доста скъпо ми излизат смените на маслата!!! Редактирано 26 юли 2014 от driverbg Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 26 юли 2014 Сподели Публикувано 26 юли 2014 Здравейте! Когато миналата година си купих колата и сложих масло 10в40, като още след самото му наливане повдигачите не спряха да тракат около 200км. След това шума изчезна и около 3 -те хиляди отново зпочнаха да тракат като вече маслото беше намаляло с около 0,5 литра. Смених го с друго масло 5в40 до вчера бях много довелен от това масло и съответно вчера купих масло от същат марка за да го сменя! И още след смата му смяна като до днес съм навъртял 50км. с него, повдигчите отново не могат да се спрат! Ту се усилва тракането ту намалява!Моля ако някой може да ми препоръча някакво двигателно масло, с което не е имал проблеми и е карал поне 20-30хил с него, да ми препоръча такова на лични или както прецени за по уместно! Възможно ли е Спейс стар 1,3 да е толокав претенциозен от към двигателни масла!!! :icon_crying: Откакто имам колата доста скъпо ми излизат смените на маслата!!! Колега, двигателя ни на Мицку 1.3 ама хич не е непретенциозен от към масла. Основното е маслото да отговаря минимум на API SG или по-висока норма. А API SG е била валидна смазочна защита за двигатели преди и между 1988-1992г. Тракането ти е от механически проблем вътре, този факт и аз го приех, но нямам 550 и кусур лева за нови повдигачи без работа на майстора и смяната на ангренажен ремък при евентуалното отваряне. Множество вискозитетни класове са минали през двигателя ми от рода на SAE 0W-30, 5W-30, 0W-40, 5w-40. Сутрин си потропват. Когато и на загрял двигател почват да се обаждат, тогава вече се приема болежката за сериозна. Вместо да сменяш маслата по-често като мен, пробвай с добавка за повдигачи, финансово по-безболезнено е.Поздрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
driverbg Публикувано 26 юли 2014 Автор Сподели Публикувано 26 юли 2014 (редакция) Колега, двигателя ни на Мицку 1.3 ама хич не е непретенциозен от към масла. Основното е маслото да отговаря минимум на API SG или по-висока норма. А API SG е била валидна смазочна защита за двигатели преди и между 1988-1992г. Тракането ти е от механически проблем вътре, този факт и аз го приех, но нямам 550 и кусур лева за нови повдигачи без работа на майстора и смяната на ангренажен ремък при евентуалното отваряне. Множество вискозитетни класове са минали през двигателя ми от рода на SAE 0W-30, 5W-30, 0W-40, 5w-40. Сутрин си потропват. Когато и на загрял двигател почват да се обаждат, тогава вече се приема болежката за сериозна. Вместо да сменяш маслата по-често като мен, пробвай с добавка за повдигачи, финансово по-безболезнено е.ПоздравиМерси за светкавичния отговор! Може би аз не съм се изразил точно, но до вчера това тракане го нямаше! Новото масло е с АПИ SN/SM. А и един мой приятел също ми препоръча да сложа ресурс! Според мен проблема е от маслото, ама като не ми се дават отново 100лв! Редактирано 26 юли 2014 от driverbg Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sandimen Публикувано 26 юли 2014 Сподели Публикувано 26 юли 2014 Total quartz е маслото! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 26 юли 2014 Сподели Публикувано 26 юли 2014 Total quartz е маслото! Това е продуктова линия на определена марка за източна Европа, а не модел масло. Какъв конкретен модел от нея, с какъв вискозитетен клас и какви стандарти, това е въпроса. В продуктовата линия на горната марка масло има и такова ACEA C1, от което двигателя ще блокира в много кратки срокове, просто защото е сложено не по предназначение и за конкретния двигател... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sandimen Публикувано 26 юли 2014 Сподели Публикувано 26 юли 2014 Колегата да си прецени какво да сложи според климата, пробега на колата и ред други изисквания. Сравнявам го на моята кола с аналогични други конкуренти, и за мен е доста добро. Излишно обърквате човека. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
driverbg Публикувано 27 юли 2014 Автор Сподели Публикувано 27 юли 2014 Маслото, с което нямах проблеми беше Енеос 5в40, а след като сложих от същото се появи тракането, което ме навежда на мисълта, че тая партида и има нещо! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivo Ru Публикувано 31 юли 2014 Сподели Публикувано 31 юли 2014 А сигурен ли си, че повдигачите не са за смяна? При следващата смяна първо сложи добавка за почистване на мазилната система. Ако са запушени отворите на повдигачите да ги отпуши за да влиза масло там. Но според мене най-добре проверете повдигачите. Ако те са за смяна, няма да намериш масло което да реши проблема. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 31 юли 2014 Сподели Публикувано 31 юли 2014 Маслото, с което нямах проблеми беше Енеос 5в40, а след като сложих от същото се появи тракането, което ме навежда на мисълта, че тая партида и има нещо! Купи си добавка и прочети колко време трябва да караш с нея. Като си направиш километрите или годината съответно,иди в големия сервиз до ТехКо-то (автокъщите) да ти налеят Mobil 1 5W40 и ако пак тракат,значи без смяна на повдигачи,няма да стане. Някой уж ги промиват и след това ги слагат пак,ама не се знае колко са износени и след колко време ще започнат пак да тракат. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
