Svetliof : EDIT: Разликата която усеща двигателя при използването (говоря конкретно за моя Мицку 1.3) на SAE 0W-30 / 5W-30, пък и дори на SAE 0W-40 спрямо SAE 5W-40 / 10W-40 е такава, все едно че под връх Мусала сваляш раницата с 20 кг товар и с лекота продължаваш до върха, т.е. на двигателя му е по-леко. Затова винаги съм застъпвал тезата, че при избора на масло трябва да се вдига качеството на формулата, а не гъстотата. Днес "свалих раницата" :icon_thumbup: като сипах 5W30 API:SN/CF ; ACEA:C3 mid SAPS, марката не е интересна. МАтора е всеизвестния 4G13. Ефекта беше очакван, оборотите "скочиха" до 1000-1100 и се наложи да направя процедурата с разкачане на акумулатора и работа на място 10 мин. Няма никакви проблеми с налягането и ламБата за маслото гасне още като види ключа. Два или три повдигача продължават да си тракат когато си искат (не ги интересува дали им е топло или студено) Наблюденията ще продължат още 10-тина дни и (може би???) ще слагам присадка за повдигачи. Щях да пропусна; предното масло беше 10W40 на същата марка. Преди смяната имаше малка дилема дали да сменя И марката И вискозитета И формулата, но смених само вискозитет и формула.