driverbg Публикувано 16 август 2014 Автор Сподели Публикувано 16 август 2014 (редакция) Говорих с 1-2 познати като единия от тях кара каризма с 10 на 40! Почвам да се чудя дали не трябва следващото ми масло да е такова?! И на двамата логиката е, че двигателя е на доста километри и би следвло да се кара с 10 на 40!Макар това да не ми се струва миродавно,защото имам приятел с Вагон и го кара с 5 на 30 и няма проблми! Редактирано 16 август 2014 от driverbg Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 16 август 2014 Сподели Публикувано 16 август 2014 (редакция) Говорих с 1-2 познати като единия от тях кара каризма с 10 на 40! Почвам да се чудя дали не трябва следващото ми масло да е такова?! И на двамата логиката е, че двигателя е на доста километри и би следвло да се кара с 10 на 40!Макар това да не ми се струва миродавно,защото имам приятел с Вагон и го кара с 5 на 30 и няма проблми! Говорих с един майстор за тракането на повдигачите. Попитах го защо тракат като се използват различни по вид масла и цена. Защо тракат повече зимата и по-малко лятото? Оставяйки на страна въпроса са с маслата (изпробвани са над 10 вида) той ми каза че дори и да се инвестират над 600 лв в смяна на нови повдигачи, теоритически пак тропането може да присъства (макар и по-малко). И това заради факта че леглата на повдигачите също се били износени. За 100 % нямане на тракане би се приело факта че заводски се намери цяла глава окомплектувана - с разпредилителни валове, клапани и т.н, но цената може да отиде колкото цената на колата (образно казано). А тракането зимно време се дължало на по-бавно течливото масло, но по-големия фактор бил че метала от студа се свивал и хлабините се увеличавали. В топлото аналогично маслото по-бързо стига и метала се е разширил. Накратко ми каза да не си вкарвам никакви филми и да си карам така докато тропането не се чува и на загрял двигател вече.Всеки се надява маслото да му спре тракащите повдигачи, но понякога това не е от масло. Ок, на другата смяна ще се сложи друго и на последващата друго и това до кога? Със всяка една смяна колата остарялва с 1 г образно казано. Говорил съм сприятели използващи на Мицку 1.3 различни по вид масла, марки и вискозитетени класове. Викат тропат си и с 5W-40 и с 10W-40. Мислех си и за добавка на повдигачи, но прочетох постове във форума за блокирали двигатели и се отказах, само това ми трябваше на този хал да отварям и двигател. Тропат, не тропат, свиркам си.Поздрави Редактирано 16 август 2014 от svetliof Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GBP75 Публикувано 17 август 2014 Сподели Публикувано 17 август 2014 Говорих с 1-2 познати като единия от тях кара каризма с 10 на 40! Почвам да се чудя дали не трябва следващото ми масло да е такова?! И на двамата логиката е, че двигателя е на доста километри и би следвло да се кара с 10 на 40!Макар това да не ми се струва миродавно,защото имам приятел с Вагон и го кара с 5 на 30 и няма проблми!Храни кучето и не пипай копчето , освен на музиката ,усили я и няма да ги чуваш. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
driverbg Публикувано 4 септември 2014 Автор Сподели Публикувано 4 септември 2014 Здравейте! Изминах около 3000км. и вече не чувам повдигачи! Явно ще е така, в началото ще чаткат, а после не! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Мартин Славов Публикувано 10 октомври 2015 Сподели Публикувано 10 октомври 2015 Обикновенно когато ти налеят много тънко масло повдигачите започват да тракат. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 10 октомври 2015 Сподели Публикувано 10 октомври 2015 (редакция) Обикновенно когато ти налеят много тънко масло повдигачите започват да тракат. Много ми е интересно, използването на термина "тънко масло". Кога е "тънко"? На студен или на загрял двигател? По-правилно е да се разбира второто - при работна температура. Там вече от вискозитетния клас на SAE J300 и конкретният вискозитет при 100С на маслото се вижда до къде "изтънява" (примерно за SAE 30 - 12 cSt, SAE 40 15 cSt). Колкото до студеният старт - там всички масла са "гъсти". Така например при отрицателна температура от -20С кинематичните вискозитети на произволни масла са както следва SAE 5W-30 2880.8 cSt, SAE 5W-40 3964.1 cSt, SAE 10W-40 5466.5 cSt. Равносметката: Разликата между вискозитет при 100С и при -20С на SAE 5W-30 е близо 240 пъти, при SAE 5W-40 е 264 пъти, при SAE 10W-40 369 пъти. Или казано по-просто, маслото SAE 5W-30 при -20С има гъстота/вискозитет 2880.8 cSt, който намалява от температурата и при 100С е едва 12 cSt. Кое му е "тънкото" на това масло в студент старт?Ако са спазени ОЕМ спецификациите на производителя за характеристиките на маслото и то наистина отговаря на тях и тракането продължава, то следва да се погледне и другата страна - за техническото състояние на механичните компоненти...Поздрави EDIT: Разликата която усеща двигателя при използването (говоря конкретно за моя Мицку 1.3) на SAE 0W-30 / 5W-30, пък и дори на SAE 0W-40 спрямо SAE 5W-40 / 10W-40 е такава, все едно че под връх Мусала сваляш раницата с 20 кг товар и с лекота продължаваш до върха, т.е. на двигателя му е по-леко. Затова винаги съм застъпвал тезата, че при избора на масло трябва да се вдига качеството на формулата, а не гъстотата. Редактирано 10 октомври 2015 от svetliof Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
driverbg Публикувано 12 октомври 2015 Автор Сподели Публикувано 12 октомври 2015 Установих, че сменя ли маслото и чаткат като се покара спират! Сега съм с Мобил 1, 5 на 40 след 7500км. започна малкода го гори сега е на 8200км. долял съм 100 грама, но за сметка на това пък не се чуват повдигачите! Така, че стигнах до глобалния и всеизвестен извод: Сипваш и караш! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Тодор М Публикувано 18 ноември 2015 Сподели Публикувано 18 ноември 2015 (редакция) Svetliof : EDIT: Разликата която усеща двигателя при използването (говоря конкретно за моя Мицку 1.3) на SAE 0W-30 / 5W-30, пък и дори на SAE 0W-40 спрямо SAE 5W-40 / 10W-40 е такава, все едно че под връх Мусала сваляш раницата с 20 кг товар и с лекота продължаваш до върха, т.е. на двигателя му е по-леко. Затова винаги съм застъпвал тезата, че при избора на масло трябва да се вдига качеството на формулата, а не гъстотата. Днес "свалих раницата" :icon_thumbup: като сипах 5W30 API:SN/CF ; ACEA:C3 mid SAPS, марката не е интересна. МАтора е всеизвестния 4G13. Ефекта беше очакван, оборотите "скочиха" до 1000-1100 и се наложи да направя процедурата с разкачане на акумулатора и работа на място 10 мин. Няма никакви проблеми с налягането и ламБата за маслото гасне още като види ключа. Два или три повдигача продължават да си тракат когато си искат (не ги интересува дали им е топло или студено) Наблюденията ще продължат още 10-тина дни и (може би???) ще слагам присадка за повдигачи. Щях да пропусна; предното масло беше 10W40 на същата марка. Преди смяната имаше малка дилема дали да сменя И марката И вискозитета И формулата, но смених само вискозитет и формула. Редактирано 18 ноември 2015 от Тодор М Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 18 ноември 2015 Сподели Публикувано 18 ноември 2015 Днес "свалих раницата" :icon_thumbup: като сипах 5W30 API:SN/CF ; ACEA:C3 mid SAPS, марката не е интересна. МАтора е всеизвестния 4G13. Ефекта беше очакван, оборотите "скочиха" до 1000-1100 и се наложи да направя процедурата с разкачане на акумулатора и работа на място 10 мин. Няма никакви проблеми с налягането и ламБата за маслото гасне още като види ключа. Два или три повдигача продължават да си тракат когато си искат (не ги интересува дали им е топло или студено) Наблюденията ще продължат още 10-тина дни и (може би???) ще слагам присадка за повдигачи. Щях да пропусна; предното масло беше 10W40 на същата марка. Преди смяната имаше малка дилема дали да сменя И марката И вискозитета И формулата, но смених само вискозитет и формула. Не знаех че съм основоположник на ново маслено понятие с израза "свалих раницата" ;) Поздравление за направеното! Това пак го асоциирам със сцената на Индиана Джоунс където се престрашаваше да мине по невидимият мост. Шубе, не шубе премина успешно. Така е и с маслото. Аз лятото на 40С не съм се претиснявал да съм с такъв вискозитетен клас, та зимният период ли? Все ще си върви Мицку, само че ще му е по-лесно. Отностно добавката за повдигачи, моето мнение е да изчакаш известно време добавките да се сработят с метала. Това е едната страна. Другата е, че ако ги сложиш по едно и също време и не си доволен от крайният резултат, няма да знаеш кое от 2-те е. Но както бял казал по-горе в темата, четох тука постове в стари теми за много направени мизерии от добавки. Затова предпочитам маслото да е колкото си може по-хомогенна смес. Затова всеки производител на масло открито не желае да се слагат в неговите продукти чужди течности. Защото не се знае как 2-те смеси ще се сработят. Поздрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.